Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
mircea.patusinschi
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 12 Mai 2014, 14:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Seat Leon 1M 1.6 16V AZD-Problema bataie motor+presiune ulei

04 Dec 2014, 14:06

Salut,

De un an sunt posesorul a unui Seat Leon 1.6 16V AZD, are 156.000 km si de la inceput am avut probleme cu el.
Cand am luat-o am fost la un mecanic din zona sa-i fac o diagnosticare. Domnul de la service a zis ca este buna fara accidente numai a trebuie sa schimb consumabilele, distributia si discurile ca sunt ovalizate.
Samsarul mi-a zis ca masina a fost statuta si de aceia discurile erau ovalizate.

Dupa 2 saptamani de condus am simtit cum "imi dadea in bot" masina tremura la relantai, consuma mult si nu avea vlaga. Adica trebuia sa o turez pe la 3000 - 4000 ca sa pot schimba treapta ca altfel tremura si murea.
Am fost la un mecanic si mi-a zis ca am misfire cylinder 3 iar de aici au inceput problemele....

Am schimbat pompa ulei, pompa apa, distributie completa, port axul cu came si tachetii (care au venit cu port axul cu came SH), senzor presiune ulei, ventilator ( era ars), refacut chiuloasa, ghidaj supape admisie, uleiul de 3 ori, segmenti, semring, bobine inductie, bujii, garnitura de chiuloasa, baterie, refacut alternatorul, discurile fata de 2 ori si cred ca mai sunt....

(Am observat ca pe luneta cand se abureste geamul scrie ceva in germana, am cautat si scrie numele unui service din germania care a catigat cativa ani consecutiv premiul de cel mai bun service....)

Dupa ce am facut toate cele la motor a disparut missfire cilindrul 3, la relantai sta la 600 -700 rpm, dar in schimb bat tachetii rau de tot (zici ca este motorina, toti ma intreaba de care motorina ii bag...), cand motorul este rece si ii dau 2 pedale pana la 2300rpm apare martorul de presiune ulei si incepe sa se balbaie si moare, cand se incalzeste rau gen stat in coloana se aprinde martor ulei sau daca o alerg pe A2 iar se aprinde ca si cum ar pierde presiune de ulei pe undeva. Port axul cu came is pompa de ulei de aceia le-am schimbat ca aveam scapare de presiune. Uleiul este la nivel si nu scapa ulei pe undeva. Mai am un zgomot care se aude doar cand o accelerez indeferent daca este in viteaza sau nu.
Este un zgomot ce a venit odata cu schimbarea pompei de ulei... uuuuumuuuum gen mata trasa de coada aflata in calduri....
Motorul merge cursiv dar cand ajunge la un anumit ciclu de ardere tremura umpic dar relantaiul nu se schimba.

Cel mai mult ma enerveaza tacanitul de la motor si faptul ca nu inteleg de ce imi da lipsa presiune ulei....

Ma poate ajuta cineva cu un mecanic care sa fie taticul VAG-ului.
Am bagat peste 1200euro in motor si nu imi vine sa iau altul tocmai acum cand am bagat timp, nervi si bani in el.

Tin sa zic ca tot ce nu am schimbat la el este vibrochenul, blocul motor si pistoanele. Ele nu prezentau deloc urma de uzura.

Multumesc anticipat tuturor care ma pot ajuta cu un sfat sau un mecanic care sa-mi zica mai exact ce are. Sunt dispus sa merg la mai multi mecanici nu doar la unul. Stiti cum e, te duci la mai multi doctori sa fii sigur de diagnosticul care ti-l pune....

PS: Sunt din Bucuresti S3 :hi
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 1M 1.6 16V AZD-Problema bataie motor+presiune ulei

04 Dec 2014, 14:19

apreciez sarcasmul in descrierea problemelor, e pacat ca dupa atatea piese schimbate sa ai probleme in continuare. motoarele astea de 1.6 16v erau foarte fiabile pe 1M dar uite ca trec anii si le afecteaza si pe ele problemele din cauza varstei, uzurii.

cat despre mecanicul "ultimate" pe VAG din pacate nu iti pot face o recomandare, am avut dezamagiri in mai multe locuri si nu prea mai cred in povesti cu pomul laudat... pot doar sa-ti spun sa te asiguri ca la ce mecanic te duci sa ai garantii ca daca iti face ceva si nu se rezolva problema tu nu suporti cheltuiala !
 
Avatar utilizator
mircea.patusinschi
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 12 Mai 2014, 14:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 1M 1.6 16V AZD-Problema bataie motor+presiune ulei

04 Dec 2014, 14:29

daca as gasi un asemenea mecanic ar fi paine lui Dumnezeu :) dar cum asemenea vise nu se pot indeplini nici macar de Sf. Nicolae sau de Mos Craciun, sper macar ca la un momendat cineva sa ma ajute sa scap de aceaste probleme.
E pacat sa o vand ca tocmai ce am vopsit masina. :(
Daca reusesc sa scap de bataia de la motor cred ca voi scapa si de problema cu ulei, fiindca probabil sunt niste tacheti prosti care nu isi fac treaba cum trebuie.
Nu stiu ce sa zic ce sa mai cred, de 1 an ma chinui sa-i dau de cap.... :|

Mersi
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Seat Leon 1M 1.6 16V AZD-Problema bataie motor+presiune ulei

04 Dec 2014, 18:23

Daca tachetii hidraulici nu se umplu cu ulei, atunci incepe bataia (de joc). Pot si doua motive: ori presiunea de ulei chiar e mica ori gaurile de ungere/umplere sunt infundate. Daca le-ai refolosit pe cele originale, ele trebuiau descarcate de ulei si apoi se umpleau singure dupa pornirea motorului. Poate dura ceva timp pana se umplu, dar tot se umplu daca traseul de ulei nu e obstructionat. La mine a durat cam o zi pana s-au umplut si apoi a tacut motorul. Mai e unul care face putin zgomot la rece, dar la cald nu mai bate. As putea sa desfac iar si sa-l schimb, dar parca prea mare deranjul cu dat jos distributia iar si repus la loc apoi. Si nu ma deranjeaza daca e doar atat. Deci cauta un manometru mecanic si pune-l in locul senzorului de presiune de ulei si vezi ce presiune face pompa la rece/cald si relantiu/turat la 25000 rpm. Pompele astea cu role sunt buclucase uneori si poti avea surprize cu ele chiar noi.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
mircea.patusinschi
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 12 Mai 2014, 14:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 1M 1.6 16V AZD-Problema bataie motor+presiune ulei

05 Dec 2014, 20:49

Salut, scuze ca nu am raspuns mai repede dar am fost prins la job iar apoi am impodobit bradul :))

Tot ce am facut eu la masina am facut in urma cu 5 luni de zile si tot asa face de la inceput.
Mi-am lua presiune la ulei si compresia in motor si din ce imi amintesc eu, mecanicul a zis ca e bine.
Am sa-mi iau iar compresia si presiunea dar din pacate le pot lua doar la cald nu si la rece fiindca pana ajuns la service-ul la care fac testul se incalzeste...

Aaaa am uitat sa specific la rece imi da rateu pe admisie. Adica inloc sa dea pe evacure imi face pe la clapeta de acceleratie un bum...asta cateodata cei drept, dar face....

Mersi
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Seat Leon 1M 1.6 16V AZD-Problema bataie motor+presiune ulei

06 Dec 2014, 09:54

Daca distributia e pusa bine, singura cauza din care poate da rateu in admisie e sa ramana vreo supapa deschisa. Asta din cauza vreunui tachet hidraulic care nu se mai comprima sau din cauza ca axul cu came respectiv nu e pentru motorul tau. Ar trebui desfacut din nou capacul de sus, cu desfacerea distributiei, si verificati din nou tachetii hidraulici toti. Goliti de ulei, curatati, vazut daca se comprima fara sa agate, verificat sa ajunga ulei sus in rampa (merge dat la cheie fara bujii puse si fara distributie montata). Daca ajunge ulei la fiecare gaura ce corespunde cu tachetii hidraulici e bine. Daca nu...e de lucru. Fiecare tachet are o gaura de umplere ca sa functioneze principiul pe care au fost construiti. Ar trebui sa aiba si o gaurica de golire sa unga locul de contact cu culbutorul. Sunt multe verificari ce trebuie facute ca sa te asiguri ca totul e in ordine, teorie multa. Altfel vor fi mereu diverse manifestari ciudate de genul celor de la tine.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
mircea.patusinschi
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 12 Mai 2014, 14:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 1M 1.6 16V AZD-Problema bataie motor+presiune ulei

11 Dec 2014, 08:33

:((( Am scris adineauri si cand am dat send mi-a cerut user si parola...mi-a sters toooot :(((
Buuu..Multumesc pentru info. Acum stau si ma gandesc cine ar avea chef de facut toate treburile astea la o masina asa de veche.
Pe mine unul ma intereseaza foarte mult cat m-ar costa toata treaba asta ca din ai scris acolo pare a fi foarte multa munca.
Vreau sa o repar dar mai intai trebuie sa-mi fac calculele si dupaia sa sparg pusculita :))
Un mecanic la care sa merg sa o auda masina nu se gaseste pe forum.

 
Avatar utilizator
mircea.patusinschi
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 12 Mai 2014, 14:34
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon 1M 1.6 16V AZD-Problema bataie motor+presiune ulei

22 Dec 2014, 08:08

Buna ziua,

Am o mare problema acum :( . Sambata am fost la un service la care merg de peste un an de zile si nici pana acum nu mi-a facut masina sa mearga cum ar trebui sa mearga.
Acolo am bagat peste 1.600 euro deoarece imi tot zicea ca e doar pompa de ulei ( nu aveam presiune ulei), iar la asta a intrat si schimbul de ulei... dupaia au urmat multe piese care au fost schimbate ca sa scap de problema cu presiunea ulei si tacanitul.... senzor presiune ulei si tot asa. Sper ca nu v-am pierdut pe drum :).

Ideia este ca am cumparat tachetii 315 lei ( KOLBENSCHMIDT ) si sambata au fost schimbati iar dupa schimbare masina a inceput sa numai stea la relantai, tremura rau, se opreste in mers, daca franez cu ambreajul mai brusc moare motorul, daca accelerez la relantai cand trebuie sa revina la 700 rpm se duce pe la 500 rpm si revine la 700 rpm....tremura da sa moara....
Sunetul de bataie tot este chiar daca am schimbat tachetii.

Aveti ideie de ce se comporta in halul asta si ce spuneti ca continui cu el sau sa merg la alt service. M-am saturat ca de un an si 4 luni sa nu reuseasca sa-mi faca masina sa mearga.

Multumesc anticipat,

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Narcisila și 1 vizitator