Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Turbotimer

18 Dec 2008, 09:38

Am deschis acest topic , total convins ca exista posesori de motoare turbo , care poate nu au constinta de cum se protejeaza turbina , aceasta lucrand la turatii ridicate 11000rpm ,este f. sensibila la variatii de temp. si supusa unor solicitari mari . Pt. a prevenii deteriorarea prematura , costul ei fiind ridicat , va recomand sa va puneti turbotimer , eu acum nu pot sa stau sa va explic mai mult , dar o voi face cat de curand , scriu de pe un telefon. Astept intrebari, si sfaturi si de la alti utilizatori , mentionand ca nu posed masina cu turbina......
 
a_ionut
Mesaje: 510
Membru din: 09 Mar 2008, 20:38
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 09:58

Nu am nici eu turbina, nu stiu cum sta treaba cu turbotimerul dar din cunostintele mele generale legate de motoare cu turbina va pot spune ca e indicat ca atunci cand e motorul rece sa nu depasiti 2500-3000 rpm in functie de combustibil. diesel/benzina.
De asemenea este indicat sa nu se dea talpa sub turatia de cuplu maxim care difera de la motor la motor. De regula 1800 la benzinare turbo si 2000 la turbodiesel.
Seat Leon 1p
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 09:59

Din cate stiu eu, motoarele pe benzina turbo, nu trebuie sa stea niciodata in mers sub 2500rpm...cat despre turbotimer, asteptam de la Profu mai multe detalii.
 
Puffy

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 12:28

Inca un sfat... dupa ce utilizati motorul in turatii mari, nu il opriti imediat.... lasati-l un pic sa se linisteasca turbina.
 
Avatar utilizator
baiatubaiatu
B 36 LRN
Mesaje: 248
Membru din: 11 Sep 2008, 11:16
Localitate: Bucuresti

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 15:28

cand pornesc masina dimineata, de regula plec imediat, am inteles ca e cel mai bine asa, ca asa se incalzeste cel mai bine, nu pe loc; cand este rece motorul si daca trec de 2000 de turatii se aude un mic click prin bord, deci e clar un fel de prag la 2000 de turatii, a nu se depasi pana nu se incalzeste bine motorul; cat despre racirea turbinei, cand ajung noaptea acasa incerc pe cat posibil s-o mai las pornita macar cateva minute sa se raceasca pana imi strang totul din masina, dar recunosc, nu mereu am rabdare s-o las sa se raceasca, mai ales cand sunt in intarziere...
Seat Leon 1.9 TDI, 110 CP
ImagineImagine
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 15:59

Cristi se refera la alta componenta.
Din cate stiu eu, ca regula generala indiferent de motor,. dar mai ales la diesel, pornirea se face fara a actiona acceleratia si un minut nu se atinge acea pedala, indiferent de anotimp, mai ales la prima pornire a motorului.
Acum revenind la subiect, turbo timerul este un montaj electronic, ce permite functionarea motorului unui automobil dotat cu turbo compresor, in regim de relanti, pentru a permite uniformizarea zonelor de temperatura, implicit scaderea temperaturii turbinei. Aceasta rulare la relanti este recomandata si motoarelor normale, mai ales vara.
Explicatia este simpla, daca se opreste motorul dupa o tura de forja, anumite elemente din turbina au cam 400grade si in lipsa racirii cu ulei, ori apa, acea temperatura ar creste brusc, ducand la imbatranirea prematura a materialelor componente.
Asa apar defectele la turbinele ce au fost rulate doar cateva mii de km.
Din cate stiu eu pe langa dispozitivul de temporizare se monteaza un senzor pe levierul de comanda al cutiei de viteze si un modul de transponder, in care trebuie lasata o telecomanda de la cheia masinii, pentru a putea pacali sistemul ca se afla o cheie in contact.
Legislatia din Romania prevede ca la parasirea automobilului sa se opreasca motorul, printre altele, deci optiunea este valabila doar pentru cei care stau la casa si parcheaza in curte. :D
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 17:21

BALTAZAR2003 scrie:
Cristi se refera la alta componenta.
Din cate stiu eu, ca regula generala indiferent de motor,. dar mai ales la diesel, pornirea se face fara a actiona acceleratia si un minut nu se atinge acea pedala, indiferent de anotimp, mai ales la prima pornire a motorului.
Acum revenind la subiect, turbo timerul este un montaj electronic, ce permite functionarea motorului unui automobil dotat cu turbo compresor, in regim de relanti, pentru a permite uniformizarea zonelor de temperatura, implicit scaderea temperaturii turbinei. Aceasta rulare la relanti este recomandata si motoarelor normale, mai ales vara.
Explicatia este simpla, daca se opreste motorul dupa o tura de forja, anumite elemente din turbina au cam 400grade si in lipsa racirii cu ulei, ori apa, acea temperatura ar creste brusc, ducand la imbatranirea prematura a materialelor componente.
Asa apar defectele la turbinele ce au fost rulate doar cateva mii de km.
Din cate stiu eu pe langa dispozitivul de temporizare se monteaza un senzor pe levierul de comanda al cutiei de viteze si un modul de transponder, in care trebuie lasata o telecomanda de la cheia masinii, pentru a putea pacali sistemul ca se afla o cheie in contact.
Legislatia din Romania prevede ca la parasirea automobilului sa se opreasca motorul, printre altele, deci optiunea este valabila doar pentru cei care stau la casa si parcheaza in curte. :D

Aceata era . detaliat ce face turbo timerul , indiferent ca tu vrei sa tai contactul acesta e programat sa mai meraga inca trei - partru minute pt. ca tot ce tine de turbina sa apuce sa se raceasca , altfel , paletele se pot deforma , si maxul la fel , deci iata raspunsul , pt. o folosire corecta a turbinei , ori asteptati ori montati asa ceva pe masina, si problemele legate de turbina dispar .................................

 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 17:28

pe alta parte ,a utilizarii motorului cu turbina , cine vrea sa obtina rezultate , trebuie sa stie precis unde incepe si unde se termina , perioada de lucru a acesteia , in general aceste valori sunt intre 1700-3500 la diesel si 2000-4000 la benzina, deci undeva la limita superioara a acestor valori , turbina este incarcata la maxim si da tot ce va poate da ea , restul mai experimenrtati si voi , but drive safely :wink:
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 17:30

Consider ca pretul cu tot cu montaj , isi justifica valoarea , in comparatie cu cat costa o turbina, avea cineva la vanzare asa ceva si nu mai tin bine minte dar nu depasea 200 de euro
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 21:19

Asa este, un asemenea montaj merita toti banii, mai ales ca putina lume asteapta in masina inca 5 miute sa se raceasca turbina si restul motorului, cu motorul la relanti. :D

Pentru cunoscatori, se poate complecta cu o supapa ce controleaza manual presiunea turbinei, la care trebuie musai un manometru, indicatia acestuia fiind vitala, :shock: in caz de depasire a presiunii maxime de poate sparge motorul, in cel mai fericit caz, sar furtunele de admisie din coliere. :lol:
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 21:49

BALTAZAR2003 scrie:
Asa este, un asemenea montaj merita toti banii, mai ales ca putina lume asteapta in masina inca 5 miute sa se raceasca turbina si restul motorului, cu motorul la relanti. :D

Pentru cunoscatori, se poate complecta cu o supapa ce controleaza manual presiunea turbinei, la care trebuie musai un manometru, indicatia acestuia fiind vitala, :shock: in caz de depasire a presiunii maxime de poate sparge motorul, in cel mai fericit caz, sar furtunele de admisie din coliere. :lol:

Multumesc , Cristi , in numele celor care au bagat la cap ce am spus noi aici , eu chiar nu ma pricep sa explic asa pe intelesul tuturor , you are the one.......
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 23:01

Puffy scrie:
Inca un sfat... dupa ce utilizati motorul in turatii mari, nu il opriti imediat.... lasati-l un pic sa se linisteasca turbina.


asa este.stiu de la un prieten cu S3.dupa ce a mers ca la raliu prin oras(eram si eu in masina),cand ne-am oprit a mai lasat motorul sa mearga.a saltat capota si turbina era rosie

interesant topic.nice job teach' :wink:
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
corsi
Mesaje: 289
Membru din: 13 Oct 2008, 22:59
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 23:04

Este foarte bine ca ati explicat lucrurile astea pt. ca sunt destui care opresc motorul turbo imediat dupa o functionare nu tocmai "a la carte".
Eu il las tot timpul pornit 2-3 min. dupa ce primeste o "forja".Personal nu cred ca o sa-mi montez turbo timer.din considerente financiare.
PS:Sa speram ca o sa si citeasca lumea p-aici.
momentan skoda o3 184cp 4x4
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 23:19

Super topic, Cristi!
Eu stiam sa nu fac asa si o data la Ilioara am oprit-o din reflex mai repede si am auzit cum pocnea turbina, era clar de la temperatura si revenirea se facea mai brusc decat s-ar fi facut la ralanti.
Acum sper sa nu mai uit :D Sau poate uit pana se strica si apoi o schimba oamenii, ca de-aia mi-au dat 2 ani garantie :D
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Turbotimer

18 Dec 2008, 23:31

nickydobreanu scrie:
Super topic, Cristi!
Eu stiam sa nu fac asa si o data la Ilioara am oprit-o din reflex mai repede si am auzit cum pocnea turbina, era clar de la temperatura si revenirea se facea mai brusc decat s-ar fi facut la ralanti.
Acum sper sa nu mai uit :D Sau poate uit pana se strica si apoi o schimba oamenii, ca de-aia mi-au dat 2 ani garantie :D

Am observat ca nu multi posesori de masini turbo , nu au cunostinte tehnice , si spre binele lor am initiat acest topic , sper ca macar sa-l citeasca cu atentie , nu sa si scrie , :wink:

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori