Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

17 Dec 2008, 16:24

Pai asta spuneam mai devreme:nu am calculatorul pentru diagnoze cu mine.Dupa cum am mai mentionat,nu sunt in tara.Daca imi aduc bine aminte,se folosesc pinii 44,45 si 46 si inca unul din seria 20(21-29).Am sa caut ceva documentatie pe net,poate gasesc iarasi.Ce tip motor ai? Nu 1,6 sau 1,9,ci Aus sau....
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

17 Dec 2008, 17:38

Repet:nu luati de exacte informatiilr date mai sus.Nu imi aduc aminte exact care sunt pinii.Poate reuseste sotia sa gaseasca fisierul respectiv si sa mi-l trimita.Se poate pune pe AXP, APF, AQN, AQP, AUE, AVU, APE, ATN, AUM, AUQ, AUS, AZD, AZH, AZJ, BCB, BAD, BFQ, BCA, BEH, BFH, BML .
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Subiect Autor
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

18 Dec 2008, 02:33

Am 1.9 tdi ASV si vad ca nu este in lista ta :(
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

18 Dec 2008, 14:56

Lista de mai sus e pentru benzinare. Nu mi-ai spus daca ai cablul original de legatura din kit dintre ECU si noua maneta de tempomat.Oricum, pentru ASV se folosesc urmatoarele fire:
-albastru - pin 2
-rosu/galben - pin 3
-negru/galben - pin 4
-alb - pin 5
-negru/albastru - pin 6
-negru/galben - pin 7

Astea sunt corespondentele mufei cablului care pleaca din mufa manetei. Daca legi direct in mufa neagra din cutia de sub bord,vei lega astfel:
- albastru la pin 1
- rosu/galben la pin 2
-negru/galben la pin 3 (adica unesti cele 2 fire de la pinii 4 si 7)
-alb la pin 9
-negru/albastru la clema 15,adica la plus prin contact.Poti lega direct la siguranta 5 din panoul de sigurante.

Daca vrei sa legi direct la ECU,atunci legi astfel:
-albastru la pinul 45 al mufei cu 80 pini
-rosu/galben la pinul 44
-negru/galben(cele 2 unite) la pinul 14
-alb la pinul 46
-negru/albastru la clema 15,adica la plus prin contact.Poti lega direct la siguranta 5 din panoul de sigurante.Poti lega si direct in clema 15 si sa pui o siguranta pe fir,cum sunt la alarme,dar pentru a fi mai elegant,am legat la panoul de sigurante,la nr.5.

Sper sa te descurci acum.Iti doresc succes.Am ajuns de la un switch de portiera la tempomat(tot un switch,in esenta). :D
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

19 Dec 2008, 10:13

Informatii suplimentare:daca masina ta are pregatirea pentru tempomat,in mufa neagra de sub bord vei gasi deja fire care fac legatura de acolo cu ECU.Iti dau si culorile acelor fire :
- pin 2 albastru/verde - merge la pinul 45 la ECU (mufa cu 80-cea lunga)
- pin 3 rosu - merge la pinul 44
- pin 4 negru/alb - merge la pinul 14
- pin 5 alb - merge la pinul 46
- pin 6 negru/alb clema 15 (plus)
- pin 7 negru/alb - merge la pinul 14
Eu,personal,nu leg aici.Leg direct la ECU. In mufele de la ECU ,in gaurile care nu au fire,sunt pini de rezerva care pot fi folositi.
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Subiect Autor
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

19 Dec 2008, 19:09

pfooaaaa, ce bine ai descris, ....sincer multumesc mult de tot.............primul cablu care pleaca direct din maneta , are culorile care le-ai spus tu. Nr acestui cablu este : 1J0971425A.Singura nelamurire mai ramane ca acel cablu negru/albastru trece intai printr-o mufa ( care banuiesc ca are o contramufa in cutia aceea de sigurante !?) , iar apoi iese si se termina in papuc.

Celalalt cablu care este cu 4 fire si papuci la ambele capete:
1 -Negru /alb
2 - Alb
3 - Rosu/galben
4 - Albastru /alb....are nr:1J0971425C.....banuies ca acest cablu este cel care pleaca din cutia de sigurante catre ECU - deci leaga / face legatura mai departe!!

Oricum este o descriere super completa care in sfarsit a facut lumina in toate intrebarile legate de acest tempomat.
Eu multumesc inca odata pentru efortul tau exceptional . Un adevarat sprijin !!!

Te anunt indata ce am terminat , si uitate te rog la poza atasata despre acea mufa !! Poti sa maresti in ImageShack, are rezolutie mare!
Imagine

La prima intalnire fac cinste !! :alien: :D :alien:
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

19 Dec 2008, 22:56

E normal sa apara mici variatii de culoare la cabluri. Oricum,am scris ca eu,personal,folosesc doar cablul 1J0971425A,legat direct la ECU.Acea mufa neagra....la unele masini am gasit o alta deja montata in instalatia masinii si avand plus prin contact pe ea si am conectat-o acolo.Poti pune un cablu cu pin corespunzator in mufa tata,cablu pe care-l legi la siguranta nr.5.Daca panoul tau de sigurante nu are siguranta 5 deja montata,atunci folosesti capatul cu pin al cablului negru,pe care-l bagi la capatul "rece" al locasului sigurantei.Siguranta este de 7,5 A.
Inca ceva:nu mai tin minte daca vei avea martor in bord cand tempomatul este activat.La mine nu am(benzinar).Oricum,asta depinde si de ce model de bord ai,erau 2 tipuri parca. Dar asta nu conteaza prea mult pentru mine.
Oricum,succes.Tine-ne la curent !!!
La mine merge netul ca toate visele(negre,normal).Mi-a luat 10 minute sa deschid poza si inca 10 sa scriu si sa trimit reply-ul.

 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Subiect Autor
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

20 Dec 2008, 16:49

Deci wish me luck, maine daca nu ploua si este cat de cat afara, ma apuc de desfacut, azi nu ma lasa sotia :D !!
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Subiect Autor
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

20 Dec 2008, 17:12

Dany ,asa ca sa revenim la contact :D :lol: :D cred ca o sa-ti fac o vizita la primavara?! . Daca se poate? Mai deschid si eu -asistat de tine -cateva lucruri.
Tu inca mai cauti butoanele de incalzire?
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

20 Dec 2008, 17:59

Da,inca mai caut butoane.N-am gasit pe nicaieri la Sh in tara,dar am descoperit pe net ,pe Seat-Leon.de.Sunt "Sitzheizung Schalter links 1M" si "Sitzheizung Schalter rechts 1M",la....38,40 €/buc. In tara,cel mai mic pret a fost in jur de 320Ron,deci dublu. Nu stiu cum voi lua de acolo.Mai sper inca.Daca stie careva..ceva..prin tara..let me know. :wink:
Eu vin acasa prin a doua jumatate a lui februarie sau inceputul lui martie.Daca rezisti pana atunci...you're welcome.Pana atunci,daca mai pot ajuta cu ceva pe oricine,sunt disponibil.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

20 Dec 2008, 18:38

Completare la postul de mai sus.Am uitat sa scriu prima data.Dupa ce ai terminat de facut montajul,functia respectiva trebuie activata cu Vag-Com.Se acceseaza modulul motor (01),apoi se apasa tab-ul "Login" ,se scrie codul 11463 si se apasa "Do It". Apoi "Back" si "Close" .La urmatoarea accesare a modulului motor ,in denumirea tipului de ECU,in rubrica din dreapta-sus,ar trebui sa fie o litera "G" in plus fata de prima accesare.Apoi poti face proba de drum.
Scuzati faptul ca a trebuit sa continui postul,dar m-am trezit prea tarziu ca sa mai pot modifica postul precedent.Ce sa fac, varsta !!! :D
BAFTA !!!
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Subiect Autor
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

23 Dec 2008, 19:52

Danny am dat de belea.

Am desfacut airbagul, volanul ,am schimbat maneta, am dus firul sub volan.
Dar aici m-am blocat. Pur si simplu nu pot identifica mufa in care trebuie scoasa si bagate firele in ea.
Sunt cel putin 20 de mufe pe acolo.

Ce am mai facut - ceva ce NU mai avertizat ( sau nu ai!!). Imediat sub volan este o casetuta cu electronica pozitionarii rotilor..( unghiul). Acesta este pentru ESP ca sa stie ce pozitie are volanul. Din cate am citit si pe alte forumuri , acesta ar fi trebuit lipit cu scoci , sa nu fie invartit din greseala!!! Acum o sa vad ce o sa tipe ESP-ul. Daca e grav trebuie recalibrat !!! Cine stie cum o sa mai fie si asta.

Cert este ca am putut doar sa pun alimentarea din siguranta 5. Mai exact trebuie scos acel pin , pus cel de pe cablul tempomatului in locul aceluia. Apoi acel pin scos trebuie bagat in acea mufa neagra. Deci este o bifurcatie . Este enorm de greu de scos acel pin - eu lam stricat - trebuie sa ai scula necesara de scos pini !!!. Sa vad de unde iau pin nou.

Deci ce sa mai zic. Am deschis acel bord de relee , iar in spatele acestuia sunt o groza de mufe. Care este aia a mea, habar nu am.
Pe forumul german scrie ca este albastra. Tu ai scris ca e neagra!!
Tot pe forumul german scrie ca trebuiesc date jos stergatoarele, sa scoti acel grilaj. NU am putut scoate acel grilaj sub nici o forma. Parca e lipit de parbriz!!
Dar tind sa cred ca acolo este o cutie in care sunt acele mufe, si respectiv cea la care eu trebuie sa ajung

Deci ce te rog eu acum:

Trebuie acel cablu dus afara din masina sau nu??
Daca este sub board este o poza de ajuns sa identifici mufa necesara?
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

24 Dec 2008, 00:01

De aceea eu duc acel fir direct la ECU,ca sa nu mai pierd timpul cu cautarea acelei mufe intermediare. Pe care forum german ai gasit de acea mufa? Asa:a doua chestie,nu ai zis ca ai ESP pe masina.Dar nu dispera:mai intai sa poti lega acele fire la calculator si apoi e usor(cel putin pentru mine).Acea grila de plastic de sub stergatoare iese afara tragand usor de la un capat. Are o aripioara in forma de coada de randunica,bagata intro sina metalica cu aceeasi forma ce este prinsa chiar de parbriz.Nu forta cu nimic metalic,ca poti crapa parbrizul. Daca volanul l-ai scos pe drept si nu ai rotit deloc piesa centrala a senzorului,nu e nicio problema. Senzorul contine si spirala de airbag.Daca nu e pus pe pozitia de centru a ei,este posibil sa se rupa acea spirala.Deci conteaza foarte mult cum demontezi. Sa zicem ca tipa bordul dupa ce ai pus tot la loc.No problem:acel senzor se recalibreaza tot cu Vag-Com.
Acel pin de la siguranta este si el usor de scos daca sti unde este pinul de blocaj,care trebuie apasat cu un ac de cusut mai gros sau cu o alta scula adecvata.
Daca nu te descurci acum,asteapta-ma pana vin acasa si ai sa vezi ce usor este. Mai am de terminat automatizarea la un boiler si ceva maruntisuri si gata.Sper sa nu mai scoata alte probleme pe tapet astia,sa mai trebuiasca sa raman.Mai tinem legatura pe forum.
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Subiect Autor
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

24 Dec 2008, 03:37

Dany nu pot sa zic ca nu mi-e greu sa nu fiu putin disperat, mai ales ca stai departe :D ...da poate aterizezi si tu la Otopeni :D :D

Asa fi atent. nu am zis ca am ESP dar nici nu ai prevazut ...oricum dupa montaj la prima miscare a volanului s-a aprins ESP-ul.
Cand am pornit masina prima data , s-a stins dupa check...apoi la primul milimetru miscat volan , s-a aprins.... :( :( ...eu nu stiam ce este cand l-am demontat, chiar ma intrebam ce este. Apoi cand am vazut ca face exact 3 rotatii de la cap -cap , am stiut ca este ceva legat de directie. L-am "centrat" , adica l-am pus pe directia "roti drepte", dar se pare ca nu a fost deajuns. Observasem ca trebuie sa fie gen spirala inauntru, prea tarziu , deja il miscasem.

Deci crede-ma, nu pot da grila aia jos sub nici o forma. Imi este clar ca este bagata intr-o fanta acolo la parbriz....dar nu iese :( .

Oricum am o lista foarte bine definita ce trebuie facut....dar daca nu ajung acolo... :(

Bun, urmeaza pozele unde se afla cutia acea intermediara....pozitia si mufa respectiva..pozele sunt in ordine.Din pacate nu arata cum se scoate grila.

1.) - caseta adunare apa ( scurgere) dejadeschisa fara grila...
Imagine

2.Pozitie locas mufe, legaturi ( cutie elecrica) ...de mentionat ca motorul stergator si barile pentru celalalt brat , trebuiesc date jos !!!
Imagine

3. Capac desfacut, mufa respectiva scoasa - culoare negru..aici trebuie sa bag cele 4 fire !! -
Imagine

Daca voi reusii sa scot singur acea grila, voi avea acces la cutia electrica - numele ei = E-BOX -

Dupa cum spuneam , alimentarea tempomatului este facuta la siguranta nr.5
Mai trebuie sa fac recalibrarea senzorului de ESP in volan - habar nu am cum !!!
Apoi doar sa-l activez in Vag Com.

Vad deja o luminita la capatul tunelului.

Acum ca stiu cam totul, o sa fac un tutorial in curand complet cu poze de desfacere a volanului , Airbagului, bord parte sub volan, caseta sigurante, locas relee, trecere in partea motor, conectare mufe. Sfaturi si avertizari.

Sincer a fost greu pentru ca nu am stiut ce ma asteapta, am avut documentatie incompleta, si habar nu aveam de acel senzor sub volan.

Acum cred ca in 2 ore pot instala unul ( daca invat sa scot acel grilaj de sub stergatoare)...poate cineva rade acum,dar este greu prima data!

PS. Daca tot am desfacut pe acolo , am scos si unitatea de ceasuri si l-am infrumusetat cu folii Alu - toate ramele bordului si acele indicative.
Pozele respectie la topicul meu "" bine v-am gasit"" >>>>> viewtopic.php?f=40&t=1294
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: A schimbat cineva microcontactul de la usa sofer??

24 Dec 2008, 15:39

My bad pentru ca nu am prevazut faptul ca ai ESP. Pentru mine asta nu reprezinta o problema,avand si testerul.Oricum,se poate schimba maneta de semnalizare fara sa deconectezi mufele de la senzorul de ESP,tragand putin mai mult de fire si trecand senzorul peste axul volanului si atunci nu ai probleme la remontare.Se mai poate deconecta bateria inainte de a incepe orice demontare,dar asta nu am incercat.
Daca nu poti scoate grila,macar inghesuie firele in cutia neagra si lasa-le asa pana vin acasa sau pana gasesti pe cineva sa termine montajul.
Calibrarea senzorului de ESP e destul de usoara,pentru cine are tester,Vag-Com sau VAS.Sau banuiesc ca te poate ajuta Bamse cu vreun coleg de la service sa-l recalibrezi.
Oricum,e alegerea ta.Dar...mi s-a intamplat sa se autocalibreze singur senzorul.Nu pricep cum,dar de 2 ori asa a fost.La pornirea motorului s-a aprins becul si dupa 10 minute de mers cu masina si dupa repornirea motorului...becul era stins.A fost o surpriza prima data.
Daca pregatesti un tutorial...go for it.Sunt sigur ca sunt destui pe forum care asteapta asta.Keep in touch,man ! :wink:

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator