Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
ffflorin2004
Subiect Autor
Mesaje: 92
Membru din: 11 Dec 2011, 19:14
Localitate: Borsa MM -- Cluj-Napoca

Alternator defect / releu alternator / punte redresoare

22 Oct 2014, 19:42

Buna seara,

Am si eu o problema si poate ma puteti ajuta voi. O sa incerc sa va explic in cateva randuri problema si verificarile de pana acum.

Masina este un Seat Leon 1M din 2001, 1.9 tdi, si alternatorul bosch 90A 028 903 028 D

Mi s-a aprins martorul de la baterie, acel cu probleme de incarcare, in mers. Initial s-a aprins, s-a stins. Am oprit motorul, l-am pornit iar si nu s-a ,ai stins martorul. Am oprit toti consumatorii posibili, am mers putin mai turat, pe principiul in care cu cat este mai turat motorul, incarca ceva mai bine alternatorul, daca are probleme. Dupa jumatate de ora nu am mai avut probleme si nici dupa 6 ore in care masina a stat in parcare.

A doua zi trebuia sa merg aprox 200 km, asa ca am vrut sa verific incarcarea. Cu un multimetru am verificat tensiunea in acumulator (11,75) cu motorul oprit. Am pornit motorul (10,5 V acumulatorul) la relanti. La turatii de peste 2800 rot/min tensiunea ajungea la 11,5 - 11,8 V .

Pe tester mi-a aparut urmatoarea eroare :

1 Fault Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A


Dupa inca o zi de pauza am vrut sa verific tensiunea care iese direct din alternator, dar nu a mai pornit masina. Din lipsa unui redresor, deocamdata, si a unui mecanic peste weekend, am vrut sa iau pas cu pas problemele.

Fiind destul de complicat sa dau jos alternatorul, deoarece trebuie multe date jos si nu dispun de toate instrumentele necesare, am verificat doar cablajul, care pare ok, la prima impresie.

Am dat jos releul de incarcare ( 00m 145 225 ), sperand ca problema sa fie la perii/carbune, fiind simplu sa dau jos capacul din spate de la alternator, dar inca dimensiunea periilor este de aprox 6 - 8 mm . Am verificat la un magazin de piese auto ce as putea inlocui si doar releul de incarcare se gaseste de cumparat la ei.


Am inteles ca ar putea fi o problema si la puntea redresoare, dar nici nu stiu cum sa o testez, nici un cod sa pot sa o comand sa o inlocuiesc.

Azi, impreuna cu un electrician am verificat cablajul pana in ECU (sub motorul de la stergatoare) si totul pare in ordine. Mai trebuie sa lipesc plasticul de sub stergatoare, cel ce vine pe parbriz. Am mai lipit o data la un passat cu silicon negru pt auto.

Electricianul totusi da vina pe releul de incarcare, deoarece cu un creion de tensiune pus pe plus si firul albastru de la conectorul releului de incarcare, se aprinde martorul de la baterie in bord.

Doar in acest mod am reusit sa verificam releul ..

Are dreptate colegul care m-a ajutat?

Va multumesc pentru timpul acordat citirii postarii si a eventualelor raspunsuri !!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Alternator defect / releu alternator / punte redresoare

22 Oct 2014, 20:34

Releul nu ai cum sa-l verifici, dar de obicei el e de vina. Nu poti decat sa-l pui pe alta masina sau sa iei de la alta masina si sa pui la tine. Sau iei unul nou si...asta e.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
ffflorin2004
Subiect Autor
Mesaje: 92
Membru din: 11 Dec 2011, 19:14
Localitate: Borsa MM -- Cluj-Napoca

Re: Alternator defect / releu alternator / punte redresoare

23 Oct 2014, 18:52

Azi am inlocuit releul, am pornit motorul cu ajutorul unui prieten cu cabluri si degeaba, aceiasi problema, nu am deloc tensiune din alternator. Am verificat cu multimetrul borna de iesire din alternator si doar tensiunea care o aveam pe baterie.

Asa ca mai poate fi puntea redresoare sau alternatorul in sine. Urmatorul pas: o baterie de la vreun prieten si direct la service..
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Alternator defect / releu alternator / punte redresoare

23 Oct 2014, 21:24

cand pui contactul ajunge tensiune pe pinul de excitatie de pe releul regulator? ai doua fire, unul este pentru becul din bord celalalt este pentru excitatie,l primeste tensiune pana porneste motorul si se poate autosustine din puntea secundara.
Altceva, esti sigur ca alternatorul se invarte?
alternatoarele de vw au un sistem de ambreiaj care cupleaza doar dupa ce motorul a ajuns la o anumita turatie, sa nu consumi din baterie sa invingi si forta campului magnetic cand pornesti motorul, lucru extrem de util iarna cand bateria este la limita. Uneori acea cupla din fulie se mai ciufuleste...:) fulia se invarte dar nu si rotorul alternatorului. :hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori