Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
 
B71FPP
Subiect Autor
Mesaje: 10
Membru din: 18 Noi 2008, 11:48

tremurat la relanti, periodic

25 Noi 2008, 14:22

sa incep cu descrierea problemei:
de aprox 2 luni masina a inceput sa tremure la relanti, tremuratul asta nu e mereu la fel si nu se manifeste mereu
cateodata il simti doar in volan si ar fi ceva constant, adica mici vibratii, cateodata tremura bine de tot in volan dar tot constant, cateodata tremura cu intreruperi de parca ar avea caderi de calciu. treaba se simte si in pedale. In functie de cum are chef sa apara ar mai fi si un tremurat mult mai puternic pe care il simti in scaun, eu le spun suturi pt ca se simte ca si cum cineva mi-ar lovi masina de afara. ca si tremurul din volan si asta poate fi puternic, slab sau sa lipseasca cu desavarsire. Se manifesta la pornire (asta nu ma ingrijoreaza atat de tare, am pus si pe seama frigului desi anul trecut parca nu facea asa l apornire) si dupa ce atinge 90 de grade. Acul de la turometru nu oscileaza.

Ce am facut pana acum: schimbat bujii, nici un rezultat, schimbat fise de bujii, la fel, schimbat filtru de benzina, nimic
am curatat admisia, pe asta din nefericire nu am putut sa o fac toata odata pt ca nu am avut toate sculele, am curatat prima data pana in clapeta inclusiv si si-a mai revenit un pic
Intre timp in disperare de cauza am mers iar la tester, de data asta la Alto. Cam dezamagit, am mai fost si pe la altii care mi-au zis ca nu are nimic masina dar de la ei nu prea ma asteptam.
Concluzia testului a fost cam asa: masina nu are nimic, tremuratul e normal... :shock: . La un pic de insistente ne-am uitat totusi mai bine, mi-au zis ca e posibil sa fie ceva furtunete coapte (am verificat, nu imi par coapte), ca nua r fi benzina buna (am incercat cateva tipuri de benzina si la fel), ca nu merge turbina corespunzator (asta chiar m-a amuzat, motorul meu e aspirat) si ca e posibil sa fie EGR-ul defect (asta e plauzibil). Se pare ca la test a aparut eroare la EGR (sporadica). In rest oamenii foarte serviabili, atitudine OK
In week-endul trecut am dat toata admisia jos am dat cu spray si cu carpa si am curatat tot, e mult mai bine dar tot se manifesta, mult mai slab oricum. Nu am putut sa desfac EGR-ul... Tremuratul in scaun s-a diminuat mult, in volan tot exista si e cam la fel ca si pana acum...
Daca are cineva idee ce ar putea fi de vina sau a mai patit cineva la fel ... pls help,
La intalnire mi-a recomandat cineva (scuze da inca nu va cunosc) sa ma duc la Porsche, la care din ele? Nu prea mai stiu ce sa ii fac, si nu mai vreau sa schimb piese degeaba.EGR-ul nu cred ca pot sa il demontez singur (ar fi interesant sa vad cum merge dupa ce il curat)

P.S. Masina: Leon din 2001, 1.8 20V aspirat, tip motor APG, aprox 124000 km .Scuze de romanul de mai sus,
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: tremurat la relanti, periodic

25 Noi 2008, 15:06

Atunci e cam clara problema, aer fals. Daca tu zici ca s-a simtit o ameliorare dupa ce ai dat jos admisia.
Altfel, si eu m-as fi gandit la ceea ce tu deja te gandisei...alimentare cu benzina, curent, aer.
Verifica inca o data admisia si cauta fisuri / garnituri proaste / etansari defectuase etc.
Verifica si planeitatea pieselor care ar trebui sa etanseze, merge usor cu o rigla. Si o cantitate infima de aer fals face ca motorul sa o ia razna.
Sa nu strangi nici exagerat de tare piulitele de la galerie, dar nici sa nu le lasi slabe.
Ralantiul e ok, ca RPM? De tras, trage motorul, are putere?
Succes! Tine-ne la curent, poate se mai intampla si la altii si sa stim cam ce sa ii facem! :)
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
B71FPP
Subiect Autor
Mesaje: 10
Membru din: 18 Noi 2008, 11:48

Re: tremurat la relanti, periodic

25 Noi 2008, 17:02

m-am gandit si eu la aer fals, am schimbat colierul standard al masinii de la galeria care vine din filtru si pana la clapeta cu unul din comert, metalic pe surub. nu s-a simtit nimic. in afara de ala restul nu mi se par slabe si furtunele par ok... cred ca am nevoie de un ochi format sa le verifice ca si daca ar fi ceva eu nu imi dau seama...

relantiul ca RPM e ok, nu oscileaza, si de tras pare ca trage ok....
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: tremurat la relanti, periodic

25 Noi 2008, 18:40

Incearca sa dai un pic mai mare ralantiul (100-200 RPM) si lasa-l o zi asa sa vezi cum reactioneaza. Chiar daca consuma o idee mai mult, poate nu mai face asa. Oricum trebuie sa repari anomalia, dar zic asa, solutie semi-disperata, ca alta nu am acum.
Important e sa nu traga aer inainte de intrare in motor, si inainte de ralizarea amestecului benzina-aer.
Daca trage aer fals mai inainte, nu e asa important, asa ca eu zic sa te concentrezi pe partea de aspiratie din imediata vecinatate a motorului.
Daca era motor clasic, pe carburator, iti ziceam sa te joci pe la reglajele alea de aer, da' la injectie sunt praf :D
Sau sa rotesti de Delco, sa jonglezi si din avans :D Daca tot suntem aici, verifica daca exista vacuum, habar nu am daca motorul tau are, dar in cazul in care ar avea, e important ca acea pompa de vacuum sa mearga. Succes!!!
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: tremurat la relanti, periodic

04 Dec 2008, 00:44

scriu si eu in acest thread de o problema asemanatoare...
deja astazi s-a intamplat a treia oara consecutiv cand masina a facut ceva figuri la relanti cam la 30 sec dupa ce pornesc. se duce la ~1200 imediat dupa pornire, sta acolo 20-30 sec, incepe sa varieze intre 650-1000, masina trepideaza... ce e bine (cred) e ca circul dureaza maxim 15 secunde, apoi se stabilizeaza relantiul, si apoi nu mai detectez alte iregularitati (cel putin nu majore). sa fiu nevoit si eu sa curat clapeta ?

la mine se aude si un "fasait" atunci cand merge motorul, dar cred ca stiu cauza pt asta. acum cateva luni cand mi-a fost schimbata distributia fratele meu a observat si chestia cu sunetul si a gasit pana la urma un o-ring ciupit la un injector. l-a inlocuit cu o improvizatie care probabil a cedat dupa atata timp...
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: tremurat la relanti, periodic

04 Dec 2008, 08:35

chestia cu ralantiul crescut cand e motorul rece e de fapt un shock electronic care se actioneaza singur.
nu mai e cum era pe timpuri la dacie, sa tragi shocul cand pornesti dimineata.
cat despre trepidatii si alte cele, daca motorul isi revine dupa cele 15-30 sec, eu zic sa nu iti faci griji.
poti s apui masina in miscare imediat dupa pornire, dar sa nu exagerezi cu turatiile pana nu ajunge la temperatura optima :)
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Flucutatii turometru la relatiu

12 Mar 2009, 17:18

Salut.
Am o problema si anume am fluctuatii in turatia motorului. Prima oara am observat lucrul asta asta-vara si facea destul de rar. Acum insa (azi) face aproape in continuu. Se simte si in masina (tremura). Cand merg nu am probleme, trage la fel, dar la relatii fluctueaza intre 600 rpm (care e normal) pana pe la maxim 1000 rpm. Am ridicat si capota si se vede si acolo, tremura de parca ar intrerupe. De la ce poate fi si cum as putea remedia. Alternator, baterie, clapeta de acceleratie, distributie? Astept idei si sfaturi. 10x
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine

 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Flucutatii turometru la relatiu

12 Mar 2009, 17:33

cati km ai cu masina?
daca ai peste 50000 de mii incearca sa vezi daca e catalizatoru infundat. la un moment dat nu o sa mai poti porni.
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Flucutatii turometru la relatiu

12 Mar 2009, 17:47

am 81 K km. unde ma uit daca e catalizatorul infundat? dau jos capacul cu filtru de aer? acolo e? unde e clapeta aia sub filtru? cred ca ai dreptate, vad ca porneste un pic mai greut de la un timp, dar mai ales cand e cald motorul. la rec porneste ok.
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Flucutatii turometru la relatiu

12 Mar 2009, 17:52

catalizatoru e sub masina.
este prins de toba masini undeva dupa unde se unesc galeriile. acolo este.
trebuie sa ridici masina pe rampa sau sa dai toba jos si sa vezi cum e prins desfaci si catalizatoru de acolo. dar nu stiu cum sa iti zic sa te uiti daca e infundat.... pui mei taiel cu flexu si scoate tot ce ai in el :) si atunci nu va mai fi problema si o sa ai si sunet sportiv dar prima data vezi cand iti expira itp-ul ca nu poti sa treci la itp fara catalizator
:D :bounce: :bounce:
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Flucutatii turometru la relatiu

12 Mar 2009, 17:54

:D am inteles. pot sa vad daca e cu vag-comul ce problema ar fi? sau doar cu un tester? ar fi ceva sa sune sportiv... dar... mai bine sa fie sanatoasa :D
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Flucutatii turometru la relatiu

12 Mar 2009, 17:55

ce sa zic eu la o masina nu am catalizator... si toate gazele nu se mai opresc in cat se duc afara pe teava.
ala e ca si cum ai avea euro 1 2 3 4.
cand il scoti pe ala nu mai ai euro :) la masina.

cu vag com nu cred trebuie un tester sau cel mai bine il tai :P
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

Re: Flucutatii turometru la relatiu

12 Mar 2009, 19:54

sau poate fi clapeta ...
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro
 
Avatar utilizator
bedazzledhouse
Constanta RDZ
Mesaje: 521
Membru din: 26 Mar 2008, 14:56
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Flucutatii turometru la relatiu

12 Mar 2009, 20:40

la clapeta ma gandeam si eu ca ar putea fi. Poate sa fie ceva defect la ea? Sau sa fie imbacsita, murdara. In cazul asta presupun ca se poate curata. Sau e vorba de altceva cand vine vorba de clapeta?
Seat Leon 1M 2002, 1,6 105 cp. CT 11 RDZ

You should never underestimate the predictability of stupidity.

Imagine
 
Bianca&Rares
Mesaje: 36
Membru din: 28 Oct 2008, 22:59
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Flucutatii turometru la relatiu

12 Mar 2009, 20:41

bedazzledhouse scrie:
Salut.
Am o problema si anume am fluctuatii in turatia motorului. Prima oara am observat lucrul asta asta-vara si facea destul de rar. Acum insa (azi) face aproape in continuu. Se simte si in masina (tremura). Cand merg nu am probleme, trage la fel, dar la relatii fluctueaza intre 600 rpm (care e normal) pana pe la maxim 1000 rpm. Am ridicat si capota si se vede si acolo, tremura de parca ar intrerupe. De la ce poate fi si cum as putea remedia. Alternator, baterie, clapeta de acceleratie, distributie? Astept idei si sfaturi. 10x

Salut ,bedazzledhouse.Acum 3 saptamani am avut o problema asemanatoare cu a ta:masina oscila la relantie intre 800-900 si 1 000rot/min.Masina a stat pe tester la Dona 3 zile si nu au gasit nimic :( :( .Am incercat totul:baterie,alternator,ba chiar un ''tamplar'' ca mecanic nu il pot numi mi-a zis ca trebuie sa schimb injectoarele :? :? .In cele din urma am gasit un om de bine care mi-a zis scurt:senzorul de temperatura :!: .L-am schimbat si vreau sa-ti spun ca ma ia somnul la semafor:nici nu aud motorul.
Vorbeste in totdeauna cu masina ta si ea te va intelege.
Respect-o si vei fi respectat de toti din jurul tau.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori