Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Ibiza TDI Limp Mode

05 Iul 2015, 15:36

Salut,

Am si eu o problema cu Ibiza mea 1.9 TDI, cod motor AXR.
Astazi a intrat in Limp Mode, tragea foarte foarte greu. Am oprit, am deschis capota, m-am uitat sa nu curga ceva, parea totul ok. Cand am pornit din nou, tragea ceva mai bine dar tot greu. Dupa 2km s-a aprins si martorul Check Engine. Am mers asa pana acasa, am lasa-o 15 minute si am plecat din nou. Acum trage asa cum ar trebui, dar martorul tot a ramas aprins.

Alti factori:
    -am alimentat ieri cu motorina Mol Evo Diesel, cam cu 120km inainte sa intre in limp mode. Pana atunci a mers foarte bine.
    - cu cateva sute de metri inainte sa se manifeste am dat intr-o groapa destul de urata: posibil sa se fi miscat vreo mufa !?
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Ibiza TDI Limp Mode

05 Iul 2015, 15:38

Nu ai alimentat la Nelu Galbenus sau alte benzinarii de cartier deci nu prea ai de ce sa te gandesti la scenarii de genul. Pune mana pe un VCDS si fa un scan complet, apoi posteaza aici.
 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Re: Ibiza TDI Limp Mode

05 Iul 2015, 15:53

Da, intr-adevar, nu ar avea de ce sa fie din cauza motorinei, mai ales ca e aceeasi statie de la care alimentez mereu.
Maine o sa cumpar cablu vcds si o sa fac si o scanare, pana atunci nu cred ca gasesc unde sa fac.

Din ce am citit, Limp Mode + check engine se potrivesc cu functionarea defectuasa a senzorului MAF (debitmetru).

Am observat si ca nivelul lichidului de racire e destul de mult peste maxim, dar din ce am inteles e normal pt ca motorul era cald.
O sa verific in cateva ore, cand se raceste.
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Ibiza TDI Limp Mode

05 Iul 2015, 18:36

pt limp mode sunt foarte multe cauze, de asta e bine sa vorbim cu codul de eroare in fata, nu sa presupunem.
 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Re: Ibiza TDI Limp Mode

05 Iul 2015, 19:31

Am observat ca sunt multe cauze, google m-a zapacit de tot :D

Am verificat nivelul lichidului de racire, a revenit putin peste maxim, cum era inainte. Am scos totusi cam 150ml ca sa fie exact la linia de maxim.

Revin maine si cu codul/codurile de eroare.
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine
 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Re: Ibiza TDI Limp Mode

06 Iul 2015, 11:20

Am revenit. Intre timp, luminita buclucasa s-a stins si masina merge normal.

Codurile de eroare sunt:

17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-10 - Positive Deviation - Intermittent
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 - 35-00 - Implausible Signal
18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor
P1592 - 35-00 - Implausible Correlation
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Ibiza TDI Limp Mode

06 Iul 2015, 11:33

trebuie sa vezi daca e totul in regula cu tubulatura de aer, sa nu fie coliere sarite, sa nu traga aer fals. pt eroarea 18000 vezi cum stai cu presiunea citita atunci cand pui contactul (engine - measurements - canalele 10/11), nu ar trebui sa fie diferente intre presiunea atmosferica si presiunea citita de MAP (nu MAF!). vad ca ai o eroare si pe MAF, eventual da un jet de spray de contacte pe mufa, vezi daca sta la locul ei... in fine, sterge erorile si vezi care reapare, apoi ia-le pe rand.

 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Re: Ibiza TDI Limp Mode

06 Iul 2015, 13:11

O sa ies diseara la un drum in afara sa vad daca mai apar erorile.

Merci mult de tot, raman dator!
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine
 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Re: Ibiza TDI Limp Mode

06 Iul 2015, 21:06

Am revenit, din pacate din nou cu cod de eroare:

1 Fault Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: 1 1 0 0 0

Nu am dat cu spray de contacte, dar nu cred sa fie problema la mufa. Bine, nici macar nu sunt sigur daca ala la care ma uit eu e debitmetrul :D
Cablul mufei pare tocit unde trece pe langa carcasa filtrului de aer, cel mai probabil la revizie nu a fost prins clipsul care trebuia sa il fixeze. De asta o sa ma asigur maine, cand o sa fie lumina si motorul nu o sa mai arda. :D

Asta e? :D

Imagine
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine
 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Re: Ibiza TDI Limp Mode

06 Iul 2015, 23:56

Aici e si un scurt log cu parametrii motorului. Sunt normale valorile citite de MAF?

http://1drv.ms/1ClsoTW
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Ibiza TDI Limp Mode

07 Iul 2015, 09:47

e corect, aia e mufa de la MAF. am deschis logul tau dar nu e facut bine. nu vad turatia si trebuia selectat canalul 03

16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

Possible Symptoms
- Loss of Power
- Erratic Idle
Possible Causes
- Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
- Air Leak(s) after Mass Air Flow Sensor (G70)
- Excessive restrictions in the Intake/Exhaust System
- Dirty air filter, clogged snow screen, clogged CAT
- Ground Spots corroded or Paint Residue
- Wiring and/or Connections from/to Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
Possible Solutions
- Check Intake Air Filter
- Check Mass Air Flow Sensor (G70)
- Check Ground Spots
- Check Wiring and/or Connections from/to Mass Air Flow Sensor (G70)

Special Notes
In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm)
It is not uncommon for a TDI to set Implausible Signal Mass Air Flow Sensor (G70) faults when the engine performance is reduced due to a mechanical problem. These mechanical problems may include, but are not limited to:
Faulty electric fuel pump or Restricted fuel filter. See the Fuel Pump Basic Settings for PD, PPD, and CR TDI Engines page for Basic Settings tips after replacement.
Excessive restrictions in the intake/exhaust system
Internal camshaft/valve/lifter problems


poti sa incerci sa mai faci un log in mers. daca ai re-verificat ca filtrul de aer e ok si tubulatura e ok atunci cam poti da vina pe MAF.
 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Re: Ibiza TDI Limp Mode

07 Iul 2015, 11:09

Da, nu ma pricep sa umblu cu vcds-ul, ieri l-am cumparat. O sa fac diseara un log dupa ce desfac filtru de aer si verific cablul.

Acum se manifesta asa: daca o calc pe la 1900-2200 de ture sta cateva secunde pana se tureaza, parca ar scapa aer, apoi trage normal dupa cateva "gatuiri". De la 3000rpm in sus merge ok.

E vreun pericol daca merg asa cu ea cateva zile?
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine
 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Re: Ibiza TDI Limp Mode

07 Iul 2015, 19:57

E clar, maine o duc la doftor. Am verificat firele, nu pare nimic in neregula. Se pare ca, cu cat creste temperatura afara, cu atat merge mai aiurea. Am facut si un log, nu am reusit sa fac asa cum ar trebui ca am ramas fara baterie la laptop, dar cred ca e de ajuns.

Pe langa eroare cu MAF a revenit si 18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor
http://1drv.ms/1HbK3Zy
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Ibiza TDI Limp Mode

07 Iul 2015, 20:16

Logul nu e facut bine, trebuie sa faci pe canalele 3, 10, 11, intre 1700 si 4000 ture in treapta 3.

In orice caz, cand ai eroarea 18000 e delicat. De obicei porneste masina in limp mode, comandat de ecu. Daca o sa observi atent totusi chiar cu eroarea stocata, daca testul este ok inainte de o noua pornire, motorul va porni normal. Vezi pe canalele 10 11 daca masina va porni in limp sau nu daca e diferenta mare (0.3-0.4 sau mai mult) intre presiune atmosferica si ce citeste MAP.

Si vorbind de sursa problemei, odata ce ai erori pe 3 senzori (maf, map sau altitude sensor - pe ecu), atunci m-as gandi serios la probleme cu puncte de masa corodate, cablul gros de minus de la baterie inspectat la ambele capete, vazut eventuale fire rupte sau intrerupte din cablajul masinii, contaminare cu vopsea a punctelor de masa daca e cazul... Ideea e ca e prea putin probabil sa pice atatia senzori diferiti si in acelasi timp ( daca problemele au aparut recent), de aia te gandesti la ceva comun care le afecteaza pe toate !

Un sfat: cere acceptul mecanicului ca daca te pune sa schimbi piese si problema persista, sa ia piesele inapoi ;)
 
Avatar utilizator
Giully4u
Subiect Autor
Mesaje: 215
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova/Slatina

Re: Ibiza TDI Limp Mode

07 Iul 2015, 22:09

Pentru ca nu am stare, am fost iar la masina. Am inspectat firele si am observat 2 fire rupte si corodate (sunt verzui la capetele rupte). Dar treaba e ca sunt de la un dispozitiv anti-rozatoare pe care l-a montat primul proprietar din nemția (link mai jos)

I-am scos siguranta, ca alta modalitate de a-l opri nu am vazut, dar eroarea inca persista. Acum nu mai apare cea de la MAF, doar 18000.... nu mai inteleg nimic.
Ce inteleg totusi e ca maine o duc la mecanic, il pun sa dea jos dispozitivul anti-rozatoarele vietii si sa isi faca meseria.

Alta chestie pe care nu o inteleg: bornele bateriei (si firele) sunt acoperite cu un strat de zinc, sau cel putin asa pare. Problema e ca daca dai cu degetul, ramai cu "vopseaua" pe deget.

Marten shock S2500 / 20 12V (http://www.amazon.de/Franz-Rinke-S2500-20-Marderschock/dp/B001CCAG3Q)

Eroarea 18.000 nu merge stearsa. Adica... reapare de fiecare data dupa ce o sterg.
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007 Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator