Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
gunnR
Subiect Autor
Mesaje: 1
Membru din: 01 Iul 2015, 14:24

achizitie seat leon 1p

01 Iul 2015, 14:55

Salutare,

Anul viitor am de gand sa-mi achizitionez un leon 1p (2006-2009) ceva pe la 140-170cp.
Nu stiu multe despre seat si deaia vreau sa va cer sfatu' in legatura cu motorizarea si celelalte lucruri. Sunt familiarizat cu masinile dar nu le cunosc in amanunt (motor etc.) deci daca ati binevoi sa imi explicati unele lucruri v-as fi recunoscator.
M-ar interesa diesel, dar nu ma deranjeaza benzina: sunt deschis la orice, stiu de diesel ca trage mai bine in depasire. Zilnic fac cam 30-40 de km acasa-oras-imprejurimi-acasa (stau undeva la periferie) nu-i foarte aglomerat ca bucuresti de ex. eventual un drum lung odata la 2 saptamani (200-300km). Momentan impart un fiat stilo (ceva micut 95cp) cu ai mei si am zis ca mai astept 1 an sa iau ceva mai ok. De ceva timp am inceput sa lucrez si am strans niste bani (mai exact 2800 de euro) si as vrea sa ajung undeva pe la 7000-8000 de euro anu viitor. Am posibilitatea sa o aduc de dincolo, am un prieten foarte bun ce se ocupa cu asa ceva deci nu ma costa mult sa merg dupa ea. M-am uitat dupa ce m-ar interesa pe internet si am gasit niste preturi ok, eventual pana la anu o sa mai reduca din pret..

Multumesc :bounce:
 
Avatar utilizator
Cata28
Led It Up
Mesaje: 159
Membru din: 09 Oct 2014, 08:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: achizitie seat leon 1p

27 Aug 2015, 09:38

Salut,

Nici eu nu sunt profi in domeniu, dar m-am documentat si am invatat si eu 1-2 lucruri.

Parerea mea ar fi sa iti iei benzina, fie 1.4 TSi (la 125 HP), fie 1.8 TSI (la 160 HP parca), din cateva considerente:
1. Daca o aduci din afara taxa de mediu pentru Diesel o sa te rupa in doua (este foarte mare);
2. Nu mergi atat de mult cu masina incat sa merite economia de la Diesel (plus ca spui ca in zona respectiva nu este foarte aglomerat);
3. Costuri de intretinere mai mici la benzina (sau cel putin asa am inteles eu din cate am citit pe internet) - nu este asa pretentioasa.

Legat de partea ca Diesel e mai bun in depasiri nu stiu ce sa zic, nu am facut test comparativ. Cert e ca la un benzinar, ca sa iti dea rezultatele dorite, trebuie sa o duci in ture inalte (si nu ma refer la 3-4.000, ci, de exemplu la a mea, 5.500, chiar 6.000). Dieselul are un cuplu mai mare la turatii mai mici, benzina fix invers. Poti sa te documentezi pe internet de fiecare motor in parte sa vezi cam unde masina are puterea maxima si cuplul cel mai mare.

In rest nu stiu ce as putea sa mai spun, nu am nici eu o experienta foarte mare pe zona asta, insa pe internet gasesti orice. Timp sa ai :D

Succes in alegerea masinii :drive
---
EX-Seat Leon 1P Stylance 2007 - 1.6 MPI / 8V / 75KW (102HP) / 148NM
B 404 ALC
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=20887
Imagine
 
Avatar utilizator
RD-Woo
Mesaje: 455
Membru din: 03 Aug 2015, 23:18
Localitate: Alexandria
Contact:

Re: achizitie seat leon 1p

27 Aug 2015, 14:46

Cata28 scrie:
1. Daca o aduci din afara taxa de mediu pentru Diesel o sa te rupa in doua (este foarte mare)

Total eronat :? :| masina personala am adus-o din afara, motorizare diesel, euro 5,
iar taxa (timbru) de mediu platit la ghiseul reprezentantei ANAF a fost 52 euro (230lei). :yh
Seat Leon 1P1 Style 1.6 TDI CR 2012
 
Avatar utilizator
Cata28
Led It Up
Mesaje: 159
Membru din: 09 Oct 2014, 08:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: achizitie seat leon 1p

27 Aug 2015, 15:13

RD-Woo scrie:
Cata28 scrie:
1. Daca o aduci din afara taxa de mediu pentru Diesel o sa te rupa in doua (este foarte mare)

Total eronat :? :| masina personala am adus-o din afara, motorizare diesel, euro 5,
iar taxa (timbru) de mediu platit la ghiseul reprezentantei ANAF a fost 52 euro (230lei). :yh


Corect, asta pentru Euro 5 :tongue .

Noi vorbim de Euro 3 sau Euro 4 (unde se va incadra viitoarea masina de care vorbim). Folosind calculatorul taxei de timbru de pe site-ul ANAF pentru un motor diesel Euro 3 sau Euro 4, din anii 2007 - 2009, cu emisile de noxe aferente si va rezulta o taxa aproape dubla fata de benzina.

Exemplu pentru Seat Leon 1.9 TDI, 2007, EURO 4, emisii CO2: 139 g / km: 614 EUR. Modificand doar tipul de motor (adica din diesel in benzina) si mentinand aceeasi parametrii rezulta o taxa de 351 EUR. :wink:

L.E. nu am adus niciodata masini din Germania, dar din ce am citit si eu pe internet (si cum nu am testat nu stiu daca este adevarat sau nu), am inteles ca domnii de la RAR pot sa iti incadreze masina cum ar vrea ei (ca sa spun asa). Gen in loc de Euro 4 sa o faca Euro 3 iar emisiile de noxe sa difere putin fata de ce este in cartea masinii (E.x. in loc de 139 g / km sa iasa 160). Repet: nu stiu daca acest lucru este real, nu am incercat inca, dar ar trebui facuta putina documentare inainte.
---
EX-Seat Leon 1P Stylance 2007 - 1.6 MPI / 8V / 75KW (102HP) / 148NM
B 404 ALC
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=20887
Imagine
 
Avatar utilizator
RD-Woo
Mesaje: 455
Membru din: 03 Aug 2015, 23:18
Localitate: Alexandria
Contact:

Re: achizitie seat leon 1p

27 Aug 2015, 22:52

Cata28 scrie:
[...]din ce am citit si eu pe internet (si cum nu am testat nu stiu daca este adevarat sau nu), am inteles ca domnii de la RAR pot sa iti incadreze masina cum ar vrea ei (ca sa spun asa). Gen in loc de Euro 4 sa o faca Euro 3 iar emisiile de noxe sa difere putin fata de ce este in cartea masinii (E.x. in loc de 139 g / km sa iasa 160).


Iarasi, povesti luate/citite pe net... :sad1: nu mai crede tot ce se scrie, o minima documentare se impune cum ai sustinut si tu.. :laughing6:
in cazul meu (si cred ca nu-i singular), toate datele tehnice referitoare la emisiile CO2 si restul prevazute in actele de provenienta din Germania
(euro 5, 199g/km, DPF,etc..) au fost inscrise intocmai de catre RAR in cartea de identitate.
Seat Leon 1P1 Style 1.6 TDI CR 2012

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator