Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Soso-CKX
Subiect Autor
Mesaje: 264
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Nu mai porneste in urma umezirii mufei unui senzor

15 Mai 2015, 20:39

Da, se aud si pompa de benzina din rezervor si clapeta de acceleratie cum se pune pe pozitie. Singurele lucruri care s-au intamplat cat timp masina a stat degeaba(mergand bine in momentul in care a fost trasa pe dreapta) in compartimentul motorul au fost cele 2 mentionate mai devreme:

A inceput sa pice antigel pe la senzorul de temperatura ce intra in carcasa termostatului;

Am dat jos grila de sub parbriz ca sa repar furtunul dintre duze, ocazie cu care am dat cu WD-40 si vaselina pe mecanismul stergatoarelor si am curatat frunzele si praful de sub stalpul de pe partea soferului.

Acum ca tot mi-am adus aminte de asta:

Cat timp am cautat o solutie pentru furtunul vietii, am avut dat jos filtrul de polen si carcasa sa si a plouat in acest timp de vreo 2 ori. In ambele dati am gasit apa imbibata undeva deasupra aerotermei pe ceva ce semana cu un burete la atingere.

Inainte de perioada de stationare nu mi se aprinsese martorul de baterie in bord si motorul mergea rotund si tragea bine(atat de bine cat poate cu ambele sonde lambda moarte). Dupa ce am facut si acele operatii pe sub capota pe langa multe alte operatiuni de mecanica, motorul a mers bine in primele 2 minute pornind cu socul tras, apoi s-a aprins martorul de la baterie si a inceput sa intrerupa.

Urmatoarele 2 porniri au fost normale, dar dupa cateva zeci de secunde se sesiza o schimbare in mersul motorului, crestea ralanti-ul din cate imi aduc aminte. Oricum, era o schimbare brusca si anormala, moment in care incepea sa intrerupa in sarcina si uneori chiar sa se opreasca in timp ce statea la ralanti.

Apoi am descarcat bateria incercand sa repar claxonul ca am stat cu contactul pus destul timp, iar dupa ce am reanimat bateria n-a mai pornit deloc si nici nu da vreun semn de explozie in camera de ardere in timp ce invarte motorul. E vreun nod electric prin zona aerotermei ce poate sa-mi fi bulit ECU-ul cand am avut apa acolo?
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!
 
Avatar utilizator
bertzi43
B-82-AJS
Mesaje: 2946
Membru din: 27 Mar 2008, 20:58
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Nu mai porneste in urma umezirii mufei unui senzor

15 Mai 2015, 21:57

Daca ai avut apa unde este montat ECU se poate sa il fi busit.....al meu cand s-a prajit facea la fel(pornea 2-3 sec dupa care murea)pana nu faci diagnoza e greu de depistat

Sent from my HTC One using Tapatalk
_____________________________________________

Seat Leon 1M Stella,1.6 16v,105 cp...
Imagine
 
Soso-CKX
Subiect Autor
Mesaje: 264
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Nu mai porneste in urma umezirii mufei unui senzor

26 Mai 2015, 22:00

Update:
In week-end(din pacate n-am fost acasa pentru aceasta actiune) a venit o cunostinta a parintilor care lucreaza la un service multi-marca cu un asa-zis tester ca sa ia leutul la puricat. Dupa ce nu i-a dat nimic special la diagnoza, am inteles ca a inceput sa verifice daca "scanteieste si benzineste". Se pare ca face scantei intre electrozii bujiilor si ajunge benzina in rampa injectoarelor, dar cand ii baga benzina "in nas" da semne ca ar vrea sa porneasca, ceea ce e mai mult decat face fara sa-i bage careva benzina-n nas.

Astfel, s-a ajuns la concluzia "nedefinitiva" ca problema ar fi la pompa de benzina, pompa care face galagie cand se deschide usa de pe partea soferului. Insa concluzia la care s-a ajuns e aceea ca pompa nu mai face destula presiune ca sa deschida injectoarele si sa ajunga astfel carburant in camerele de ardere.

Se poate sa se auda pompa lucrand dar sa nu faca destula presiune? Acum vreo saptamana am intrat pe site-ul firmei de dezmembrari care-si face reclama aici pe forum si am vazut printre multe alte repere si o gramada de pompe de benzina. Problema e ca m-am uitat la toate piesele ce erau de Leon 1M si ca motoare pe benzina aveau doar 1,4 16v, nu si 1,6 16v.

Bineinteles, presupun ca pot cauta pompa si de pe Golf IV cu acelasi motor, nu? Am auzit situatii in care oameni cu 1,8T au pus pompe de benzina de pe 2.0 aspirat. Cunoscand metoda de lucru a grupului V-A, tind sa cred ca e aceeasi pompa de benzina pe toate motoarele pe benzina din aceeasi generatie in toate marcile grupului.
Motorul meu e 1,6 16V BCB. Stie careva de pe ce alta cilindree pot pune pompa de benzina si sa functioneze corect? Asta in cazul in care se dovedeste a fi asta problema in final. Explicatia pare foarte logica, insa nu sunt familiarizat cu modul de functionare al alimentarii cu benzina si nu stiu daca injectoarele sunt deschise electronic de catre ECU(ceea ce ar explica, cablajul de pe ele), sau daca pur si simplu se deschid mecanic datorita presiunii facuta de pompa de benzina din rezervor.
Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre si pentru toate raspunsurile de pana acum!
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!
 
Soso-CKX
Subiect Autor
Mesaje: 264
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Nu mai porneste in urma umezirii mufei unui senzor

02 Iun 2015, 23:35

Am rezolvat problema pornirii.

Una din sigurantele mari din capatul bordului nu exista deloc la locul ei. Nu stiu cum sau de ce, dar nu era acolo. Probabil ca am reusit sa fac eu asta cand am observat ca intrerupe in ultimul hal si am umblat pe-acolo. Inca nu stiu de ce a reusit sa piarda atata putere inainte sa am problema cu pornirea, dar macar acum porneste la fel de bine ca inainte de eveniment si totul e pe orze, roze pardon.

Problema la alternator n-a fost niciun carbune blocat asa cum banuiam eu.

Dupa ce am dat alternatorul jos am observat ca ai mei carbuni de la releul de incarcare marca Cargo schimbat in primavara lui 2012 si avand aproximativ 65-70.000 de km rulati, erau tociti complet si nu mai faceau contact cu rotorul.

Am pus astfel la loc pe alternatorul releul de incarcare marca Bosch, cel cu care masina a iesit pe usile fabricii, pe care l-am schimbat cand avea 10 ani si 170.000 de km pentru ca ii ramasese un carbune blocat. Presupun ca ceea ce mai ramasese din carbunii aia o sa dureze mai mult decat carbunii lui Cargo care au fost noi cand am inceput sa-i uzez.
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!
 
oto_mihail
Mesaje: 47
Membru din: 19 Sep 2016, 19:27

Re: Nu mai porneste in urma umezirii mufei unui senzor

21 Sep 2016, 19:34

Uite tu s-ar putea sa ai firul de masa rupt ( sunt 2 unul sub baterie ( vezi ca trebuie sa bagi manuta sa il controlezi bn ) si unul deasupra electromotorului pe motor adica e acelasi dar se prinde in 2 locuri

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator