Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
pissa43
Subiect Autor
Mesaje: 3
Membru din: 23 Sep 2008, 14:24

probleme climatronic si lichid racire toledo

09 Ian 2015, 19:22

- buna seara! imi cer scuze daca au mai fost discutii despre acest subiect, dar nu le-am gasit;
- am un seat toledo 1m, 1.6 16v, din 2001;
- zilele trecute, cand am oprit climatronicul, s-a auzit in bord un zgomot ca un susur de apa (s-a intamplat in vreo 2-3 zile la rand, la oprirea climei, nu stiu daca si la pornirea acesteia); alaltaieri, cand am pornit motorul, dupa cateva minute de stat cu el pornit, s-a aprins becul de la lichidul de racire a motorului; am constat ca lichidul de racire din vasul de expansiune a scazut cu 2-3 cm; in tot acest timp clima a functionat corespunzator; am completat azi cu lichid, am pornit motorul si am constatat in decurs de 5 -10 min, ca lichidul din vas nu mai scade, dar nu mai functioneaza climatronicul (se aude cum porneste motorasul, imi indica pe display ca functioneaza, dar nu baga aer); va rog, daca stie cineva care ar fi problema, sa-mi zica si mie; va multumesc!
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: probleme climatronic si lichid racire toledo

10 Ian 2015, 05:36

Daca nu mai baga aer- sper ca la cel cald te referi-, pe nici un fel de treapta de ventilatie, atunci ai 2 posibilitati: 1 nu mai merge ventilatorul de sub torpedou, iar daca nu baga aer cald dar merge ventilatorul , este rezistenta !
Exprima-te cat mai exact, daca asteptai aer rece, acesta( clima) nu porneste sub 5 grade parca!

O diagnoza te ajuta sa aflii mai multe! :hi
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
Costel93
Mesaje: 101
Membru din: 15 Iul 2012, 20:00
Localitate: Suceava

Re: probleme climatronic si lichid racire toledo

19 Ian 2015, 14:36

-''susurul de apa'' se aude din partea dreapta in zona torpedoului, explicatie, acolo este radiatorul de racire prin care circula freon, el vine sub forma lichida de la compresor si se transforma in gaz in radiator (explicatia este mai vasta si tine de termotehnica) important este ca atunci cand oprim motorul se opreste si compresorul si freonul ramas in radiator sub forma lichida se scurge si se aude ca un susur de apa, este normal, la frigidere se aude la fel cand se opreste compresorul.
-compresorul nu porneste sub 3 grade C, cea mai mica temperatura la care l-am vazut pornit a fost 3 grade C
- cand este frig afara clima nu baga aer instant dupa pornirea motorului sau baga extrem de putin, abia dupa 10-15 minute dupa ce motorul s-a incalzit suficient, clima incepe usor sa mareasca debitul de aer, se intampla asta fiindca aerul este incalzit de un radiator prin care circula lichid de racire de la motor iar daca motorul este rece nu are rost sa bage aer fiindca nu are cine sa il incalzeasca.
-faptul ca ati completat lichidul de racire nu afecteaza deloc climatronicul
-mariti turatia aerotermei manual, sa vedeti daca se aude motorasul cum creste in turatie, daca nu creste, sunt rezistentele care asigura treptele de turatie, daca creste si nu intra aer mai mult atunci sunt clapete blocate prin climatronic si trebuie o diagnoza pentru mai multe detalii.
sper sa fie de ajutor explicatiile
Seat Toledo 1.9 TDI 130 HP
 
pmarius_89pem
Mesaje: 2
Membru din: 07 Aug 2014, 13:57

Re: probleme climatronic si lichid racire toledo

30 Iun 2015, 14:56

Salut am si eu un seat toledo 1.6 16v 2003 si de cateva zile in coace dand dau drumu la clima si AC porneste merge normal cateva secunde 1 minut chiar apoi se opreste singur compresorul de AC, daca mai las motorul pornit dupa cateva minute pornste iar dar dupa 2-3 secunde se opreste. ventilatorul mic nu porneste deloc. Daca ati mai intalnit problema aceasta poate imi puteti da si mie o mana de ajutor. Multumesc anticipat.
 
RDMaiu
Mesaje: 42
Membru din: 02 Mar 2015, 09:40
Localitate: Oradea

Re: probleme climatronic si lichid racire toledo

30 Iun 2015, 15:44

@pmarius_89pem
Cred ca iti creste presiunea pe instalatia de racire si daca trece de 32 bar compresorul se opreste automat, functie de protectie. Faptul ca nu merge ventilatorul mic probabil duce la asta. Ventilatorul mare merge ?

Cand pornesti AC si dai la treapta mare ar trebui sa se invarta ambele ventilatoare, indiferent de cat de cald e motorul.
Seat Leon 1.6 16V 2001 AZD AR-12-LXT

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori