Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Oprire motor la ralanti cu AC pornit

12 Mai 2015, 21:17

Salut! Am o Cordoba 1.4 16v 2004. Anul acesta, acum de cand s-a incalzit, a venit vremea aerului conditionat. Odata cu pornirea AC, a aparut si problema mea care consta in oprirea motorului la ralanti, dar nu de fiecare data. Ca sa fiu mai clar, se intampla mai ales cand ma apropii de oprirea masinii la intersectie si calc frana si ambreiajul.
De atunci tot incerc sa observ mai atent fenomenul si cine il provoaca. Am observat ca nu de fiecare data, dar uneori la decelerarea brusca, care se intampla odata cu calcarea ambreiajului, turatia motorului care la ralanti la mine e undeva la 700rot/min, coboara mai mult, adica spre 400rot/min. Am o banuiala ca atunci, in acel moment critic, daca porneste electroventilatorul comandat de AC se intampla sa se opreasca motorul. Mentionez ca am probat pornirea electroventilatorului, cu AC pornit, cu motorul la ralantii, stand pe loc si nu se opreste. Fara AC nu se opreste niciodata.
Am incercat remedierea problemei curatand clapeta de acceleratie si adaptand-o. Nu am rezolvat problema. Am scanat cu VCDS, nici o eroare.
Daca aveti vreun sfat sau vreo idee, cine provoaca momentul critic, adica decelerarea la 400rot/min sau care ar fi cauza opririi si cum se poate remedia, va rog ajutati-ma pentru ca ma dispera.
Daca la aproprierea de intersectii, ma mai uit mult la turometru sa vad cand se opreste motorul sigur intru in careva si mai grav ar fi la trecerile pietonale.
Va multumesc anticipat!
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

13 Mai 2015, 05:17

Cati km au bujiile?
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

13 Mai 2015, 09:40

nmihai67 scrie:
Cati km au bujiile?

Bujiile si o bobina au fost schimbate acum 14000Km, acum daca tot tre' sa schimb filtrele si uleiul, am sa schimb astazi filtrul de aer la motor, poate e infundat si nu are debitul de aer necesar la ralanti. Nu cred ca asta ar fi cauza, dar e totusi o varianta si vreau sa o elimin.
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"
 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

15 Mai 2015, 11:26

Barosul scrie:
nmihai67 scrie:
Cati km au bujiile?

Bujiile si o bobina au fost schimbate acum 14000Km, acum daca tot tre' sa schimb filtrele si uleiul, am sa schimb astazi filtrul de aer la motor, poate e infundat si nu are debitul de aer necesar la ralanti. Nu cred ca asta ar fi cauza, dar e totusi o varianta si vreau sa o elimin.


Am schimbat filtrul de aer la motor, ma gandeam ca lipsa oxigenului suficient arderii la ralanti poate fi si asta o cauza a problemei mele. Nu am rezolvat.
Mentionez ca mi-am adus aminte de oprirea motorului iarna asta si fara AC pornit, dar foarte rar si nu i-am dat importanta. Acum luand din puterea motorului cu AC-ul se intampla mai des si am considerat-o problema grava. :)
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

15 Mai 2015, 12:27

intai... mergi la un service care are un robot pentru AC, sa verifice cat ulei mai ai in compresor, eu am avut surpriza sa nu prea mai am...
Curata si clapeta de acceleratie, sa nu aibe depuneri in spate.
Daca nici asa nu se rezolva pot sa-ti zic...bine ai venit in club! si a mea face uneori la fel, mai ales pana se incalzeste motorul. :) :)
:yh
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
tomalya
Mesaje: 1
Membru din: 15 Mai 2015, 15:36

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

15 Mai 2015, 16:02

Am un seat ibiza din 2004 si imi pierde freonul in cateva zile.Mi s-a spus ca trebuie dat bordul jos pentru a schimba vaporizatorul.A mai avut cineva astfel de probleme?
 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

15 Mai 2015, 18:54

tomalya scrie:
Am un seat ibiza din 2004 si imi pierde freonul in cateva zile.Mi s-a spus ca trebuie dat bordul jos pentru a schimba vaporizatorul.A mai avut cineva astfel de probleme?

Salut! Incearca poate gasesti rezolvarea pe forum, daca nu, deschide alt post, pt. ca aici divagam de la subiect si problema este cu totul alta. Citeste necazul din titlu si daca ai rezolvari...te rog sa scrii. :D
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"

 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

16 Mai 2015, 11:25

BALTAZAR2003 scrie:
intai... mergi la un service care are un robot pentru AC, sa verifice cat ulei mai ai in compresor, eu am avut surpriza sa nu prea mai am...
Curata si clapeta de acceleratie, sa nu aibe depuneri in spate.
Daca nici asa nu se rezolva pot sa-ti zic...bine ai venit in club! si a mea face uneori la fel, mai ales pana se incalzeste motorul. :) :)
:yh

"Am incercat remedierea problemei curatand clapeta de acceleratie si adaptand-o." Asta am scris in primul post si in club sunt de ceva anisori, 11 ani mai exact. Stiu ca multe sunt din ciclul "toate face" buba e ca pana acum nu a facut. :D Multumesc de sfat! Are si logica, daca compresorul nu are ulei(ungere), efort mai mare pt. functionarea lui, consum mai mare din puterea motorului, oprirea la ralanti. Am sa verific si revin.
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"
 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

16 Mai 2015, 20:10

Am demontat iar clapeta de acceleratie, am mai curatat-o o data cu spray pt.asa ceva. Nu prea am avut ce curata. am inchis-o cu mana si am suflat aer cu gura, chiar etanseaza. Nu are depuneri nici in cant. Am demontat si carcasa de plastic cu motorasul. Inauntru curat bec, cu vaselina pe rotile dintate, fara uzura la dinti, contacte electrice curate, montat la loc. Am demontat si EGR, curatat cu acelasi spray, asta avea ceva mizerie. Montat ambele la loc, apoi adaptat fiecare dupa carte, adica dupa indicatiile de la Ross-Tech, pun si linkurile poate intereseaza si pe altii o adaptare corecta.
Throttle Body Alignment (TBA) http://wiki.ross-tec...Alignment_(TBA) Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Adaptation
http://wiki.ross-tec...alve_Adaptation La finalul fiecarei operatiuni am avut (ADP OK) deci fara erori.
Am sa vad dupa ce merg cu ea cu si fara AC pornit, daca am rezolvat ceva si revin. Pana atunci mai astept sugestii de la voi. Multumesc anticipat!
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

17 Mai 2015, 09:21

eu ma refeream la clubul celor carora li se opreste motorul cand au ac pornit. :) :cheers
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

17 Mai 2015, 10:31

BALTAZAR2003 scrie:
eu ma refeream la clubul celor carora li se opreste motorul cand au ac pornit. :) :cheers

Atunci daca am intrat in club, tre' sa sarbatoresc :yah Sper sa nu implinesc si un anisor in clubul asta cu motoarele oprite in mers.
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"
 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

17 Mai 2015, 15:05

Multumesc! pt. raspunsuri, dar sa revenim la problema mea inca nerezolvata. Cine este responsabil de turatia minima la ralanti. De ce uneori la decelerare brusca, scade turatia sub 700rot/min si se duce pana la aprox.500rot/min, punct critic in care cateodata se opreste motorul, mai ales cand am AC pornit. Cineva sugereaza ca e clapeta de acceleratie vinovata, intradevar poate fi o cauza, daca se inchide de tot, ramane fara aer si se opreste motorul, dar clapeta cu motorasul ei se ocupa de admisia de aer in motor. Cine controleaza timpii de injectie la ralanti. Cine limiteaza turatia minima la ralanti. Cine trebuie sa tureze motorul la aparitia unui consumator? Nu poate fi acolo buba? Daca da , cum se rezolva problema?? Stie cineva?
Multumesc anticipat!
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"
 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

24 Mai 2015, 10:23

Inca nu am rezolvat problema, dar sunt incapatanat si caut in continuare. Am mai constatat ca in conditiile mele de oprire a motorului in mers, adica motor la ralanti, AC pornit, cu ventilatorul in treapta 2, faruri aprinse, virat la maxim, la pornirea eletroventilatorului scade tensiunea sub 12 v (11,8-11,9v) E normal sau nu?? Culmea e ca stand pe loc nu se opreste. Numai la decelerarea brusca, cum ar fi calcarea ambreiajului la o turatie superioara, scade turatia prea mult si se opreste motorul si nu de fiecare data.
Si mai am o intrebare, turatia motorului meu la ralanti este de 660-680rot/min. Atat trebuie sa fie??
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"
 
tibetan_afurisit
Mesaje: 923
Membru din: 10 Ian 2009, 16:53
Localitate: Braila

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

24 Mai 2015, 12:24

BALTAZAR2003 scrie:
intai... mergi la un service care are un robot pentru AC, sa verifice cat ulei mai ai in compresor, eu am avut surpriza sa nu prea mai am...

Nenea Cristi nu ar fi fost rau sa faci si o spalare a instalatiei.
E un compresor care se invarte permanent si formeaza pilitura pe instalatie.
Daca nu prea mai aveai ulei posibil sa piarda pe undeva.Al meu pierdea pe langa ax si nu am vazut decat tarziu.Dupa ce a crapat.
Fara sa sui masina pe elevator si dat scutul jos si verificat era imposibil de sesizat.
Lantul slabiciunilor:eu am lasat "mesterii" din service sa faca treaba, mesterii au lasat robotul sa faca treaba.Mica.La treaba mare compresorul nu a mai avut cu ce sa se stearga.A mers si el asa pana s-a uscat.
Seat Cordoba 1,4/100CP
http://exmeislibris.blogspot.ro/
Psihologu' de serviciu.
 
Avatar utilizator
Barosul
Subiect Autor
Mesaje: 24
Membru din: 30 Dec 2008, 22:54
Localitate: Suceava

Re: Oprire motor la ralanti cu AC pornit

28 Mai 2015, 22:11

Ura!! Am rezolvat!
Ca sa nu procedez si eu ca ceilalti, care dupa ce au rezolvat problemele nu au scris si cum au facut asta, am sa impartasesc si celorlalti rezolvarea, poate ajuta si pe altii.
Marea problema era: oprirea motorului la decelerare brusca, odata cu calcarea ambreiajului, cu multi consumatori porniti.
Cauza: intrerupatorul de la pedala de ambreiaj defect.
Explicatie: Impulsul transmis de acest intrerupator la ECU, ii spune acestuia sa controleze decelerarea si stabilizarea turatiei la ralanti pentru a nu intra motorul in balans si a ajunge la puncte critice care pot duce la oprirea lui. Ceea ce am patit eu.
Seat Cordoba 1.4,2004
"The Truth Is Out There"

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator