Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Problema motor

18 Mar 2009, 19:15

Dupa cum v-am spus deja, am preluat Arosa de la Adeenna. Am muncit de ma dor oasele la saraca masina, am reusit sa repar motorul si azi i-am dat prima cheie. Motorul a pornit cuminte,dar nu am presiune de ulei, desi pompa de ulei este noua. Am bagat ulei in ea cand am asamblat motorul, ca sa nu-mi faca probleme, dar vad ca de ce m-am temut n-am scapat. Am scos sonda de ulei din chiulasa si am pornit asa. Pe gaura vine ceva ulei, dar cand vine ulei, cand vine doar aer. Tachetii hidraulici trancane de parca-i diesel motorul. Normal, daca nu au ulei in ei. Nu inteleg de ce face figurile astea. Are cineva vreun sfat in privinta asta? Totul a fost spalat si suflat cu aer. Astept orice sfat disponibil.
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Problema motor

18 Mar 2009, 19:29

Verifica pinioanele alea care angreneaza pompa de ulei, poate e ceva ciudat, poate nu se roteste. Cuzinetii sunt noi? Aia fac presiunea pe care o arata ceasul, pompa doar plimba uleiul.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema motor

18 Mar 2009, 20:58

Arborele cotit a fost rectificat si cuzinetii sunt noi. Jocurile sunt insesizabile. Posibilitatea asta cade. Pompa de ulei este de tipul direct pe arborele cotit, sub pinionul distributiei. Este modelul cu excentric la interior. Si am specificat ca este noua, nu ar trebui sa faca probleme.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Problema motor

18 Mar 2009, 21:17

Sorbul pompei de ulei?
Poti demonta manocontactul care aprinde becul de ulei si sa montezi in locul lui un manometru?
Cred ca ar trebui ca al relantiu sa ai undeva la 3bar.
Ce cod are motorul?
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema motor

18 Mar 2009, 21:50

Chestia cu manometrul este oarecum usoara, dar odata ce pe gaura nu iese decat alternativ ulei si aer, normal ca presiunea e mica de tot. Pe Vag-Com nici macar nu-mi comuta ca asa avea presiune mai mare de 2 bari. Motorul este AUB. Sorbul pompei a fost curatat cu acul, spalat in tricloretilena si apoi suflat in ambele directii cu 7 bari. Ciudat este ca becul de lipsa presiune de ulei din bord nu semnalizeaza asta. S-a aprins doar o data, cand am turat putin motorul.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Problema motor

19 Mar 2009, 09:44

Posibil sa fie defect manocontactul, il poti verifica cu aer comprimat, sa vezi la cat comuta.
Cand ajung acasa o sa ma uit sa vad daca gasesc un manual care sa includa si motorul tau.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema motor

20 Mar 2009, 20:43

Azi am masurat presiunea de ulei,conectand un manometru cu furtun in locul sondei de ulei de pe chiulasa. Vestea buna e ca este ceva presiune ,dar nu suficienta. Am masurat la relanti si cu motorul rece doar 1 Bar. Am turat putin motorul ,pe la 1800, si a crescut doar cu 0,2 bari. Ar fi trebuit sa fie peste 2 bari. Valoarea masurata este pulsatorie, a crescut incet pina la valoarea amintita si variaza in jurul valorii, dar parca nu depinde de turatia motorului. Asa am "simtit" eu. Adica parca nu e conditionata de viteza de rotire a pompei. Ma rog, manifestarea e destul de ciudat si de greu de explicat
Am dat baia de ulei jos si am studiat putin sorbul. Totul mi s-a parut a fi in ordine. In ulei este o unda fina de "pilitura" de cuzineti, dar la cum aratau inainte de reparatie e explicabil. Nu se puteau elimina complet toate urmele de prin canalele de ungere in urma spalarii (desi a fost spalat cu jet de motorina). Oricum, am sa schimb uleiul si filtrul,asta a fost intentia de la inceput - sa-l schimb dupa ce functioneaza ceva timp. Am sa schimb sorbul pompei de ulei - am altul in buna stare de la un Golf 4. Al masinii e putin lovit in urma ruperii bielei, dar nu e spart. Mai vad maine ce mai fac. Oricum, e bine ca am avut ceva ungere in timpul functionari de pana acum.

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema motor

21 Mar 2009, 20:03

IT'S ALIVEEEEEE !!! S-a trezit la viata si functioneaza normal !!! Problema era sorbul pana la urma. Au tacut si tachetii hidraulici si merge rotund. Am pus ulei Aral High-Tronic 5w40 si filtru nou. Am masurat presiunea acum si e 4 bari la relanti dupa 5 minute de functionare dupa pornirea la rece. Mai departe nu m-a mai interesat sa masor, odata ce toate zgomotele au disparut. Am verificat si cativa cuzineti inainte de a pune baia la loc si arata bine, nu au patit nimic in urma functionarii cu presiune redusa de ulei. Acum imi pot face programarea la RAR si apoi sa o inscriu in circulatie. Acum urmeaza sedintele de curatare interior, montare a unui CD-player si mai vad eu ce mai fac la ea.
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Problema motor

21 Mar 2009, 20:04

Succes, Dany! Iti tinem pumnii! Felicitari pentru diagnostic si remediere ;)
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Problema motor

21 Mar 2009, 21:19

Felicitari, si bafta la rar.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

Re: Problema motor

22 Mar 2009, 12:44

felicitari ...
esti un fel de dr. House al masinilor ...
BV!
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro
 
Avatar utilizator
bertzi43
B-82-AJS
Mesaje: 2946
Membru din: 27 Mar 2008, 20:58
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Problema motor

22 Mar 2009, 22:16

felicitari ......vrem si noi niste poze cu ea :D
_____________________________________________

Seat Leon 1M Stella,1.6 16v,105 cp...
Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema motor

23 Mar 2009, 08:17

Am sa postez si poze, dar dupa ce o mai pun la punct nitel. Deocamdata, din cauza indelungii nefunctionari, vad ca valva EGR face probleme. Functioneaza cand vrea ea. Cred ca se blocheaza pe "inchis". Daca o duc asa la RAR sigur voi avea probleme cu noxele. De fapt, cand e blocata, si motorul merge impiedicat. Deci mai am de lucru. Acum e intro curte cu noroi mult si nu-mi permit sa-i fac poze asa cum arata acum, ca o fac de rusine. :D . Apropo,nu are nimeni vreo valva EGR in plus si care sa mai si functioneze,normal ?
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Subiect Autor
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema motor

28 Mar 2009, 20:53

News update: am fost la RAR cu buburuza, la Sfantu Gheorghe. Am dat telefon si am fost programat pentru doua zi. Asa ca, am fost acolo vineri. Atmosfera placuta, oameni ordonati. In urma testelor, masina a corespuns. Problema este ca nu aveau numarul de omologare , din ce am inteles eu. Acum trebuie sa revin saptamana viitoare cu un telefon, sa vad daca a venit acel numar de la Bucuresti si, daca da, sa mai fac o excursie. Buburuza a acumulat pana acum vreo 270 km dupa resuscitare si se misca din ce in ce mai bine. Are filtru de aer sport si as vrea sa-i pun filtru de aer normal. Dar nu gasesc carcasa. Am una de Golf 4,dar diametrul gatului care se cupleaza cu corpul clapetei de acceleratie e mai mic cu 10 mm, adica e pentru motor cu cai putere mai putini. Dimensiunea gatului la clapeta e de 65 mm. Daca are cineva vreunul disponibil...il preiau in gestiune cu placere :D . Azi i s-a facut si toaleta interioara si acum straluceste toata. Si i-a fost instalat un radiocasetofon cu magazie de 6 cd-uri Clarion !
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Problema motor

28 Mar 2009, 21:16

Sa o conduci cu placere, asteptam pozele. :D
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori