Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

Re: Problema motor TDI

12 Ian 2009, 13:04

eu am facut cu motorul pornit si cu un sprai degripant
 
Avatar utilizator
badganaflee
V.I.P.
Mesaje: 3412
Membru din: 19 Oct 2008, 16:54
Localitate: TM
Contact:

Re: Problema motor TDI

12 Ian 2009, 13:32

nu stiu ce sa vad in poza respectiva, dar cand vine vb. de turbina vine si scoruul destul de ridicat, bafta
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

Re: Problema motor TDI

12 Ian 2009, 14:45

iti recomand sa verifici mai mult inainte de a lua alta turbina, macar mai intreaba si pe altcineva. Turbina chiar este o piesa scumpa...
Uleiul este ceva normal de galeria de admisie aer dupa turbo, apare si la masinile noi, deci la o masina rulata la care a aparut o uzura mare prezenta uleiului e ceva normal (doar nu e etans). Daca este exagerat de mult ulei (cam cat sa ude bine o carpa) atunci iti mananca mult ulei. Poti verifica si la joja uleiul consumat (turbina + segmenti). Dar problema ta (cea pe care ai mentionat-o) nu este data de consumul de ulei sa stii, este dat de o lipsa de presiune a aerului.
 
Avatar utilizator
mchereja
Subiect Autor
Mesaje: 141
Membru din: 03 Dec 2008, 21:27
Localitate: Bletchley UK

Re: Problema motor TDI

12 Ian 2009, 16:24

@badganaflee : MI-a zis cineva ca s-ar putea sa fie actuatorul blocat, am inteles ca, cu motorul oprit trebuie sa fie mai iesita tija, pentru asta era poza, m-am gandit ca poate se pricepe cineva.


@geky1982 : Nu era mult ulei, era doar uns putin furtunul, am facut schimbul de ulei de vreo 400 km, de atunci nivelul e bun, si inainte nu am vazut sa fie lipsa. Nu am de gand sa schimb deocamdata turbina, in primul rand pentru ca nu-mi permit deocamdata, apoi o sa fac asta doar cand epuizez toate variantele (deblocat actuator, verificat temeinic debitmetrum, dat jos si curatat turbina).
Intr-o lume sufocata de Volkswagen si Dacia, un SEAT e o pata luminoasa de culoare...
Seat Toledo 1.9 TDI 90 CP 2002 ALH
BN - 27 - CAM
 
geky1982
Mesaje: 42
Membru din: 14 Mai 2008, 20:27
Localitate: Pitesti

Re: Problema motor TDI

12 Ian 2009, 20:49

tija aia e comandata prin vacuum (vid) de electrovana (asta e in fapt actuatorul de la turbina), e posibil ca unul din furtunasele acelea sa nu fie etans, intre altele poti verifica si asta.
Dar pentru a nu verifica chiar tot, eu iti recomand sa te duci la un tester si in timp real cu masina in mers persoana care urmareste pe tester sa verfice toate presiunile si temperaturile (feedbackul) daca urmaresc bine cererea si in functie de rezultat sa verifici cauza.
 
Avatar utilizator
mchereja
Subiect Autor
Mesaje: 141
Membru din: 03 Dec 2008, 21:27
Localitate: Bletchley UK

Re: Problema motor TDI

16 Feb 2009, 15:59

Salut, mi-am pus si eu masina pe vag-com si iata ce am obtinut:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 FN
Component: 1,9l R4 EDC 0010SG 3358
Coding: 00005
Shop #: WSC 06402
VSSZZZ1MZ2R110891 SEZ7Z0B1622162
4 Faults Found:
17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
P1155 - 35-00 - -
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
P1538 - 35-00 - -

Pe langa eroarea cu positive deviation imi da si altele de la MAF si MAP, eu cred ca toate sunt legate de limp-mode care il primesc tot mereu. Problema e ca nu stiu care din aceste erori cauzeaza limp-ul, pt ca eu cred ca una din ele le cauzeaza si pe celelalte, nu vreau sa ma apuc de schimbat senzori pe bani multi aiurea.
Daca se pricepe cineva astept sfaturi.
Intr-o lume sufocata de Volkswagen si Dacia, un SEAT e o pata luminoasa de culoare...
Seat Toledo 1.9 TDI 90 CP 2002 ALH
BN - 27 - CAM
 
lionel
Mesaje: 66
Membru din: 11 Feb 2009, 00:02

Re: Problema motor TDI

25 Feb 2009, 12:55

geky1982 scrie:
tija aia e comandata prin vacuum (vid) de electrovana (asta e in fapt actuatorul de la turbina), e posibil ca unul din furtunasele acelea sa nu fie etans, intre altele poti verifica si asta.
Dar pentru a nu verifica chiar tot, eu iti recomand sa te duci la un tester si in timp real cu masina in mers persoana care urmareste pe tester sa verfice toate presiunile si temperaturile (feedbackul) daca urmaresc bine cererea si in functie de rezultat sa verifici cauza.


Acelasi lucru l-am patit si eu, si aveam niste furtunase crapate,(se frecasera intre ele de la vibratii si in timp s-au ros). le-am schimbat, am facut o curatare la galerie de admisie, EGR, si turbosuflanta si acum nu mai am probleme cu ea.curatarea turbinei am facut-o la SEAT. Sfatul meu daca e turbina, fa-o la SEAT. ei stiu cel mai bine cum trebuie reglata.(oricum nu cred ca trebuie schimbata) eu am 220 000 km cu masina si turbina e super ok, doar ca a trebuit curatata
SEAT LEON 2003 1.9 TDI 110 CP & SEAT LEON 2005 1.9 TDI 105 CP

Imagine

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6745
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema motor TDI

25 Feb 2009, 17:06

mchereja scrie:
Salut, mi-am pus si eu masina pe vag-com si iata ce am obtinut:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 1M - Seat Leon
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 012 FN
Component: 1,9l R4 EDC 0010SG 3358
Coding: 00005
Shop #: WSC 06402
VSSZZZ1MZ2R110891 SEZ7Z0B1622162
4 Faults Found:
17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
P1155 - 35-00 - -
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
P1538 - 35-00 - -

Pe langa eroarea cu positive deviation imi da si altele de la MAF si MAP, eu cred ca toate sunt legate de limp-mode care il primesc tot mereu. Problema e ca nu stiu care din aceste erori cauzeaza limp-ul, pt ca eu cred ca una din ele le cauzeaza si pe celelalte, nu vreau sa ma apuc de schimbat senzori pe bani multi aiurea.
Daca se pricepe cineva astept sfaturi.


In cazul tau,e vorba de presiune prea mare in sistemul de admisie. Verifica bine cablurile care vin la electrovalvele de comanda. Chiar daca vin prin acea protectie striata,se poate desface si te poti uita la ele. Am gasit o multime de masini cu acele cabluri "rontaite" din cauza vibratiilor. Daca senzorii dau semnale false, calculatorul motorului poate fi pacalit sa dea comenzi eronate.De aici si comanda pentru turbo sa faca presiune mai multa decat e necesar.De fapt,turbo face aceeasi presiune,dar ea e controlata cu ajutorul valvei EGR.Daca ea nu deschide cand presiunea ajunge la o anumita valoare,motorul intra in limp mode.
 
Avatar utilizator
Sima
Mesaje: 110
Membru din: 22 Aug 2008, 15:18
Localitate: Giurgiu & Bucuresti
Contact:

Re: Problema motor TDI

14 Mar 2009, 00:40

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation - e in limp-mode. ai o scadere de presiune in turbo si pentru a corecta acesta deviatie se introduce prea multa presiune si se intra in limp-mode.

eu am patit de 2 ori acelasi lucru , numai ca la mine e pe negative deviation si problema e de la actuator care are membrana fisurata si nu mai e vacum cum trebuie.

La tine cauzele pot fi multe, turbina infundata, geometri blocata, actuator blocat, ceva furtune fisurate..etc.
in toate cazurile poti scapa cu maxim 150 de euro.
daca e nevoie sa inlocuiesti turbina te duce la 500 euro cu tot cu montaj si garantie 1 an.

daca vrei iti pot recomanda pe cineva foarte priceput in turbine si-ti da un verdict pe loc.
Imagine
 
Avatar utilizator
mchereja
Subiect Autor
Mesaje: 141
Membru din: 03 Dec 2008, 21:27
Localitate: Bletchley UK

Re: Problema motor TDI

14 Mar 2009, 13:18

Hai sa va mai zic noutati:

Pentru ca am avut de facut un drum mai lung, am incercat cateva reparatii. Primul pas a fost sa dau jos actuatorul de la turbina. Dupa ce l-am dat jos am constatat ca functioneaza bine, membrana nu era sparta si tija nu era blocata. In schimb partea pe care trebuia o miste in turbina (nu stiu exact cum se numeste era blocata, deci am presupus ca e blocata geometria turbinei. Dupa o jumatate de ora de chin si mult spray degripant am reusit sa obtin o cursa de aprox. 2 cm.ceea ce e ok fata de cum era la inceput.

Am plecat la drum si dupa cativa km am avut primul limp mode. Am repornit motorul, am luat-o mai incet in acceleratii si ma bucur sa va spun ca in 500 km nu a mai intrat in limp, am ajuns si la 170 km/h si masina s-a comportat excelent.

Singurul minus ar fi ca la 3000 de turatii (mai ales in a 4-a) masina parca e lenesa, nu mai urca asa repede in turatii, dar daca ii dau a 5-a ajung destul de repede la 4000. Asta am presupus ca poate fi din cauza MAF-ului care am vazut pe tester ca e slabut.
Intr-o lume sufocata de Volkswagen si Dacia, un SEAT e o pata luminoasa de culoare...
Seat Toledo 1.9 TDI 90 CP 2002 ALH
BN - 27 - CAM
 
Avatar utilizator
Sima
Mesaje: 110
Membru din: 22 Aug 2008, 15:18
Localitate: Giurgiu & Bucuresti
Contact:

Re: Problema motor TDI

14 Mar 2009, 14:56

nu o sa tina mult.
trebuie curatata sau schimbata geometria.

uite aici cum ar trebui sa se miste dupa curatare :
http://www.youtube.com/watch?v=asVd01p_woY
Imagine
 
Avatar utilizator
mchereja
Subiect Autor
Mesaje: 141
Membru din: 03 Dec 2008, 21:27
Localitate: Bletchley UK

Re: Problema motor TDI

20 Mar 2009, 09:09

Revin cu noutati: masina se pare ca merge din ce in ce mai bine. Ieri am scimbat discuri & pacute de frana si i-am dat talpa ca aveam si cu ce s-o opresc :lol: . A urcat in turatii mult mai bine, destul de repede pana la 4000 in a 2-a si a 3-a, mult mai bine comparativ cu ce facea inainte, si nici urma de limp-mode. Urmeaza in week-end un drum mai lung unde sper sa o desfund de tot. :bounce: . Asa ca se pare ca deocamdata turbina si-a revenit bine :D
Intr-o lume sufocata de Volkswagen si Dacia, un SEAT e o pata luminoasa de culoare...
Seat Toledo 1.9 TDI 90 CP 2002 ALH
BN - 27 - CAM
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

Re: Problema motor TDI

20 Mar 2009, 19:59

ai grija cu talpa .. ca ai frane noi!
sa nu te duci talpa in altceva!
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro
 
mihai leon
Mesaje: 43
Membru din: 02 Dec 2007, 18:15
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Re: Problema motor TDI

20 Iul 2009, 14:04

cam acelasi lucru l-am patit si eu aseara cand veneam de la mare.adica am ajuns normal pana la viteza de 140km/h si 2.900rp/m in viteza a 5-a si cam atat,mai mult nu vroia oricat as fi calcat pedala.am tras pe dreapta,am luat contactul,am pornit iar fara sa calc tare acceleratia si si-a revenit nu a mai facut probleme.am fost azi dimineata in service si am inteles ca ar fi de la actuator(capsula)turbo care cica nu ar mai face cursa completa.Stie cineva de unde as putea sa cumpar piesa asta separat fara turbina?
seat leon 1.9 tdi,90hp
 
marius7even
Mesaje: 59
Membru din: 22 Mai 2009, 00:50
Localitate: Arad
Contact:

Re: Problema motor TDI

27 Dec 2009, 00:43

salut tuturor...si eu am avut aceeasi problema ca voi...masina intra in Limp mode si nu "tragea" deloc peste 2500/3000 turatii...am pus-o la tester si am ajuns la concluzia ca turbina era infundata...am dus-o la un mecanic(amic de-al meu) si am stat langa el cat timp a desfacut-o si a curatat-o (era blocata si plina de "funingine")...era impecabila cand a montat-o la loc,apoi am iesit cu masina in probe...mergea perfect,ca noua...
sfatul mecanicului a fost sa folosesc cat se poate de des turbina...adica sa o tin in turatii mari peste 2700/3000 ture de cate ori pot si am drum in afara orasului pentru a o mentine curata si a nu se mai infunda la loc...
au trecut aproximativ 2 saptamani de cand a fost curatata turbina si din pacate a venit inghetul pe sosele si abia se putea conduce in oras ,ce sa mai zic de folosirea turbinei...nici gand de asa ceva...nu aveam unde decat daca imi riscam masina si viata...
dupa ce s-a topit zapada de pe sosele am iesit cu masina din oras si am incercat sa o turez sa vad cum se comporta....surpriza: turbina s-a infundat din nou...acum v-a trebui sa o desfaca mecanicul si sa o curete din nou...
in concluzie: daca nu le folosim...se aduna mizerii si le blocheaza tot sistemul...putem sa le tot curatam de 100 ori daca nu avem grija sa fie folosite asa cum trebuie,cum spun producatorii...sper ca v-a fost de ajutor "povestea turbinei de la masina mea" si va atasez niste poze pe care le-am facut in momentul cand a fost desfacuta turbina plina de "funingine"...
succes si asteptam rezolvarile la problemele pe care le aveti...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori