Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Artanis
Subiect Autor
Mesaje: 223
Membru din: 19 Oct 2009, 14:27
Localitate: Bucuresti

ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

23 Mai 2015, 11:39

Va salut!

De ceva timp ma uit in stanga si-n dreapta dupa un break care sa nu arate urat si sa aiba totusi un volum de incarcare decent. De ce break? Pentru ca am nevoie de o masina practica de famile.
ST-ul imi surade, si ar fi ca un upgrade la masina mea de-acum (de care am fost f. multumit). Ceea ce m-a dezamagit la noua generatie 5F este ca au renuntat la multilink la versiunile normale, si l-au pus doar pe cele de top.
Asadar sunt fortat cumva sa ma uit la cele 2 variante din titlu. O alta bila neagra ar fi ca al nostru importator minunat nu aduce varianta ST 1.8 decat cu DSG (desi exista cu manuala oriunde in Europa). Mentionez ca nu fac mai mult de 15k km pe an, regim 10k afara, 5k in oras. As vrea insa o masina care s-o tin cat mai mult, sa fie cat mai "future proof" :)
Dintre posesori sau cei care ati condus unul dintre cele 2 modele, imi puteti impartasi experiente, sfaturi ?

Va multumesc!
LEON ST 1.4 ACT
 
Avatar utilizator
BrasovBogdan
Mesaje: 509
Membru din: 18 Oct 2013, 01:17
Localitate: BV

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

24 Mai 2015, 09:36

Salut colegul
Eu conduc un 1.8 dsg si personal sunt mulțumit de motor. Modelul 5f este destul de future Proof mai ales dacă îl dotezi cu tot ce se poate. Pentru 15k pe an cred ca e suficient un tsi, iar in cazul asta in locul TDI 184 adaugi la 1.8 dsg si nu vei regreta. Singurul regret ar fi ca nu ai cupra sau măcar un xperience:-)
Așteptare ușoară
LEON SC FR1.8 DSG

http://postimg.org/image/qap1j0t97/" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Avatar utilizator
Artanis
Subiect Autor
Mesaje: 223
Membru din: 19 Oct 2009, 14:27
Localitate: Bucuresti

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

24 Mai 2015, 10:27

Am tot citit povesti de groaza cu acest DSG7, si nu stiu cat de reale sau cat de frecvente sunt. Totusi ceva nemultumiri exista...
LEON ST 1.4 ACT
 
Arhigraph
Mesaje: 48
Membru din: 06 Ian 2015, 20:20

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

25 Mai 2015, 22:50

Salut.
Eu am un ST 2.0 tdi 184 DSG + DCC.
Am sa incep cu partile negative, iar ce pot sa-ti spun este ca sant cateva aspecte care ma scot din sarite, (desi cred ca e acelasi lucru si pe 1.8 tsi), este start/stop -ul care este o tampenie in romania si pe care trebuie sa-l deconectezi la fiecare pornire a motorului, altfel ti se opreste in cele mai depotrivite momente in trafic. Al doilea aspect extrem de enervant este faptul ca nu poti deconecta ASR ul decit dintr-un meniu care se acceseaza anevoios si lent, iar chiar si asa iti taie de multe ori din puterea motorului si din demaraj. In modul cu ESP ul normal, care e activ deasemenea la fiecare pornire a motorului, ai degeaba 184 de cai pt ca electronica iti face terci orice fel de demaraj. Suspensia adaptativa pe care o am eu, este dura chiar si pe confort, la drumurile distruse din tzara asta de cacao, iar pe sport, masina e kart! Un alt aspect neplacut este faza de pornire de pe loc a cutiei DSG, care are niste momente de "gandire" inacceptabile dupa parerea mea, dar apoi schimba impecabil. In modul SPORT, cel putin pe serpentine, unde m-am jucat mai mult, tine motorul putin prea turat dupa gustul meu, iar eu am obtinut reprize mai bune schimband manual (de la schimbator - nu de la padele pe care nu le am, dar nici nu imi pare deloc rau dupa ele). O alta problema la cutia DSG este pozitionarea INVERSA, complet idioata dupa parerea mea, a selectarii manuale a vitezelor. Adica exact invers decat la masinile de curse, care au + tragand spre sofer si - impingand in fata. Din aceasta cauza am avut niste schimbari complet aurea si "nesanatoase" si imi e f greu sa ma obisnuiesc. Un alt aspect negativ ar fi faptul ca cei 184 de cai nu se simt suficient de mult, asa cum m-as fi asteptat, in schimb motorul este f elastic, iar masina merge mai repede decat da senzatia...., cea ce pt mine nu este un plus.
In rest, masina e f bine echilibrata, e stabila pe asfalt, are reprize bune la depasiri si un consum real, relativ decent, adica in jur de 6% in afara la un mers normal (110 - 120kmh), iar daca te infingi in ea, te "rasplateste" cu un 8,5%. In oras nu am reusit sa obtin niste date relevante, asa ca ma abtin. Sasiul este reusit, portbagasul e spatios si practic, iar pozitia la volan e ok-ish.
Eu "utilizez" masina de multe ori ca un mic "sleeper". Pare cuminte si linistita, dar in mainile unui sofer cat de cat experimentat, poti sa "surprinzi" multi colegi din trafic ce au masini mai potente.
In concluzie, daca la fiecare pornire nu uiti sa apesi butotul ce inchide start/stopul si intri in meniu ca sa dai ESP ul pe sport, masina se misca foarte bine si cu niste costuri decente.

Succes la alegere !
 
Avatar utilizator
Artanis
Subiect Autor
Mesaje: 223
Membru din: 19 Oct 2009, 14:27
Localitate: Bucuresti

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

26 Mai 2015, 07:28

Multumesc pt. input!
Auzisem si eu ca acest motor cuplat cu DSG parca nu-si arata intregul potential. Oricum, tu cel putin ai DSG umed, care inteleg ca nu are problemele de fiabilitate ale celui uscat.
Ma tem ca in cele din urma voi alege intre doua variante cu transmisie manuala: 2.0 TDI sau 1.4 TSI, 150CP (daca 1.8 TSI cu M6 nu se poate :( ).
LEON ST 1.4 ACT
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

27 Mai 2015, 15:10

Artanis, daca insisti la dealer pt 1.8TSI MT sunt sigur ca se poate aduce pe comanda. Vara trecuta vroiam sa iau si eu 1.8-ul MT pe versiunea in 5 usi, la momentul respectiv nefiind prezent in oferta de la noi si s-ar fi putut aduce.

De start&stop n-ai cum sa scapi, e standard pe toate masinile din EU. Te vei obisnui cu el, acum eu il las sa intre cand vrea si nu ma deranjeaza (am vreo 120 km economisiti din cauza lui conform CB-ului), eventual poti sa apesi usor pedala de ambreiaj ca sa nu intre. Asta sa fie ultima grija.

M-au surprins afirmatiile despre DCC din postul anterior. N-am avut ocazia sa merg cu asa ceva, dar credeam ca pe modul Confort se transforma intr-un fel de Golf :P....iar pe Normal e ca vechiul Leon (Sport fiind un "bonus" pt entuziasti).

Future proof - incearca o Tesla, restul e cancan :lol:
 
Avatar utilizator
Artanis
Subiect Autor
Mesaje: 223
Membru din: 19 Oct 2009, 14:27
Localitate: Bucuresti

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

27 Mai 2015, 17:19

ovi, te rog sa-mi spui cu ce dealer ai discutat, eu am incercat chiar si inafara Buc. si nu am reusit sa obtin un raspuns afirmativ pentru ST 1.8 TSI M6.

Start&stop eu cred ca se poate seta in service sa fie default pe off.

In ceea ce priveste masina electrica, o da...as vrea ca viitorul sa fie mai aproape :)
LEON ST 1.4 ACT

 
Avatar utilizator
clinlin
Mesaje: 227
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

27 Mai 2015, 20:49

Colegul Arhigraph cred ca si-a comandat un V8 de 6l si a primit un TDI de 184 de cai, altfel nu imi explic asteptarile lui in materie de veleitati sportive la turatie joasa :P Una peste alta daca doar suspensia spate multilink este cea care te impinge catre motorizarile astea, eu zic ca nu ii vei duce prea mult lipsa si poti sa arunci o privire si la motorizarile de 150 cai pe benzina sau motorina. Trenul de rulare pare a fi suficient de echilibrat incat sa nu duci "dorul" suspensiei independente in majoritatea timpului. Iar de restul banilor iti poti luat briz-briz-uri de genul cruise control cu radar (asta daca mergi pe DSG), trapa panoramica si faruri cu LED. Cu sistemul start&stop am avut si eu de furca, dar pana la urma m-am obisnuit si chiar pare a fi un plus in ceea ce priveste consumul urban. Poate fi dezactivat permanent din VAG COM daca chiar nu te impaci deloc cu el.
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 184CP
 
Avatar utilizator
Artanis
Subiect Autor
Mesaje: 223
Membru din: 19 Oct 2009, 14:27
Localitate: Bucuresti

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

27 Mai 2015, 21:18

Pai in final cred ca raman pe 1.4 ACT si ceva optionale daca nu pot comanda 1.8 M6.
Eu ma gandeam ca prin vag com sa se puna start&stop pe off default si sa poata fi activat la cerere prin apasarea butonului...
LEON ST 1.4 ACT
 
Avatar utilizator
bertzi43
B-82-AJS
Mesaje: 2946
Membru din: 27 Mar 2008, 20:58
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

27 Mai 2015, 21:29

Incearca la vecini(bulgari,unguri) poate au disponibila motorizarea :)

Sent from my HTC One using Tapatalk
_____________________________________________

Seat Leon 1M Stella,1.6 16v,105 cp...
Imagine
 
Avatar utilizator
Artanis
Subiect Autor
Mesaje: 223
Membru din: 19 Oct 2009, 14:27
Localitate: Bucuresti

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

27 Mai 2015, 22:04

Poate in Austria :)
Pe config. in Spania apare la un pret doar cu cateva sute peste 1.4 ACT.
LEON ST 1.4 ACT
 
ovi_ice
Mesaje: 210
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

28 Mai 2015, 13:43

Artanis scrie:
ovi, te rog sa-mi spui cu ce dealer ai discutat, eu am incercat chiar si inafara Buc. si nu am reusit sa obtin un raspuns afirmativ pentru ST 1.8 TSI M6.

Eu vorbisem cu Metrotehnica.

La bulgari e intr-adevar combinatie mare, preturile sunt cu mult mai mici ca la noi, atat la modelul de baza, cat si la (unele) optionale. O cupra 280 costa la ei anul trecut ~21.800 euro. Eu la vremea respectiva ma interesasem de un dealer din Ruse, mai trebuia sa vad cum e cu moneda lor, daca se poate plati in Euro, transport (probabil inchiriat o platforma), etc. Evident, nu mai pupi tichet rabla si nici nu stiu daca mai primesti vreun discount de la pretul oficial (care deja cred ca-i cel mai mic din toata Europa). Deci, daca esti de-a dreptul indragostit de Leon 5F ai putea sa incerci varianta asta, va fi mult de umblat, dar si suma economisita e considerabila.

Ca tot vorbim de bg, inca mai am pe laptop un fisier text cu preturile de la ei, din data de 18.06.2014, convertite din BGN in EUR folosind cursul BNR, la ce ma interesa pe mine (adica Leonul 1.8 TSI MT + dotari):

Leon 1.8 TSi FR 180CP = 17.991 Euro

PXX - Full LED = 675 Euro
PSS - P. Comfort Drive = 102 Euro
WB4 - Media System Plus = 237 Euro
PNC - Seat Sound = 214 Euro
PLP - LED int. = 61 Euro
PDC - DCC = 741 Euro
PW5 - P. Iarna = 311 Euro
PAK - Senz. parcare spate = 255 Euro
PK2 - Park pilot = 439 Euro
WDA - P. storage = 66 Euro
PJF - 18" Performance alloys = 383 Euro
PJJ - 18" Titanium pack = 700 Euro

Alor Blue - 715 Euro
Metallic paint - 388 Euro
Red matt - 178 Euro
White matt - 0


Poate is eu carcotas sau am ceva cu grupul VAG, dar la multe din optiuni, preturile de sus mi se par cele corecte, nu scorurile care se practica in Ro sau in alte tari. Adica pana mea, nu poti sa ceri 1100 euro pt faruri LED la o masina de volum destul de jos pozitionata in grup, adica fix acelasi pret ca la BMW seria 1. Sau pt culoare "premium" (Alor Blue) peste 900 euro, avand in vedere ca ceva echivalent la BMW, Albastru Estoril e 688 Euro.

Cat despre suspensia multilink, clinlin are dreptate. Leon 5F in varianta cu punte spate se misca mult mult mai bine decat vechiul Leon cu multi-link (asta iti zic pe testate). Btw, sper ca ai fost deja la drive-test :P
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

28 Mai 2015, 15:14

Pentru orice masina noua pe care o cumparati din UE, sau care are mai putin de 6 luni vechime si/sau pana in 6000 km va trebui sa platiti TVA-ul in tara unde va fi inmatriculata.
Nu stiu cat e TVA-ul la bulgari, dar sa aveti in vedere si treaba asta :hi
Daca cumparatorul este persoana fizica, va plati pretul cu tot cu TVA la dealer-ul bulgar, apoi il mai plateste o data la statul Roman, iar dupa ce masina a fost inmatriculata, poate cere TVA-ul bularesc inapoi de la dealer-ul de unde a cumparat masina.
Asa am procedat eu cu Volvo-ul :drive
 
Avatar utilizator
Artanis
Subiect Autor
Mesaje: 223
Membru din: 19 Oct 2009, 14:27
Localitate: Bucuresti

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

28 Mai 2015, 16:00

Nu-mi bat capul cu luatul de la bulgari, si oricum nu vad nici la ei in liste ST-ul 1.8, manuala.
Aici numai raspusuri negative, imporatorul nu are in plan sa importe asa echipare.

Am facut drive-test cu 1.4, 125CP, ceva similar cu ce am eu acum, echipare FR care nu mi-a displacut :)

Cred ca dau comanda pentru 1.4 ACT, economisesc si bani si elimin eventualele riscuri ale DSG 7...
LEON ST 1.4 ACT
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: ST 1.8 TSI DSG vs 2.0 TDI 184CP

28 Mai 2015, 16:03

Un pic off topic. Nu pot sa configurez nimic pe seat.ro. Treaba asta e de vreo 2 luni.
Voi unde vedeti preturile din Romania?

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori