Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 143
 
Avatar utilizator
RoKo
Mesaje: 112
Membru din: 01 Noi 2009, 10:44
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

25 Oct 2010, 09:33

Din spusele tale cred ca ar fii cel de la baza farului; cel de sus se vede si este ok, cel din colt din dreptul lampii de semnalizare nu cred pentru ca nu se misca deloc de acolo (aici ar fii pe undeva inspre centrul masinii avand in vedere ca semnalizarea la altea este inspre centrul masini si nu inspre exterior), deci ramane cel de la baza deoarece el se misca din coltul dinspre exteriorul masinii.
O sa vad daca am acces acolo (pe bajbaite ca practic nu pot vedea nimic in partea aia).

Merci de informatie!
Altea XL Style facelift - 1.4 TSI 125 CP CANDY WHITE
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

25 Oct 2010, 09:47

Nu te mai chinui pt. ca nu ai acces fara sa demontezi bara fata. Mergi mai bine la service, ai nevoie de ajutor sa dai bara fata jos.
Sau, daca ai "skills", roaga pe cineva sa te ajute.
Bafta!

In poza de mai jos ai o imagine cu bara demontata. Cam in locul unde e sageata rosie e prinderea pt. far.

Imagine
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
RoKo
Mesaje: 112
Membru din: 01 Noi 2009, 10:44
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

25 Oct 2010, 09:53

Ai dreptate, mai bine ma duc in service decat sa stric ceva. :lol:

Merci oricum pentru informatii!

Mai vreau sa te intreb ceva: ai intrat cumva in posesia upgrade-ului nou de soft de la motoarele 1.4 tsi?
Vroiam sa stiu ce modificari ai parametrilor s-au facut aici pentru ca eu cred ca acest upgrade a luat putin din puterea motorului, asta e impresia mea.

Merci,
Altea XL Style facelift - 1.4 TSI 125 CP CANDY WHITE
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

25 Oct 2010, 09:58

Nu, upgrade-urile de soft pe filiera producatorului sunt confidentiale. Nu au nici o sansa sa ajunga la mine si sincer nici nu as avea ce sa fac cu ele, imi lipseste aparatura de scriere (rescriere).
In mod normal, update-urile se fac gratuit (in ultima vreme se fac si in mod automat prin conectarea direct la serverele VAG prin intermediul interfatei de la dealer). Updateurile nu sunt doar la motor, ci si la alte elemente / echipamente electronice de pe masina.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

01 Noi 2010, 10:39

Am primit un mesaj in care mi se cerea procedura pt. retrofit-ul senzorului pt. nivelul lichidului de parbriz.

Piese necesare:

- senzor pt. nivelul lichidului 7M0 919 376 1 buc. - aprox. 60 de lei
- conector 2 pini pt. senzor 7M0 973 202 1 buc. - aprox. 30 de lei
- cablu senzor 000 979 133 (merge si 000 979 133 A - asta are contactele placate cu aur pt. o mai buna conductivitate) - 1 buc - aprox 7 lei
- garnitura 7M0 919 382 1 buc - aprox 8 lei
- cablu IC .Aici e o mica problema, nu imi dau seama ce fel de cablu inntra in conctorul de 36 de pini (adica daca e 0.63, 1.5 sau 2.8 ). Mi-e lene sa desfac masina acum, asa ca mai bine cumpara cate unul din fiecare :) nu e o avere. Inclin s acred ca e cel cu 009 la sfarsit, insa nu bag mana in foc.
So..000 979 009 1 buc - aprox 8 lei
000 979 025 1 buc
000 979 026 1 buc
- cablu electric 0,5 - 7 metri (mai bine sa ai de unde taia, decat sa fie prea scurt)


Scule necesare:
- chei torx
- chei hexa
- banda izolanta si alte nimicuri
- burghiu pr. gaurirea rezervorului, daca se pastreaza cel de pe masina. Daca se cumpara rezervorul mare de 5 l, gaura e facuta din fabrica. Sunt sanse ca si pe rezervorul mic gaura sa fie facuta si sa fie acoperita de o garnitura.
- VCDS pr. recodare

Procedura:
- Se demonteaza bara fata. E prinsa pe lateral cu suruburi torx. Se poate realiza si demontand doar roata dreapta si contraaripa, insa e mai greu de tras cablajul.
- Se demonteaza bateria, incepan cu borna negativa. Se scoate complet, sub suportul bateriei existand un seal prin care firele de la senzor vor ajunge la ceasurile din bord.
- se monteaza senzorul pe vasul de lichid, se aplica garnitura si se verifica etanseitatea.
- firul 000 979 133 se taie in 2, in parti inegale pt. ca conexiunile sa nu fie in acelasi loc si fiecare parte (care are un pin in varf) se introduce in conectorul 7M0 973 202. Conectorul are o siguranta, se deblocheaza siguranta iar dupa introducerea firelor se blocheaza la loc. Se introduce conectorul cablat in senzor si se prelungesc firele pe traseul existent - cablajul rezultat ar fi bine sa fie izolat, eventual intr-un tub flexibil - . Atentie: e important sa stii care fir e de la pinul 1 si care de la pinul 2 din senzorul de lichid!! Prin gaura de sub suportul de baterie se introduc in habitaclu.
- se demonteaza ceasurile din bord si se scoate conectorul de 36 pini din locasul lui.
- conexiunile ce trebuiesc facute sunt urmatoarele : pinul 1 senzor la pinul 33 si pinul 2 la pinul 34. Conexiunile la ceasurile din bord se fac cu ajutorul unuia dintre firele 000 979 009, 000 979 025, 000 979 026 (nu stiu exact care - trebuie sa verifici la fata locului). Se taie firul in doua parti inegale si fiecare jumatate se leaga conform celor spuse mai sus.
- se pun piesele la loc in ordine inversa.

Recodare:
- cu VCDS se recodeaza adresa 17. In codingul de forma 00??x0x, in locul ?? se adauga matematic 04 la codingul existent. Daca e 00, se modifica la 04, daca e 03, se modifica la 07 etc.

Succes!
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
kissocsi
Mesaje: 3
Membru din: 02 Noi 2010, 18:48
Localitate: oradea
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

02 Noi 2010, 21:36

Salutari

mar interesa si pe mine cum pot face sa mearga roll up/down a geamurilor din telecomanda la un seat ibiza 2002 1.4 74kw bbz :hi
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

03 Noi 2010, 08:07

Cu un soft pe care eu nu il am si nici nu stiu sa iti spun procedura.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

 
Avatar utilizator
kissocsi
Mesaje: 3
Membru din: 02 Noi 2010, 18:48
Localitate: oradea
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

03 Noi 2010, 22:54

Mersi pentru raspuns

eventual imi poti spune ce a-si mai putea modifica (activa) din optiuni ascunse cu vag com?
Ultima oară modificat 04 Noi 2010, 12:54 de către Cosmin, modificat 1 dată în total.
Motiv: Nu mai folosi te rog text bold. Vad destul de bine fontul normal.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

04 Noi 2010, 12:55

Sincer sa fiu, pt. Ibiza din 2002 habar nu am. N-am scanat niciodata asa ca nu pot sa iti spun.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
MrPain
Mesaje: 108
Membru din: 29 Noi 2009, 22:28
Localitate: Bucuresti/Constanta

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

08 Noi 2010, 17:00

Multumesc pentru retrofit.

Eu am senzor, ce imi lipsesc sunt cablurile si codarea din calculator.

Sper sa am timp, ca e destul de elaborios pentru un novice :D.

Cheie torx ziceai.. :yah
Seat Leon Sport-Up 1.4 TSI
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

08 Noi 2010, 20:35

Mda..Ma rog, "biti" torx. E mai bine acu' ?

Senzorul..l-ai cumparat sau de unde il ai?
Daca martorul nu a fost activ cand a venit masina din fabrica, sigur nu e montat pe rezervor. Daca se face recodarea adresei 17, becul din bord se aprinde oricum, indiferent daca ai senzor sau nu. Diferenta e ca daca nu ai senzor sta aprins tot timpul.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
MrPain
Mesaje: 108
Membru din: 29 Noi 2009, 22:28
Localitate: Bucuresti/Constanta

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

08 Noi 2010, 22:03

Salut Ghita,

Glumeam :drive

Masina a venit cu senzorul instalat. Vasul lichidului este cel de 5 L, fiindca are si spalator de faruri. Din ce m-am uitat trebuie bagata doar mufa in senzor, in acei papuci.

Tot ce trebuie sa fac este sa ii fac legatura de la senzor la bord si sa il codez.

Mersi mult pentru explicatii, imi sunt de ajutor.

Cand ma voi apuca de treaba, voi face si un DIY.
Seat Leon Sport-Up 1.4 TSI
 
Avatar utilizator
kissocsi
Mesaje: 3
Membru din: 02 Noi 2010, 18:48
Localitate: oradea
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

10 Noi 2010, 15:38

Am gasit pentru ibiza 6Q0959433 E

I can't find anything about it here on the forums so I decided to post this information here. A while ago some clever geniuses in germany discovered that you can modify the software of the central convinience control module so that it works like it does in Audi cars for ages and it does in the newer VW.

Press and hold the open button on your keyfob and the windows roll down
Press and hold the close button on your keyfob and the windows roll up

What do you need to do to get this to work?

1) a laptop or pc
2) a serial vag-com cable. Not all of them work for this. ProChip and orignal Rosstech interfaces are known to work in most cases
3) a pretty old dos only software called VDC Pro

You can't do this from any windows version (Dos only!), with any USB interface or with VAG-COM or a VW 1551 tester.

Use the following procedure to reprogram the module

1. start vdc
2. connect to central convenience (46)
3. start login procedure (11)
4. use the code 19283
5. read serial eeprom (26)

Find the list of known values further down this post. Write down the original values at and continue.

6. write serial eeprom (27)

Enter the memory address and value mentioned in the list down below.
Do this for all addresses mentioned

7. end output (06)

Now exit your car and lock it. When you now open your car with the keyfob and hold the button the windows should start to roll down and stop when you lift your finger.

This works for all VW/Seat/Skoda cars that use the same type control module. Passat B5, B5.5, Golf Mk IV, Seat

The following codes have been collected on different boards in Germany for the listed modules:


Partea Nu: 6Q0 959 433 E

4361 - 8A (138) minus 8 = 82 (130)
4362 - 8A (138) minus 8 = 82 (130)
4363 - 8A (138) minus 8 = 82 (130)
----------------------------

soferului usa

8224 - 4F (79), plus 16 = 5F (95)
8269 - 4F (79), plus 16 = 5F (95)
8314 - 4F (79), plus 16 = 5F (95)
-----------------------------

fata dreapta usii

12 320 - 4F (79), plus 16 = 5F (95)
365 12 - 4F (79), plus 16 = 5F (95)
12 410 - 4F (79), plus 16 = 5F (95)

----------------------------

ultima a lasat usa (daca au electric. erector)

16 416 - C9 (201), plus 16 D9 = (217)
16 461 - C9 (201), plus 16 D9 = (217)
16 506 - C9 (201), plus 16 D9 = (217)
-----------------------------

Usa din dreapta (daca au electric. Erector)

20 512 - C9 (201), plus 16 = D9 (217)
20 557 - C9 (201), plus 16 = D9 (217)
20 602 - C9 (201), plus 16 = D9 (217)
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

11 Noi 2010, 09:18

Bravo!
Trebuie sa gasesti pe cineva cu VCDS (Vag Com) cu interfata pe serial. Eu am doar interfata USB, care nu merge pt. a efectua adaptarile respective.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
u_don_t_know_me
Mesaje: 6
Membru din: 02 Sep 2010, 14:17

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

19 Noi 2010, 14:43

salut, Ghita. Am un leon din iunie 2008 si ma intereseaza daca imi pot activa functia cornering si coming home/leaving home. Mentionez ca masina are computer de bord si pilot automat. Multumesc anticipat.
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 143

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori