Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
batranel
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 20 Noi 2015, 20:34
Localitate: Brasov

Ulei cutie

27 Mai 2016, 10:01

Salut,

Detin un Leon 1M din 2001, diesel 110 cai si vreau sa ii schimb uleiul cutiei.
Ce ulei recomandati? Am urmatoarea lista la indemana: http://www.epiesa.ro/uleiuri-seat-leon- ... cat-12093/

Multumesc,
Mihai
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8348
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Ulei cutie

27 Mai 2016, 10:48

Salut,
Vad ca toate sunt pt cutie manuala cu 6 trepte, iar tu ai 5.
De ce vrei sa schimbi uleiul?
 
Avatar utilizator
batranel
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 20 Noi 2015, 20:34
Localitate: Brasov

Re: Ulei cutie

27 Mai 2016, 11:34

Agata si schimba greu. Din ce am vazut la ei am presupus ca cele 6 trepte sunt 1-5 + R-ul.
Daca nu sunt ok cele din selectie, ce imi poti recomanda?
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8348
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Ulei cutie

27 Mai 2016, 11:53

Nu cred ca o sa rezolvi mare lucru cu agatatul. Mai degraba verifica suportii/tampoanele de la motor si timoneria.
Daca totusi vrei sa-l schimbi, as alege swag, sau daca consideri ca merita, ia original de la dealer.
 
Avatar utilizator
batranel
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 20 Noi 2015, 20:34
Localitate: Brasov

Re: Ulei cutie

27 Mai 2016, 11:55

Am inteles. Mersi!
 
Avatar utilizator
Costel93
Mesaje: 101
Membru din: 15 Iul 2012, 20:00
Localitate: Suceava

Re: Ulei cutie

27 Mai 2016, 13:48

nu conteaza numarul treptelor pot fi si 20 de trepte, conteaza ca uleiul sa fie pentru actionare manuala, sintetic si de vascozitate 75w90 in cazul tau.
Cu caracteristici foarte bune este Mobilube 1 SHC, 75W90 daca vrei un ulei performant si foarte stabil. Schimba uleiul din cutie si vei vedea ca vei schimba treptele mai usor
Seat Toledo 1.9 TDI 130 HP
 
Avatar utilizator
Vlad.
Mesaje: 1109
Membru din: 26 Feb 2012, 18:24
Localitate: Targu Mures/Cluj-Napoca

Re: Ulei cutie

27 Mai 2016, 13:54

Verifica timoneria mai intai, daca agata.
Actual: 2007 Audi A4 2.0 TDI 170 hp / 1997 Honda Prelude 2.0i 133+hp
Ex: 2005 Seat Ibiza 6L 1.4 16v 101 hp / 2001 Audi A4 1.9 TDI 152 hp, 390 nm by LVB

 
Avatar utilizator
mihai.b
Mesaje: 1177
Membru din: 03 Mai 2012, 23:04
Localitate: Brasov

Re: Ulei cutie

27 Mai 2016, 22:07

Conteaza si nr vitezelor. Uleiul pt CV 5 trepte nu e la fel cu cel pt CV cu 6

Sent from my SM-G388F using Tapatalk
 
Avatar utilizator
Costel93
Mesaje: 101
Membru din: 15 Iul 2012, 20:00
Localitate: Suceava

Re: Ulei cutie

28 Mai 2016, 16:43

deci factorul principal in alegerea uleiurilor este vascozitatea intr-un anumit domeniu de temperatura apoi in functie de logevitatea dorita si solicitarile mecanice se alege un ulei sintetic sau mineral si daca se doreste se pot folosi si uleiuri mai pretentioase cu aditivi care ii imbunatatesc rezistenta la strivire a peliculei de ulei si stabilitatea termica,
si daca argumentele de mai sus nu sunt sunt suficiente aratati-mi un bidon de ulei pentru cutii de viteze pe care sunt scrise treptele de viteze, pana acum nu am vazut pe nici un bidon si sunt in domeniu
eu chiar vreau sa il ajut pe colegul batranel nu sa arunc comentarii seci si nu spun asta ca jignire ci din dorinta argumentari comentariilor sa intelegem de ce este asa si nu altfel
Seat Toledo 1.9 TDI 130 HP
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8348
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Ulei cutie

28 Mai 2016, 17:06

Pai inducerea in eroare este chiar pe site-ul respectiv. Ei spun ca sunt pt cutie in 6 trepte. Iar legat de agatat, schimbul de ulei nu va rezolva problema 100%.
 
Avatar utilizator
mihai.b
Mesaje: 1177
Membru din: 03 Mai 2012, 23:04
Localitate: Brasov

Re: Ulei cutie

29 Mai 2016, 20:55

@Costel 93: 'Este asa si nu altfel' pentru ca ETKA. Nici eu nu arunc comentarii seci, vorbesc din experienta, pentru ca am avut masina cu CV 5 la care am schimbat uleiul din cutie, iar acum am masina cu CV 6, la care am schimbat uleiul din cutie de asemenea.

Imagine.Imagine.Imagine.Imagine

Este diferit?! Conform codurilor, este!
 
Avatar utilizator
Vlad.
Mesaje: 1109
Membru din: 26 Feb 2012, 18:24
Localitate: Targu Mures/Cluj-Napoca

Re: Ulei cutie

29 Mai 2016, 21:31

Costel93 scrie:
...


Unii de pe aici ne reparam masinile cu piese/repere OEM, cautate cu ETKA. Daca ETKA zice ceva, aia e sfant. Restul sunt povesti.
Intr-adevar, marea majoritate a romanilor merg la Auchan la raftul cu zemuri auto si daca scrie "ulei" pe bidon, il iau si-l baga, pentru ca "ii bun si asta". Apoi intram pe forum si zicem ca ce proaste sunt masinile x si y, ca noi le-am intretinut.
Si te rog s-o lasi mai moale cu "aruncat comentarii seci", pentru ca aici au raspuns niste adevarati fani 1M, nu Doru' care e "in domeniu".
Actual: 2007 Audi A4 2.0 TDI 170 hp / 1997 Honda Prelude 2.0i 133+hp
Ex: 2005 Seat Ibiza 6L 1.4 16v 101 hp / 2001 Audi A4 1.9 TDI 152 hp, 390 nm by LVB
 
Avatar utilizator
Costel93
Mesaje: 101
Membru din: 15 Iul 2012, 20:00
Localitate: Suceava

Re: Ulei cutie

30 Mai 2016, 14:28

cele doua uleiuri au coduri diferite fiindca sunt uleiuri diferite, G060726A2 este un ulei mineral care se descurca optim intr-o cutie de viteze cu 5 trepte iar G052171A2 este un ulei semisintetic mai putin vascos si un pic mai performant decat primul si care asigura o lubrifiere optima a cutiilor de viteze cu 6 trepte ele avand o constructie mai compacta, ambele respecta norma API GL-4 deci nu apar conflicte chimice, se poate utiliza fara probleme G052171A2 in cutiile cu 5 trepete deoarece este un ulei mai performant decat cel folosit de constructor, insa el nu va utiliza pe linia de asamblare componente mai performante decat ar fi nevoie fiinca trebuie sa pastreze un optim performanta pret, faptul ca ne cumparam aceleasi componente de schimb pe care le foloseste si constructorul nu face decat ca masina sa functioneze optim in parametri proiectati de el, problema este ca le vinde la suprapret fara sa reflecte performanta reala, insa din fericire exista companii care produc aceleasi componente ori versiuni imbunatatite ale acelorasi componente care ofera performante mai ridicate si care pasionatii le folosesc la upgrade-uri (de ex. bucse poliuretanice, suspensii pnematice sau de oricare fel, lichide si uleiuri intr-o gama foarte variata de performante, discuri frane perforate, mai mari mai mici, etc, etc, sper ca ati inteles ideea)
problema alegerii pieselor de la producatorii aftermarket consta in faptul ca sunt necesare documentari in alegerea pieselor si a performantelor dorite de aceea multi aleg 'sfantul' ETKA unde componentele respective asigura o performanta optima fara batai de cap, insa nici pe departe nu sunt cele mai performante optiuni,
revenind la ulei, ideea de baza este urmatoarea, un ulei foarte performant va satisface o gama variata de cutii de viteze, numarul treptelor de viteze neavand relevanta, este si logic ca daca un ulei rezista solicitarilor unei cutii cu 6 trepte cea cu 5 trepte v-a fi floare la ureche, relevata are norma API si domeniul de vascozitate care se alege in functie de temperaturile de functionare,
iar 'zeama' pe care am recomandat-o este http://www.ulei-mobil.ro/pdf/MobilAutoD ... %20pds.pdf o zeama foarte buna de altfel este un ulei foarte performant in totalitate sintetic si foarte stabil termic, indeplineste si depaseste norma API GL-4 (ceruta de VW pentru 5 trepte si 6 trepte) si norma GL-5 ba chiar este aprobat si pentru MAN si Scania deci daca rezista la transmisii de autocamion, cele de automobile fiind un fas pentru el, ce imi place la el este ca e foarte stabil la temperaturi joase, il folosesc de trei ani pentru ca la noi la Suceava iarna nu e ca vara, se ating frecvent temperaturi de -30 de grade cel putin in zona la mine , iar in conditiile astea uleiul isi face treaba foarte bine schimb treptele usor, aici un video cu un test la temperaturi joase https://www.youtube.com/watch?v=S3lrzV1MCtU
intrebare, merita sa cumpar un ulei mineral oem la suprapret (un ulei calculat de altfel pentru un mediu normal cu temperaturi normale in care sa functioneze optim ) care nu imi satisface domeniul de temperaturi in care folosesc transmisia sau sa aleg un ulei muult mai performant care se descurca in conditii extreme si daca tot veni vorba Romania se afla intr-un climat temperat cu diferente relativ mari de temperatura de la iarna la vara si ar fi indicate uleiurile sintetice pentru stabilitate
v-a multumesc pentru timpul acordat, am scris atat de mult pentru a conecta ideile cat mai bine posibil
Seat Toledo 1.9 TDI 130 HP
 
Avatar utilizator
batranel
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 20 Noi 2015, 20:34
Localitate: Brasov

Re: Ulei cutie

30 Mai 2016, 17:50

Va multumesc pentru raspunsuri! voi merge pe http://www.emag.ro/ulei-pentru-cutie-vi ... DTV9LBBBM/ si va anunt dupa cum e.
2 litri sunt de ajuns?
 
Avatar utilizator
mihai.b
Mesaje: 1177
Membru din: 03 Mai 2012, 23:04
Localitate: Brasov

Re: Ulei cutie

30 Mai 2016, 19:45

@Costel93: tu accepti ca sunt uleiuri diferite, ceea ce am spus si eu de fapt si ti-am aratat prin coduri, dar pe de alta parte spui ca e ok sa pui ulei mai performant intr-o cutie mai putin performanta ca ii face bine. Ii face bine cum?! Daca producatorul a proiectat cutia aia sa mearga cu tipul ala de ulei, tu spui ca e ok sa pui un ulei mai performant ca face bine...cu alte cuvinte devine cutia mai performanta (cam asta vrei sa evidentiezi).
Pe acelasi principiu, poti pune roti pe 19" la un leon cu motor 1.4, pt. ca producatorul le pune pe cupra care e mai performanta, dar din ratiuni de costuri si functionare optima nu le pune si pe 1.4 desi se potrivesc!
De acord cu tine, daca nu vrei sa platesti brand-ul sau consideri ca alt producator ofera o reteta mai buna, care satisface o gama mai variata de regimuri de functionare, pune ulei aftermarket, dar sa fie echivalent cu ce recomanda producatorul pentru tipul respectiv de cutie.
Uleiul pentru CV cu 6 trepte in niciun caz nu o sa rezolve problema colegului batranel, in primul rand pentru ca din descrierea lui pare sa aiba o alta problema de ordin mecanic si, in al doilea rand, pentru ca nu este un ulei recomandat pentru tipul lui de cutie.
@batranel: cumpara ce brand vrei tu, dar respecta norma recomandata de producator.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator