Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
 
Avatar utilizator
Uomuom
Subiect Autor
Mesaje: 115
Membru din: 01 Ian 2016, 12:35
Localitate: Bucuresti

FR 2.0 tdi 184 cp M6

03 Apr 2016, 14:26

Va salut si va multumesc pentru consiliere,

In ultimile 3-4 luni am studiat, comparat, intrebat si testat, cautand sa gasesc cea mai potrivita masina pentru nevoile noastre. Aceasta trebuia sa fie noua, 5 stele Euroencap, cu valente sportive la un consum rezonabil, fiabila si spatioasa, la un pret de 20k. Astfel cu voia lui Dumnezeu am comandat pe 25.03.16 un Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 CP la 22.552e cu urmatoarele optionale: Culoare alba = 262e, Airbag-uri laterale spate = 267e, Faruri Full LED = 1.093e, Full Link = 159e, Media System Plus = 340e, Pachet Comfort Drive = 120e, Pachet Iarna = 474e, Torosurile plafonului negre = 0e. Pret total = 25.257e - discount si rabla = circa 22.000e. As mai fi pus pachetul dinamic, senzorii de parchare si un albastru race metalizat, dar oricum am depasit cu +10% bugetul estimat. Termen de livrare aproximativ 25.05.16.

Toate bune!

[*update 04/2016] Masina s-a transformat din ST in 5 usi, iar culoarea alba s-a transformat in albastru, s-a adaugat DCC
Ultima oară modificat 07 Apr 2016, 10:44 de către gamer555, modificat 1 dată în total.
Motiv: update
FR 184 cp M6, Stay safe!
 
Avatar utilizator
RD-Woo
Mesaje: 455
Membru din: 03 Aug 2015, 23:18
Localitate: Alexandria
Contact:

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

03 Apr 2016, 14:35

Felicitari, sa o stapanesti cu bine inca de pe acum, multi km fara probleme si.. asteptare usoara ;)
Seat Leon 1P1 Style 1.6 TDI CR 2012
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7200
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

03 Apr 2016, 14:37

Asteptare usoara, suna bine ;) o nota doar: in poza ai pus un Style, nu FR :)
 
Avatar utilizator
adita80
Mesaje: 334
Membru din: 13 Feb 2014, 12:34
Localitate: Constanta
Contact:

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

03 Apr 2016, 23:08

Așteptare ușoară
Seat Toledo Style plus 1.6 TDI 115cp model 2016
Ex: Seat Ibiza 6L . 1.2 12 v
 
Avatar utilizator
Uomuom
Subiect Autor
Mesaje: 115
Membru din: 01 Ian 2016, 12:35
Localitate: Bucuresti

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

04 Apr 2016, 08:04

Multumesc pt urari. Nu o fi Fr dar e frumoasa.
FR 184 cp M6, Stay safe!
 
Avatar utilizator
Uomuom
Subiect Autor
Mesaje: 115
Membru din: 01 Ian 2016, 12:35
Localitate: Bucuresti

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

04 Apr 2016, 11:15

Pentru a scurta si a face mai placuta asteptarea, azi mi-am facut timp sa scriu. Trec peste faptul ca de ceva timp ma dau cu Loganul de 1.2 benzina si 75 cp detinut de sotie, cu care merg ca si cu deiselul DPF. Sotia mereu imi reaminteste la drum lung sa am grija la depasiri, viraje si sa nu mai caut a 6 si sa nu mai trantesc portierile ca nu sunt in Audi si ii stric masina. Astfel va povestesc mai jos de ce am ales aceasta masina, ce asteptari am si totodata solicit si niste clarificari de la vetranii in ai Leoanelor. Am ales Leonul pentru raportul imbatabil intre prêt si performante, siguranta, fiabilitate, consum, multumit de cel 4 test driveuri efectuate, feedbackului deosebit oferit de Sailboat si recomandarilor favorabile si prietenoase obtinute de pe acest site. Dupa cum spunea amicul meu Cristi, moderator pe Forumul Audi " in aceiasi bani luand ST FR ai mai multa masina ca O3 ul".

Andrei FR spunea ca Leonul sau de 150 diesel (bara rigida spate) este mai instabil pe curbe in conditii de umezeala, fata de celelate masini conduse (parca si niste O2). Greu de crezut, dar avand in vedere ca are 400.000 km rulati, am luat in considerare si constatarea lui. Sailboat sustinea insa ca a fost extrem de multumit de FR ul lui de 184 indiferent de condittile de drum si de aceea a facut upgrade la Cupra si nu la alt brand. Sailboat este tot persoana cu multi kilometri mancati pe diferite masini (inclusiv O2 RS uri), dar cu un pdv diferit de Andrei. Eu am ales multilink si pt spate, deoarece in ultimii 25 de ani majoritatea masinilor conduse de mine au fost multilink si s-au comportat foarte bine (in conditii in care s-a impus sa trag de masina).

Desi Octavia avea un spatiu mai mare si dotari mai dragi mie (vezi bixenonul), am ales ca si voi Leonul. Acesta mi-a oferit motorul de 184 tdi si cutia M6 iar la Skoda era doar pe RS la un prêt de aproape +4k. La test drive am abuzat in oras si afara de 2 FR ST (150 cp diesel si benzina) si 2 Xperience (150 si 184 cp diesel) care au performat f bine. Nu mi-a placut intarzierile la demaraj pt diesel cu dsg, inchiderea usilor, vederea in retrovizoare, faptul ca trebuie sa ma ridic dupa scaun pt al inalta, lipsa telescopului la capota motor si insonorizarea lui. Plasticaraia din interior este acceptabila, iar consumul care a fost mare pentru toate (13-15%) este ok tinand cont de forjele date.

M-am gandit si la Mazda 3, dar am exclus-o pt ca am 1.91m cu 106 kg + nevasta si 2 copii iar spatial oferit de ea era insuficient nevoilor noastre. Ford si Opel nu am mai vrut pt ca am mai avut 3 respectiv 4 inainte si erau puturoase, galagioase sau neprovocatoare (functie de model). Ca aspect imi era aproape egal intre Golf 7, Leonul 3, O3, Jetta, Astra, Focus si Mazda. Cu ajutorul lui Dumnezeu poate peste cativa ani ma ajutati sa ma decid si intre navele amiral BMW 535 Touring ixDrive benzina biturbo 306 cp si A6 Avant Quattro TFSI 333 cp, amble la un prêt de pornire aproape de 50 k. Revenind la realitatea noastra cotidiana si luand in considerare ca pt mine ST FR 184 cp a fost castigatorul, voi ce parere aveti referitor la:

1. Cum se comporta Leonul multilink spate pe curbe stranse in conditii de aderentza scazuta si viteza moderata spre mare, fata de concurenta (pentru un sofer experimentat rational ce nu are nimic de demonstrat celorlati in trafic)?
2. Ce masina noua similara, dotari si prêt credeti ca ar avea performante dinamice superioare Leonului? Eu nu am gasit-o, dar poate exista.
3. Cum se comporta ST ul fata de cel clasic (ca dinamicitate)? Am auzit ca la Nurburgring alerarga si niste ST uri. Apropo care sunt tarifele acolo?
4. Este Leonul obiectiv vorbind, net superior lui O3 dpv dinamic (stabilitate, subvirare, accelerare franre, distributie mase si consum) pt o motorizare si echipare similara?
5. Care ar fi cea mai buna combinatie acceptata de Leon pentru jantele de otel echipate cu anvelope de iarna cat mai inguste si care sa-mi ridice cel mai mult masina (functie de raza jantei si inaltimii balonului ca procent din latime).
6. Alte recomandari ”got to know” or “must have” referitoare la Leonul din topic.
FR 184 cp M6, Stay safe!
 
Daddy
Mesaje: 114
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

04 Apr 2016, 12:39

Eu o sa incerc sa-ti raspund la citeva intrebari, la care am raspunsurile:
1. Nu cred ca sunt diferente reale resimtite de soferi responsabili. De altfel, in teorie, multilinkul are un singur avantaj, tinuta de drum. La celelalte capitole (zgomot si fiabilitate) ar trebui sa stea mai prost in timp, pentru ca are mai multe prinderi si mai multe bucse.
2. Aici ar fi de discutat. Daca vorbim de viteza pura in acelasi buget, probabil ca e destul de greu de gasit ceva sa concureze in toate segmentele, pentru ca Seat, caracteristic VW, ofera motoare si configuratii la gramada. Dar punctual ar fi exceptii (de exemplu Focusul se tine mult mai bine pe drum, iar varianta de 1.5 litri si 180 de cai Ecoboost se misca chiar bine, mai are si Opelul niste turbouri interesante pe la benzina).
3. Nu stiu. Em am Xperience :)
4. Parerea mea este ca pentru soferul profan, diferentele dinamice sunt minime. VW a facut un efort sa le personalizeze diferit (Skoda e mai de buget, Seat e marca sportiva si pare mai strimta pe sofer) dar la final ambele merg cam la fel.
5. Nu mi-am batut capul sa verific dar cred ca la motorul de 184 de cai, jantele minim acceptate sunt de 17, din cauza discurilor de frina, ceea ce te va obliga sa iei aliaj. La mine asa a fost. Dimensiunea minima cred ca este ceva de genul 205/50/17. Daca accepta 16, atunci ai o varietate de jante de otel care merg cu 205/55/16.
Seat Leon X-Perience 184 DSG

 
Avatar utilizator
Uomuom
Subiect Autor
Mesaje: 115
Membru din: 01 Ian 2016, 12:35
Localitate: Bucuresti

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

04 Apr 2016, 19:42

Daddy mersi pt timpul alocat unui raspuns pe masura.
1. perfect de acord, mai multe piese in miscare = sanse marite de defectare.
2. din cate stiu varianta benzina ecoboost 1,5 180 cp este doar pe varianta titanium si cred ca sare de 25k. Nu stiu ce cuplu are, dar ar fi undeva pe la max 280. Cum ai spus nu ar depasi modelul meu ca accelartie 0-100 si vit max. Duratorqul 2.0 de 185 cp clar este mai lenes fata de Seat. Modelele 1995-2005 de la Ford si Opel nu m-au impresionat la nimic, cu toate ca nici nu m-am plans de ele.
3. am vrut si eu Xperience dar nu am gasit pe ea combinatia m6 cu 184 cp
4. Acum ceva timp am luat catava ore de la Titi Aur la scoala lui de pilotaj din Baneasa si am vazut ca avea cateva Seaturi in parc alturi de Audi. La cum il stiu, a facut motivat alegerea.
5. Sigur merg si pe 16. I-as pune 16/195/65 sau 16/205/55, ramane sa vad cum este cu et ul.
FR 184 cp M6, Stay safe!
 
Avatar utilizator
Vlad.
Mesaje: 1108
Membru din: 26 Feb 2012, 18:24
Localitate: Targu Mures/Cluj-Napoca

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

04 Apr 2016, 20:57

O sa iti raspund acolo unde stiu.
Multilink-ul e ce trebuie. Chiar daca e mai costisitor putin la intretinere, se simte la drum. (nu la 90 la ora pe drum drept)
Despre variante oricum nu mai are rost sa povesitm, pentru ca ai facut deja alegerea. :) Oricum, de banii astia si masina noua, eu zic ca ai luat o decizie buna. Mazda nu stiu daca as lua (am avut una, 1993 ce-i drept), mereu am vazut marca asta ca pe masina low cost japoneza. Desi trebuie sa recunosc, hats off la Mazda 6 asta noua. 3 in niciun caz.
Despre Triple F (Fiat, Ford, Fopel) si frantuzarii nu cred ca are rost sa povestim. In final, eu cred ca as fi luat un B8.5 de 2 ani, impecabil, cu cat mai multe dotari, dar nu e nou.
La rotile de iarna e bine sa folosesti dimensiunea omologata in carte. Nu cred ca modelele noi mai au 195 latime. Probabil o sa-ti intre jante pe 16" la limita.
Asteptare usoara iti doresc si sa o stapanesti sanatos!
Actual: 2007 Audi A4 2.0 TDI 170 hp / 1997 Honda Prelude 2.0i 133+hp
Ex: 2005 Seat Ibiza 6L 1.4 16v 101 hp / 2001 Audi A4 1.9 TDI 152 hp, 390 nm by LVB
 
Avatar utilizator
Uomuom
Subiect Autor
Mesaje: 115
Membru din: 01 Ian 2016, 12:35
Localitate: Bucuresti

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

04 Apr 2016, 23:02

Am mai primit acum cateva luni sugestia pt un B8 de cativa ani, mai ales ca are caroseria cea noua comuna si cu A6 si Pasatul nou. Am vrut insa masina noua si sper sa merite efortul. Despre cele 3 A4 anterioare, am aproape numai cuvinte de lauda. Pe ultimul l-am luat la pana in 3 ani vechime la jumate din pretul lui initial si dupa alti 5 ani l-am vandut la jumate din pretul meu de achizitie. As putea dezvolta ce am schimbat la el dar o dau in off topic.
FR 184 cp M6, Stay safe!
 
Necarbogazos
Mesaje: 33
Membru din: 15 Mai 2015, 16:58

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

04 Apr 2016, 23:23

Salut, merg roti de 16'' cu 205/55, eu asta am avut iarna asta. Vei avea 3 dimensiuni trecute in cartea masinii 205/55/16, 225/45/17, 225/40/18.
Cat despre dsg pe diesel ..pare lent dar daca sti ca vrei s-o calci o poti arunca rpd in sport(e ca si cum ai da inferioara la manuala).
Ia-ti masina, pune niste km la ea si apoi le punem una langa alta sa comparam, manuala vs dsg.(eu unul am comandat cu dsg ca am zis ca-i mai dau sotiei masina, vezi doamne sa nu mearga subturat sau sa faca alte boacane, mare greseala..tine dsg-ul motorul subturat. Dar m-am obisnuit cat de cat, nu e chiar atat de rea)
 
Daddy
Mesaje: 114
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

05 Apr 2016, 08:56

DSG - ul nu tine motorul subturat. Logica alegerii treptelor la DSG tine cont de pozitia si frecventa apasarii pedalei de acceleratie versus viteza de deplasare a masinii. Din acest punct de vedere, daca o conduci cu talpa usoara, cutia schimba devreme si tine motorul tot timpul sub 2000 de ture.
Daca o calci mai tare din pedala schimba algoritmul. Cam asa se conduc toate automatele moderne.
Punerea in S rezolva oarecum problema, in sensul ca muta pragul de schimbare peste 3000 de ture. Personal am invatat sa o calc in asa fel incit in D schimba la fel ca in S.
Acelasi lucru se intimpla cu plecarea de pe loc: daca opresti undeva mai mult de 10 secunde sau pui in N, cutia retrage ambreiajele ca sa nu le patineze degeaba. La plecare masina va avea un usor lag care poate fi combatut cu anticipare. Chestie de obsinuinta.
Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
Avatar utilizator
Uomuom
Subiect Autor
Mesaje: 115
Membru din: 01 Ian 2016, 12:35
Localitate: Bucuresti

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

05 Apr 2016, 15:33

....exact lagul acesta la plecarea de loc pe care nu am stiut sa-l combat + consum marit + cost mai mare + frana de motor ineficace + 23 ani condus manuale versus 2 ani o automata, au facut sa nu mai stau pe ganduri si sa aleg M6 de la inceput.
Am facut calculul si distanta de la axul rotii pana la sol a iesit 315,15 mm pt 205/55/16 si 316,3 mm pt 225/45/16. Daca ar permite si 215/55/16 ar iesi 320.65 mm, adica masina mai inalta cu 5.5 mm (o nimica toata).
Voi ce consumuri aveti pentru Bucurestiul aglomerat la viteze de 20 km/h, pentru motorizarile de la 150 cp benzina si diesel?
FR 184 cp M6, Stay safe!
 
Daddy
Mesaje: 114
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

05 Apr 2016, 16:45

Eu la a mea am 12 long term cu extreme intre 7 si 14, pe circa 3000 de km iarna. DSG nu are consum mai mare, frina de motor ai la greu si mai eficienta in modul manual (mai ales ca XP-ul are padele pe volan din care poti retrograda instant indiferent in daca esti in D sau S). In plus la DSG ai modul Eco in care cutia face sailing. Iar la manuale se uzeaza volanta mai repede :)
Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
Avatar utilizator
Uomuom
Subiect Autor
Mesaje: 115
Membru din: 01 Ian 2016, 12:35
Localitate: Bucuresti

Re: FR ST 2.0 tdi 184 cp M6

05 Apr 2016, 18:50

Mie Audiul din poza imi lua 10.5-11.0 in trafic jam, dar a ta fiind 4x4 si dsg, se justifica 1 l in plus. Am probabt si eu 2 Xperience care mi-au placut f mult, dar cu optiuni se apropiau de 28.000 e.
FR 184 cp M6, Stay safe!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori