Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
bbm
Subiect Autor
Mesaje: 204
Membru din: 22 Ian 2008, 11:17
Localitate: bucuresti
Contact:

02 Mar 2008, 21:45

BAD_MF scrie:

BBM tu ai dv original sau i-ai pus 007?


am schimbat DV ul de mult, am incercat pina acum forge, bailey, apr r1, forge 007P iar acum merg cu un DV facut de SKN; nu stiu ce sa ti zic, cred ca oricare dintre ele este ok pt masina ta , eu personal am o idee poate putin aiurea despre dv ul de la forge, este bun, este cel mai ieftin dar personal cred ca trebuie sa ai rabdare pina nimeresti combinatia perfecta intre arc si taler (sau fara taler) astfel incit sa ti tina presiunea cit mai bine dar in acelasi timp sa si descarce la timp; si mai trebuie si service facut la ea din cind in cind (este o banalitate, dureaza 5 minute); are si avantajul ca este cea mai ieftina - cred ca in jur de 100-130 euro si tzine o viata de om; bailey a fost in jur de 105-110 lire si crede-ma, era o capodopera; am avut si apr r 1, la fel foarte buna dar a costat adusa aici in jur de 250-300 dolari; pina la urma nu stiu ce sa ti zic mai mult; daca ai drum prin bucuresti iti dau sa probezi apr ul ca il am acasa semi-nou in cutie, vezi daca ti face treaba bine si ti l dau la un pret bun
leon cupra R & IHI VF 34 powered by SKN tuning
 
ciubu
Mesaje: 5
Membru din: 01 Mar 2008, 09:56
Localitate: craiova

03 Mar 2008, 18:08

Felicitari pentru proiectul tau ! Cat te-a costat kitul turbo , daca nu sunt prea indiscret ...
 
CAR ZONE
Mesaje: 16
Membru din: 19 Feb 2008, 11:13
Localitate: Craiova
Contact:

03 Mar 2008, 19:45

Nautilus scrie:
Felicitari lui BBM :D

BAD_MF: ambreiajul stock rezista fara probleme la 300-350 CP, exista motoare 1.8T in Marea Britanie cu 360-440 CP si ambreiaj stock si inca nu s-a plans nimeni de ele

RobDon (un fel de BBM al britanicilor :) ) a incercat pe Leonul lui cu 287 CP la roti si probabil 300-320 la motor un ambreiaj Sachs in locul celui original, care functiona bine. Cum a pus Sachs-ul, cum a crapat... putea sa se gandeasca mai bine inainte

Pentru sistemul de franare de FR/TopSport/TT (312mm) exista kit de placute de raliu, de la Mintex (seria C-Tech) sau Ferodo (DS2500 si 3000). Pretul la Mintex e aproximativ 550 RON/set. Ferodo DS2500 nu sunt mare branza, cei care au incercat spun ca fara preincalzire asa cum se face pe circuit nu franeaza nici macar cat placutele stock, iar DS3000 sunt chiar "racing", adica functioneaza numai cand sunt incinse. Cand se vor duce placutele mele de serie probabil ii pun un set Mintex

~Nautilus


Salut,

Este adevarat ca ambreiajul rezista la 300-350 CP dar cel mai mare inamic al ambreiajului este cuplul, probabil ca cei din Anglia despre care vorbesti tu au facut softul astfel incat valorile de cuplu sa nu fie prea mari, eu pot sa spun ca ambreiajul meu stock (Leon 20vt 180 CP serie) a rezistat cam 20000 de km dupa resoftarea (rulaj anterior 10000 km) in conditiile in care valorile de cuplu crescusera de 230 Nm cat este de fabrica la aprox 320-330 Nm asa ca ar fi rezistat cu atat mai putin la valori de peste 400 Nm la cat are masina mea acum. In ceea ce il priveste pe RobDon, din cate stiu eu, nu mai are ambreiajul de fabrica (oricum la cate modificari a facut omul pana sa ajunga la configuratia care i-a convenit cel mai mult a schimbat o gramada de componente... :) ) . Eu am acum montat pe masina un kit de ambreiaj cu placa intarita si disc cu placute organice Sachs de care sunt foarte multumit in raport performante si mers in oras in sensul ca pot merge cu masina aprox. la fel ca si cu ambreijul stoc adica fara socuri.
 
CAR ZONE
Mesaje: 16
Membru din: 19 Feb 2008, 11:13
Localitate: Craiova
Contact:

03 Mar 2008, 19:55

Salut,

Felicitari pt. masina si bafta in continuare la modificat! Nu am retinut din lista de modificari daca ai schimbat injectoarele?
As mai fi deasemenea interersat de mai multe detalii vis-a-vis de diferential pt. ca as vrea sa achizitionez si eu un astfel de diferential quaiffe, am vazut ca ai zis ca plecarea de pe loc s-a imbunatatit considerabil as dorii sa stiu cum se comporta masina pe viraje ( eu trebuie sa fie destul de atent cu accleratia pt. ca la cea mai mica bruscare masina supravireaza ).
 
bbm
Subiect Autor
Mesaje: 204
Membru din: 22 Ian 2008, 11:17
Localitate: bucuresti
Contact:

03 Mar 2008, 23:13

CAR ZONE scrie:
Salut,

Felicitari pt. masina si bafta in continuare la modificat! Nu am retinut din lista de modificari daca ai schimbat injectoarele?
As mai fi deasemenea interersat de mai multe detalii vis-a-vis de diferential pt. ca as vrea sa achizitionez si eu un astfel de diferential quaiffe, am vazut ca ai zis ca plecarea de pe loc s-a imbunatatit considerabil as dorii sa stiu cum se comporta masina pe viraje ( eu trebuie sa fie destul de atent cu accleratia pt. ca la cea mai mica bruscare masina supravireaza ).


LSD merita toti banii, crede-ma; daca masina ta acum "supravireaza" = pleaca spatele atunci LSD nu o sa schimbe asta cu nimic - parerea mea; daca subvireaza = adica pleaca de bot in lateral in viraj, atunci repet, LSD face toti banii; daca ai viraj de stinga, o sa ai impresia ca lasi toata anvelopa pe asfalt, este acolo linga tine, este acolo unde planetara este mai scurta si forta se transfera mai repede, o sa simti diferenta
plecarile dupa loc s-au imbunatatit dar crede-ma, nu este ceva comparabil cu 4*4 dar este un progres vizibil; cind ai un drum prin bucuresti, da mi un semn si vezi cu ochii tai cum merge masina

PS: injectoarele sint de 550
leon cupra R & IHI VF 34 powered by SKN tuning
 
bbm
Subiect Autor
Mesaje: 204
Membru din: 22 Ian 2008, 11:17
Localitate: bucuresti
Contact:

03 Mar 2008, 23:14

ciubu scrie:
Felicitari pentru proiectul tau ! Cat te-a costat kitul turbo , daca nu sunt prea indiscret ...


nu esti indiscret, am dat pe kit aprox 4500 euro in februarie 2007, acum cred ca gasesti si la 3500-4000 euro acelasi kit
leon cupra R & IHI VF 34 powered by SKN tuning
 
bbm
Subiect Autor
Mesaje: 204
Membru din: 22 Ian 2008, 11:17
Localitate: bucuresti
Contact:

03 Mar 2008, 23:20

nautilus: multam de aprecieri dar hai sa fim si putini corecti - cind rob don modifica masina lui si cind in UK se facea turbo swap pe 1.8T inca din 2002 -2003, noi in romania abia aveam acces la chip tuning; sa nu ma inteleaga nimeni gresit dar ce vreau sa spun este ca nu rob don este un fel de bbm ci invers, eu am emailuri si PM pe rob don la greu, el si inca un membru de pe cupra net m-au sfatuit la greu, rob don a fost si cel care mi a spus ce cod de cutie am eu si ce LSD sa comand
in fine, sa revenim la ambreiaje, sint rezistente daca nu exagerezi cu, cuplul si 2, conteaza si cum schimbi, exista in bucuresti un leon top sport cu chip de la 20000 km, 400 Nm cuplu si masina a mers foarte bine pina la aprox 80 000 km - este un super sofer care stia sa mearga cu masina nu sa scoata fum din roti zi de zi "geama" deci mai conteaza si talpa omului
leon cupra R & IHI VF 34 powered by SKN tuning

 
CAR ZONE
Mesaje: 16
Membru din: 19 Feb 2008, 11:13
Localitate: Craiova
Contact:

04 Mar 2008, 00:01

bbm scrie:

LSD merita toti banii, crede-ma; daca masina ta acum "supravireaza" = pleaca spatele atunci LSD nu o sa schimbe asta cu nimic - parerea mea; daca subvireaza = adica pleaca de bot in lateral in viraj, atunci repet, LSD face toti banii; daca ai viraj de stinga, o sa ai impresia ca lasi toata anvelopa pe asfalt, este acolo linga tine, este acolo unde planetara este mai scurta si forta se transfera mai repede, o sa simti diferenta
plecarile dupa loc s-au imbunatatit dar crede-ma, nu este ceva comparabil cu 4*4 dar este un progres vizibil; cind ai un drum prin bucuresti, da mi un semn si vezi cu ochii tai cum merge masina

PS: injectoarele sint de 550


M-am exprimat total gresit :oops:, masina are comportament SUPRAVIRATOR nu subvirator, eu stiu care sunt specificatiile LSD-ului dar vroiam sa aud parerea cuiva care chiar are asa ceva. In privinta plecarilor stiu ca nu trebuie sa ma astept la ceva extraordinar, oricum scopul investitiei mele nu a fost sa transform masina intrun "dragster" asa ca sunt interesat bineinteles de a avea mai multa aderenta la plecare dar ma intereseaza mai mult felul in care influenteaza dinamica masinii LSD-ul.

Cam ce consum are masina ta acum in regim de functionare normal in oras (adica fara sa o bruschezi prea tare), la mine pot sa spun ca a scazut consumul.
 
CAR ZONE
Mesaje: 16
Membru din: 19 Feb 2008, 11:13
Localitate: Craiova
Contact:

04 Mar 2008, 00:21

bbm scrie:
nautilus: multam de aprecieri dar hai sa fim si putini corecti - cind rob don modifica masina lui si cind in UK se facea turbo swap pe 1.8T inca din 2002 -2003, noi in romania abia aveam acces la chip tuning; sa nu ma inteleaga nimeni gresit dar ce vreau sa spun este ca nu rob don este un fel de bbm ci invers, eu am emailuri si PM pe rob don la greu, el si inca un membru de pe cupra net m-au sfatuit la greu, rob don a fost si cel care mi a spus ce cod de cutie am eu si ce LSD sa comand
in fine, sa revenim la ambreiaje, sint rezistente daca nu exagerezi cu, cuplul si 2, conteaza si cum schimbi, exista in bucuresti un leon top sport cu chip de la 20000 km, 400 Nm cuplu si masina a mers foarte bine pina la aprox 80 000 km - este un super sofer care stia sa mearga cu masina nu sa scoata fum din roti zi de zi "geama" deci mai conteaza si talpa omului


Atunci cand am zis ca ambreiajul meu stock a tinut 20000 km, poate am uitat sa mentionez ca nu am facut deloc exces de plecari de pe loc, fum din roti sau alte chestii de genul asta, e adevarat ca este f. important cum schimbi si deasemenea este adevarat ca imi facea placere sa simt cuplul din turatii joase si eu cred ca sunt la fel de daunatoare pt. ambreiaj astfel de tratamente (depasiri in treapta a 6-a cand turbina sta in over boost pana la peste 3500 de ture iar valorile de cuplu sunt cele mai ridicate etc.)

In ceea ce-l priveste pe RobDon si pe englezi in general e cam greu sa ne comparam cu ei, totusi eu zic ca s-a progresat destul de mult in sensul ca acum pe forum-uri mai poti avea discutii serioare si productive cu oameni bine informati si care au ceva experienta, ce-i drept putini, si lucrul acesta este datorat si de faptul ca acei ca RobDon (poate celalat cupra.net user de care vorbesti este "songman" care din cate stiu are aceeasi turbina pe R-ul lui galben) ne-au impartasit experienta lor si unii dintre noi am putut invata unele lucruri fara a fi nevoiti sa le experimentam singuri cu riscul de a esua.

PS: Poate reusim si noi sa facem o coperta de revista cum au facut cei doi :wink:
 
bbm
Subiect Autor
Mesaje: 204
Membru din: 22 Ian 2008, 11:17
Localitate: bucuresti
Contact:

04 Mar 2008, 09:03

dap, cu rob don si john (songman) am vorbit si mai vorbesc, cam ei mi au dat aprox 50% din sfaturi si solutii

despre coperta, sigur, de ce nu

consumul a crescut cu 2 L daca ma raportez la mersul prin bucuresti - ceea ce dupa parerea mea este irelevant, eu merg in ultima vreme 6 km pe zi (3 dus si 3 intors) iar seara la intoarcere am ajuns sa fac 3 km in 1h25min.......deci nu prea este relevant
pot sa spun ca, la un consum mediu de 10 - 11 in afara merg si inca destul de repede

concluzie: nu stiu sa ti spun daca a scazut sau nu pt ca nu m a interesat

PS: daca ai injectoarele schimbate fata de cele de serie, nu te uita la consumul pe care ti-l afiseaza computerul de bord, posibil sa indice altceva
leon cupra R & IHI VF 34 powered by SKN tuning
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Paradoxul intercoolerului mic

09 Mar 2008, 23:27

bbm scrie:
vara lui 2006 cind ....vara si foarte cald fiind, am observat ca motorul mergea cam......fara toti cei 224 cai asa ca, am inceput sa caut motivele si solutiile pt rezolvarea lor.

cupra R (si nu este singura din gama VAG) are din fabrica intercoolerele (am folosit pluralul pt ca, cupra r are 2) pozitionate unul in stinga si unul in dreapta, cumva in spatele proiectoarelor; adica aerisire mai greu, erau niste plastice care chipurile dirijau aerul catre ele dar credeti-ma, locul prin care se racea fiecare intercooler nu era mai mare decit dimensiunea unui pachet de tzigari - precizez ca dimensiunea unui intercooler nu era mai mare decit o foaie A4.


bbm scrie:
da, asa cum spui tu, avind un intercooler mai mare, aerul la iesirea din intercooler era mai rece deci mai dens deci mai mult aer; dar asta stia sa corecteze ECU automat, vedea volumul de aer intrat , vedea presiune aerului intrat prin diametrul de teava (MAP senzor) si vedea temperatura aerului intrata in galeria de admisie (senzorul de temperatura din galerie) si mai departe stia cita benzina sa dea; eventualele corectii le facea ECU vazint si pe sonda lamda ce iese.
deci nu au fost probleme si nu a trebuit sa fac eu nimic, va sfatuiesc sa cumparati intercooler mai mare mai ales daca cel de fabrica este mic, pus intr o pozitie in care nu este foarte aerisit / ventilat si vreti sa cresteti puterea


Eu aveam de mult in plan sa pun un intercooler frontal mare. Pretul sau e marisor dar nu extraordinar atat vreme cat e un "no-name", kiturile Forge de peste 1200 EUR imi depasesc posibilitatile.

Turbina e cea originala, pentru cod motor AUQ, K03-0052, ruleaza la 1.3 bar constant si 1.5 in overboost.

Problemele principale in cazul montarii unui intercooler cat o valiza sunt 2: montajul (taiat/sudat bara fata, trasee de aer cu furtune si tuburi, imbinari etc) si pierderea de presiune, care la un turbo mic si dus la presiuni mari ar putea fi semnificativa.

In urma unor conversatii cu alti proprietari de Leon de pe seatcupra.net mi s-a dat de inteles ca o investitie intr-un intercooler mare nu este justificata ata vreme cat pastrez turbina stock.

Masina nu dadea semne de "oboseala" in timpul caniculei de vara trecuta, putea fugi cu 230 km/h pe autostrada cat timp nu era radar pe aproape. La 16-17 grade cat sunt acum afara, dupa o alergatura cu 150 km/h intercoolerul e doar putin caldut (galeria de admisie in schimb e mult mai calda decat intercoolerul...)

Ar trebui sa fac un efort financiar si sa iau un intercooler 600x300 cu toate problemele de montaj, sau exista posibilitatea de a "aerisi" intercoolerul stock sau de a utiliza alte artificii pentru marirea debitului de aer rece (CAI, conducte cu diametru marit spre si de la intercooler, conducta de aer spre turbo inlocuita cu una Samco, garnitura izolanta la galeria de admisie etc)?

Costurile fiecareia dintre variante sunt apropiate deci se exclude optiunea de a le face pe amandoua :)

Multumesc,

~Nautilus

PS mentionez ca astept raspunsuri de la BBM si altii care stiu ce fac si cu ce se mananca un 1.8T, rog moderatorii sa stearga mesajele care nu sunt la obiect si-i polueaza topicul lui BBM :)
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
bbm
Subiect Autor
Mesaje: 204
Membru din: 22 Ian 2008, 11:17
Localitate: bucuresti
Contact:

10 Mar 2008, 01:06

nautilus: te ai documentat bine, un intercooler de 600*300 este foarte bun, mai mare o sa apara ceea ce ai spus tu adica turbo lag mare; in cazul tau, daca vrei sa pastrezi turbina stock, nu vrei sa alergi masina la curse de tot felul, eu personal nu as schimba intercoolerul ; sint citeva artificii care sint indicate si bune chiar daca ai turbo si intercooler stock , adica: furtun de silicon la admisia in turbina, furtune de silicon pe traseu pina in galeria de admisie; CAI pt 1.8T este o chestie foarte buna dar - si aici iar este o parere personala - praful din romania ...... asta a fost motivul pt care eu nu am pus; garnitura de la galeria de admisie de care vorbesti tu am vazut ca este folosita mai mult in state, nu stiu ce sa ti zic daca merita sau nu investitia pt ca nu am , din ce am vazut costa citeva zeci de dolari, mai mult ca sigur o sa coste mult mai mult manopera

cam asa as face eu
leon cupra R & IHI VF 34 powered by SKN tuning
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

10 Mar 2008, 10:07

Multumesc

De alergat la curse foarte posibil voi alerga, dar tot cu turbo stock :)

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
Nautilus
Mesaje: 137
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

10 Mar 2008, 17:38

Motivul pentru care am intitulat mesajul "Paradoxul intercoolerului mic" este faptul ca intercoolerul, asa mic si putin expus fluxului de aer, pare mult mai rece la pipait decat alte componente pe care tunerii amatori nu le baga in seama.

Rog un moderator sa transfere mesajele mele si raspunsul lui BBM intr-un nou topic la Tips&Tricks, ca sa nu ocupam inutil topicul

Multumesc,

~Nautilus
1966 VW (Broscuta) 1300 - "steaua" spotului publicitar la Orange
2005 Seat Leon FR 1.8T
Blog incomod
 
Avatar utilizator
Remus
Membru Fondator
Mesaje: 4027
Membru din: 27 Noi 2007, 17:57
Localitate: Bucuresti
Contact:

29 Mai 2008, 13:06

BBM ai reusit sa faci dyno sheet :D !
Mercedes Benz A-Class 180 - 2015
Land Rover Freelander 2 /2.2/ 160cp
Ex ; Seat Leon 1.6 102 cp

Despre mine....urasc regulile altora, ador regulile mele...
http://clubseat.hi5.com
http://www.youtube.com/ClubSeatRomania
http://twitter.com/ClubSeatRomania
http://www.facebook.com/pages/Clubseateu-Romania/108874261828

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator