Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
CaTaLinZIF
Enigmatic
Mesaje: 377
Membru din: 26 Iul 2008, 19:58
Localitate: Falticeni
Contact:

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

12 Mai 2009, 22:56

treaba cu schimbatul in turatii mai inalte, adik cca 3000 RPM, e logica pentru a putea avea o turatie adecvata dupa ce schimbam treapta. Daca schimbi la 2500 nu cred ca o sa ai acei 1900 RPM despre care se zice ca sunt necesari in treptele superioare pentru o functionare sanatoasa si economica...eu asa vad logic si asa si procedez.
Leon 2.0 TDI Stylance. Magico Black. B-77-ZIF
Cordoba 1.9 TDI 101 CP SV-09-UMU
Ibiza 1.4 75 CP Yellow SV-09-WFT
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

12 Mai 2009, 23:43

In primul rand un diesel nu se lasa la relanti sa mearga in gol cand pornesti motorul,5-10 s este in deajuns sa traga ulei si e indeajuns.Pana se incalzeste motorul e ok daca il turezi pana in 2500 de ture...dupa ce apa ajunge la 90 de grade nu ii dai direct in primul rand pentru ca de obicei ceasul de apa arata aiurea si mai ales din cauza ca uleiul e totusi mai rece...de obicei cand apa are 90 de grade uleiul are cam 70.
Neaparat saptamanal makar odata tre dus motorul pana in linia rosie sa se curete de funingine and stuff.Eu il duc in fiecare zi sa fiu sigur :lol: :lol: :lol:
Dupa ce merge cu pedala blana ,nu opri masina pe loc direct,mai mergi cateva secunde cu ea ca temperatura turbinei sa scada treptat si nu brusc...la relanti scade foarte brusc...nu mai vorbesc de opritul motorului dupa blana...cred ca e la mintea cocosului.
Nu are nici un rost sa mergi subturat cu masina...nu va consuma mai putin decat temporar pana se sparge turbina si atunci degeaba ai consum 5 in oras daca vei cumpara turbina noua de 1500 de eur.
Intervalul schimburilor de ulei si a filtrelor NU este cum zice fabricantul...pentru ca la noi praful e ca la el acasa ,maxim 15000 de km daca esti zgarcit sau 10000 daca nu esti :lol:
Ce daca pe sticla de ulei scrie ca tine 30 de mii de km si motorul se strica teoretic in 500 de mii de km dar nu e ca in filme sincer :)
Uleiul de cutie se schimba la maxim 40000 de km nu la 200 de mii sau cand iti aduci aminte de preferabil odata la 2 revizii.
La maxim 50 de mii de km e bine sa cureti egrul ,clapeta de acceleratie si daca tot esti la domeniul curatat baga un ochi si prin intercooler ca se mai depoziteaza ulei acolo si chiar nu vrei sa faci autoaprindere cand iti e lumea mai draga.
Si ca ultima precizare...in general la reprezentanta sunt mecanici foarte slabi,majoritatea incearca sa fure cat poate din cauza salariului najpa care il au(900-1500 ron) ,nu va mai duceti la reprezentanta daca nu aveti masina in garantie,cautati reviewuri pe forumuri despre mecanicul X si esti in avantaj.
Cam atat momentan.
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

13 Mai 2009, 13:24

ai fost cat se poate de explicit,de acord cu tine legat de service.
golfu meu a avut parte de toata atentia din partea unui astfel de mecanic,ce i-a facut nu stiu pot sa zic ca merge altfel mai rotund si mai plin de vlaga
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
mususk266
Mesaje: 4241
Membru din: 27 Ian 2009, 02:17
Localitate: Constanta
Contact:

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

19 Iul 2009, 22:06

michee scrie:
Cateva nelamuriri am si eu, mi se pare ca s-ar putea sa lipseasca niste lucruri din tutorialul de mai sus.

Turatia de putere maxima e 4000 si cea de cuplu maxim e 1900? Eu asa am dedus cel putin, dar nu am vazut sa scrie explicit....

Eu am un FR de 170 cai. Din ce-am vazut in cartea masinii turatia de putere maxima e 4200 iar la cea de cuplu maxim imi da un INTERVAL 1750 - 2500 rpm? Corect? De ce e un interval?


cuplu inseamna cat de repede intinzi un elastic, putere inseamna cat de mult intinzi elasticul.
inseamna ca, cu cuplu te misti, misti masina, cuplul te impinge inainte, puterea: pana unde te misti, gen viteza maxima.

un fr 170cp motorina pleaca mai bine decat un fr 200cp benzina dar in timp ce motorinarul pierde cuplul pentru ca plaja de turatii este ingusta(specifica pentru diesel), benzinarul in schimb abia de la 4000rpm se simte bine si vine tare tare din urma.
pe cand motorinarul pe turatii mici face ravagii, benzinarul pe turatiile motorinarului se misca ca melcul ca e subturat, insa din moment ce benzinarul ajunge la un 3500rpm se dezlantuie glont iar motorinatul deja a pierdut cuplul ca a iesit din plaja de turatii de aceea initial la cilindree echivalenta, motoare turbo, motorinarul pleaca in prima instanta mult mai bine.
daca gresesc, va rog corectati-ma.
Altea Freetrack - viewtopic.php?f=79&t=12288"

Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în jur! (Mahatma Gandhi)
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 503
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

20 Iul 2009, 13:24

adica cam pe 200 m un fR diesel face benzinarul..iar pe 400 invers sta treaba :bounce:
experimentata treaba:P
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
Avatar utilizator
mususk266
Mesaje: 4241
Membru din: 27 Ian 2009, 02:17
Localitate: Constanta
Contact:

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

20 Iul 2009, 13:31

am postat un pic off topic pentru ca m-au intrebat multi cum sta treaba(am cautat pe forum si am gasit topicul) cu cuplul dieselului si turatia benzinarului dar ma gandesc ca oricum este un lucru bun, asa macar am adus topicul in atentie ca sa citeasca lumea, mai ales noii veniti, am vazut ca multi s-au inscris zilele astea.

@mcbeowolf007: ...eh...nu stiu daca este chiar 200m sau chiar 400m dar in principiu asa e, eu as zice mai degraba ca, pana intr-a 3-a il face motorinarul, din moment de schimba intr-a 4-a se duce inainte benzinarul.
Altea Freetrack - viewtopic.php?f=79&t=12288"

Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în jur! (Mahatma Gandhi)
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 503
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

20 Iul 2009, 14:38

Exact:D..exact 200m:P
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346

 
Avatar utilizator
catalinu
Mesaje: 322
Membru din: 15 Mar 2009, 18:38
Localitate: constanta

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

29 Mar 2010, 10:02

foarte bun topicul asta. te invata multe. :bounce: :bounce:
pana la urma, cand e rece motorul il lasi 3-4 min sa se incalzeasca sau doar 30 sec ?
unii spun ca trebuie, unii spun ca nu trebuie. pentru mine e deja o nebuloasa. :(
leon 1.9 TDI 105 CP

mai caustic decat orice soda
viewtopic.php?f=5&t=5331&st=0&sk=t&sd=a
 
Avatar utilizator
badganaflee
V.I.P.
Mesaje: 3412
Membru din: 19 Oct 2008, 16:54
Localitate: TM
Contact:

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

29 Mar 2010, 10:40

Eu, urc in masina, pun contactul si dupa vreo 15-20 sec. ii dau cheie. In legatura cu discutia de mai sus. Parerea mea este urmatoarea : turbina trebuie folosita la intensitate maxima. NU mergeti EVER subturat ( deoarece e diesel, so what ) pica turbina si apoi fluierati. Eu dupa ce am motorul incalzit, deci nu apa sau uleiul ci motorul, schimb vitezele intre 3.000-4.000. Cum imi dau seama ca motorul este incalzit ?
Dupa ce vad ca am apa la 90 de grade, mai merg prin trafic vreo 10 min., dau drumul la caldura blana vreo 3 sec. si daca imi da caldura clar sunt in grafic.
 
eddy_wtx
LowRider
Mesaje: 4334
Membru din: 14 Mai 2008, 10:00
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

19 Apr 2010, 15:56

Octa, la temperaturi pozitive, nu vad de ce ai sta 15-20 de secunde cu contactul pus. Stiu ca doar in cazul in care este rece afara, si bujiile au nevoie de ceva timp in plus pentru a se "incinge"
 
Avatar utilizator
Nematolebias
Mesaje: 7
Membru din: 06 Oct 2010, 10:28
Contact:

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

06 Oct 2010, 10:56

http://www.wikihow.com/Drive-a-Turbo-Di ... fficiently

Un set de sfaturi interesante, orientate pe obtinerea unui consum optim, unele din ele complet noi pentru mine.

De exemplu:
Never idle your vehicle for longer than a minute.

Because of the low RPM torque of a turbo-diesel engine, one can upshift earlier to save fuel. However, don't upshift so early that the engine lugs. In vehicles with exhaust gas recirculation (EGR), particulate soot combines with oil from the turbo and can build up on the walls of the intake.


Merita citit!
 
Avatar utilizator
bebitz
Mesaje: 389
Membru din: 21 Sep 2008, 10:14
Localitate: Ploiesti

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

28 Ian 2011, 17:34

badganaflee scrie:
schimb vitezele intre 3.000-4.000. .



sa inteleg ca mergi numai cu a 2-a si a 3-a in oras...m rog, fiecare cu crede, dar nu e necesar sa suprasoliciti masina ca sa fie bine.Daca schimbi viteza la 3000, probabil acul iti pica pe la 2500 rpm( cel putin asa e la ford focusul lui tata ,1.8 tddi), in conditile in care cuplul tau maxim incepe pe la 1900 eu zic ca poti schimba si la 2700-2800 rpm.Daca suprasoliciti motorul (schimbi mereu la 4000, pe la 4500 e cam maxim din cate stiu) s-ar putea sa-ti crape ceva pe acolo.si pana la urma tata merge subturat :roll: ,ceva in genul ca schimba la 2000 rpm viteza, are 140 000 km cu masina si pana acum nu i-a picat turbina si nici injectoarele nu s-au infundat.Singurele probleme cu bieletele antirului si caseta de directie
White Ibiza ;1.2 70 cp
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

28 Ian 2011, 21:44

mususk266 scrie:
michee scrie:
Cateva nelamuriri am si eu, mi se pare ca s-ar putea sa lipseasca niste lucruri din tutorialul de mai sus.

Turatia de putere maxima e 4000 si cea de cuplu maxim e 1900? Eu asa am dedus cel putin, dar nu am vazut sa scrie explicit....

Eu am un FR de 170 cai. Din ce-am vazut in cartea masinii turatia de putere maxima e 4200 iar la cea de cuplu maxim imi da un INTERVAL 1750 - 2500 rpm? Corect? De ce e un interval?


cuplu inseamna cat de repede intinzi un elastic, putere inseamna cat de mult intinzi elasticul.
inseamna ca, cu cuplu te misti, misti masina, cuplul te impinge inainte, puterea: pana unde te misti, gen viteza maxima.

un fr 170cp motorina pleaca mai bine decat un fr 200cp benzina dar in timp ce motorinarul pierde cuplul pentru ca plaja de turatii este ingusta(specifica pentru diesel), benzinarul in schimb abia de la 4000rpm se simte bine si vine tare tare din urma.
pe cand motorinarul pe turatii mici face ravagii, benzinarul pe turatiile motorinarului se misca ca melcul ca e subturat, insa din moment ce benzinarul ajunge la un 3500rpm se dezlantuie glont iar motorinatul deja a pierdut cuplul ca a iesit din plaja de turatii de aceea initial la cilindree echivalenta, motoare turbo, motorinarul pleaca in prima instanta mult mai bine.
daca gresesc, va rog corectati-ma.

Tine foooooarte mult de sofer,de felul cum schimbi vitezele,trebuie sa conduci diesel minim 5 ani ca sa sti sa il exploatezi,daca il urci in turatii prea mult pierzi.
Si mai un lucru : la 3700 rot/min in a 5-a am 200 km/h

La diesel in treptele superioare urca mai repede kilometrajul decat turometrul.
Ma dau eu cu fr-ul lui Octa si Bubu cu a ei :drive
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

31 Ian 2011, 11:12

bebitz scrie:
badganaflee scrie:
schimb vitezele intre 3.000-4.000. .



sa inteleg ca mergi numai cu a 2-a si a 3-a in oras...m rog, fiecare cu crede, dar nu e necesar sa suprasoliciti masina ca sa fie bine.Daca schimbi viteza la 3000, probabil acul iti pica pe la 2500 rpm( cel putin asa e la ford focusul lui tata ,1.8 tddi), in conditile in care cuplul tau maxim incepe pe la 1900 eu zic ca poti schimba si la 2700-2800 rpm.Daca suprasoliciti motorul (schimbi mereu la 4000, pe la 4500 e cam maxim din cate stiu) s-ar putea sa-ti crape ceva pe acolo.si pana la urma tata merge subturat :roll: ,ceva in genul ca schimba la 2000 rpm viteza, are 140 000 km cu masina si pana acum nu i-a picat turbina si nici injectoarele nu s-au infundat.Singurele probleme cu bieletele antirului si caseta de directie


Nu crapa nimic!!!!!!!!
Dar incercati sa mergeti in continuare subturat...sunt curios ce o sa postati atunci la topicul "Probleme tehnice"... :twisted:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
Matrixu
Mesaje: 696
Membru din: 20 Feb 2008, 12:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: TUTORIAL: Exploatare Diesel !

31 Ian 2011, 12:06

Eu merg subturat de 4 ani. In oras schimb mereu pe la 2500 cel mult 2700. Reviziile sunt facute in general pe la 11-12k km. Nici o problema. Am grija in schimb sa o turez ceva mai puternic (aproape de rosu) dupa ce am mers ceva mai mult prin oras cel putin o data pe saptamana. Nu am oprit-o niciodata direct dupa ce am mers mai mult. In aglomeratii bara la bara mai ales acum dimineata cand motorul e rece opresc AC-ul (ca sa poata creste temperatura la motor).
Intotdeauna am avut grija sa schimb filtru de motorina pe la 23k km maxim.
Nu folosesc decat motorina Alto 55 (inainte de asta premium diesel de la Petrom dar imi place ca merge mai ok cu cea de la Rompetrol).
O singura data am curatat EGR-ul la 2 ani (nu avea multa mizerie era doar o cerere)
Am facut o verificare a turbinei acum vreo 10k km (aveam un pitic pe creier cu un suierat) si era in stare excelenta (Turbomecanica FTW).
Am acum 86k km si nu am avut nici o problema mecanica la motor.
Cum ai grija de ea asa merge.
Consum in oras 8% acum iarna, 6.6% vara.
Leon Mk2 BXE 1.9 tdi 105cp 2007 crono yellow
http://www.youtube.com/watch?v=GcfwBzFdRQ4

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori