Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 8483
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 08:53

De unde stii ca pompa face ~3 bari doar? Ai masurat? Din punct de vedere fizic e ilogic ce spui. Regulatorul de presiune nu face decat sa dea drumul pe retur la ce depaseste presiunea prestabilita ca sa mentina la acea valoare. Deci daca regulatorul e de 4 bari, pompa trebuie sa faca mai mult de atat. La relantiu e simplu de realizat, dar la sarcina mare intervine si debitul. Deci pompa are de treaba serios. De aia te intreb daca ai masurat presiunea facuta de pompa.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
SeatLW
Subiect Autor
Mesaje: 77
Membru din: 08 Ian 2013, 17:24
Localitate: Vaslui-Iasi

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 09:35

Salut!
Nu am masurat, am lua de bune specificatiile producatorilor, atat pentru pompa instalata de mine (Pressure: 3.04 bar), cat si pentru pompa originala produsa de VDO:

Imagine

Nu ma prea pricep la cum functioneaza ansamblul, posibil sa fi scris o prostie legata de presiune. Mai investighez!
Seat Cordoba 1.4
BXW 63Kw
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 8483
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 10:54

Posibil ca motorul sa functioneze si cu 3 bari, cu ceva diminuari ale performantelor de varf doar, in utilizare normala sa nu se simta diferenta. In acest caz regulatorul de presiune nu mai are nici-o functie, caci nu mai deschide. Sau e doar ca protectie, in caz ca se intampla ceva si presiunea facuta de pompa depaseste cei 4 bari prestabiliti. Deci iarasi nici-o problema.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
SeatLW
Subiect Autor
Mesaje: 77
Membru din: 08 Ian 2013, 17:24
Localitate: Vaslui-Iasi

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 11:29

In rampa de injectie sunt in permanenta 4 bari, asta am masurat eu cu un debitmetru intercalat.
Din cate mi-am dat seama tot citind, nu pompa este cea responsabila cu crearea presiunii in rampa, ea asigura debitul specificat.
Regulatorul ala functioneaza un pic diferit de principiul prezentat de tine. Actionarea lui depinde atat de presiunea furnizata de pompa (3 bari) cat si de presiunea din rampa, presiune care depinde de timpul de deschidere al injectoarelor. Din cate imi dau seama cei 4 bari se creaza din vacuumul creat de deschiderea injectoarelor. Cand presiunea in rampa scade, se deschide regulatorul si combustibilul este "absorbit" pana cand se ating iar 4 bari, atunci se inchide. Cat timp regulatorul este inchis tot combustibilul se intoarce pe retur din regulator in rezervor.
De exemplu, cand mergi la vale intr-o treapta de viteza, fara sa accelerezi, practic nici un pic de combustibil nu este consumat, injectoarele fiind inchise. Presiunea in rampa de injectie este constanta 4 bari. Calci un pic acceleratia, se deschid injectoarele, scade presiunea, se creeaza vid, se deschide regulatorul si trece combustibil.
Intra undeva in ecuatie si presiunea din rampa de admisie, care depinde la randul ei de pozitia pedalei de acceleratie, dar nu stiu exact unde.
Principiul asta e valabil pentru motorul meu, care are regulatorul in filtrul de benzina, nu are regulator in capatul rampei.

Cam asta am inteles eu! Daca stie cineva exact cum functioneaza poate ne edificam mai clar! E posibil sa gresesc! Dar asta am inteles!
Seat Cordoba 1.4
BXW 63Kw
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 8483
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

23 Sep 2015, 19:26

In primul rand presiunea se masoara cu un manometru, nu cu debitmetru. In al doilea rand...cum un vacuum care nu poate depasi valoarea de -1bari in vid absolut sa-mi creasca presiunea intr-o teava? Injectorul doar isi ridica presiunea la cat are nevoie, pe principiul de pompa piezo. Ia cat are nevoie din "rezervorul" reprezentat de rampa si scuipa la cat ridica. Si in al treilea rand, cand mergi la vale fara sa apesi acceleratia, motorul tot consuma carburant, ca altfel s-ar opri de tot. Nu te lua dupa indicatia din bord, nu e reala. Consumul e egal cu cel de la relantiu in situatia asta. Cate furtune intra in filtrul tau de benzina? Ca sa faca ce ai scris, ar trebui sa aiba trei. Ori ce ai tu in filtru cred ca e supapa de presiune reglata la 4 bari doar, ca sa deschida cand se intampla sa treaca presiunea de 4 bari, benzina sa treaca pe direct ca sa nu rupa particole din elementul filtrant care sa ajunga in rampa si sa infunde injectoarele.
Cand o sa ajung unde trebuie o sa mai intreb si eu ce si cum, dar pana acum n-am fost lamurit din punct de vedere fizic nimic.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
cvasi
Mesaje: 2
Membru din: 18 Mai 2011, 21:40

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

17 Iun 2019, 17:30

SeatLW, ceva probleme cu pompa Starline?
 
Avatar utilizator
SeatLW
Subiect Autor
Mesaje: 77
Membru din: 08 Ian 2013, 17:24
Localitate: Vaslui-Iasi

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

18 Iun 2019, 17:27

Cea Starline a incetat sa functioneze dupa cateva luni atunci, a murit pur si simplu. Am pus Pierburg si merge fara probleme de cativa ani.
Seat Cordoba 1.4
BXW 63Kw

 
cvasi
Mesaje: 2
Membru din: 18 Mai 2011, 21:40

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

19 Iun 2019, 20:35

Imi pare bine ca ai rezolvat DEFINITIV.
Hai sa vezi ce am patit eu. Am comandat online la Autokarma o unitate Starline PC 1158. Cand m-au sunat sa confirm comanda, mi-au spus ca e de proasta calitate si-mi recomanda Magneti Marelli 313011313022. Am luat-o si, la montaj, am constatat ca nu ajung conductele la stuturi. Cercetarile au aratat ca, desi corespundea pe codul 6q0919051f, Ibiza 6l1 1.2 bme nu era trecuta la vehicule compatibile. N-au vrut sa o primeasca inapoi pentru ca mirosea a benzina si mi-au inchis contul, fara niciun motiv. Probabil ca si-au dat seama ca au pierdut un client. Acum trebuie s-o vand ca piesa second hand si sa cumpar una de calitate, Pierburg sau VDO.
Multumesc pentru raspuns! Bafta!
 
Avatar utilizator
gabi1988
Mesaje: 1097
Membru din: 12 Feb 2012, 18:21
Localitate: Snagov

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

19 Iun 2019, 21:20

Privitor la autokarma direct plangere la anpc si sa vezi ce te cauta baietii dupa.
Poti face online direct cu bonul fiscal sau factura, dureaza ceva pana se misca lucrurile din momentul plangerii la anpc dar satisfactia de dupa cand te suna sa rezolve amiabil merita tot timpul pierdut.
Spor la rezolvarea problemei si nu mai cumparati produse gen starline sau marelli pt ca pana la sfarsit iesi mai scump decat daca ai cumpara direct piesa originala.
Leon 1.6 16 v 2004 Bifuel
 
Avatar utilizator
SeatLW
Subiect Autor
Mesaje: 77
Membru din: 08 Ian 2013, 17:24
Localitate: Vaslui-Iasi

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

26 Iun 2019, 14:37

cvasi scrie:
Imi pare bine ca ai rezolvat DEFINITIV.
Hai sa vezi ce am patit eu. Am comandat online la Autokarma o unitate Starline PC 1158. Cand m-au sunat sa confirm comanda, mi-au spus ca e de proasta calitate si-mi recomanda Magneti Marelli 313011313022. Am luat-o si, la montaj, am constatat ca nu ajung conductele la stuturi. Cercetarile au aratat ca, desi corespundea pe codul 6q0919051f, Ibiza 6l1 1.2 bme nu era trecuta la vehicule compatibile. N-au vrut sa o primeasca inapoi pentru ca mirosea a benzina si mi-au inchis contul, fara niciun motiv. Probabil ca si-au dat seama ca au pierdut un client. Acum trebuie s-o vand ca piesa second hand si sa cumpar una de calitate, Pierburg sau VDO.
Multumesc pentru raspuns! Bafta!


Poate poti recupera din ea doar cartusul, pompa propriu-zisa, si o montezi pe plasticaraia de la cea veche a ta. Ca sa nu irosesti pompa daca tot ai luat-o.
Eu am pus Pierburg 7.02550.61.0 in carcasa veche a pompei.
Pacat de modul de a actiona al celor de la Autokarma, eu nu am avut probleme cu ei.
Seat Cordoba 1.4
BXW 63Kw
 
Paulorossi
Mesaje: 14
Membru din: 18 Aug 2016, 10:51

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

25 Sep 2019, 14:31

Salut prieteni,

Detin un Seat Leon,motor 1P,an fabricatie 2008,motor BXW 1,4 16V,86 CP.
Am probleme similare cu pornirea la rece daca masina stationeaza peste 12 ore.
Concret,la prima pornire dimineata,la prima cheie,dupa o stationare de minim 12 ore,masina porneste si trepideaza,merge subturat de la 400-700 rot/min.Daca incerc sa accelerez nu se accelereaza si da in nas.
Dupa ce o opresc si repornesc dinnou,porneste normal si nu mai am probleme.Peste zi,cu motorul rece,masina porneste fara probleme.In sarcina nu-mi face nicio problema.
Sunt schimbate bujiile care sunt din iridium si toate cele 4 bobine.La o inspectie vizuala clapeta pare curata.Senzorul de temperatura apa monitorizat cu vag com,pare ok.
Schimbat filtru de benzina recent,filtru care are regulatorul integrat in el.Aceleasi probleme.
Verificari efectuate:
-tensiune la borne verificata dimineata inainte de pornire:12,5 V(sunt electrician)
-verificat traseu benzina dinspre pompa spre rampa pt scurgeri si spre canistra de carbon,pare ok
-montat manometru pe rampa de injecteie si aici apare distractia!Dupa montajul manometrului,la punerea contactului,presiunea sare la 4 bari.Dupa ce pornesc masina,presiunea ramane 4 bari.Imediat ce opresc masina ,presiunea scade la 3,6 bari si pare sa ramana acolo pt scurt timp.Insa,am lasat manometrul peste noapte si dimineata presiunea in rampa mai era de 2 bari.Dimineata,inainte de pornire,cand am deschis usa presiunea a sarit la 4 bari,pompa s-a amorsat si am pornit relativ fara probleme.Desi masina sta in mod normal stationata de la ora 14-15 din ziua curenta pana la ora 8 dimineata in ziua urmatoare,deci o stationare peste 12 ore,cand am montat manometru ajunsesem acasa la 9 seara,deci masina a stat stationata 11 ore pana la pornire.Evident la o stationare de peste 12 ore,teoretic presiunea ar trebui sa scada si mai mult.
Suspectez,deci,pompa de benzina care in mod normal ar trebui sa aibe o supapa unisens montata in ea si care in mod normal nu ar trebui sa lase presiunea sa scada in timpul stationarii peste o anumita valoare.Ma bate gandul sa montez o supapa de sens inainte de intrare tur in filtru de benzina dar suna a imrovizatie avand in vedere ca filtrul este undeva sub masina si este expus si o posibila improvizatie s-ar putea sfarsi cu efecte nedorite.O pompa noua Siemens VDO ar fi cca 600 ron.Inca nu am demontat pompa dar conform celor dezbatute aici se pare ca as putea schimba doar partea de pompa fara carcasa de plastic si fara plutitor care functioneaza.
Pompa mea este SIEMENS VDO coduri A2C53166109/1K0919051BC.
Rog pe colegul SeatLW sa mi confirme daca pompa Pierburg pe care a montat-o el as putea-o adapta/monta fara improvizatii in carcasa pe care o are pompa mea.
Daca mai sunt alte sugestii,sunt binevenite.
MULTUMESC ANTICIPAT!
 
Paulorossi
Mesaje: 14
Membru din: 18 Aug 2016, 10:51

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

25 Sep 2019, 14:44

Corectie 1K0919051BG nu 1K0919051BC
 
Avatar utilizator
SeatLW
Subiect Autor
Mesaje: 77
Membru din: 08 Ian 2013, 17:24
Localitate: Vaslui-Iasi

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

25 Sep 2019, 18:16

Eu am montat-o fara nici un fel de batai de cap. Cel mai mult m-am chinuit sa desfac piulita de plastic de sub bancheta pentru a accesa pompa. Trebuie batut cu o pana de lemn daca e intepenita, nu cu surubelnita sau altecva metalic, se poate rupe.
Nu a trebuit sa improvizez deloc, am scos cu grija furtunele si am inlocuit-o. O sa-ti trebuiasca un colier galvanizat, nu il vei mai putea folosi pe cel existent, eu nu am putut. Sau poti folosi doua bride de plastic sa prinzi futunasul de stutul pompei pierburg.
Merge \pierburg-ul de cativa ani fara probleme.
Dupa ce o scoti pe a ta, le compari si ochiometric, pentru siguranta ta de a o putea returna.
Seat Cordoba 1.4
BXW 63Kw
 
Avatar utilizator
SeatLW
Subiect Autor
Mesaje: 77
Membru din: 08 Ian 2013, 17:24
Localitate: Vaslui-Iasi

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

25 Sep 2019, 19:20

M-am uitat un pic dupa codurile mentionate de tine, e posibil ca stutul la pompa ta sa fie vertical, nu la 90 grade ca la varianta Pierburg folosita de mine. Daca e asa, trebuie sa cauti cartusul compatibil. Eventual o dai jos pe a ta, si vezi codul de pe pompa metalica.
Seat Cordoba 1.4
BXW 63Kw
 
Paulorossi
Mesaje: 14
Membru din: 18 Aug 2016, 10:51

Re: Filmulet - Moare la prima pornire

26 Sep 2019, 10:31

Multumesc pt ajutor.
Mai studiez putin ce si cum dar cum sunt presat de nevasta ca ea circula cu ea,ma indrept spre o pompa noua cu tot ansamblul.Vroiam sa o cumpar de pe autokarma,vazusem pt modelul meu o pompa Siemens VDO, cu codul 223-235-070-001Z la ei pe site.
Problema este ca pt pompa mea cu codul A2C53166109/1K0919051BG,varianta inlocuitoare ,conform investigatiilor de pe Goggle,este SIEMENS VDO si are codul A2C53430670Z care ar fi mai ieftina.Nu am gasit-o la ei pe site.
Si mai este un inconvenient,masina are instalatie de gpl.Am vazut ca sunt pompe care nu se preteaza pt functionarea instalatiei de gpl.N-am inteles efectul acesta niciodata.In mod normal la functionarea pe gpl pompa merge si tot ce baga pe tur se reintoarce pe retur,se taie alimentarea doar de pe injectoare,asa imi mi-au spus cei de unde am montat gazul.Am uitat sa intreb cum ajunge gazu in motor avand in vedere ca cele 4 electrovalve de gaz din rampa ajung tot in zona injectoarelor care in mod normal nu sunt comandate la functionarea pe gaz.E ambigu,nu este clar dar studiez si ma conving eu.
Asadar acum principala dilema este daca pompa pe care o iau se si preteaza la functionarea masinii pe gaz(care apropo,a fost montata aftermarket),nu de alta dar nu stiu cat de sanatos pt pompa ar fi sa mearga incontinuu tur-retur prin regulator tot la 4 bari.Daca s-ar merge pe benzina s-ar mai depresuriza sistemul pana la 3 bari cand ar deschide injectoarele la anumite debite.Poate functionarea si pe gaz a omorat-o,masina nu are decat 100.000 km reali si e prematur cred eu sa iti pice pompa de benzina.
Raman sa mai ma conving care pompa ar face fata sa mearga incontinuu tur-retur la presiunea impusa de regulator in functionarea masinii pe gaz si care sa suporte acest regim de lunga durata si sa nu se defecteze sau cel putin sa nu-i cedeze supapa unisens din ea sa se ajunga la depresurizarea sistemului si apoi la porniri inevitabil tot mai grele si cu trepidatii

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori