Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

13 Oct 2016, 10:29

Salut. As dori sa intreb, poate v-ati confruntat si voi. Am o problema cu pornirea dupa ce stationez, timpul e relativ se poate manifesta dupa 8 ore sau daca o las 2-3 zile ( era un baiat cu un FR pe aici care avea problema cand o tinea in panta, la mine de obicei sta pe teren drept). Pornea foarte urat, dupa mai multe incercari sau chiar deloc.

Am schimbat garniturile de la injectoare, s-a verificat bateria, bujii, pompa de motorina si toate par in regula (fiind o problema de natura mecanica, evident pe tester nu pare nimic). Chiar si pompa tandem, au zis ca nu cred ca este de acolo si prin urmare au decis sa schimbe acele garnituri. Azi dimineata cand m-am suit sa plec spre serviciu, a pornit din prima dar a evitat 2-3 secunde. De obicei dupa pornire mergea putin in trepidatii pana se "calma":), dar vad ca acum a disparut acel comportament doar ca porneste mai greu.

Diseara mai trec pe la mecanicii care s-au ocupat sa mai caute, poate o fi altceva. Am mai citit pe forum si mai ziceau baietii ceva de niste valve/supape unisens, ma gandesc ca poate o fi asta problema, si cand o las in stationare motorina se retrage din cauza supapei defecte care ar trebui sa o blocheze.
Daca aveti niste pareri, opinii, le astept, m-ar ajuta si pe mine si pe mecanic sa verifice mai concret.
Multumesc!

PS: Daca ar fi pompa tandem de vina, ar trebui sa am niste simptome specifice? Mai citeam pe forum ca si la pompa asta daca ai problema cu vreo garnitura, trebuie schimbata cu totul, sper sa ma insel, pt ca am vazut ca nu e tocmai ieftina.
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

26 Oct 2016, 12:31

Inca nu s-a rezolvat problema cu pornirea, si clar am o problema, cum o las pe loc drept mai mult de 15-20 ore, cum adios, moare si imi pare rau sa dau la automat sa o vad cum se chinuie sa prinda viata. Iar daca o las cu botul in sus timpul scade si mai repede, in sensul ca nu mai porneste dupa un timp mai scurt.

Clar am o problema pe alimentare, dar care este? Daca o fii pompa de inalte, cum ma asigur ca ea este buba? Daca o fii altceva?
Mi-ar placea sa fiu mai sigur pe problema, ca astia imi schimba toata masina in ritmul asta.

PS: Eu m-am fixat pe pompa de inalte acum, mai precis furtunele alea 2 care vin de la filtru (turul si returul) in stuturile alea 2 de pe pompa presupun ca au niste supape si acolo ma gandeam ca ar fii problema, dar mi-e teama ca fac un efort si iau alta (vreau noua, ca SH imi este sa nu dau de alta problema dupa si ce am rezolvat?) si tot nu scap de buba...ideal ar fii sa fac un test cu alta pompa, dar de unde?
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

14 Noi 2016, 15:15

Salut baieti, revin si eu cu o intrebare, poate cunoasteti. Tot cu buba mea, inca nu am rezolvat-o dar nici nu i-am acordat atentie, doar am avut grija sa o pornesc macar 1-2 pe zi.

Ce vreau eu sa va intreb, daca mi se adevereste problema cu pompa tandem, cat ajunge una noua? Eu am sunat sa vad si eu cat este si raspunsul a fost 900 RON si i-am specificat ca vreau BOSCH, asa cum am pe masina (iar detaliile masinii mele le avea ca tot de aici am luat un bloc de valve).
Si ce am mai observat ca 2 pompe, tot de BOSCH, numai ca una scria OE VW, aveau diferenta de 5-600 lei, ce dracu are in plus?

Eu ma asteptam la 2000+ sa coste o astfel de pompa, nu stiu de ce. Daca e in regula, nu-mi ramane ca problema mea sa fie de aici, chiar m-as bucura...
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
b.romy
Mesaje: 1
Membru din: 17 Oct 2014, 16:49

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

28 Dec 2016, 09:26

Parcheaza masina cu botul in jos/fundul in sus, daca porneste bine pompa tandem e de vina.

Degeaba ai schimbat oringuri daca inj.nu au fost stranse la cuplu/este uzura in chiuloasa.
 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

31 Dec 2016, 11:56

Si cum ma conving ca e pompa tandem, doar simplu fapt daca o las cu botul in jos si porneste bine este suficient? Prin servisuri baietii spun ca este ok, ca are valori ale presiunii bune.
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

15 Mai 2017, 08:32

Salut baieti. Problema cu pornirea nu am rezolvat-o nici acum. Si am mai observat ceva, intr-un alt post am pus eu niste poze cu un furtunas, si uitandu-ma acum pe postul respeciv am observat ca zona pompei tandem si cea de langa filtrul de ulei era mai curata. Intr-adevar incepuse sa se murdareasca pe acolo, ca se observa in poza, dar ideea este ca acum este mult mai rau. Pompa de inalte (tandem) este plina de ulei sau ce o fii si la fel si zona aceea de langa filtru este plina de unsoare.

Care ar putea fii cauza scurgerii? Este posibil ca toata aceasta unsoare sa se prelinga de la pompa de inalte si sa se intinda?

PS: baietii in service au zis ca pompa face presiuni bune, dar eu raman cu problema nerezolvata:D
PPS: si de cand s-a incalzit afara porneste mai urat, cat a fost iarna se cumintise..

Si o ultima chestie: softul acela de pornire la cald, m-ar ajuta? In sensul ca, masina dupa ce ajunge in parametrii normali, la 90 grade si o repornesc, invarte mai mult si mai porneste si cu o "bubuiala", dar nu tot timpul...
Imagine
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
Avatar utilizator
Narcisila
Mesaje: 483
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

15 Mai 2017, 08:41

Cumpara o garnitura noua 50ron. Teoretic iti rezolva problema.
Seat Leon Cupra ST 290 , Șase cai frumoși
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+

 
Avatar utilizator
Narcisila
Mesaje: 483
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

15 Mai 2017, 08:41

Pare unsoare de motorina, nu de ulei.
Seat Leon Cupra ST 290 , Șase cai frumoși
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

15 Mai 2017, 08:47

Da, motorina este, pt ca si miroase. La care garnitura te referi ?
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
Avatar utilizator
Narcisila
Mesaje: 483
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

15 Mai 2017, 09:43

Pompa tandem are o garnitura de tabla, care in timp poate sa cedeze, sau daca umbli la pompa tandem nu mai poate fi refolosita. Si mie incepuse sa se prelinga si ajungea pana in cutie la ambreaj. Am schimbat-o si s-a rezolvat.
Seat Leon Cupra ST 290 , Șase cai frumoși
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
Avatar utilizator
Narcisila
Mesaje: 483
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

15 Mai 2017, 09:45

Codul e 03G145215B la reprezentanta
Seat Leon Cupra ST 290 , Șase cai frumoși
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

15 Mai 2017, 09:53

Merci Narcis, mai bine o schimb cu totul, daca nu se merita... Asta e ok ? http://www.epiesa.ro/pompa-vacuum-siste ... 421449.htm
Vad ca la coduri OE e trecut si cel de pe pompa mea de pe masina

PS: Si daca mai merg o perioada asa se poate intampla ceva ?
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

15 Mai 2017, 10:00

hmm, posibil sa fii inteles gresit mesajul. Tu cred ca ai inlocuit doar placuta aia si s-a rezolvat, nu? :D
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

22 Mai 2017, 12:42

Am inlocuit placuta aia de tabla (garnitura pompei) si momentan nu se mai observa vreo scurgere sau miros de motorina (25 lei o placuta :D ). Pornirea dupa 1 zi de stationare nu s-a rezolvat, porneste mai greut..don`t fuckin know whyyyyy..

De suparare ca si la cald imi pornea urat i-am facut soft (bineinteles ca nu eu :)) am fost la RBN, sper ca nu e reclama), atat pt pornirea aia urata de la cald, care ma seca, cat si de putere. Much better now :D :D
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
BogdanTC
Subiect Autor
Mesaje: 64
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare

07 Iun 2017, 11:52

Dupa cum spuneam mai sus, am inlocuit garnitura aia de la pompa de inalte si nu mai se observa umezeala acolo. As vrea sa va atasez un filmulet cu un A3, tot BKD, care porneste exact ca al meu.



PS: am mai auzit de la un mecanic o varianta: la pornire, electromotorul are nevoie de o anumita turatie minima, nu o stiu sigur 200-240 tr/min. Mi-a spus ca se poate modifica ca ECU sa ii permita sa porneasca si cu o turatie mai mica..
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori