Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 08:53

De unde stii ca pompa face ~3 bari doar? Ai masurat? Din punct de vedere fizic e ilogic ce spui. Regulatorul de presiune nu face decat sa dea drumul pe retur la ce depaseste presiunea prestabilita ca sa mentina la acea valoare. Deci daca regulatorul e de 4 bari, pompa trebuie sa faca mai mult de atat. La relantiu e simplu de realizat, dar la sarcina mare intervine si debitul. Deci pompa are de treaba serios. De aia te intreb daca ai masurat presiunea facuta de pompa.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
SeatLW
Subiect Autor
Mesaje: 63
Membru din: 08 Ian 2013, 17:24
Localitate: Vaslui-Iasi

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 09:35

Salut!
Nu am masurat, am lua de bune specificatiile producatorilor, atat pentru pompa instalata de mine (Pressure: 3.04 bar), cat si pentru pompa originala produsa de VDO:

Imagine

Nu ma prea pricep la cum functioneaza ansamblul, posibil sa fi scris o prostie legata de presiune. Mai investighez!
Seat Cordoba 1.4
BXW 63Kw
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 10:54

Posibil ca motorul sa functioneze si cu 3 bari, cu ceva diminuari ale performantelor de varf doar, in utilizare normala sa nu se simta diferenta. In acest caz regulatorul de presiune nu mai are nici-o functie, caci nu mai deschide. Sau e doar ca protectie, in caz ca se intampla ceva si presiunea facuta de pompa depaseste cei 4 bari prestabiliti. Deci iarasi nici-o problema.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
SeatLW
Subiect Autor
Mesaje: 63
Membru din: 08 Ian 2013, 17:24
Localitate: Vaslui-Iasi

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 11:29

In rampa de injectie sunt in permanenta 4 bari, asta am masurat eu cu un debitmetru intercalat.
Din cate mi-am dat seama tot citind, nu pompa este cea responsabila cu crearea presiunii in rampa, ea asigura debitul specificat.
Regulatorul ala functioneaza un pic diferit de principiul prezentat de tine. Actionarea lui depinde atat de presiunea furnizata de pompa (3 bari) cat si de presiunea din rampa, presiune care depinde de timpul de deschidere al injectoarelor. Din cate imi dau seama cei 4 bari se creaza din vacuumul creat de deschiderea injectoarelor. Cand presiunea in rampa scade, se deschide regulatorul si combustibilul este "absorbit" pana cand se ating iar 4 bari, atunci se inchide. Cat timp regulatorul este inchis tot combustibilul se intoarce pe retur din regulator in rezervor.
De exemplu, cand mergi la vale intr-o treapta de viteza, fara sa accelerezi, practic nici un pic de combustibil nu este consumat, injectoarele fiind inchise. Presiunea in rampa de injectie este constanta 4 bari. Calci un pic acceleratia, se deschid injectoarele, scade presiunea, se creeaza vid, se deschide regulatorul si trece combustibil.
Intra undeva in ecuatie si presiunea din rampa de admisie, care depinde la randul ei de pozitia pedalei de acceleratie, dar nu stiu exact unde.
Principiul asta e valabil pentru motorul meu, care are regulatorul in filtrul de benzina, nu are regulator in capatul rampei.

Cam asta am inteles eu! Daca stie cineva exact cum functioneaza poate ne edificam mai clar! E posibil sa gresesc! Dar asta am inteles!
Seat Cordoba 1.4
BXW 63Kw
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 19:26

In primul rand presiunea se masoara cu un manometru, nu cu debitmetru. In al doilea rand...cum un vacuum care nu poate depasi valoarea de -1bari in vid absolut sa-mi creasca presiunea intr-o teava? Injectorul doar isi ridica presiunea la cat are nevoie, pe principiul de pompa piezo. Ia cat are nevoie din "rezervorul" reprezentat de rampa si scuipa la cat ridica. Si in al treilea rand, cand mergi la vale fara sa apesi acceleratia, motorul tot consuma carburant, ca altfel s-ar opri de tot. Nu te lua dupa indicatia din bord, nu e reala. Consumul e egal cu cel de la relantiu in situatia asta. Cate furtune intra in filtrul tau de benzina? Ca sa faca ce ai scris, ar trebui sa aiba trei. Ori ce ai tu in filtru cred ca e supapa de presiune reglata la 4 bari doar, ca sa deschida cand se intampla sa treaca presiunea de 4 bari, benzina sa treaca pe direct ca sa nu rupa particole din elementul filtrant care sa ajunga in rampa si sa infunde injectoarele.
Cand o sa ajung unde trebuie o sa mai intreb si eu ce si cum, dar pana acum n-am fost lamurit din punct de vedere fizic nimic.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori