Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

05 Sep 2016, 02:13

Azi, la ~30 de ore de la ultimul mers (care s-a incheiat fara absolut nicio anomalie si fara niciun consumator uitat pornit; nu am avut in 3+ ani de cand o am nicio eroare pe bord in afara avertismentelor asteptate de schimb ulei), am bagat cheia in contact si a inceput sa faca bordul ca pomul de Craciun. Palpaie aiurea becuri peste tot, pacaneli in boxe, farurile se aprinda aiurea desi nu erau pornite si dupa vreo cateva secunde de confuzie totala au inceput sa apara erori pe bord printre care si "low battery".

Sa zicem ca e de la baterie desi se caca pe ei ca are un mega sistem de power management dar nu e in stare sa dea niciun avertisment inainte sa faca in toti dracii ca si cum are un scurt circuit pe undeva.

Manualul spune ca bateria trebuie inlocuita doar cu una IDENTICA (EXIDE 12V 59 Ah 320A DIN 640A EN/SAE/GS EFB) si chiar si asa dupa inlocuire trebuie sa faca aia de la VW nu stiu ce cacat prin calculatorul de bord. Dar, oricum, nu se gaseste pe piata libera o baterie cu aceste specificatii, nici macar de la EXIDE. Se gaseste doar la pret dublu fata de cat face (~700 ron), de la VW.

Deci.

1. A cumparat vreunul dintre voi o baterie mai buna pastrand garantia? Din cauza rahatului de soft controlat de service-ul VW pot lejer sa cred ca nu merge o baterie cu alte specificatii si ar fi un motiv perfect sa refuze reparatia pt orice problema aparuta ulterior.

2. Asa se manifesta o baterie slaba? Nu da un warning inainte? Face toata masina ca toti dracii brusc?
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7204
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

05 Sep 2016, 10:26

da, asa se manifesta materia moarta, clipoceste bordul, motorul nu porneste, cam atunci isi da duhul :)
poti incerca sa pornesti (ca in manual, trebuie sa fie procedura explicata pentru cabluri) si sa o resuscitezi un pic cu drumuri lungi, dar e clar ca va trebui sa cumperi alta. vorbeste cu cei de la dealer sa vezi ce optiune ai, oricum tu garantie la baterie in sine nu aveai, asadar nu vad de ce ar trebui sa cumperi alta de la ei si nu din alta parte. identica se refera la proprietarile bateriei - Amperi/ora, curent pornire si asa mai departe, nu cred ca se refera la firma, culoare sau mai stiu eu ce.
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

05 Sep 2016, 13:13

gamer555 scrie:
identica se refera la proprietarile bateriei - Amperi/ora, curent pornire si asa mai departe, nu cred ca se refera la firma, culoare sau mai stiu eu ce.


Muia este ca nu exista in comert baterie cu EXACT acele proprietati. Exista cu proprietati f. f. apropiate (60 Ah 650 A AGM) dar nu exact identice. Adica suficient motiv de care sa se poata lega la o eventuala avarie electrica ulterioara ce nu are nicio legatura dar ar trebui rezolvata pe garantie (ex: sigur ca trebuie sa cumparati faruri led noi la 1k EUR bucata pt ca ati pus aceasta baterie care nu e compatibila cu bijuteria de sistem electic fin si delicat pe care l-am pus noi in masina asta). In manual este dat doar ca "recomandare" sa fie si acelasi producator pt baterie.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
adita80
Mesaje: 334
Membru din: 13 Feb 2014, 12:34
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

05 Sep 2016, 21:49

Eu nu cred ca este o problema diferența este mica , eu la fosta Ibiza aveam baterie de 45 ah cand am schimbat-o am pus mai mare de 55 ah ...dar la cei dela reprezentata te poți aștepta la orice .....
Seat Toledo Style plus 1.6 TDI 115cp model 2016
Ex: Seat Ibiza 6L . 1.2 12 v
 
scuba
Mesaje: 101
Membru din: 13 Mai 2015, 16:10
Localitate: Bucuresti

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

05 Sep 2016, 22:02

ai "abuzat" cumva de start/stop?
2015 Seat Leon FR 1.4 TSI 125
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

05 Sep 2016, 22:07

adita80 scrie:
te poți aștepta la orice .....


Am aflat azi ca ma costa 1040 ron doar bateria, daca o inlocuiesc. Se mai adauga manopera. Si transportul la service (poate scap de asta daca porneste cu curent prin cabluri de la un vecin). Am aflat intre timp ca bateria e facuta pe comanda speciala VW a.i. intentionat sa aiba specificatii ce nu se gasesc pe piata libera. Ca sa te forteze sa iei de la iei la pret triplu, daca vrei sa pastrezi garantia.

Evident ca producatorii de baterii au in oferta modele mult mai bune si mult mai ieftine. Dar trebuie sa le bagi in VCDS ca altfel nu le incarca bine alternatorul. Si mai e jolly jocker-ul ca nu stii cu cat mai multi Ah duce alternatorul. Specificatia din fabrica e 59 Ah iar intelepciunea turmei de pe Internet spune ca merg baterii cu max 20-30% mai mari. Producatorii de baterii recomanda in general pt modelul meu baterii AGM de 70 Ah. Dar daca le pun, pierd garantia. E invatare de minte felul asta vulgar in care ma mulge VW de bani.

scuba scrie:
ai "abuzat" cumva de start/stop?


Nu l-am folosit aproape niciodata. Doar din greseala daca uit cumva sa-l opresc la pornire dar 99 de cazuri din 100 nu uit.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 246
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

07 Sep 2016, 18:52

Deci sa inteleg ca daca pui alt acumulator nu o sa-l incarce bine daca nu este VW OEM...??? Dar de unde stie masina ce este pus pe ea daca diferentele de putere etc...sunt foarte apropiate? Eu 100 % nu o sa dau 1000 lei pe un acumulator ...pot sa imi spuna ce vor. Furtul pe fata NU TOLEREZ!!!
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011

 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 165
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

07 Sep 2016, 19:12

Andrei FR scrie:
Deci sa inteleg ca daca pui alt acumulator nu o sa-l incarce bine daca nu este VW OEM...??? Dar de unde stie masina ce este pus pe ea daca diferentele de putere etc...sunt foarte apropiate?


Are un sistem de power management mai avansat care-i permite sa dozeze incarcarea acumulatorului. Trebuie sa-i spui in VCDS doar vreo 3 parametri din care tehnic cred doar Ah-ul e important. La 59 Ah nu se gasesc baterii dar gasesti la 60..70 si atunci trebuie sa-i spui masinii ca ai alt Ah. Muia vine ca trebuie sa pui in VCDS si numarul serial al bateriei. Doar ca sa te prinda ei ca ai schimbat bateria fara sa te mulga de bani.

Andrei FR scrie:
Eu 100 % nu o sa dau 1000 lei pe un acumulator ...pot sa imi spuna ce vor. Furtul pe fata NU TOLEREZ!!!


Si iti permiti sa pierzi garantia? Ca ei pe asta se bazeaza, ca nu-ti permiti.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
Vlad.
Mesaje: 1108
Membru din: 26 Feb 2012, 18:24
Localitate: Targu Mures/Cluj-Napoca

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

07 Sep 2016, 21:57

Iti dai seama ca se gasesc baterii mai bune la pret muuuult mai mic decat cel pe care ti l-au dat ei (1000 lei), dar intrebarea este, merita?
Eu unul nu m-as risca sa pierd garantia. In fond, risti lucrul asta pentru 6-700 lei. Fa un calcul si vezi daca merita.
Actual: 2007 Audi A4 2.0 TDI 170 hp / 1997 Honda Prelude 2.0i 133+hp
Ex: 2005 Seat Ibiza 6L 1.4 16v 101 hp / 2001 Audi A4 1.9 TDI 152 hp, 390 nm by LVB
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 246
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

08 Sep 2016, 06:24

Am inteles... pai in cazul acesta raman cu speranta ca tine 4 ani bateria(la diesel cu semnul intrebarii) si dupa terminarea garantiei Dumnezeu sa fie cu ei!!!
Fosta masina O2 FL 1.4 TSI l-am vandut cu cea originala, 102 000 km si 5 ani...
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011
 
Avatar utilizator
bertzi43
B-82-AJS
Mesaje: 2946
Membru din: 27 Mar 2008, 20:58
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

08 Sep 2016, 08:56

De curiozitate cat mai ai garantie? Ai optat pt garantie extinsa?
Eu zic ca nu merita sa o achizitionezi de la dealer daca nu ai avut nici o problema pana acum cu masina, diferenta aia e un schimb de ulei :)
_____________________________________________

Seat Leon 1M Stella,1.6 16v,105 cp...
Imagine
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

08 Sep 2016, 11:45

Daca nu se face procedura de "battery replacement", masina o sa stocheze cateva DTC-uri si teoretic sistemul va functiona in afara parametrilor stabiliti de producatori. Insa masina va functiona.
Stiu cazuri in care s-a facut adaptare cu o baterie AM, folosind informatiile de pe bateria OEM. Insa amperajul era indentic. In cazul tau, daca mai ai garantie, nu ai alta solutie decat sa cumperi de la ei. Daca masina a iesit din garantie, poti lua o baterie cu specificatii apropiate si faci singur procedura de adaptare. Cred ca la 5F (MQB in general) battery regulation e slave pe adresa 19. Insa nu lua de buna informatia, nu am verificat.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 246
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

09 Sep 2016, 17:44

Deci daca luam ca la carte informatiile de aici, de acum incolo baterie poti schimba numai la reprezentanta, numai cu baterie OEM la pret umflat cat vor muschii lor? Sau... poti schimba si tu, dar daca mai ai garantie, pa si pusi, daca nu, tot trebuie sa te chinui cu VAG COM ca de nu scrii un roman despre baterie in baza lui de date , masina nu va considera conforma bateria si posibil nu il va incarca bine. Am scris direct asa cu limba de lemn, mai asa pe limba omului mai simplu care nu sta toata ziua cu capul in VAG COM si nici nu se pricepe...
Si ma gandesc ca asta este la fel si la diesel...Dar nu pot sa inteleg daca 50 de ani a fost bine fara un management baterie asa draconic, de ce este acum bine asa...aaaa castig de bani pentru firma mama, clientul sa fie nevoit sa danseze dupa regulile lor... sunt curios la noi cati o sa puna botul la chestia asta!!! Pe mine personal ma dezgusta idioteniile acestea... (da- stiu piese electrice fine etc... bla bla)
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011
 
Avatar utilizator
clinlin
Mesaje: 227
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

12 Sep 2016, 15:33

Procedeul pentru inlocuirea bateriei cu ceva (mai bun) din comert este descris in link-ul de mai jos.

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=792

E pentru Golf MK7, dar pun pariu ca functioneaza si la Leon 5F. Recodarea in VCDS nu e mare filozofie, dar e necesara pentru ca trebuie specificat amperajul nou. Magarii de la VW au fost suficient de smecheri si au ales un amperaj non-standard de 59Ah, dar fizic bateria lor are aceleasi dimensiuni ca una din comert de 60Ah, care ar fi cel mai apropiat amperaj standard. O sa ma uit si in cartea tehnica sa vad daca chiar se pierde garantia, dar mi se pare putin trasa de par faza asta. Adica pot ei sa suceasca una alta, dar legile fizicii nu le pot schimba. Pot cel mult sa solicite ca interventia sa fie facuta de un service autorizat, iar asta nu inseamna musai in reprezentanta.
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 184CP
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 246
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

13 Sep 2016, 09:52

Din pacate nu functioneaza linkul de mai sus :( , dar in fine am intekes idea
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator