Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
bojjo
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 29 Oct 2014, 19:15

Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

08 Mar 2015, 13:07

Salutare! Deschid acest topic in ideea in care cineva ar fi interesat sa obtina putin mai multa putere de la leutul sau si nu stie ce sa aleaga.
Ar fi ok daca ati atasa si fisa dyno pentru ca ceailalti membri sa-si poata face o parere despre softul respectiv privind niste cifre concrete si nu din vorbe sau pareri.
O sa incep eu cu Leon-ul meu Fr (BMN) din 2008. Interventia a avut loc la Ginel, tunerul de la Powertech din Buzau si a constat in urmatoarele activitati:
    - crearea unui soft stage 1, lucru la care Ginel a lucrat aproximativ 3-4 ore;
    - inlaturarea filtrului de particule (DPF OFF);
    - pus softul pe masina;
    - testul dyno la care leutul a obtinut urmatoarea performanta:
Imagine
Precizez faptul ca fr-ul meu avea intre 155 si 165 de cai, anterior interventiei, cum au aproape toate fr urile stock (conform celor spuse de Ginel), precum si faptul ca la momentul testului eu aveam o garnitura de la intercooler (oring) fisurata si pierdeam presiune.
Pot sa zic ca ma declar foarte multumit de rezultat, in primul rand pentru plusul de putere si cluplu si in al doilea rand pentru reducerea de consum (aproape 1,5l).
Pret 350 Euro.
 
AlexBucur
Mesaje: 34
Membru din: 01 Noi 2014, 18:28
Localitate: Ploiesti

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

08 Mar 2015, 21:52

Cand ai facut DPF Off, ai spart si filtrul de particule de ai scos din el acei faguri, sau doar din soft?
 
bojjo
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 29 Oct 2014, 19:15

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

09 Mar 2015, 12:21

a fost indepartat filtrul in totalitate, cu tot continutul lui. Cert e ca acum imi da putin fum in sarcina, dar era de asteptat acest lucru.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7206
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

09 Mar 2015, 14:08

eu zic ca arata foarte bine graficul, atingi 200 cai destul de repede si apoi tine puterea pt mai mult de 1000 rpm. fum e normal sa ai la cuplul obtinut, probabil puteai merge pe varianta "mai curata" dar cu mai putin cuplu si puterea maxima atinsa mai sus in ture.
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

09 Mar 2015, 22:50

Frumos capatul de grafic! Welcome to the Powertech club!
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

23 Iun 2015, 07:52

Este 4x4 modelul dela care s-a relevat graficul?
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
ClotzA
Mesaje: 317
Membru din: 28 Ian 2013, 13:41
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

23 Iun 2015, 08:32

Leon 1P nu s-a produs in varianta 4x4 :roll:

 
Avatar utilizator
IMS Black
Mesaje: 70
Membru din: 17 Sep 2014, 06:55
Localitate: Braila
Contact:

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

23 Iun 2015, 13:52

La 1.6 TDI are ce sa ii faca ?? :))) :drive
Seat Leon 1P+ - 1.6 TDI ( 105HP Stock )
Imagine
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

23 Iun 2015, 17:09

Si cum va explicati pierderi asa de mari la viteza asa de mica la o masina 4x2 decat ... ceva putred in Danemarca.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7206
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

23 Iun 2015, 17:31

sebi, personal nu m-as crampona asupra cifrelor afisate pe fisa dyno. ceea ce il recomanda pe ginel (si sunt destui care au lucrat cu el de pe forum, inclusiv eu) e calitatea/fiabilitatea softului demonstrat in timp, comportamentul masinii si asa mai departe. pentru mine a fost important sa vad liniaritatea graficelor si nu cifrele maxime obtinute. e clar ca cine vrea sa se bata in cifre cu altul trebuie in primul rand sa isi masoare masina in aceleasi conditii (temp) si pe acelasi dyno.
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

grafic dyno cu pierdere Leon 180hp

23 Iun 2015, 21:19

Sunt de acord cu tine cu doua amendamente o chestiune tehnica si una de principiu. Nu ma intereseaza nume ca e gigel, nenel, x, y,z nu despre asta discut cat despre cel care a facut modificarea sa-i dea cel de sus sanatate. Nu am nimic cu nimeni dar cand vad chestiuni care frizeaza bunul simt, care sunt incorecte e dreptul meu sa spun ce am de spus, sa iau pozitie si fiecare judeca si vede problema tehnica ridicata de mine e corecta sau ma fac de ras.
1. Masori corect in cai putere sau KW. Si atentie nu m-am referit la puterea afisata la roata ci la puterea parazita, pierderile pe care dyno le adauga peste cea la roata si obtine putere la motor.
2. Nu minti pentru nimic, nici macar pentru publicitate.
Mi-am facut putin timp sa va mazgalesc repede ceva pe grafic sa fie mai usor digerabil.
Imagine
Dupa cum se poate vedea la 90 mph = 144km/h masina are 177 cai la motor si 27hp pierdere(puterea prazita) si 150hp la roata.
Linia albastra este puterea parazita. Se vede clar cu creste odata cu viteza.
Linia roz este viteza in mile pe ora.
Linia mov continua este puterea la motor.
Linia mov punctata este puterea la roata.
Scala este aceeasi la toate valorile 0...180, graficul fiind foarte usor de interpretat si inteles.
Masina este un Leon 1.8 t de 180hp stoc.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7206
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

23 Iun 2015, 23:52

inteleg ce vrei sa spui, si nu sustin ca acel dyno de la buzau este cel mai precis. din experienta mea si a altora pe care ii cunosc insa (eu mi-am urcat masina si pe alte dyno-uri, m-am si plimbat cu alte masini de puteri similare masurate in alte parti, etc) am vazut ca acei cai "de la buzau" nu sunt inventati, ma refer la "P-eng" - putere estimata de ei. dar repet, sa nu ne cramponam de cifre si sa ramanem pe valorile scoase din 1P FR TDI, nu pe dyno x VS dyno y.
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

power fake

24 Iun 2015, 06:28

P -eng = P wheel + P drag
204.9 = 147 + 57.9

P drag = pierderi = 57.9 la viteza 138Km/h = o valoare enorma, aberant de mare la un astfel de model
O valoare realista este in jur de 25 hp.
Daca un plus artificial de peste 30hp nu reprezinta o problema, nefiind vorba de marja de eroare a aparatului pentru ca Maha are asa ceva ...
Puterea la roata este relativ corecta iar asta ma face sa estimez o valoare la motor in jur de 170-180hp.

In calitate de cunoscator, utilizator de dyno, pasionat auto nu pot trece cu vederea astfel de situatii si nu pot sa las sa fim luati la misto cu cifre ireale, pana la urma deontologic este chiar o obligatie. Eu sunt tuner si nu vreau sa-mi bat joc de meseria mea, sa ma prostituez profesional, am peste 40 de ani, am fire de par alb, am scoala, experienta, familie copii, am facut investitii serioase in tot felul de aparate, scule, dyno, sediu si ma simt jignit cand vad astfel de situatii.

Imi pare rau ca exista inca colegi de ai mei de breasla care se ocupa cu asa ceva in loc sa sa concentreze la ceva cu adevarat constructiv, nu sa gandeasca ca impusca repede un ban astazi si a mai pacalit un ... domn. Spun domn dar eu cred ca el altfel se exprima in mintea lui, iar noi sa trecem cu vederea. In cazul asta ce era vreo rusine 180hp sanatosi, masina care merge bine, fiabila, pentru ca valorile nu erau sarite din schema?
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Ciosmi
Mesaje: 1560
Membru din: 28 Noi 2007, 17:18
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

24 Iun 2015, 09:43

Singurul care poate explica acel P-drag si de ce Maha afiseaza diferenta respectiva,este Ginel(aka powertech,cei care au emis fisa dyno). Insa mi-e frica de taraboiul rezultat in urma afirmatiilor :yh .
Ce trebuie retinut este faptul ca P-eng este corect,atat pe strada cat si pe alte dyno ;) !
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: Seat Leon Fr TDI - ce valori aveti dupa resoftare?

24 Iun 2015, 17:56

Cea mai apropiata valoare de realitate este cea la roata. Maha nu este o scula proasta, nu e cea mai buna si nici nu asta era discutia, insa lasa loc de ... :yah
Restul este eroare si alte dyno daca arata asa ..., iar strada e o chestiune de ce se simte nicidecum un dyno. Fizica nu se indoaie in fata nimanui.
Cine vrea sa se lamureasca de mai multe sa-mi dea pm sa-i trimit un link cu biblia dyno.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator