Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
alexvld
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 16 Noi 2015, 09:14
Localitate: Galati

Probleme motor

16 Noi 2015, 09:26

Salut! Sunt si eu nou pe acest forum si proaspat posesor de seat toledo 1M din 2001 cu motor de 1.9 110 cp. Am si eu o problema cu motorul....la ceva timp dupa ce am luat-o am vrut sa ma joc putin cu ea si la o viteza de proximativ 80 km la ora, dupa ce am trecut peste un limitator de viteza cat tercerea de pietoni de lat (adica acolo nu e de luat cu prima treapta....) mi-a dat in nas. si de atunci asa face de fiecare data cand o turez mai tare in treptele 3,4 si 5. pe autostrada cu talpa la fund nu se dce mai tare de 140 si se tureza foarte greu. dupa ce o opresc, o las un pic, isi revine. Am vazut ca a mai fost un astfel de topic dar as dori totusi sa stiu daca ma puteti ajuta cu ceva mai multe sfaturi deoarece nu dispun de banuti astfel incat sa ma apuc sa schimb anumite piese si sa constat ca tot nu merge. voi reveni si cu poze cu masina in curand. Multumesc!
 
mihai.mihai
Mesaje: 11
Membru din: 16 Noi 2015, 10:14

Re: Probleme motor

16 Noi 2015, 10:25

salut astazi mi-am facut cont pe acest forum si la fel ca u proaspat posesor al unui seat leon 1.9 tdi 110 cp.din pacate aceeasi problema o intampin si eu.nu stiu din ce cauza poate fi pt ca inca nu am ajuns la un service si mam gandit ca aici poate ma ajuta cineva cu un sfat.pana la viteza de 135 km/h merge ok dar mai mult de 140 nu pot merge cu ea. :(
 
Avatar utilizator
nitoiu_dragos
Mesaje: 120
Membru din: 28 Dec 2010, 21:40
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Probleme motor

16 Noi 2015, 15:24

@mihai.mihai, posibil LIMP MODE (ai turbina murdara si trebuie reglata geometria variabila)
PS: demontat si montat turbina = 150/200 ron
curatat&reglat turbina = 300/400 ron

Eu as zice la fel si pt alexvld.
Leon1M 1,9;ASV;81kW;2004 BV-21-RUN
 
mihai.mihai
Mesaje: 11
Membru din: 16 Noi 2015, 10:14

Re: Probleme motor

17 Noi 2015, 00:42

nitoiu_dragos scrie:
@mihai.mihai, posibil LIMP MODE (ai turbina murdara si trebuie reglata geometria variabila)
PS: demontat si montat turbina = 150/200 ron
curatat&reglat turbina = 300/400 ron

Eu as zice la fel si pt alexvld.



ms frumos domne...
 
Avatar utilizator
alexvld
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 16 Noi 2015, 09:14
Localitate: Galati

Re: Probleme motor

17 Noi 2015, 08:25

Multumesc si eu! abea astept sa ma ocup de ea. e foarte enervant mai ales ca eu am si frecvent drumuri de bucuresti si cand intru in depasire zic Tatal Nostru. :))
 
Avatar utilizator
alexvld
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 16 Noi 2015, 09:14
Localitate: Galati

Re: Probleme motor

17 Noi 2015, 08:37

Totusi.....gandindu-ma mai bine....turbina isi poate reveni asa...daca opresc motorul? ( intreb doar) si...imi cer scuze ca am uitat un detaliu. eu am gadilat-o un pic cu socrul meu (mecanic fiind) pe la convertorul de presiune si furtunasele alea care pleaca din el si isi revenise intr-un timp. dar acum iar face. ca sa vin si eu cu o idee....ar putea fi vre-un senzor ceva de presiune sau un furtunas scopt si sa piarda presiune...? mihai spune ca a lui trage bine pana la 140....in scimb a mea zici ca are motor de 1.7. :)) Mai astept pareri va rog! Multumesc!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6745
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme motor

17 Noi 2015, 08:41

Ce-ar fi sa faci si o scanare totusi? Asta ca sa nu umbli aiurea in toate fara sa stii ce defect e raportat. Turbina, daca are depuneri de calamina prin ea, nu-si revine singura. La fel si EGR-ul - nu se curata singur. Si ce denumesti tu "covertor de presiune"?
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
Avatar utilizator
alexvld
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 16 Noi 2015, 09:14
Localitate: Galati

Re: Probleme motor

17 Noi 2015, 12:50

OK. voi face poza la piesa.
 
Avatar utilizator
Costel93
Mesaje: 101
Membru din: 15 Iul 2012, 20:00
Localitate: Suceava

Re: Probleme motor

17 Noi 2015, 17:48

mai ales dupa egr, pe admisie pana in motor se depune un strat consistent de funingine din evacuare combinat cu vapori de ulei din motor si turbina rezultand un fel de smoala, rezultatul ar fi un debit mai mic de aer in cilindri
insa turbina v-a conpensa acest lucru marind presiunea.Aceasta face ca motorul sa nu mai ajunga la puterea limita.Nu prea se simte problema.
Insa cel mai mult se simte atunci cand se blocheaza geometria variabila de la turbina, foarte intalnita problema la TDi-uri
http://www.autodiagnostic.it/images/sto ... Turbo2.jpg
majoritatea o curata insa efectul trece repede
eu am rezolvat problema (deviere negativa la presiune turbo) ceva mai simplu fara sa desfac turbina
am impins tija actuatorului treptat pana am refacut cursa actuatorului si implicit cursa geometriei, la inceput cu miscari usoare si un pic de deruginol pana incepe sa se miste tija apoi dupa ce isi da drumu cu miscari ample pe toata cursa geometriei.
si treaba cu isi revine singura dupa ce opresti motorul e din cauza faptului ca dupa ce s-a detectat presiunea necorespunzatoare la un moment dat din cauza ca turbina s-a blocat pe moment, ea poate functiona normal pe urma insa ecu oricum intra in limp mode petru protectie pana la urmatoarea pornire cand se reseteaza, si astfel motorul poate functiona normal dar iar pana la urmatoarea blocare a turbinei, de retinut ca turbina se poate bloca aleator sau se poate bloca de tot si chiar daca se reporneste motorul nu are nici un efect.(m-am cam pierdut in detali dar sper ca vor fi utile informatiile
Seat Toledo 1.9 TDI 130 HP
 
Avatar utilizator
alexvld
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 16 Noi 2015, 09:14
Localitate: Galati

Re: Probleme motor

18 Noi 2015, 08:58

multumesc Costel93!
asta e piesa de care vorbeam mai sus si care credeam ca e stricata.


Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6745
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme motor

18 Noi 2015, 09:15

Aia se cheama electrovalva si ar trebui sa ai 3 la motor. Daca stii cum, se poate verifica foarte usor daca toate functioneaza.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
florinsiminiuc
Mesaje: 139
Membru din: 26 Aug 2008, 06:42
Localitate: radauti
Contact:

Re: Probleme motor

18 Noi 2015, 09:44

Zi ne te rugam si noua,cum se verifica buna functionare a electrovalvelor..
Multumim.
Atentie,inainte de a da drumul gurii..vezi daca si creierul a fost conectat
Toledo 1.9 ASV
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6745
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme motor

18 Noi 2015, 10:32

Pur si simplu le dai jos si simulezi conditiile de functionare. Adica faci un circuit cu furtune pe care aplici presiune mica sau vacuum si alimentezi cu 12 volti bobina. Au desenate pe ele sensul de curgere, adica are intrare, iesire si purja. Cand electrovalva e deschisa, pe purja nu trebuie sa iasa nimic si invers - cand e inchisa trebuie sa iasa doar pe purja, nu si pe iesire. Daca folosesti vacuum, atunci nu trebuie sa intre nimic pe portul care e inchis. Valvele trebuie sa fie testate in pozitia normala de functionare pentru rezultate fara erori, adica in pozitie vericala.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
alexvld
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 16 Noi 2015, 09:14
Localitate: Galati

Re: Probleme motor

23 Apr 2016, 14:51

Salutare! Revin la vechea problema cu motorul. Am schimbat furtunul de la intercooler (cel din plastic) care era spart. Am curatat egr,tot ce inseamna evacuare si furtunasele de vacuum. Si tot imi intra in limp mode. Ma mai gandesc a ar mai fi doua posibilati: ori e este electrovalava n75 ori turbina. Sau poate avea vreo legatura faptul ca dupa ce am cuatat tot nu am apucat sa ajung la un tester. Adica ii pot ramane erori in memorie?

Trimis de pe al meu X2_Soul folosind Tapatalk
 
Avatar utilizator
mchereja
Mesaje: 141
Membru din: 03 Dec 2008, 21:27
Localitate: Bletchley UK

Re: Probleme motor

08 Iul 2016, 08:32

alexvld scrie:
Salutare! Revin la vechea problema cu motorul. Am schimbat furtunul de la intercooler (cel din plastic) care era spart. Am curatat egr,tot ce inseamna evacuare si furtunasele de vacuum. Si tot imi intra in limp mode. Ma mai gandesc a ar mai fi doua posibilati: ori e este electrovalava n75 ori turbina. Sau poate avea vreo legatura faptul ca dupa ce am cuatat tot nu am apucat sa ajung la un tester. Adica ii pot ramane erori in memorie?

Trimis de pe al meu X2_Soul folosind Tapatalk


Testerul e singurul care îți spune ce e in neregula, degeaba încerci să schimbi piese după ureche. Erorile rămân memorate, dar și după ștergere reapar dacă nu este înlăturată cauza. Cel mai probabil ai turbina înfundată, dar un tester îți spune sigur.
Intr-o lume sufocata de Volkswagen si Dacia, un SEAT e o pata luminoasa de culoare...
Seat Toledo 1.9 TDI 90 CP 2002 ALH
BN - 27 - CAM

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori