Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
ciorimex
Subiect Autor
Mesaje: 12
Membru din: 16 Noi 2012, 09:23

probleme motor

03 Ian 2016, 13:51

salut! seat vario,1.4 16v,2002 cod motor AUA....azi dim cand am pornit-o,se auzea ca si cand ar merge in trei pistoane,si cu trepidatii....azi noapte au fost -20 de grade,zic o las sa se incalzeasca.am stat pe langa ea vreo zece minute si am zis sa o ajut....ii dau o pedala,iar in momentul cand am accelerat,s-a aprins lampa lui alladin(ulei) cu rosu si m=a semnalizat si sonor....zic ca nu s-a incalzit suficient....destept cum sunt,am plecat de pe loc,zic sa dau o tura sa se incalzeasca mai bine.Am dat o tura,mi s-a oprit motorul...in tot timpul asta semnaliza uleiul in bord cu rosu.am pornit-o iar,a pornit mai greu,zici ca nu avea baterie,am mai mers cu ea putin,iar s-a oprit motorul...eeeee,in momentul asta mirosea si a ceva ars,ceva frecat,ceva incins....iar,si mai prost,am incercat sa o pornesc iar,s-a auzit ceva scartait,in momentul ala am oprit si am inceput sa sun....am aflat ca daca ti se aprinde orice martor in bord cu rosu,acolo intepenesti,opresti motorul si o tragi la service...prea tarziu.Acum,parerea mea:a inghetat pompa de ulei,ulei am castrol 10w40,se stie ca e contrafacut la greu,nu a mai avut ungere,si s-a calat motorul,ori.....astept parerile voastre.nu ma injurati ca m-am injurat eu singur....masina am luat-o la stanga pana in poarta la mecanic,maine,luni,sa desfaca motorul sa vada ce a facut tantalaul.....astept pareri cu ce sa ma astept de la nenea mecanicul....si sa nu faceti ca mine!!!! :)
 
Avatar utilizator
Hoffmann
Mesaje: 71
Membru din: 25 Iun 2010, 16:09
Localitate: Iasi

Re: probleme motor

05 Ian 2016, 07:25

Salutare.

Ceva de genul am patit eu acum vreo 4 ani in Iasi cand au fost -30 de grade. S-a defectat pompa de ulei si mi s-a aprins martorul de care zici tu. Eu n-am mai apucat sa merg decat 30 de metri ca motorul de oprise deja.

S-a desfacut motorul ... o axa cu came s-a "sudat" de capacul culbutori din cauza presiunii scazute a uleiului, cureaua de pe axele cu came era roasa ( am mai incercat sa o pornesc de doua ori si s-a frecat de axa blocata ). Eu am schimbat asa : kit distributie ( iti recomand sa iei un kit complet de la Conti ), pompa de apa, antigel si apa distilata, cuzineti ( toti ), 4 supape, pompa de ulei, silicon pentru temperaturi mari, axe cu came impreuna cu capacul culbutori, niste simeringuri si data tot am facut-o lata, am schimbat si restul de filtre. Oricum trebuie sa verifici arborele sa nu fi suferit din cauza lipsei de ungere.

Pe orice parte ai da-o, treaba e groasa si nu scapi ieftin. Ce sa zic...eu iti doresc sa ai parte de un mecanic bun care sa-ti faca motorul sa mearga frumos asa cum merge al meu, sa nu mai pui Castrol ( incearca Liqui-Moly, Ravenol, Motul ), nu te zgarci la piese facute de producatori indoielnici si.....punga mare ca ieftin n-o sa fie.

Spor.
Drumuri bune !!!
 
Avatar utilizator
Hoffmann
Mesaje: 71
Membru din: 25 Iun 2010, 16:09
Localitate: Iasi

Re: probleme motor

05 Ian 2016, 21:57

Am uitat sa-ti spun....cred ca a ta Cordoba este 6K si nu 6L, deci ai gresit aria.
Drumuri bune !!!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator