Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
sandrei2014
Subiect Autor
Mesaje: 4
Membru din: 12 Noi 2014, 00:30

Motor 1.4 TSI cu tehnologa ACT

16 Noi 2014, 15:32

Salutare
Ma gandeam ca acest motor merita un topic separate de raspandit impresii, tips&tricks, cum sa il exploatam mai bine.
Eu nu am gasit chestiuni foarte clare, masina mea e livrata in aceasta toamna, dar manualul e tiparit in Mai 2014, nu mentioneaza vreo referire la ACT de vreun fel.
Nu am gasit decat putine referiri si pe Internet in detaliu despre cum e implementat (secrete de patent).Spune doar ca opreste cilindiri 2 si 3 cand mergi constat si ii reactiveaza cand ai nevoie de putere intr-un interval intre 13-26 milisecunde (eu unul nu-l detectez). Si ca se activeaza doar cand motorul este intre 1250 - 4000 rpm si cuplul intre 25 Nm si 100 Nm.
Ce am constat pana in present :
- economia consumului mediu exista, dar nu impresionanta pe sute de km, nu se apropie, in schimb pe consumul instantaneu e impresionat in orice treapta sta intre 3.5-4.5l/100km, cee ce ma face sa cred ca daca ai merge exclusive pentru un consum bun te poti apropia undeva la 1-1.5% maxim in plus consum mediu fata de un diesel de putere similara
- nu exista vreun mod de a-l dezactiva (aviz celor care li se pare ca simt vreun lag, mergeti foarte mult in drive-test inainte sa-l cumparati, eu unul nu simt ceva deranjant, dar vin dupa diesel destul de "puturos" care oricum avea ag-ul specific la kick-down)
- am vazut ca merge in toate treptele (cred ca mai putin 1-a dar nu am mers constant si mult cu a1-a: )
- am observant ca atunci cand ai avea nevoie de sistem pentru a-ti optimiza consumul pe autostrada la viteze mari, se dezactiveaza. Se intampla undeva in jur de 140-143 km/h viteza de bord si consumul sare de la sub 6% la vreo 8% si ceva! Cred ca asa e configurat (sa nu incurajeze vitezele mai mari) SAU , mai probabil, e atinsa limitare de 100 Nm de dezactivare, deoarece rpm-ul era in plaja de active (pe la 3500rpm sau mai jos putin in a 6-a). Mi se pare ciudat ca acest 1.4 TSI sa aibe nevoie sa dezvolte 100 Nm la mers constat, mai ales in a 6-a(!) ca sa poata tine masina constant pe drum drept la 140km/h
Cam asta e singura dezamagire pana acum, deoarece daca mergea pana la 4000 rpm , probabil puteai economisi benzina pana la viteaze de croaziera de 170km/h in regim de autostrada.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Motor 1.4 TSI cu tehnologa ACT

16 Noi 2014, 16:09

Multumim pentru impresii, foarte detaliate si utile. Ramane de vazut in timp daca e atat de mare castigul la consum si daca sunt probleme de fiabilitate, imi doresc sa nu fie cazul.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator