Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 143
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

30 Apr 2010, 09:32

Se poate activa LH..daca stii pe cineva cu VCDS, iti explic eu cum se face.
Mare atentie cu farurile alea..am scris mai demult cum functioneaza si descrierea completa a componentelor (faruri, controllere, senzori de autolevelling etc.)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
CIOBY R H U
Mesaje: 618
Membru din: 08 Mai 2009, 22:57
Localitate: CONSTANTA

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

30 Apr 2010, 12:00

uraaaa ce bine ca mere :yah cred ca sapt viitoare o sa ma duc la cineva sa activez functia.postez atunci sami explici k poate nici OMU deacolo nu stie.ms mult ghita :cheers ma inclin :hi numa bine
Seat Leon SPORT-UP Magico Black
CUPRA LOOK & SOUND
 
CIOBY R H U
Mesaje: 618
Membru din: 08 Mai 2009, 22:57
Localitate: CONSTANTA

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

30 Apr 2010, 12:01

aa si in leg cu farurile poate imi da toate astea de care spui...controlere etc etc.o sal mai intreb si iti zic.ink o data ms mult.sal
Seat Leon SPORT-UP Magico Black
CUPRA LOOK & SOUND
 
Avatar utilizator
cipi_sb
Mesaje: 106
Membru din: 19 Sep 2008, 19:25
Localitate: SIBIU
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

30 Apr 2010, 20:57

salut cosmin ,am facut un test la alex si a dat eroare 17965 comanda presiune servomotor ai idee despre ce e vorba?
Leon 1M 1.9 TDI 150cp
Imagine
 
TFL-SUSPENSION
John
Mesaje: 274
Membru din: 28 Noi 2007, 10:38
Localitate: VL

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

01 Mai 2010, 14:34

salut :)


se poate activa cu VAG-comul la Seat Cordoba 6l 2007 "dotari" cum ar fii :

- sa se inchida usile dupa 15 km/h
- sa se aprinda farurile cand deschizi masina
- sa inchizi geamurile din telecomanda ?

sau poate imi zici si mie exact ce pot activa pe masina si unde sa intru :) ( am INTERFATA VAG COM VCDS 908)
Seat Cordoba 6L2 1.4 BNM TDI
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

01 Mai 2010, 16:31

Cipi, e aceeasi problema de care am discutat..Momentan eu nu am interfata, te sun cand vine.
Trebuie sa verificam conexiunile si furtunele.
Servomotorul de care vorbesti e N75..
Dar vedem despre ce e vorba in cursul saptamanii. Te sun.

TFL-SUSPENSION, depinde de configuratia din fabrica a masinii. Daca componentele elctronice suporta functiile respective.

musat ionut, scuze ca iti raspund cu intarziere..Pune tot logul de la scan aici.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
TFL-SUSPENSION
John
Mesaje: 274
Membru din: 28 Noi 2007, 10:38
Localitate: VL

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

03 Mai 2010, 10:46

pai explica-mi si mie cum fac ,unde intru
Seat Cordoba 6L2 1.4 BNM TDI

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

04 Mai 2010, 08:50

Modificarile de care vb tu se fac prin recodarea convenience sau comfort system (adresa 46). Insa nu toate modificarile de care vorbesti se pot face cu VCDS pe masina ta, iar unele sunt indisponibile.

Pt. activare selective opening, urmareste codingul de mai jos:

* 00016 = Central Locking without Power Windows
* 00064 = Central Locking with 2 Power Windows (Front)
* 00256 = Central Locking with 4 power Windows (Front & Back)

* +00 = 2-Door with Selective (Single) Door Locking active
* +01 = Selective (Single) Door Locking inactive
* +02 = 4-Door
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

04 Mai 2010, 21:37

Cosminus, ma plictiseam la munca si am tradus un material de la Ross-Tech legat de erori VAG COM date de alimentarea cu benzina.
Daca nu l-am postat bine, il muti tu, te rog. Stiu ca aici se vorbeste despre Vag-Com, de-aia m-am gandit sa postez aici :D

Ajustari in alimentarea cu benzina - FUEL TRIMS (VAG-COM)

Unele dintre cele mai des intalnite coduri de eroare (DTC – Diagnostic Trouble Codes) sunt legate de ajustarile in alimentarea cu benzina (amestec bogat, amestec sarac) In cele ce urmeaza, vor fi prezentate ajustarile in alimentarea cu benzina, cat si repercusiunile acestora asupra functionarii motorului.

Unitatea ECU (Engine Control Unit – Unitatea de Control a Motorului) regleaza amestecul Aer/Combustibil (A/F – Air / Fuel mixture) in scopul mentinerii nivelulurilor optime de putere, randament si emisii poluante. Raportul A/F se exprima fie ca un raport (14.7:1, spre exemplu) sau drept o valoare Lambda. Cu o benzina buna (isooctane – cifra octanica ridicata), valoarea Lambda 1.0 este egala cu 14.7:1 A/F. Aceasta valoare este cunoscuta sub numele de "Stoichiometrica", si presupune o conditie in care exista un echilibru perfect intre moleculele de oxigen si diversele molecule de hidrogen si carbon prezente in carburant. Cu benzina aditivata pe care majoritatea o folosim, raportul A/F real de 15:1 este apropiat celui stoichiometric.

Daca valoarea Lambda este mai mare decat 1.0, atunci se poate spune ca exista un surplus de aer si ca motorul functioneaza cu amestec sarac (running lean).

Daca valoarea Lambda este mai mica decat 1.0, atunci se poate afirma ca exista un surplus de combustibil si ca motorul functioneaza cu amestec bogat (running rich). De notat este faptul ca raporturi sunt determinate pe unitati de masa (grame) si nu de volum (cm3).

Cineva ar putea intreba de ce nu ruleaza motoarele in permanenta la valoarea Lambda = 1.0? Ei bine, ele ruleaza asa IN MAREA PARTE a timpului. La un regim de deplasare economic (cruise) sau la ralanti (idle), amestecul este mentinut la valoarea Lambda=1.0 pentru a mentine convertorul catalitic la o eficienta optima, in acest fel diminuand emisiile poluante. Cu toate acestea, atunci cand este nevoie de acceleratie, amestecul devine mai bogat. De ce? Puterea maxima se realizeaza intre valori Lambda de 0.85 si 0.95 (intre 12.5 si 14.0 raport A/F cu iso-octan). Asadar, in timpul accelerarii, amestecul devine mai bogat. Cateodata se doreste ca amestecul sa fie si mai bogat in timpul accelerarii pentru a evita detonatiile (pre-aprinderea amestecului generata de temperaturile excesive de la nivelul cilindrilor. Motoarele VAG 1.8T au un raport de compresie relativ ridicat pentru gama de motoare turbo, ceea ce le face foarte susceptibile la detonatii sub valori de Boost ridicate.

Asadar, acum stim ca ECU intentioneaza sa fie in masura sa controleze raportul A/F. ECU are un set prescris de valori (maps - harti) pentru o anumita turatie, sarcina etc. Prin urmare, ECU dicteaza injectoarelor timpul in care ele pulverizeaza combustibil (**.* millisecunde) si acest lucru AR TREBUI sa conduca obtinerea raportului A/F dorit. Ei bine, daca ii spui unui angajat sa mearga sa faca ceva, trebuie sa te si asiguri ca acel angajat duce la indeplinire sarcina, nu e asa? ECU se bazeaza pe niste martori (senzorul de oxigen O2 din fata si MAF-ul (Mass Air Flow – senzor de curgere aer in admisie), in principal) care vor transmite inapoi la ECU daca amestecul dorit a fost atins sau nu. Senzorul de oxigen din spate este folosit, in principal, pentru a monitoriza starea convertorului catalitic (catalizatorului), desi, in unele aplicatii, acesta contribuie la atingerea unui nivel mai exact de informare.

Pe baza raspunsului de la martori, ECU invata sa aplice un factor de corectie asupra comenzilor lui catre injectoare. Daca stii ca angajatilor le va lua mai mult timp sa realizeze o sarcina, acest lucru trebuie avut in vedere in faza de planificare a lucrarilor (injectoarele sunt intr-o uniune, deci este greu sa le demitem). Aceste valori invatate sunt introduse in circuitul dintre hartile din memoria Flash ROM a ECU ("chipul") si semnalul catre injectoare. Aceste valori compenstoare sunt cunoscute sub numele de "ajustari" ("trim"). Asadar, unde se regaseste cuvantul "trim", aceasta inseamna "compensare".

"Add" inseamna ajustare aditionala, se refera la un dezechilibru al motorului aflat la ralanti. Atunci cand ECU foloseste o ajustare aditionala, el comanda injectoarelor sa stea deschise o anumita perioada de timp mai lunga sau mai scurta. Defectul (e.g. pierderi de vacuum – vacuum leaks) devine din ce in ce mai insesizabil pe masura ce turatia motorului creste. Pentru valori de adaptare aditionale, reglajul aprinderii (injection timing) este schimbat cu o anumita valoare fixa (un anumit increment). Aceasta valoare nu depinde de reglajul de baza al aprinderii.

"Mult" inseamna ajustare multiplicativa, se refera la un dezechilibru al motorului pe toata plaja de turatii a acestuia. Defectul (e.g. injector blocat / infundat) devine din ce in ce mai pregnant la regimuri de turatie mai ridicate. Pentru valori de adaptare multiplicative, exista o schimbare procentuala in reglajul aprinderii. Aceasta schimbare depinde strict de reglajul de baza al aprinderii.

Puteti verifica starea actuala de ajustare a motorului prin folosirea VAG-COM, mai exact inspectia Grupului 032 din blocul de masura a motorului. Primele doua campuri vor avea procente. Primul camp se refera la ajustarea la ralanti (Additive). Cel de-al doilea se refera la ajustarea la turatii mai inalte ale motorului (Multiplicative). Valorile negative indica faptul ca motorul functioneaza in regim foarte bogat si senzorul de oxigen il face – din acest motiv – mai sarac prin reducerea timpului in care injectoarele stau deschise.

Valorile pozitive indica faptul ca motorul functioneaza in regim foarte sarac si senzorul de oxigen il face – din acest motiv – mai bogat prin cresterea timpului in care injectoarele stau deschise.

Este perfect normal ca oricare dintre cele doua campuri sa fie diferite de zero. De fapt, valoarea zero in ambele campuri indica fie faptul ca au fost recent resetate codurile (resetarea va anula si valorile de ajustare) sau faptul ca ceva nu functioneaza corespunzator. Daca valorile se indeparteaza prea tare de valoarea zero, aceasta va genera un cod de diagnostic al unei probleme (cod de avarie) si pot aprinde indicatorul MIL (denumit in mod current Check Engine Light, sau CEL). Specificatiile pentru operare normala sunt in spectrul a +/- 10%.

In general, o valoare iesita din comun regasita in primul camp (Additive) indica o pierdere de vacuum deoarece este prezenta in principal la ralanti, cand valorile de vacuum sunt maxime. O valoare iesita din comun pentru cel de-al doilea camp (Multiplicative) indica un defect la regim de turatii mai mari, si poate insemna si un senzor MAF cu probleme.

Aceasta este o verificare simpla a functionarii senzorului MAF. Realizati o acceleratie completa pana la linia rosie a turometrului (de preferat cu treapta a II-a, a II-a sau a IV-a de viteza). Grupul 002 arata in mod normal masa de aer in g/s. Valoarea maxima a masei de aer trebuie sa fie mai mult sau mai putin egala cu 80% din puterea masinii.

Asadar, daca aveti o masina stock de 150 CP, motor 1.8T, asteptati-va sa aveti in jur de 120 g/s. Daca valoarea inregistrata este mult mai mica decat cea calculata, senzorul MAF nu functioneaza corect. Acest calcul este valabil si in cazul masinilor chip-uite (remapped), dar programele "race" pot produce mai multi cai putere cu precadere prin intermediul reglajului aprinderii, decat printr-o mai mare masa de aer. Tocmai de aceea, citirile trebuie interpretate cu indulgenta.

Sursa: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html
© Nicky Dobreanu, May 2010


P.S. Pentru cei nefamiliarizati cu Sonda Lambda, un articol mai mult decat interesant puteti gasi pe http://www.pilotauto.ro/magazin/home-ma ... nda-lambda
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

05 Mai 2010, 08:42

Multumesc Nicky pt. post si pt. traducere (a fost ceva de munca) :D . Citisem si eu articolul respectiv acu' ceva vreme..Insa e mai comod sa il citesc in romana.. :P
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
supuranvlad
Mesaje: 133
Membru din: 15 Apr 2010, 18:54
Localitate: deva
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

09 Mai 2010, 00:13

am o intrebare.la toate leonurile arata cand ti se termina solutia de parpriz(mentionez am 1P)sau doar in functie de echipare.la fel si pentru martorul de bec ars.ms
si scuze pt celalalt post:)
seat leon 1.6 102 cai(1P)
 
Avatar utilizator
mendez
Mesaje: 296
Membru din: 19 Noi 2008, 23:30
Localitate: Zalau, Salaj

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

10 Mai 2010, 18:21

Pt un seat altea vreau sa stiu daca se poate activa din telecomanda sa las jos toate geamurile, cand tin apasat pe deschis. Precizez ca ,pot sa le las jos, daca tin cheia in pozitia deschis in iala usii sau sa le urc sus daca tin pe pozitia inchis.
Multumesc.
Seat Altea 2004 Rojo Emocion 1,9 TDI 77KW, 105CP , BKC
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

10 Mai 2010, 21:35

ma bag si eu in seama(spre sa nu fie cu suparare)
@mendez ce vrei tu sa faci depinde de masina,pe un leon din 2005 ( unul dintre primele modele) nu poate sa activeze functia asta.
la mine a mers,diferenta este de cateva luni de fabricatie si tara pt care a fost fabricata.
tind sa cred ca e posibil sa-ti mearga,dar la fel de posibil e sa nu.

activeaza-ti si functia sa tii apasat 3sec sa se inchida automat

@cosmin treaba asta n-am putut sa o inteleg
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

11 Mai 2010, 08:32

Corect, Tibi are dreptate. Depinde de masina. Fac si eu cateva completari...

Vlad, nu la toate masinile exista functia asta. Ca sa ai indicator pt. nivelul solutiei de spalat parbrizul trebuie ca in rezervor sa existe un senzor si IC (cesurile din bord) sa aiba LED-ul respectiv. Modelele entry level au modele de ceasuri diferite, asa ca slabe sanse sa existe LED-ul chiar daca adaugi senzorul ulterior (aceeasi discutie si pt. cruise control - la multe masini desi functia e activa si functioneaza, nu se aprinde becul in bord pt. indicatorul cruise.)
Martorul de bec ars e la toate. Poti face un test simplu..scoti un bec si vezi daca se aprinde ceva. :)

Mendez, daca se coboara / urca cu cheia in usa va merge.

Acum, dupa cum zicea si Tibi, exista 2 moduri in care geamurile vor urca / se vor lasa din telecomanda:

- varianta de apasare continua. Asta inseamna ca geamurile se vor misca atat timp cat se tine apasat butonul de pe telecomanda (deschidere sau inchidere). Daca se opreste apasarea, geamurile se vor opri. Varianta cu apasare continua functioneaza 100% daca geamurile se pot inchide / deschide din cheia aflata in butucul usii.

- varianta de apasare scurta (3 sec). Asta inseamna ca geamurile vor face cursa completa (inchidere / deschidere) la o apasare de 3 secunde pe butonul telecomenzii. Nu trebuie sa ma tii butonul apasat, 3 sec. e suficient. Functia asta NU functioneaza pe toate modelele (insa functioneaza cea cu apasare continua), depinde de anul de fabricatie si de echipamanetele electronice de pe masina ( nu mai detaliez despre ce echipamente e vorba decat daca e cineva interesat in mod special)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Trainelu
Mesaje: 1708
Membru din: 13 Iun 2008, 07:54
Localitate: Bucuresti

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

11 Mai 2010, 08:41

ghita_celofan scrie:
Traian, Cel pt. nivelul lichidului de parbriz se poate activa, insa trebuie instalat senzorul. Senzorul de nivel e in vasul cu lichidul de spalare si trebuie conectat la cluster (ceasuri), apoi se recodeaza adresa 17 (Instruments).
La fel si cu senzorul pt. placute. Din cate stiu eu, e doar pe fata si pt. activare trebuie initial trase niste fire.
Se pot verifica daca cei doi martori sunt activati in codingul Instruments. Codingul e de forma 00??x0x, unde ?? reprezinta
00 = nici o optiune
+01 = senzor uzura placute de frana activ
+02 = martor centuri de siguranta activ
+04 = senzor pt. lichidul de spalat parbriz / faruri activ
Daca toate optiunile sunt activate, codingul ?? reprezinta suma cifrelor de fata. De exmplu, toate optiunile activate va avea codingul 0007x0x.
CHiar daca sunt activate, optiunile respective nu for functiona daca nu exista legaturile electrice realizate.


Revin la aceasta intrebare:
Initial aveam 0002x0x si am incercat combinatiile 01; 03; 05; 07 si mi-a dat eroare dar la 06 a mers si mi s-a aprins martorul in bord de la lichidul de spalare. Este posibil ca acel martor sa nu functioneze nefiind legat?
ALTEA XL 1.6 STYLANCE
ZENITH GREY
Imagine
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 143

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori