Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 08:06

Se stie ca in compartimentul motor , temperaturile ating cote care uneori ne pun pe ganduri , de aceea propun o discutie pe aceasta tema , cum imbunatatim racirea inj compartimentul motor , dat fiind ca inginerii germani au conceput , cel putin dubios din punctul meu de vedere , traseul de admisie de aer catre rampa de injectie ,fiind amplasat deasupra evacuarii , deci trebuie sa ne gandim cum reducem aceste temperaturi mari care nu fac bine , mai ales ca vine vara si temperatura mediului ambiant creste , o solutie pe care am gandit-o si eu si Vlaad ar fi aceea de a crea in capota o admisie directa catre partea de evacuare , gen Subaru pe intercooler , o sa atasez cat de curand niste imagini ...........
 
Avatar utilizator
mihaiu
seattm
Mesaje: 444
Membru din: 27 Dec 2007, 15:13
Localitate: timisoara

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 11:37

eu am adaptat vechea priză de aer a admisiei de fabrică, după ce mi-am pus admisia directă în bară, şi acum tot aerul rece merge pe turbină.

Imagine
Se vede în poză, e vorba de carcasa de plastic din faţa motorului.
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 12:02

Iata pe capota acestui Leon , despre ce vb eu , o priza directionata pe admisie
Imagine
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 12:09

Daca nu ii facea fanta aia in capota, cred ca ii fierbea apa sau bloca motorul. E prea aerodinamica masina (a se citi-spoilerul fata nu are suficiente fante).

Legat de ventilatie, scutul de plastic/metal al masinii impiedica si el o ventilare mai buna a compartimentului motor. Singurul rost la cele de platic cred ca e de scut anti mizerie, iar la alea metalice inteleg ca protejeaza baia de ulei etc.
Ma cam bate gandul sa il dau jos pe ala de plastic, dar mai studiez problema. La cest moment, priza de aer din capota nu o iau in considerare, desi aia ca la Subaru sau Mustang...arata super bine :lol:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 12:49

Cred ca maine iau o capota , de la "decese " si incep sa ma joc cu ea.................sa vedem ca iese ..... :lol: :D , oricum de sticat nu are ce sa strice ,
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 12:55

Asa da, buna idee. Ar mai fi una, dar tre' sa ai ceva banuti - fibra de sticla (ii dai orice forma - priza de aer poate fi tot mulaj din fibra si, in plus, castigi si la greutate). Losing weight! :bounce:
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 13:37

Si daca fac pe o capota stricata , forma de baza , si pe urma o torn carbon , cum ar iesi? :lol: :wink: , asta e visul meu , si cu putin noroc, nu spun inca nimic ca nu este sigur , poate o reusesc , capota si aripi fata carbon , cu prize de racire motor ................inca visez..........dar nu ma treziti :lol: :lol: :lol:

 
Avatar utilizator
Trainelu
Mesaje: 1708
Membru din: 13 Iun 2008, 07:54
Localitate: Bucuresti

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 13:41

Somn usor, vise placute!
ALTEA XL 1.6 STYLANCE
ZENITH GREY
Imagine
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 13:44

Nicky scrie:
Asa da, buna idee. Ar mai fi una, dar tre' sa ai ceva banuti - fibra de sticla (ii dai orice forma - priza de aer poate fi tot mulaj din fibra si, in plus, castigi si la greutate). Losing weight! :bounce:

Da asa e losing weight , dar mai ales pe fata :wink: ca sa mai echilibram un pic masina pe punti
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

01 Mai 2009, 13:48

chiar ... de ce nu incerci cu fibra de sticla?
adica ... iei una bucata de la masini pocnite ... te joci cu ea ... ii faci ce vrea muschii tai ... si apoi te duci cu matrita la una bucata mester care lucreaza in fibra ...
o torni ... intr-un strat de fibra ... sau 2 ... oricum iese mult mai usoara decat una de tabla ...

si faza cu carbonul ... hmm ... f tare ... dar la ce preturi ajunge?
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

04 Mai 2009, 10:20

Ideea cu priza de aer de pe capota este geniala, dat fiind amplasamentul total lipsit de inspiratie al admisiei de aer.
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

07 Mai 2009, 21:41

In seara asta in urma unor teste pe care le-am experimentat pot sa va spun cu mana pe inima ca o sa-mi gauresc capota cat de curand, sa va spun de ce , am lasat motorul pornit pret devreo 15-20 minute , timp in care am tot cautat cu Vag-ul diverse setari , dupa care a urmat repriza de test , am pornit programul live si : temp ext masurata de senzorul masinii arata 14 grade , apa din motor 92 grade , aerul din Intake 72 grade , am pornit la un mic traseu sa vad ce se intampla , untr-un km forjata arul din admisie a sczut cu 15 grade ajungand la 57 , apa a ajuns pe la 85 de grade , la primul semafor am stat cam 20 de secunde apa a urcat la 98 de grade si intake cam 63 , forjata mai mult urcata in ture si cu viteza peste 130 (in oras) in admisie nu am reusit sa scad remp decat la 48 de grade , ceeace in conditiile in care afara temperatura era constant 14 grade mi se pare exagerat de mult ce temp are aerul care intra in amestecul care face ca motorul sa functioneze , deci ca urmare a acestui test sunt ferm decis sa "crosetez" ceva in capota............
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

07 Mai 2009, 22:00

Asa da teste, cu valori si alte detalii. Mi se pare cam mult, totusi, apa la 98 de grade. Mai are un pic si poti sa faci ceai cu antigelul ala. Asteptam update-uri. Daca ma supar, o arunc cu totul, da-o incolo de capota. Sporuri, Cristi!
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

07 Mai 2009, 23:19

Nicky scrie:
Asa da teste, cu valori si alte detalii. Mi se pare cam mult, totusi, apa la 98 de grade. Mai are un pic si poti sa faci ceai cu antigelul ala. Asteptam update-uri. Daca ma supar, o arunc cu totul, da-o incolo de capota. Sporuri, Cristi!

Si mie mi se pare ciudat , ceasul de bord arata la mine 90 in nici un regim de mers nu isi modifica pozitia , ceeace ma face sa nu il mai cred , voi monta niste ceasuri suplimentare sa urmaresc indeaproape tot comportamentul masinii , voi mai face , poate chiar duminica asta , merg cu Vlad la VTM la Rasnov , si voi monta Vag-ul din momentul pornirii motorului si pana la oprire sa urmaresc cu evolueaza , la un traseu mai lung , va tin in "priza"............PS oricum voi monta ceasurile de temp si presiune ulei cat de curand, sunt pe drum.....iar cu visul meu de mai sus , se pare sau mai bine zis poate ca nu am visat , la capota aia de carbon , mi-a soptit mie o pasarica .................................ca undeva ,cineva s-a apucat serios de lucru
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Racirea eficienta a compartimentului motor

08 Mai 2009, 10:17

Tot cautand modele , am gasit asa ceva :http://www.vividracing.com/catalog/cwest-carbon-hood-air-intake-mitsubishi-evo-x-08-p-54513.html
Imagine
Imagine
Imagine
daca mai gasiti ceva modele interesante de hoodscoop , anuntati-ma si pe mine , va rog , multumiri anticipate :wink:

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori