Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Sonde

18 Oct 2014, 00:55

Salut colegi! Dupa mult timp de utilizat masina fara probleme mai apar mici defectiuni, si as vrea sa va cer o parere.
In primul rand ma lasa captorul de turatie din blocul motor, cunoscut sub numele de G28. Intr-o zi turometrul a picat si nu a mai aratat nimic, moment in care s-au aprins si martorii din bord. Am verificat contactele de pe baterie, totul bine, nimic prajit.Am pus testerul si am aflat ca senzorul g28 o ia razna.
A doua problema este aparent sonda lambda, am fost la Pitesti la lpg expert sa verific problemele cu gpl-ul, unde am facut niste teste in mers iar domnul de acolo mi-a recomandat sa verific sonda lamda din galeria de admisie ( nu stiam ca exista doua, stiam doar de cea de pe traseul de evacuare). in sensul ca ea arata niste valori complet aiurea, mai mult decat atat varia de la plus la mimus foarte repede. A doua arata totul ok, comparativ cu prima care era cam blocata.
Am incercat si testele din vcds pentru catalizator insa fara succes, nu le putea face din cauza sondei.

Intrebarea mea este, ce parere aveti , sonda lambda merita noua sau sa caut la dezmeîbrari? Despre senzor am vazut ca se pot lua destul de oeftin, 150 lei in medie. Insa nu am gasit codurile pt piese, in etka nu m-am descurcat asa bine. Poate îa puteti ajuta voi :)
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6738
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Sonde

18 Oct 2014, 08:05

:lol: E prima data cand aud de sonda lambda in galeria de admisie... Amandoua sunt in evacuare, una in fata motorului (se vede unde e ) a doua sub masina, pe sub scaunul pasagerului. Prima sonda e cea cu probleme de obicei si eu nu recomand nimanui inlocuirea cu una SH. Decat sa dau destui bani pe ea, mai degraba cumpar noua si sigur nu am probleme inca muuuulti ani cu ea. Ele au durata de viata limitata, in jur de 150000 km, dupa aceast interval putand pica oricand. Ca pot pica si mai devreme e alta poveste. Si durata asta depinde ce ceva factori - benzina utilizata, stil de condus - fiind 2 din ele. Si eu am inlocuit-o la Arosa luna trecuta pe prima, nu arata valori aiurea inca, dar partea de incalzire facea figuri si aprindea "Check"-ul in bord. Am luat OEM NGK - vreo 550 ron. Chestia e ca de atunci a scazut si consumul la ea, asa ca am realizat ca oricum se apropia de limita vietii ei.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Sonde

19 Oct 2014, 12:17

Am inteles, multumesc mult :) Am sa iau sapt viitoare cred si eu una, tot noua. E posibil sa fie ea de vina pentru consumul crescut
 
Leonte
Mesaje: 453
Membru din: 27 Sep 2013, 15:37
Localitate: Galati
Contact:

Re: Sonde

19 Oct 2014, 13:26

Gazu o termina:)
 
Avatar utilizator
Mylux
Mesaje: 4617
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Sonde

19 Oct 2014, 19:05

Oricare dintre cele doua sonde lamda defecte,influenteaza direct cresterea consumului de combustibil,pe prima o gasesti in fata motorului(cum deschizi capota se vede),iar a doua este situata langa catalizator,acum depinde si de eroarea inregistrata de tester care ti-o da defecta.
Si dupa cum zicea si Dany,in nici un caz sa o inlocuiesti cu una second,pentru ca nu merita compromisul. :hi
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Subiect Autor
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Sonde

21 Oct 2014, 21:29

Pe tester nu imi da sonda lambda defecta, diagnosticul a fost facut de tipul din Pitesti de la LPG expert , cand a pus testerul in mers sa vedem cum se comporta injectia.
Am cam 100 milibari in plus presiune in galeria de admisie, ceva imi cam strange motorul de gat. Ori sonda lambda, ori alta problema de care nu am idee. Cert este ca sonda o schimb saptamana asta cand ajung in Craiova, prin Bucuresti nu m-am mai folosit de masina si nu am timp.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator