Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 143
 
Avatar utilizator
lau_03
Mesaje: 1092
Membru din: 31 Aug 2009, 20:19
Localitate: Timisoara

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

30 Noi 2010, 14:26

ok...atat vroiam sa stiu, daca merge sau nu!!! Am inteles faza cealalta si stiu cum este!!! Multam!!!
leon 1.4 TSI
---
Imagine - http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=98&t=17841
Cosmetica Auto - detailing profesional interior/exterior/motor - polish auto - reparatii parbrize - reconditionari faruri - inscriptionari oglinzi
 
daniel.nita
Mesaje: 6
Membru din: 06 Noi 2010, 21:34

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

01 Dec 2010, 14:35

Am o Ibiza 1.4,din 2008,versiunea Rock and Roll, si as dori sa stiu daca se poate face ca sa fie oglizile incalzite. Mentionez ca din fabrica are doar oglinzi electrice ,fara incalzire.
Va multumesc.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

01 Dec 2010, 14:44

Da, se poate.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
daniel.nita
Mesaje: 6
Membru din: 06 Noi 2010, 21:34

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

01 Dec 2010, 14:49

Va multumesc pentru raspuns.
Daca se poate sa imi spuneti si cum se face sau sa imi recomandati un service, v-as fi recunoscator
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

01 Dec 2010, 20:14

Cu placere. :)
Procedura e urmatoarea: (in mare)

- cumperi oglinzile cu inclazire
- faci cateva conexiuni electrice in cablajul din usa soferului si a pasagerului.

Din pacate nu stiu sa te indrum catre un service (chiar daca as stii, ar fi dificil pt. ca nu ai completat locatia ta in profil, asa ca nu stiu de unde esti :) )
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
daniel.nita
Mesaje: 6
Membru din: 06 Noi 2010, 21:34

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

02 Dec 2010, 12:48

Oglinzile trebuiesc inlocuite cu tot cu carcasa sau doar oglinda?
Imi puteti da o schema cum ar trebui legate firele?
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

02 Dec 2010, 14:28

Doar oglinda.
Pt. schema electrica, am nevoie de an de fabricatie si cod motor.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

 
daniel.nita
Mesaje: 6
Membru din: 06 Noi 2010, 21:34

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

02 Dec 2010, 14:39

Seat Ibiza, varianta Rock and Roll
An de fabricatie 2008
Cod motor BXW
Va multumesc
 
sulfinu
Mesaje: 5
Membru din: 07 Noi 2010, 14:52
Localitate: Bucureşti

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

07 Dec 2010, 12:56

Bună ziua tuturor.

Căutând alţi posesori de maşini din grupul VAG care întâmpină aceleaşi probleme, am găsit acest extrem de interesant fir de discuţii. Desigur, nu pot să nu remarc că ar fi minunat dacă cineva ar compila o culegere de proceduri de urmat pentru modificări software, eventual şi hardware dezbătute în vreo 67 de pagini (and counting...).

Îndrăznesc să propun şi eu următoarele schimbări de care aş avea nevoie:
  1. ABS-ul, enervant şi păgubos la viteze de oraş, poate fi parametrizat? Sau e un dat? Aş vrea, cel puţin la viteze de până în 50km/h, să intre mai târziu şi mai discret (adică mai rare pulsurile în pedala de frână)! În întâmpinarea oricăror prelegeri despre siguranţă etc., fac cunoscut că am transpirat inutil din cauza lui în situaţii limită şi chiar am şi tamponat uşor maşina din cauza lungirii frânării.
  2. Semnalizarea scurtă, aceea care se realizează fără blocarea manetei de semnalizare în poziţie stânga/dreapta: aş dori să clipească de 5, nu de 3 ori.
  3. Aprinderea iluminării habitaclului în concordanţă cu indicaţia senzorului de lumină: dacă faza scurtă nu s-ar aprinde automat, atunci să nu se aprindă nici iluminarea interioară atunci când comutatoarele din plafon sunt în poziţia " aprindere la deschiderea/descuierea uşilor". Atenţie, nu are importanţă dacă butonul blocului de lumini este sau nu pe AUTO.
  4. Se poate ca funcţia coming/leaving home să aprindă poziţiile şi proiectoarele de ceaţă în loc de poziţii şi faza scurtă? Nu mă interesează şi aprinderea proiectoarelor de ceaţă în viraje la viteze mici pentru e într-adevăr un moft (efect suplimentar nul, cel puţin în cazul farurilor bi-xenon).
    Şi pentru aceeaşi funcţie leaving home era aşa de dificil să se aprindă luminile exterioare atunci când descui doar portbagajul (butonul de pe mijlocul telecomenzii)? Ăsta e bug software, nu mai e chestie de gust.
  5. Mă interesează şi urcarea pragului de luminozitate exterioară (sau timpul de reacţie micşorat - cum o fi gândit) la care să se aprindă luminile atunci când comutatorul principal este pe AUTO. Adică atunci când intru într-un tunel sau pasaj subteran să se aprindă faza scurtă mai prompt. Cu stingerea nu am o problemă :)
  6. Sufăr şi de problema mufei slabe de sub scaun, pe cablajul airbag-ului lateral. Eroarea nu este persistentă (adică se poate şterge), dar e raportată pe un scaun care nu mai are mufa (a fost deja anulată în garanţie la Porsche Bucureşti Aviaţiei). Este posibil ca eroarea să fie raportată pe un scaun şi de fapt contactul slab să fie pe celălalt? Exclud un defect la airbag, cel mult a început să se desfacă mânăreala băieţilor de la PBA, pentru că s-a întâmplat numai la pornirea cu maşina parcată în rampă.
    Încă ceva, chiar e necesară demontarea scaunului cu pricina sau merge operat şi pe poziţie?
  7. Dacă vreau să mut volanul cu 1-2 grade mai la stânga, am citit că trebuie desfăcut capacul lui, airbag-ul, demontat volanul propriu-zis şi apoi remontat cu câţiva "dinţi" mai încolo, apoi o procedură de recalibrare a senzorului de unghi de rotaţie. Cât e de riscant? Nu vreau sa-mi rămână niciun fel de semne, nici sub capac.
  8. Atunci când maneta de control al stergătoarelor e dată pe intermitent, eşti în grija senzorului de ploaie şi mai poti doar regla doar promptitudinea ştergerii în 4 trepte. Primelor două nu le găsesc nicio utilitate, sunt prea "leneşe". Curios e că adeseori, fără să umblu la treaptă, calculatorul decide fie să fie prea leneş, fie să fie prea agresiv in ştergerea parbrizului, la aceleaşi "gusturi" ale şoferului în materie de vizibilitate şi astfel ajung să reglez reglarea (se numeşte reglare în cascadă), ceea ce nu e normal.
    E vreun algoritm adaptiv în spatele celor 4 trepte sau pur şi simplu sunt doar 4 praguri fixe, care bănuiesc ca se pot reprograma? Că atunci nu pot decât să dau vina pe senzor sau pe faptul că parbrizul se mai curăţă imperceptibil în cursul ploii...

Mulţumesc frumos.

PS: văd că diacriticele nu se folosesc pe aici, deranjează?
Seat Altea (2007)
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

07 Dec 2010, 15:17

Daniel, lasa-mi o adresa de email sa iti trimit o schema cum sa legi firele.

Sulfinu,

In primul rand, bine ai venit in Club Seat.

Si acum..In ordinea intrebarilor:

1. Nu. Nu se poate. Timpii de reactie / parametrii modulului electronic sunt programati de producator.

2. Nu merge de 5 ori. La fel, functia confort pt. indicatoare e prestabilita de producator. (Ma refer la producatorul softului, nu la producatorul masinii in sine).

3. Nici asta nu merge. Senzorul de lumina / ploaie comanda doar farurile. Asta teroretic cred ca s-ar putea face prin aduagarea unui senzor suplimentar care sa comande luminile de interior. Parerea mea e ca e inutil, insa respect preferintele fiecaruia.

4. De la MY 2010, functia CH / LH e disponibila si pt. proiectoare. Valabil pt. Leon / Altea Facelift (cele care au CECM combinat cu CCCM). Pt. versiunile anterior FL, CH / LH merge doar pe faruri (faza scurta).
Eu am dezactivat CH / LH, asa ca nu am stiut ca daca descui doar portbagajul nu se aprind farurile. Trebuie sa verific la masina mea si revin cu detalii.

5. Senzorul de lumina / ploaie se poate recalibra cu VCDS. E vorba de Byte 00 si Byte 01 din coding. E putin mai complicat pt. ca e necesara conversia codingului de la decimal la hexadecimal. Insa se poate face. Mergi la cineva cu VCDS care se pricepe sau la dealer.

6. Nu. Daca eroarea se refera la un anumit airbag, nu exista posibilitatea ca un alt conector sa fie de vina.
Poate intre timp au aparut problema si la mufa care a ramas intacta. Insa fara un scan complet nu are rost sa discutam.
Conectorul in sine poate fi anulat si fara a se demonta scaunul (mufa e la baza scaunului si accesul e destul de facil). Exista insa proceduri de urmat (trebuie introdus un simulator de airbag in conector) asca ca scaunul trebuie demontat.

7. Volanul nu are capac. Ce vezi tu pe volan, plasticul cu logo-ul Seat e de fapt airbagul. Procedura nu e riscanta, insa trebuie sa ai putina indemanare pt. a scoate airbagul sau sa mergi la cineva care se pricepe sau la service. Cum te coafeaza.
Daca totul e facut cum trebuie, nu raman nici un fel de semne. Nici fizice, nici in tabloul de instrumente.

8. Treptele de intensitate de actionare a stergatoarelor pe functia AUTO nu pot fi corectate. Se poate corecta doar senzorul. Vezi raspunsul 5.
In plus, intensitatea stergatoarelor e dependenta si de viteza masinii.

Cu placere. :)

Nu deranjeaza diacriticele, sunt binevenite insa nu sunt obligatoriu de folosit.

Apropo de proceduri / adaptari VCDS, exista informatii mult mai detaliate pe site-ul Ross Tech sau pe pagina wiki ross tech.
Insa ideea e buna, poate o sa incerc sa fac un topic "clean" - doar cu proceduri / adaptari VCDS.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
 
sulfinu
Mesaje: 5
Membru din: 07 Noi 2010, 14:52
Localitate: Bucureşti

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

08 Dec 2010, 13:29

ghita_celofan scrie:
1. Nu. Nu se poate. Timpii de reactie / parametrii modulului electronic sunt programati de producator.
Bănuiam, din păcate. Nu înţeleg de ce sunt singurul nemulţumit.
ghita_celofan scrie:
2. Nu merge de 5 ori. La fel, functia confort pt. indicatoare e prestabilita de producator. (Ma refer la producatorul softului, nu la producatorul masinii in sine).
Nu m-aşteptam la aşa ceva, e un amărât de contor la urma urmei.
ghita_celofan scrie:
3. Nici asta nu merge. Senzorul de lumina / ploaie comanda doar farurile. Asta teroretic cred ca s-ar putea face prin aduagarea unui senzor suplimentar care sa comande luminile de interior. Parerea mea e ca e inutil, insa respect preferintele fiecaruia.
Inutilă este aprinderea luminilor din habitaclu în timpul zilei. E adevărat, economia e minusculă, dar ce să-i faci, nu m-am putut abţine de la o optimizare, mai ales că informaţia de la senzorul de lumină trece prin acelaşi loc central. Sau nu? Adică modulul care comandă luminile interioare şi cel la care e legat senzorul de lumină (apropo, e cât se poate de diferit de cel de ploaie) nu comunică între ele?
ghita_celofan scrie:
4. De la MY 2010, functia CH / LH e disponibila si pt. proiectoare. Valabil pt. Leon / Altea Facelift (cele care au CECM combinat cu CCCM). Pt. versiunile anterior FL, CH / LH merge doar pe faruri (faza scurta).
Eu am dezactivat CH / LH, asa ca nu am stiut ca daca descui doar portbagajul nu se aprind farurile. Trebuie sa verific la masina mea si revin cu detalii.
Nici asta nu merge?! :cry: Aştept o confirmare a bug-ului...
ghita_celofan scrie:
5. Senzorul de lumina / ploaie se poate recalibra cu VCDS. E vorba de Byte 00 si Byte 01 din coding. E putin mai complicat pt. ca e necesara conversia codingului de la decimal la hexadecimal. Insa se poate face. Mergi la cineva cu VCDS care se pricepe sau la dealer.
La învârtit de octeţi sunt "de meserie", problema e botezul în domeniu.
ghita_celofan scrie:
6. Nu. Daca eroarea se refera la un anumit airbag, nu exista posibilitatea ca un alt conector sa fie de vina.
Poate intre timp au aparut problema si la mufa care a ramas intacta. Insa fara un scan complet nu are rost sa discutam.
Conectorul in sine poate fi anulat si fara a se demonta scaunul (mufa e la baza scaunului si accesul e destul de facil). Exista insa proceduri de urmat (trebuie introdus un simulator de airbag in conector) asca ca scaunul trebuie demontat.
Domnii de la service m-au ameninţat că-mi înlocuiesc airbag-ul :shock: dacă "se mai întâmplă" - nici n-au vrut să verifice fizic legăturile alea în locul mufei eliminate.
ghita_celofan scrie:
7. Volanul nu are capac. Ce vezi tu pe volan, plasticul cu logo-ul Seat e de fapt airbagul. Procedura nu e riscanta, insa trebuie sa ai putina indemanare pt. a scoate airbagul sau sa mergi la cineva care se pricepe sau la service. Cum te coafeaza.
Daca totul e facut cum trebuie, nu raman nici un fel de semne. Nici fizice, nici in tabloul de instrumente.
Minunat, dar mai sus ziceai că-i nevoie de un simulator de airbag. Sau nu se deconectează propriu-zis airbag-ul şoferului?
ghita_celofan scrie:
8. Treptele de intensitate de actionare a stergatoarelor pe functia AUTO nu pot fi corectate. Se poate corecta doar senzorul. Vezi raspunsul 5.
In plus, intensitatea stergatoarelor e dependenta si de viteza masinii.
Aha, înseamnă ca trebuie "sensibilizat" şi senzorul de ploaie. Bănuiam eu şi o uşoară dependenţă de viteză, la fel ca volumul audio de turaţia medie.

Mulţumesc mult pentru răspunsuri, Ghiţă (sau Cosmin dac-am subînţeles corect din nişte răspunsuri anterioare).
Seat Altea (2007)
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

08 Dec 2010, 15:21

Simulatorul de airbag se foloseste pt. airbaguri doar in situatia cand se lucreaza la partea electrica / electronica cu bornele de la baterie atasate. Asta pt. a se verifica fluxul de pe circuitul electric / electronic. Singura modalitate ade a se depista eventualele probleme.

Ca de multe ori baietii nu se mai obosesc si leaga pe "direct", asta e altceva. Insa procedura standard implica verificare airbagurilor (a sistemului de airbaguri) cu ajutorul simulatoarelor respective. Se folosesc simulatoare pt. a nu se declansa airbagul in mod accidental.
De asta iti spuneam de simulator - se foloseste la verificare. Daca scoti borna negativa de la baterie, poti sa deconectezi linistit airbagurile. Nu se va intampla nimic la reconectare. Teoretic :)

Senzorul de ploaie / lumina (la modelele Seat) e o singura "entitate" - ca sa zic asa. Daca vorbim de cel ce controleaza stergatoarele si functia auto pt. faruri.
Pt. ca mai exista un senzor optic la oglinda interioara cu efect antiorbire. Insa asta e o alta discutie.

Functioneaza in felul urmator: un senzor optic transmite raze infrarosii catre parbriz la un anumit unghi. Aceste raze sunt reflectate inapoi in mod liniar daca parbrizul e curat. Daca exista picaturi de apa pe parbriz, razele vor fi reflectate la senzor in mod dispersat .
Prin aceeasi metoda se analizeaza si transparenta parbrizului (vis-a-vis de funtia Auto pt. lumini).

Si apropo de senzorul asta.. Am obervat personal ca senzorul nu transmite comanda doar daca e apa pe parbriz. Se pare ca are si o sensibilitate tactila, in sensul ca picaturile de ploaie care cad creeaza o mica vibratie pe suprafata parbrizului. Sau exista posibilitatea ca senzorul sa nu fi fost bine calibrat :) Insa imi place mie sa trag concluzii ce par "destepte" :)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
catiutzu
Mesaje: 1
Membru din: 08 Dec 2010, 22:32

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

08 Dec 2010, 23:27

daniel.nita scrie:
Am o Ibiza 1.4,din 2008,versiunea Rock and Roll, si as dori sa stiu daca se poate face ca sa fie oglizile incalzite. Mentionez ca din fabrica are doar oglinzi electrice ,fara incalzire.
Va multumesc.



salut

am un Ibiza 1.4 din 2006, seria Vsszzz6lz6r510137 si am aceeasi problema. As vrea sa pun oglinzi incalzite (deocamdata sunt doar electrice :D)
cam ce as avea de facut?

multam
 
Avatar utilizator
ALYon
Mesaje: 270
Membru din: 09 Sep 2010, 11:30
Localitate: IF.Magurele
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

09 Dec 2010, 01:13

Salutare,Am un leon 1.4tsi am 2900km,lam cumparat acum 2luni,si ma gandeam la vara sa bag cv baNi in el,in primul rand IN motor,si dupaceea exterior,
Ce as putea sa modific la el,sa nu fie nici motorul prea solicitat,Eu ce stiam este un soft,evacuare si o turbina?

Imagine



Zic bn?Astept si alte idei. Va MULTUMESC!
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 143

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator