Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
 
Avatar utilizator
GtSport
Mesaje: 337
Membru din: 30 Mai 2009, 10:54
Localitate: Bucuresti

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

31 Iul 2015, 08:08

Anvelopele sunt foarte ok pentru o masina de strada, intradevar exista variante mai bune, cum sunt Michelin Pilot Super Sport sau Gooodyear Assymetric 2, dar diferentele nu sunt asa de mari incat sa merite schimbarea. Foloseste-le pe acestea si cand se vor termina te poti orienta spre ceva din gama UHP.
Suspensia este ok intradevar pentru un semislick, dar nu din gama de varf, pe circuit vei topi franele stock in prima sesiune. Am trecut de la franele de Cupra de 345 stock, la discuri Tarox F2000 si diferite tipuri de placute bune, in final la AP Racing cu 6 pistoane si discuri de 355 flotante cu vane directionale. Pana si acestea nu tin o sesiune cu semislick fara racire "brake ducts". Dar depinde de circuit. De slick nici nu poate fi vorba.
Masina este bine echilibrata asa cum vine ea, ma gandesc serios sa iau si eu una pentru utilizare normala. Imi doream ceva cu consum decent si ceva sportivitate, pana acum raspunsul era BMW seria 1, dar inclin tot mai mult spre acest FR TDI.
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Subiect Autor
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

31 Iul 2015, 08:39

Nu ma intereseaza performanta pe circuit la acest model, este o masina de strada.

Sa nu uitam totusi ca frane mari insemna, accelerari mai proaste, consum mai mare ... dar exista un set de placute profi care odata montate fac minuni, dar suna ca un tren cand franezi usor cu ele, insa fac mai mult decat multe sistem de franare radical imbunatatite. Am experienta, am testat pe Subaru si rezultatul cu slick de circuit, furtunase de frana doar pe fata si aceste placute a fost uluitor in comparatie cu supersisteme de franare si nici nu se incing la solicitari dese, intense, iar cu cat e mai calda placuta cu atat are coeficientul de frecare mai mare.

Franarea stock ma multumescte si o consider in zona buna fiind peste asteptari, nu este ceva nemaivazut dar nimic de reclamat la ea.

BMW 125d de 2.0 turbo diesel de fapt biturbo e din alta clasa si clar mult mai performant. iar daca ai posibilitatea e bine sa il iei.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
GtSport
Mesaje: 337
Membru din: 30 Mai 2009, 10:54
Localitate: Bucuresti

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

31 Iul 2015, 13:03

Am incercat de-a lungul timpului diferite placute: Pagid, Ferodo Racing. M-am oprit la Carbotech RP2 pentru puterea de franare si faptul ca nu termin discurile inaintea placutelor. :D De asemenea un kit de frae serios reduce greutatea Problema intotdeauna a fost racirea, cu cat placuta e mai agresiva cu atat franarea e mai buna si degajarea de caldura mai mare. Carbotech au un coeficient de frecare imens de 0,7. Fade-ul nu apare niciodata ceea ce nu e un lucru foarte bun. Am ajuns cu etrierii visinii si cu lichidul de frana racing (RBF660 sau SRF) fiert de multe ori, placuta topindu-se, fara fade.

De asemenea un kit de frane serios reduce greutatea destul de mult. A comparat ultimele 2 sisteme:

AP Racing
-etrieri ~2,85 Kg
-portetrieri ~0,88 Kg
-discuri ~8,5 Kg

Cupra/S3/R32
-etrieri+portetrieri ~9 Kg
-discuri ~12 Kg


Dar las offtopicul si iti mai spun inca o data ca ai ales o masina excelenta.
Mie unul imi place foarte mult cum arata pe Aleggerita si astept reviewuri cat mai multe sa vad spre ce ma indrept.
Sa o conduci cu placere si sa te bucuri de ea! :cheers
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Subiect Autor
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

31 Iul 2015, 15:45

E chiar o discutie interesanta si sunt curios ce anvelope ai folosit in diversele teste.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
GtSport
Mesaje: 337
Membru din: 30 Mai 2009, 10:54
Localitate: Bucuresti

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

01 Aug 2015, 12:01

In ultima perioada am folosit DMACK Trackday medium, luate de la Colina, pretul a fost super ok. Le-am luat pentru ca sunt obligat de regulament sa folosesc cauciucuri cu DOT, street legal si pentru ca sunt fosite in junior WRC. Din pacate nu au fost la inaltimea asteptarilor.
Poate ar fi interesanta o sectiune de motorsport unde am putea sa scriem mai mult despre diferitele experiente in competitii legale, cu review-uri la diferite componente: discuri, placute, anvelope etc.
Ne-ar ajuta pe multi pentru viitoare alegeri.
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Subiect Autor
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

01 Aug 2015, 16:19

Da este foarte bine sa existe o discutie despre motorsport oriunde s-ar afla ea.
Poate nu putem emite cele mai corecte pareri si nici detinatorii adevarului absolut nu suntem dar putina experienta in plus e de folos.
Pastrand discutia in aria sistemelor de franare, pe langa partea tehnica aici frana se configureaza si dupa masina, traseu si pilot.
De exemplu mie la Subaru nu imi placea cu frane AP Racing cu 4 pistonase si nici cu furtune cu invelis metalic la conductele spate de franare.
Altii nu concep fara furtune metalice si pe spate..., eu in general incerc sa simt maisna si o f mica intarziere a franarii spate ma ajuta la stilul meu de mers. Eu nu prea inrosesc franele, le incing dar civilizat, in timp ce alti piloti le fac rosii, iar la VTM(coasta) cu Dacia Logan foloseam foarte bine franele de serie doar putin altfel reglate si cu placute de frana mai bune Ferodo DS2500(care nu sunt o minune nici pe departe). Asta in conditiile in care obtineam cursa de cursa cei mai buni timpi pe acele trasee cu Logan cu motor 1.6mpi(k7m).
Acum la Logan dotorita faptului ca e posibil sa il pun pe circuit si ca masina are cca. 170hp si 300Nm, am trecut la discuri pe spate si pe fata le-am majorat la 280mm + etrieri 4 pistonase..., iar pentru asta am sa pun furtunase metalice, probabil alta pompa de frana si desigur un alt reglaj, lichid adecvat...
La sistemul de franare este extraordinar de important sa ai anvelope bune, si nu am intalinit nimic mai bun ca Michelin slick de circuit, lise fara profil.
Orice sistem de franare il chinui daca nu ai cele mai bune anvelope, pentru ca se lungeste perioada de frecare disc-placuta = caldura. Tot ce este peste 2.5-3secunde in franare se considera mult. La masinile de curse si ALS-ul se pune activ doar cca. 4 secunde.
Probabil ca ai ajuns sa tragi anumite concluzii si sa dezvolti sistemul de franare cu mult peste ce era necesar datorita lipsei unui set de anvelope de f buna calitate.
La masina mea Seat habar nu am cat cantaresc discurile de frana pe fata, dar eram curios, ce se potriveste mai mare si mai usor, chiar la aceeasi masa fiind un dezavantaj in dinamica, datorita masei mai departate de centrul axului rotii.
Ce este bine e faptul ca am dyno Mustang si pot verifica pe langa puterea la motor, puterea la roata si pot evidentia pierderile, masurand exact si facand diferenta. La curse este importanta puterea la roata si doar o alta geometrie aduce alte pierderi, castigi pe o parte, pierzi pe alta, iar arta este sa aduci masina in zona optima, mulata pe stilul tau de condus.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
GtSport
Mesaje: 337
Membru din: 30 Mai 2009, 10:54
Localitate: Bucuresti

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

02 Aug 2015, 00:07

Couldn't agree more...
Asa de bine ai spus ca nu detinem adevarul absolt, dar experienta fiecaruia impartasita ne poate ajuta.
Vorbeam acum aproximativ o luna la Colina cu Cristi Petre despre stilurile diferite de pilotaj, cum unii din pilotii sustinuti de ei termina multiple seturi de discuri/placute intr-un interval de timp iar altii folosesc jumatate sau poate mai putin de atat in acelasi interval, cu rezultate asemanatoare sau mai bune. Desi sunt adeptul furtunaselor cu camasuta metalica all around, ai mare drepate , sau cel putin asa am simtit si eu, ca trebuie sa am o intotdeaua o franare spate putin mai "slaba" decat fata, astfel simt ca masina se inscrie mai bine in viraj cu o tendinta de supravirare, ca sa folosesc un termen din motociclism, putin trail-braking. :) Daca frana spate este mai puternica decat fata, masina are o tendinta de a se indrepta si a se "culca" in prima parte a virajului rezultan un timp mai slab. Folosesc furtunase cu camasut metalica dar intotdeauna pe spate am o placuta de frana cu coeficient de frecare mult mai slab. De exemple acum am imperecheat Carbotech RP2 fata cu DS2500 pe spate.
Tu ai privilegiul de a avea un dyno si de a face lucrurile ca la carte, asa este normal. Din pacate pentru aceasta pasiune nu ai niciodata fonduri suficiente asa ca de multe ori mergi pe incercari si din experienta altora. Din nou iti dau dreptate cu faptul ca o franare serioasa, puternica si scurta este mult mai buna pentru a evita supraincalzirea sistemului de franare, ideea fiind de a tine cat mai putin placuta in contact cu discul. Desi am timpi foarte buni, se pare ca stilul meu de a frana in prima parte a virajului, ducand spartele in exterior este acela aducator de temperaturi extreme in sistemul de franare. Nu am folosit niciodata slick adevarat pe acesta masina, asa ca nu imi pot exprima o parere pertinenta, sunt convins ca sunt la ani lumina departare de semislick, dar din ce am folsit pana acum (Toyo R888, Direzza D03G, DMAck Trackday, Federl FZ-201), surprizator Federalul mi-a placut cel mai mult si nu mi-a parut depasit de catre frana. Din pacate, s-au porcit la pret. Probabil cu slick as fi putut sa evaluez altfel sistemul de franare.
Duminica viitoare voi fi la rotac.ro, unde voi testa cu adevarat racirile franelor si voi reveni cu impresii. Ma astept sa se comporte mult mai bne daca vor ramane in temperatura optima de functionare. Dar ar fi frumos sa facem o sectiune motorsport pentru review-uri. :hi

 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Subiect Autor
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

02 Aug 2015, 20:28

Sa ma anunti si pe mine cand se merge la circuit.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
GtSport
Mesaje: 337
Membru din: 30 Mai 2009, 10:54
Localitate: Bucuresti

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

04 Aug 2015, 19:32

Duminica este o cursa de time-attack la Adancata la care as vrea sa ajung. :wink:
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Subiect Autor
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

14 Aug 2015, 20:29

Ai reusit sa participi? Eu poate ca as fi dat o fuga sa arunc o privire, dar oricum imi era imposibil deoarece am fost plecat din tara.
Te rog sa ma mai anunti data viitoare din timp.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
GtSport
Mesaje: 337
Membru din: 30 Mai 2009, 10:54
Localitate: Bucuresti

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

16 Aug 2015, 07:07

Am participat.
Din pacate caldura imensa, 49 grade la nivelul asfaltului, mi-a creat mari probleme, masina era lesinata rau, aveam cu 10 km/h mai putin pe linia dreapta.
Am reusit doar un loc 3 la clasa SuperSport, la 0,1 secunde de locul 2, destul de ok in conditiile astea. In plus cele doua BMW-uri M4 de pe primele locuri se pare ca aveau remapari AcSchnitzer nedeclarate.
Sunt multumit de timp totusi, iar daca rezolv problema cu racirea imi iau revansa.
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Subiect Autor
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

16 Aug 2015, 07:19

Da cande cald masinile au de suferit, dar nici pentru piloti nu e placut.
Motoarele in mod natural pierd putere cand densitatea de oxigen in aer e mai mica, la cald volumul aerului fiind crescut.
In plus cand se seteaza o masina se fac corectii care dau putin in jos parametrii ce influenteaza puterea cand ai admisia calda, lichidele foarte calde ca sa protejezi motorul.
Oricum sa fi la 0.1 secunde de un M4 e mare lucru, felicitari.
Azi dau si eu o fuga pana la circuit pentru ca este un concurs de dragracing acolo, doar ca sa ma uit.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
GtSport
Mesaje: 337
Membru din: 30 Mai 2009, 10:54
Localitate: Bucuresti

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

16 Aug 2015, 08:16

Am fost ieri pe acolo, sunt masini frumoase si puternice.
Inca nu m-am decis daca mai vin si azi.
Din pacate, in zona de start nu este umbra deloc, trebuie neaparat o sapca.
Ieri m-am intors copt, inca mai am urma ochelarilor de soare pe fata. :))))
Este foarte multa lume, e greu cu parcatul. Mai ales ca baietii plini de adrenalina ridica nori de praf pe macadamul de legatura cu circuitul.
Daca ajung, poate reusim sa schimbam acolo o vorba. ;)
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Subiect Autor
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

16 Aug 2015, 09:53

Inca nu am plecat dar acum cred ca ii dau drumul.
Din motivele evocate de tine cred ca nu o sa stau prea mult.
Organizand in trecutastfel de evenimente sunt curios ce si cum fac ei astazi acolo.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
DjurdjaK
Mesaje: 7
Membru din: 18 Mai 2015, 14:50

Re: LEON FR 2.0TDI SC M6 ( 184hp )

16 Aug 2015, 15:34

Frumoase jantele Sebastian. Ne-am intalnit pe drum la Adancata( tu plecai, eu veneam :P )
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori