Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
bojjo
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 29 Oct 2014, 19:15

Probleme dupa schimbarea distributiei

15 Noi 2014, 13:43

Salutare! De aproximativ 1 luna sunt posesorul unui Seat Leon Fr TDI, iar in urma cu o saptamana am decis sa-i fac revizia, intrucat nu prea aveam incredere in fostul proprietar.
Am folosit urmatoarele piese:
- kit distributie Contitech,
- pompa apa Hepu,
- antigel Hepu 3L + 3 apa,
- curea accesorii Contitech,
- filtru combustibil, aer, ulei, polen cu carbon, toate MANN.
- ulei Castrol EDGE Professional, Longlife III 5W30.

Toate bune si frumoase.
Am facut un drum Pitesti-Sibiu pana la colegul nostru Cosmin, care mi-a montat o navigatie RNS 510 si caruia vreau sa-i multumesc pe aceasta cale, deoarece a facut o treaba extraordinara.
Un drum Pitesti-Bucuresti, iar pe data de 13 (nu sunt superstitios dar am avut mare ghinion:d ) in timp ce ma aflam la un semafor pe Campia Libertatii, mi s-a oprit motorul.
Initial am crezut ca am luat piciorul de pe ambreiaj si eram in treapta 1, dar nici vorba de asa ceva. I-am dat o cheie, nimic, masina parea ca nu are baterie deloc. Am impins masina cativa metrii, pentru ca incurcam toata circulatia, am ridicat capota si i-am mai dat o cheie. In acel moment se auzea un zgomot puternic, ce parea ca vine din zona motorului.
Am sunat un mecanic din Bucuresti, iar dupa venirea acestuia a desfacut capacul de la distributie si a gasit urmatoarele:

Imagine

Am sunat mecanicul care mi-a facut revizia si mi a zis sa vin cu masina la Pitesti sa vada despre ce e vorba. Am chemat o platforma si am mers la service ul respectiv. (pret transport 500 lei).
Initial mecanicul a zis ca e posibil sa fi sarit distributia de la punct din cauza pieselor si ca el nu are nicio vina pentru ca nu le am cumparat de la el.
Dupa o examinare amanuntita a constatat ca piesele au fost si sunt in stare perfecta de functionare si a inceput sa insinueze ca din kitul de distributie lipsea un prezon si ca de la acel prezon pe care eu il aveam initial pe masina a pornit totul.
Am facut o poza la acel prezon si l am trimis la cineva de la AviaMotors care mi a confirmat faptul ca acel prezon este cel original, cu care a venit masina si nu a fost schimbat niciodata (mecanicul insinuand a fostul proprietar a folosit un prezon aftermarket care nu era prevazut pentru Seat),
Paguba fiind 6 supape strambate, manopera, rectificare chiuloasa, semering, garnitura de chiuloasa si cam atat.
Va atasez pozele cu acel prezon si unul cu filetul albastu in varf, despre care mecanicul spune ca este cel original si ca asa trebuia sa arate.


Imagine


Imagine


Imagine

Imagine


Imagine

In prezent mecanicul spune ca el nu are nicio vina si ca eu trebuie sa acopar toate costurile. Voi ce parere aveti?
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7212
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Probleme dupa schimbarea distributiei

17 Noi 2014, 12:45

la tine ti-a sarit intinzatorul cu totul, cureaua de distributie a sarit de pe fulii si atunci s-au indoit valvele, etc. sursa pare sa fie surubul cu filet dublu pe care se pune intinzatorul curelei de distributie. eu mi-am cumparat chiulasa noua si nu a venit cu acel surub (ce-i drept, chiulasa AMC aftermarket), a trebuit sa mi-l scot de pe cea veche. celelalte elemente din angrenajul distributiei sunt fixe pe axul lor dupa parerea mea, nu puteau cauza vibratii sau joc la intinzator in asa hal incat sa distruga filetul din chiulasa (ca altfel s-ar intampla asta la toate motoarele 2.0 tdi).

esti sigur ca nu s-a umblat la distributie inainte, poate a fost alt cioban cu mana de fier care s-a jucat pe acolo si a fortat filetul ? daca mecanicul tau a fost singurul care s-a jucat la distributie e clar vina lui ! banuiesc ca nu s-a pus problema sa stranga acea piulita la cuplu cu dinamometrica, nu ?
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Probleme dupa schimbarea distributiei

17 Noi 2014, 13:55

Nasola patanie... :(

Si eu cred ca surubul respectiv nu a fost strans la cuplu indicat de producator. Probabil a fost strans "la mana". Mecanicul care a schimbat distributia ar trebui sa platesca greseala.

Mult succes!
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
mumus
Mesaje: 1640
Membru din: 03 Iul 2014, 16:04
Localitate: Brasov / Sacele

Re: Probleme dupa schimbarea distributiei

17 Noi 2014, 14:01

Ameninta-l cu opc, si cere-i bani, deviz de la in service bun. Probabil e un service de la colt asta la care ai fost... Ieftin, fara bon...
Seat Toledo Tsi Imagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7212
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Probleme dupa schimbarea distributiei

17 Noi 2014, 14:13

bojjo scrie:
initial a zis "Cat de tare crezi ca pot sa strang o piulita cu o cheie de 15?"...
Dupa ce a facut mai multe verificari, a zis ca acel prezon este original, insa a fost aplicat un filet aftermarket de catre fostul proprietar.

spanul de pe filetul surubului poate fi aluminiul din chiulasa, nu neaparat de la filet aftermarket. nu ma pricep la asa ceva, cere mai multe pareri. partea proasta e ca nu stiu cum il poti trage la raspundere daca nu s-a lucrat cu deviz, factura, etc.

nu ai raspuns la intrebarea cu "a mai lucrat cineva acolo" ? poate vina e impartita intre doi mecanici cu mana puternica si fara scule, etc. de asta atrag mereu atentia pe aici sa aveti grija unde va duceti, foarte multi mecanici lucreaza pe brand si din auzite, pe presupus si bajbaiala, cu solutii romanesti care de multe ori merg dar cu siguranta nu sunt garantate.
 
bojjo
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 29 Oct 2014, 19:15

Re: Probleme dupa schimbarea distributiei

17 Noi 2014, 14:19

gamer555 scrie:
bojjo scrie:
initial a zis "Cat de tare crezi ca pot sa strang o piulita cu o cheie de 15?"...
Dupa ce a facut mai multe verificari, a zis ca acel prezon este original, insa a fost aplicat un filet aftermarket de catre fostul proprietar.

spanul de pe filetul surubului poate fi aluminiul din chiulasa, nu neaparat de la filet aftermarket. nu ma pricep la asa ceva, cere mai multe pareri. partea proasta e ca nu stiu cum il poti trage la raspundere daca nu s-a lucrat cu deviz, factura, etc.

nu ai raspuns la intrebarea cu "a mai lucrat cineva acolo" ? poate vina e impartita intre doi mecanici cu mana puternica si fara scule, etc. de asta atrag mereu atentia pe aici sa aveti grija unde va duceti, foarte multi mecanici lucreaza pe brand si din auzite, pe presupus si bajbaiala, cu solutii romanesti care de multe ori merg dar cu siguranta nu sunt garantate.


Am luat legatura cu fostul proprietar si mi a spus ca a schimbat distributia la "PEX Auto - service autorizat SKODA & SEAT" din Ploiesti, cand masina avea 113 mii de km (in prezent are aproape 170 de mii), insa nu si aminteste daca kit ul de distributie a venit cu acel surub.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6745
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme dupa schimbarea distributiei

17 Noi 2014, 14:20

Clar ca a strans acel prezon mai mult decat trebuia, ala e span. A smuls filetul interior. Se poate rzolva in 2 moduri: faci filet majorat si pui prezon cu 2 trepte sau repari filetul cu trusa speciala pentru asa ceva si folosesti prezonul original. Nu stiu cum te intelegi cu mecanicul respectiv la afacerea asta. Daca acel prezon n-a venit in kitul nou...de ce a mai umblat la el? Trebuia sa scoata doar piulita ce vine pe el si atat. Si daca a strans fara sa bage de seama de cuplu...e "mecanic" de utilaje agricole, din alea din 1900 toamna, ca la astea noi nu l-as lasa sa umble.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
FlorentinPavel
Mesaje: 519
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Probleme dupa schimbarea distributiei

10 Sep 2015, 12:11

Vreau si eu sa-mi schimb singur distributia la Leon 1M cu motor 1,6 16 v AZD.
1. Pe langa blocatorul distributiei si trusa de tubulare/torxuri imi mai trebuie si vreo cheie dinamometrica?
Mai am si un Toledo 1,6 16v BCB, la care am schimbat distributia in service autorizat si nu i-am vazut sa lucreze cu cheie dinamometrica.
2. Kitul vine fara prezoane, sa-mi comand si prezoane noi la toate rolele si intinzatoarele?
Multumesc.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori