Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 143
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

14 Dec 2009, 12:06

Bogdan, e posibil. Nu stiu exact sa-ti spun, dar in principiu ar trebui sa functioneze, atata timp cat faci legaturile de la 8 la 14 pini identic. Discutia e legata de xenonul aftermarket pe care vrei sa il pui, cu bec D2S..Ti-am explicat pe cum e treaba..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

14 Dec 2009, 12:08

Cateva aspecte despre farurile bixenon OEM

In ultima vreme am tot primit pe privat tot felul de intrabari referitoare la functionarea farurilor cu xenon OEM. Am mai scris si in trecut cateva aspecte, insa erau legate doar de piesele necesare pt. retrofit.

Fac aici unele precizari..

1. Cum functioneaza

Pe modele Seat (Leon 1P, Altea / XL / Freetrack, Toledo 5P) farurile bixenon exista in doua variante. Anterior 2006 , farurile nu aveau si optiunea “adjustable AFS dynamic curve lighting “. S-a introdus la toate modelele odata cu MY 2007.
As vrea sa precizez inca odata ce inseamna bixenon..Farurile bixenon genereaza “faza scurta” si "faza lunga" pe un singur bec (D1S), la faza lunga modificandu-se unghiul de focalizare.
La farurile cu dymanic curvelight, focalizarea e controlata de steering angle sensor (G85). Asta inseamna ca lumina farurilor se misca odata cu unghiul de rotatie al volanului. Miscarea are loc la viteze mai mari de 10 km / h.

Sistemul de lumini bixenon (inclusiv cel AFS) e compus din faruri, 2 senzori de autolevelling (unulm pe bratul suspensiei stanga fata, unul pe bratul suspensiei stanga spate) si o unitate de control pt. autolevelling situata in spatele torpedoului.
Rolul senzorilor e de a corecta constant focalizarea farurilor in functie de incarcatura masinii si denivelarile drumului pt. a nu “orbi” pe cei de pe contrasens. De asta pt. farurile bixenon nu exista buton de reglaj in interior. Pozitia lor e ajustata automat si continuu.
In Europa (unele tari) e reglementat prin lege ca masinile care au faruri cu xenon trebuie obligatoriu sa aiba si sistem de spalare a farurilor. Asta pt. ca eventualele depuneri sa nu cauzeze erori in focalizare.

2. Se pot monta faruri bixenon pe o masina care nu a avut asa ceva din fabrica?

Da, se pot monta. Atat bixenon, cat si bixenon AFS cu dynamic curvelight. Diferenta intre cele doua consta in cablajul diferit, in sensul ca cele AFS sunt legate in plus la J527 (Steering column electronics).

Pt. a monta bixenon pe o masina care nu a avut asa ceva din fabrica , pe langa piesele necesare (faruri complete - cu becuri D1S, controller, motor de ajustare a pozitiei, senzori de autolevelling, unitate de control pt. senzori (J341), cablaje - cablajele se pot face si artizanal sau se pot cumpara - e exemplu de la kufatec.de) e nevoie ca masina sa aiba J519 (Central elctrics control module) varianta highline.
Termenul de midline, lowline si highline nu-mi apartine, sunt clasificate asa de cei de la Ross Tech si se poate verifica ce tip de modul e prin terminatia codului de pe piesa.. Spre exemplu, J519 are codul de forma 1K0 937 049 XX sau 3C0 937 049 XX , ultimele doua litere determinand felul acestuia.

In plus, farurile cu xenon au un conector cu 14 pini (insa doar 11 sunt folositi), spre deosebire de farurile cu halogen care au conector cu 8 pini. Asadar, e nevoie de un ‘adaptor de la 8 la 14 pini, care se poate face din piese cumparate de la dealer sau se poate cumpara de-a gata aftermarket..

Legaturile ce se fac in plus fata de farurile cu halogen sunt urmatoarele (pt. ambele faruri) :
- un pin (11) merge la J519 D/6 (stanga), un pin la J519 A/5 (dreapta). Asta pt. a functiona faza lunga.
- pinii 1,2,3,4 de la fiecare far se leaga la J341, pt. senzorii de autolevelling. Si aici o prezizare. Farurile FUNCTIONEAZA si fara senzorii de autolevelling, insa in Europa e ilegal sa nu ai autolevelling pe masina.
- conectorul cu 3 pini (de fapt 4, insa doar 3 sunt folositi) de la senzorii de autolevelling se leaga la unitatea de comanda J431.

Cam asta e in mare..Daca aveti intrebari..:)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
ing007
Mesaje: 5
Membru din: 18 Mar 2009, 08:06
Localitate: Arad

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

14 Dec 2009, 14:54

Imi cer scuze daca intrebarea mea este offtopic, dar am nevoie de ajutor: mi-a "murit" bateria, iar acum radio-cass ul este blocat, codul nu il am din pacate. Stie cineva variante de deblocare a casetofonului? Am auzit ca in unele cazuri codul se poate afla daca se comunica datele masinii de identificare si seria casetofonului. Multumesc.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

14 Dec 2009, 17:26

Exact. Mergi la dealer. Cu seria playerului si VIN-ul masinii pe care a fost montat initial.
Sau, daca ai Leon 1M, ar trebui sa ai pe prima pagina a manualului de utilizare al playerului un cod.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
ing007
Mesaje: 5
Membru din: 18 Mar 2009, 08:06
Localitate: Arad

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

15 Dec 2009, 08:44

Multumesc de raspuns; 1M am, dar pe prima pagina a manualului casetofonului exact aria cu codul este decupata...; neamtul a fost constiincios si a decupat zona respectiva cum se cerea. La dealer e mai nasol un pic, ptr ca in Arad nu este reprezentanta Seat, doar la Timisoara si la Oradea este. La TM costa 100 si ceva lei, iar la Oradea costa ~15euro. La TM mi se pare prea scump, iar Oradea este un pic prea departe din pacate si de aceea cautam alte variante. Multumesc ptr raspuns oricum.
 
AlexCl
Mesaje: 124
Membru din: 23 Iun 2008, 16:28
Localitate: Brasov/Bucuresti
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

17 Dec 2009, 15:20

Ti-am dat un PM dar incerc si aici. Duminica am chef de o plimbare pana in Sibiu. Ai timp sa imi faci si mie niste magii la masinuta?
 
CIOBY R H U
Mesaje: 618
Membru din: 08 Mai 2009, 22:57
Localitate: CONSTANTA

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

22 Dec 2009, 01:09

salut...am un leon 1p 1.6 benzina si am 3 probleme la el:
1.imi ramane senzorul de usa deskisa aprins(am intrebat la seat si mi sa spus ca e de vina computerul de usa dreapta care trebuie skimbat...pret 500lei.o alta pr k usa din dreapta nu se mai incuie decat manual.si ink cv butonul din dreapta de la geam nu mai merge mi sa spus k tot din cauza asta)
2.martor de airbag(am incercat din vagcom da nu se sterge,poate imi spui si mie pasii)
3.sonda lambda aprins in bord(o sterg si dupa cateva munite in mers iar apare)
sper sa ma poti ajuta k am un pom de craciun in bord si ma seaca tare pr astea.ms mult
Seat Leon SPORT-UP Magico Black
CUPRA LOOK & SOUND

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

22 Dec 2009, 10:55

Salut!

In primul rand scrie si tu in limbaj non-messenger si foloseste un minim de semne de punctuatie.. Nu de alta, dar probabil mai citeste si alta lume pe aici in afara de mine si de tine..Sa nu le facem viata grea..:)

In al doilea rand...Nu pot sa ma pronunt daca nu ai un log de la vreo scanare pe care sa ma uit..
Problemele cu usa pot avea multe cauze, la fel si cele cu led-ul de la airbag aprins.
Referitor la martorul de la evacuare (sonda lambda)..Ai schimbat sau ai facut modificari cumva la evacuare?

Fa-mi un log cu VCDS si posteaza-l aici.. O sa ma uit peste el si revin cu detalii..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Trainelu
Mesaje: 1708
Membru din: 13 Iun 2008, 07:54
Localitate: Bucuresti

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

22 Dec 2009, 11:22

O intrebare: are vreun rost sa ma duc la service daca nu-mi merge aerul dimineata si pana ajung la ei merge?
ALTEA XL 1.6 STYLANCE
ZENITH GREY
Imagine
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

22 Dec 2009, 11:30

Am citit despre problema ta, Traian...

Nu stiu ce sa zic..Daca aia au zis ca nu are nimic..se poate sa fie doar din cauza temperaturilor foarte scazute... Acu vreo cativa ani mie nu mi s-au aprins farurile..Si era tot asa, un ger... Au pornit dupa vreo 10 minute..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
CIOBY R H U
Mesaje: 618
Membru din: 08 Mai 2009, 22:57
Localitate: CONSTANTA

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

24 Dec 2009, 18:28

nam cum sa fac acum pentru ca nu sunt in oras.am vrut sa te intreb si pe tine pentru ca vad ca esti meserias :D si vroiam poate imi poti spune asa in mare ca sa ma pregatesc(sau sa vad daca cei de la seat au dreptate)ms oricum numai bine
Seat Leon SPORT-UP Magico Black
CUPRA LOOK & SOUND
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

25 Dec 2009, 17:00

Multumesc pt. apreceiere, insa eu nu sunt "meserias".. Sau cel putin nu in intelesul clasic al termenului.. In fine..

As putea sa scriu 3 pagini cu posibile cauze ale problemelor tale..Insa ar fi in zadar.. E ca si cum i-ai scoate unui om toate organele interne pe rand sa vezi care e bolnav..

Cei de la Seat cand ti-au explicat cam despre ce e vorba au avut un minim de informatii masurate de instalatiile electronice ale masinii..Daca eu nu vad exact un log de diagnoza, nu pot sa te ajut cu nimic.. Fac spume degeaba la gura..Sau mai bine zis imi rup degetele aiurea pe tastatura..:)

Revino cu un log si te ajut cu cea mai mare placere..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
stroescu76
Mesaje: 3
Membru din: 11 Ian 2009, 22:05
Localitate: Ploiesti

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

27 Dec 2009, 17:18

Salut,am o Altea XL care a fost dauna totala la 8000Km,eu am luat-o si am facut din ea o masina cat decat normala.Am cu ea 35000Km si nu am avut probleme,in afara de ABS care nu merge pentru ca la lovit motorul si trebui sa-l cumpar ,am crezut ca e mufa pe care am schimbat-o,cum pot afla daca e calculatorul si daca sti vreun second.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

27 Dec 2009, 19:59

:) :) Semnele astea de punctuatie...Cred ca e in aer ceva..:)

Hai sa vedem daca am intels bine..Nu merge ABS pt. ca s-a distrus controllerul..Tu ai crezut ca e defecta o mufa, dar de fapt era modulul de comanda..corect pana aici?

Presupun ca te referi la "second" ca si echivalent pt. parcuri de dezmembrari..Daca la asta te referi, din pacate nu stiu unul anume..Poti sa dai un search pe net, sunt multe firme care se ocupa cu asa ceva..

Bafta!
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

27 Dec 2009, 20:33

Era sa uit...

Vreau sa multumesc din suflet tuturor ce mi-au telefonat sau mi-au trimis sms-uri si mailuri..
Imi cer scuze daca nu am reusit sa va raspund la toti..

Va doresc si eu multa sanatate, liniste, sper sa aveti parte de sarbatori fericite si de un an nou mult mai bun!

Si atasez o imagine ce mi-a venit prin newsletterul Seat Romania..:)


Imagine
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 143

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator