Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
ionita
Subiect Autor
Mesaje: 105
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56
Localitate: Mioveni,jud Arges
Contact:

problema ulei

23 Mar 2015, 20:01

salutare tuturor,problema cu care ma confrunt este urmatoarea: seat leon 1.6 tdi cr,115.000 km, am scos filtrul de particule(m-a lasat), iar dupa ce am schimbat uleiul si filtrele dupa 2500 km am pierdut foarte mult ulei a trebuit sa completez cu 300-400 ml. Masina a fost verificata privind pierderile pe la turbina.. si alte zone(nu pierde ulei). folosesc uleiul MOTUL 5w30 504.00 507.00.,mecanicul mi-a recomandat sa schimb uleiul cu altul 5w40,dar nu gasesc 5w40 cu specificatia 504.00 507.00.
doresc putin ajutor din partea voasta...va multumesc!
 
leon07
Mesaje: 12
Membru din: 02 Ian 2015, 09:37

Re: problema ulei

24 Mar 2015, 19:57

pai daca nu mai ai filtru de particule ,cred ca poti sa-i pui si 5w40 cu norma 505.00. cum ai facut cu filtru? l-ai scos si dupa l-ai anulat si din soft?
 
Avatar utilizator
ionita
Subiect Autor
Mesaje: 105
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56
Localitate: Mioveni,jud Arges
Contact:

Re: problema ulei

25 Mar 2015, 17:17

da e scos fizic si scos si din soft.......maine schimb uleiul cu liqui moly 5w30 aceeasi norma 504.00 507.00 ma gandesc ca e prost uleiul.
Am zis sa incerc si alt ulei, dupa care schimb norma de ulei daca nu se schimba ceva,dasta aveam nevoie de un sfat dar vad ca colegi din forum se sfatuiesc doar intre ei(gen bisericute).multumesc pentru sfat!
 
Avatar utilizator
bertzi43
B-82-AJS
Mesaje: 2946
Membru din: 27 Mar 2008, 20:58
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: problema ulei

25 Mar 2015, 18:09

Decat pareri in necunostinta de cauza mai bine deloc :)
Poti incerca cum ai zis si tu cu ulei de la alt producator sa vezi daca mai mananca sau poti incerca unul mai vascos

Sent from my HTC One using Tapatalk
_____________________________________________

Seat Leon 1M Stella,1.6 16v,105 cp...
Imagine
 
Avatar utilizator
cata04
Mesaje: 32
Membru din: 06 Ian 2015, 03:11
Localitate: Fagaras

Re: problema ulei

26 Mar 2015, 02:11

poti pune linistit Castrol Edge 5w40; Mobil ESP Formula 5w40 ; Ravenol 5W-40 High Performance Full Synthetic (acesta este foarte bun pe care il recomand) si lista continua
Leon 1M 1.8vt Top Sport
 
Avatar utilizator
ionita
Subiect Autor
Mesaje: 105
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56
Localitate: Mioveni,jud Arges
Contact:

Re: problema ulei

27 Mar 2015, 11:21

ieri am schimbat uleiul cu LIQUI MOLY top tec 4200 5w30 504.00 507.00,acum astept sa vad daca il mai pierd...multumesc pentru raspunsuri :salute: :salute:
 
Avatar utilizator
ionita
Subiect Autor
Mesaje: 105
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56
Localitate: Mioveni,jud Arges
Contact:

Re: problema ulei

07 Mai 2015, 08:58

consumul de ulei nu a disparut, intre timp am verificat si turbina(este ok, nu pierde deloc ulei), iar cei unde am verificat turbina mi-au spus ca e posibil ca filtrul epurator de la motor sa nu-si mai faca treaba deoarece tot gasesc ulei pe furtunul ce face legatura intre motor si tubulatura ce duce la turbina. Ce parere aveti? sau daca v-ati intalnit cu o astfel de problema a filtrului epurator......

 
Avatar utilizator
ClotzA
Mesaje: 317
Membru din: 28 Ian 2013, 13:41
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: problema ulei

07 Mai 2015, 15:43

Din manualul masinii:

Tipul motorului Specificaţie
Motoare pe benzină: VW 501 01 / VW 502 00 / VW 504 00
Motoare diesel VW 505 01 / VW 507 00 / VW 506 01
Motoare diesel cu filtru de particule (DPF) VW 507 00

În funcţie de stilul de conducere şi de condiţiile de utilizare a automobilului, consumul de ulei poate fi de maxim 0,5 l/1.000 km. Consumul de ulei poate fi mai mare la parcurgerea primilor 5.000 km. Din acest motiv, uleiul de motor trebuie verificat la intervale regulate, preferabil la alimentarea cu carburant şi înaintea unei călătorii.


Nu e o noutate faptul ca vaporii de ulei trec prin filtrul epurator, de asta lumea monteaza Oil Catch Tank-uri.
Si eu completez cu ulei cam in aceeasi maniera cu tine: in 8000 km masina a papat cam 1L ulei (Motul X-Clean 8100 5w40). Diferenta e ca la mine scuipa ulei pe la EGR iar cel ce scapa pe la epurator se opreste in OCT, ulei pe care il bag inapoi in motor odata la 2-3 luni :)

In alta ordine de idei: Daca motorului i se face DPF OFF (fizic+soft) ar trebui sa se foloseasca in continuare 507 00 sau se poate trece la cele de diesel standard (505 01 / 506 01). Ce parere aveti ?
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: problema ulei

07 Mai 2015, 16:00

Traseul Turbo este complet uscat?
Un prieten pierdea direct la imbinarea conductei de ulei catre turbina. Daca ai scut nu se vede neaparat. Un test compresie poate exclude lucruri mai grave, Totusi parerea mea este ca 5w este prea subtire, asa se poate explica de ce il mananca( daca asta este cauza lipsei).Daca urci de la 30w la 40w , nu obtii nimic altceva decat indicele de temperatura zonei in care traiesti. :hi
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
ionita
Subiect Autor
Mesaje: 105
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56
Localitate: Mioveni,jud Arges
Contact:

Re: problema ulei

07 Mai 2015, 18:09

ClotzA scrie:
Din manualul masinii:

Tipul motorului Specificaţie
Motoare pe benzină: VW 501 01 / VW 502 00 / VW 504 00
Motoare diesel VW 505 01 / VW 507 00 / VW 506 01
Motoare diesel cu filtru de particule (DPF) VW 507 00

În funcţie de stilul de conducere şi de condiţiile de utilizare a automobilului, consumul de ulei poate fi de maxim 0,5 l/1.000 km. Consumul de ulei poate fi mai mare la parcurgerea primilor 5.000 km. Din acest motiv, uleiul de motor trebuie verificat la intervale regulate, preferabil la alimentarea cu carburant şi înaintea unei călătorii.


Nu e o noutate faptul ca vaporii de ulei trec prin filtrul epurator, de asta lumea monteaza Oil Catch Tank-uri.
Si eu completez cu ulei cam in aceeasi maniera cu tine: in 8000 km masina a papat cam 1L ulei (Motul X-Clean 8100 5w40). Diferenta e ca la mine scuipa ulei pe la EGR iar cel ce scapa pe la epurator se opreste in OCT, ulei pe care il bag inapoi in motor odata la 2-3 luni :)

In alta ordine de idei: Daca motorului i se face DPF OFF (fizic+soft) ar trebui sa se foloseasca in continuare 507 00 sau se poate trece la cele de diesel standard (505 01 / 506 01). Ce parere aveti ?



La pornire imi da fum alb iar dupa o accelerare 2 dispare fumul, dupa cativa km gasesc ulei pe acel furtun de la epurator il curat iar dupa 2-3 km am iar ulei, consumul de ulei a crescut, daca fac Pitesti-Constanta(130-140km/h) bag 1l de ulei..........
 
Avatar utilizator
ionita
Subiect Autor
Mesaje: 105
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56
Localitate: Mioveni,jud Arges
Contact:

Re: problema ulei

07 Mai 2015, 18:10

nmihai67 scrie:
Traseul Turbo este complet uscat?
Un prieten pierdea direct la imbinarea conductei de ulei catre turbina. Daca ai scut nu se vede neaparat. Un test compresie poate exclude lucruri mai grave, Totusi parerea mea este ca 5w este prea subtire, asa se poate explica de ce il mananca( daca asta este cauza lipsei).Daca urci de la 30w la 40w , nu obtii nimic altceva decat indicele de temperatura zonei in care traiesti. :hi


turbina a fost data jos de pe masina si toate traseele sunt uscate.......momentan am 10w40 si degeaba....
 
Avatar utilizator
ionita
Subiect Autor
Mesaje: 105
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56
Localitate: Mioveni,jud Arges
Contact:

Re: problema ulei

07 Mai 2015, 18:17

ClotzA scrie:
Din manualul masinii:

Tipul motorului Specificaţie
Motoare pe benzină: VW 501 01 / VW 502 00 / VW 504 00
Motoare diesel VW 505 01 / VW 507 00 / VW 506 01
Motoare diesel cu filtru de particule (DPF) VW 507 00

În funcţie de stilul de conducere şi de condiţiile de utilizare a automobilului, consumul de ulei poate fi de maxim 0,5 l/1.000 km. Consumul de ulei poate fi mai mare la parcurgerea primilor 5.000 km. Din acest motiv, uleiul de motor trebuie verificat la intervale regulate, preferabil la alimentarea cu carburant şi înaintea unei călătorii.


Nu e o noutate faptul ca vaporii de ulei trec prin filtrul epurator, de asta lumea monteaza Oil Catch Tank-uri.
Si eu completez cu ulei cam in aceeasi maniera cu tine: in 8000 km masina a papat cam 1L ulei (Motul X-Clean 8100 5w40). Diferenta e ca la mine scuipa ulei pe la EGR iar cel ce scapa pe la epurator se opreste in OCT, ulei pe care il bag inapoi in motor odata la 2-3 luni :)

In alta ordine de idei: Daca motorului i se face DPF OFF (fizic+soft) ar trebui sa se foloseasca in continuare 507 00 sau se poate trece la cele de diesel standard (505 01 / 506 01). Ce parere aveti ?


apropo, daca am masina pornita si scot furtunul de la epurator la filtru scoate foarte mult (abur-fum) la fel cum as desface busonul de ulei si ma intreb acum oare lucreaza filtrul epurator? nu ar trebui sa condensese vaporii de ulei si sa nu-i lase sa treaca spre turbo?
 
Avatar utilizator
ClotzA
Mesaje: 317
Membru din: 28 Ian 2013, 13:41
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: problema ulei

07 Mai 2015, 23:22

E normal sa putin fum, dar nu ar trebui sa fie dens.
Ca sa intelegi cum functioneaza epuratorul cauta pe net "CCV", "PCV valve", " oil separator" sau "breather valve".
Fumul alb la pornire poate aparea din cauza impuritatilor din evacuare (antigel, ulei, apa sub forma de condens).

Pierderea de ulei 1L la cateva sute de km clar nu e normala.
 
Avatar utilizator
ionita
Subiect Autor
Mesaje: 105
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56
Localitate: Mioveni,jud Arges
Contact:

Re: problema ulei

08 Mai 2015, 07:45

ClotzA scrie:
E normal sa putin fum, dar nu ar trebui sa fie dens.
Ca sa intelegi cum functioneaza epuratorul cauta pe net "CCV", "PCV valve", " oil separator" sau "breather valve".
Fumul alb la pornire poate aparea din cauza impuritatilor din evacuare (antigel, ulei, apa sub forma de condens).

Pierderea de ulei 1L la cateva sute de km clar nu e normala.


fumul e foarte dens, iar atunci cand curat furtunul de ulei si pornesc masina nu-mi da pic de fum.....dupa o cautare ampla pe net referitor la valva PCV observ ca am cateva simptome specifice acestui epurator, astazi merg la mecanic sa-l dea jos (eventual sa-l curete, sau sa-l schimb). o sa postez rezultatul,multumesc pentru raspunsuri si pareri :hi
 
Avatar utilizator
ionita
Subiect Autor
Mesaje: 105
Membru din: 12 Noi 2010, 12:56
Localitate: Mioveni,jud Arges
Contact:

Re: problema ulei

19 Mai 2015, 13:35

Problema pierderii de ulei si a fumului alb la pornire a fost rezolvata.
- s-a curatat EGR
- s-a schimbat uleiul cu castrol 5w30
multumesc pentru sfaturi si pareri
:cheers

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori