Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
enoon
Subiect Autor
Mesaje: 68
Membru din: 30 Mai 2009, 20:37
Localitate: Cluj-Napoca

A fugit herghelia!

27 Mai 2015, 20:04

Salutare,

De ceva vreme incoace am observat ca motorul perforează tot mai slab. Am pus pe seama vechimii lui dar totuși parca e prea departe deja de anii de glorie acu 8 ani când am luat mașină.
Simptomul principal e desi accelerez puternic, nu mai are sprint.
Ce sa schimbat recent: filtrele, discul ambreiaj. Computerul nu se plânge de nimica, lam testat.

Vreo sugestie ce ar putea fi?

Alta probleme e ca exista un zumzeit ca de greier fix intre 2000 si 2200rpm, care nu stiu cărui fapt se datorează.
Ce sa facut: curățat recirculație aer, clapeta accelerație, schimbat bujii si senzor detonație. Sunetul persista si e enervant?

Ați pățit așa ceva, aveți un pont? :shock:

Mulțumesc anticipat!
Seat Toledo, 1.6 16v, 105CP, 2004
 
Avatar utilizator
Adriannn
Mesaje: 446
Membru din: 07 Aug 2014, 10:33
Localitate: Craiova

Re: A fugit herghelia!

27 Mai 2015, 20:46

Ar mai ramane senzorul MAP, se curata relativ usor (tutorial pe vwforum)

egr si clapeta au fost adaptate din tester dupa curatire ? la mine s-a simtit o imbunatatire dupa..
Ex: Seat Leon 1.6 16V BCB 2004 Magma - Competition
Actual: still looking for the perfect car
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A fugit herghelia!

27 Mai 2015, 22:04

Zumzetul e de la catalizator, s-a desprins fagurele interior si intre turatiile alea intra in rezonanta. Daca zici ca nu prea mai trage, posibil sa se fi infundat aproape de tot cu resturi si gazele sa nu aiba pe unde trece. Poti investiga asta prin demontarea primei tobe de la iesirea din galerie.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
enoon
Subiect Autor
Mesaje: 68
Membru din: 30 Mai 2009, 20:37
Localitate: Cluj-Napoca

Re: A fugit herghelia!

28 Mai 2015, 09:16

Adriannn scrie:
Ar mai ramane senzorul MAP, se curata relativ usor (tutorial pe vwforum)

egr si clapeta au fost adaptate din tester dupa curatire ? la mine s-a simtit o imbunatatire dupa..


Am avut schimbat si EGR, de adaptare nu, eu am cablu VAG-COM se poate face cu softul? E ceva procedura mai speciala, sau detalii de urmat cum se face?
Seat Toledo, 1.6 16v, 105CP, 2004
 
Avatar utilizator
Adriannn
Mesaje: 446
Membru din: 07 Aug 2014, 10:33
Localitate: Craiova

Re: A fugit herghelia!

28 Mai 2015, 09:22

Din tutorialele catre care te-am trimis..:

Pentru clapeta:

"Eu, am folosit VAG-com pentru a adapta clapeta. M-am conectat la masina, si accesand modulul "Engine" am accesat clapeta de acceleratie introducand valorile "00", si am dat save. Clapeta era adaptata! Mai este si o metoda de adaptare fara vag-com, discutata intr-unul din topicurile vwforum.
Dupa mai bine de 1000 km, relantiul sta perfect in loc si nu mai oscileaza. Sper sa va foloseasca! Bafta!"


Pentru EGR:

"Ignition ON
Engine OFF
Battery voltage at least 11.5 V

[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select Group 074.
[Go!]
MVB 074.1: Min Position in Volts
MVB 074.2: Max Position in Volts
MVB 074.3: Potentiometer voltage
MVB 074.4: Adaption status: (Run/OK/etc)
[Switch to Basic Settings]
MVB 074.4: Adaption status: (Run) then it should change to (ADP OK)
[Switch to Measuring Blocks]
[Close Controller, Go Back - 06]

Special Notes:
For ECU's using ME 7.5, the coolant temp needs to be between 10 and 50 �C.
In case the adaptation fails switch OFF the Ignition for 30 Seconds, then switch it ON and try again"
Ex: Seat Leon 1.6 16V BCB 2004 Magma - Competition
Actual: still looking for the perfect car
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A fugit herghelia!

28 Mai 2015, 10:17

Procedura pentru clapeta e identica cu cea a EGR-ului, doar ca se face in grupul 60. Chestia cu salvarea 00 e pentru revenirea la setarile de fabrica.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator