Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
 
Avatar utilizator
boditza
Mesaje: 333
Membru din: 14 Feb 2012, 13:00
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

10 Apr 2015, 21:20

Maine o sa cumpar un RNS 510 de vw versiunea P pe care vreau sa il montez pe seatul meu (LEON 1P din 2008). Am inteles ca trebuie sa decupez ceva in ineriorul bordului? Ce scule as putea folosi?
Trim-ulse scoate usor? In momentul de fata am RNS300 deci cam acelasi trim cu RNS510.
 
nicu_cornean
Mesaje: 3
Membru din: 09 Aug 2015, 23:32
Localitate: caransebes, caras-severin
Contact:

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

13 Aug 2015, 19:33

Buna. Sant nou pe forum si vreau sa fac si eu unele modificari la masina mea. Este vorba de un seat altea XL din 2007 pe care doresc sa montez mai multe componente de pe un seat toledo din 2005. Acum vr doua saptamani am avut un accident cu toledo din care mare lucru de pe masina ma refer la elemente de caroserie nu a ramas neatins, intr-o curba am derapat si mam dat cu ia peste cap...... In urma acestiu accident mi-am cumparat altea XL si vreau sa iau cate ceva de pe toledo sa pun pe altea. Precizez ca altea xl are aceasi motorizare ca pe toledo(2.0L, 16vTDI de 103cpmotor BKD) doar ca cel de pe toledo l-am remapat la 175cp la TCM timisoara si a carui ECU vr sa il pun pe altea, pe langa asta vreau sa pun si ceasurile care sant cu maxidot, bluetooth, senzorul de miscare din interior si mp3 pentru ca pe altea nu avea nimic(altea xl este cumparata din italia si de la cine am cumparato a zis ca lau furat). Cum pot sa fac mutarile acestea in asa fel in cat sa imi pice mai usor.
Va multumesc anticipat....
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

13 Aug 2015, 19:41

:) Sa iti pice mai usor la ce? Ca nu inteleg...

Daca ai mai demontat una alta la masina si ai habar cat de cat cum functioneaza lucrurile, ai scule si aparatura specifica, atunci iti va fi usor.

Daca vrei sa faci singur modificarile si nu ai mai facut asa ceva, dar ai oarece indemanari tehnice, o sa iti fie greu, insa nu imposibil. Ai nevoie de softuri pentru adaptarea imobilizatorului si de putina viziune pentru demontarea elementelor de caroserie (daca nu ai documentatie disponibila).

Daca esti genul care nu schimbi un bec in casa si nu stii in ce parte se strange un surub, mai bine las-o asa.

:hi
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
nicu_cornean
Mesaje: 3
Membru din: 09 Aug 2015, 23:32
Localitate: caransebes, caras-severin
Contact:

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

13 Aug 2015, 21:54

Sall....ma refeream daca se potrivesc sa iau de pe una sa pun pe cealalta si ordinea in care ar trebui sa le fac: ECU, ceasuri, mp3(am vazut ca trebuie decodat deoarece imi cere codul pin), bluetooth, microfonul, senzorul de miscare ......si putina sustinere in pasii pe care trebuie sa ii fac....de mentionat faptul ca pe altea volanul in partea stanga este acela cu sageti in sus si in jos iar la toledo este cu apel, exact modelele pe care le-ai prezentat intrun topic in care ai precizat ca airbagul difera prinderea....
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

13 Aug 2015, 22:13

Piesele se potrivesc.

Cu sustinerea e mai complicat. Mai ales cand eu scriu pe forum si la o zi doua dupa ce postezi tu. Ce faci, lasi totul balta? Asa ca nu te baza pe asta.

In mare, daca iei ECU, ceasurile de bord, contactul + butucul din usa sofer si unitatea convenience nu mai trebuie sa adaptezi immo si nici telecomanda de la chei. Probabil asta ar fi cea mai indicata metoda.

Cat despre BT, alarma si ce mai vrei tu pe-acolo, ai ceva de munca pana sa scoti cablajul din aia veche si sa il pui in aia noua. Pentru ca e la gramada cu restul. Asa ca cel mai bine e fie sa il refaci de la zero, folosind conectorii de pe masina, fie sa il cumperi gata facut (mare grija la BT sa folosesti cablaj ecranat pt microfon).

Nu are importanta ce pictograme au butoanele de pe volan. Se pot coda in varianta audio sau audio plus telefon. Mai mult, comenzile se pot scoate si muta de pe un volan pe altul.

Ai tot ce iti trebuie pe partea de softuri? VCDS ?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
nicu_cornean
Mesaje: 3
Membru din: 09 Aug 2015, 23:32
Localitate: caransebes, caras-severin
Contact:

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

13 Aug 2015, 22:37

Detin un VCDS si un Vag Tahoo, doar ca nu am mai facut nici odata adaptari de ceasuri sau de ECU si de aceea vr sa incerc si ca sa vad cum se face.
 
auras244
Mesaje: 20
Membru din: 02 Noi 2015, 20:39

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

11 Dec 2015, 11:48

Am si eu o problema si as fi dispus sa vin pana la sibiu sunt din pit .Am cumparat in urma cu 3 luni un seat leon si are volanul de Seat Leon 5p FR al meu este Leon 1p facelift 2010 si nu imi merg comenzile. Am fost la cateva persoane sa il faca cu VAG COM da nu sa putut face nimic. Ii pot face ceva sa mearga ? Si cam cat ma costa toata distractia ?Astept raspuns. Nu stiu la cine sa mai ma duc te rog din tot sufletul poate ma poti ajuta. Am pus si o poza cu volanul.

 
auras244
Mesaje: 20
Membru din: 02 Noi 2015, 20:39

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

11 Dec 2015, 11:54

Imagine
 
Avatar utilizator
dexter1973
Mesaje: 161
Membru din: 23 Mai 2011, 13:29
Localitate: Suceava
Contact:

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

11 Dec 2015, 12:23

si am luat tot din asta si nu imi merg comenzile...
faza e ca eu am pus un player mp3 Clarion si imi trebuie nus ce interfata ...
asa ca m-am lasat pagubas
oricum a trebuit sa schimb calculatorul de coloana cu unul "high level" ca nu il vedea deloc si nici clacson nu mai aveam...
daca ai cumva vreun player original si calculatorul de coloana directie ... s-ar putea sa mearga...
trebuie sa mergi la un "meserias" in VCDS...
Seat Leon 1p, 1.6 MPI, 102 HP
- kit admisie K&N; - suspensie sport Weitec Haicon GT; - bari stabilizatoare KW
- resoftare RBN; - evacuare Remus; - faruri dectane dayline + stopuri CarDNA
 
auras244
Mesaje: 20
Membru din: 02 Noi 2015, 20:39

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

11 Dec 2015, 14:41

Am fost da la 3 da nu ma rezolvat niciunul
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

11 Dec 2015, 19:35

Nici nu stiu cu ce sa incep...

In primul rand, daca scrii peste tot sau deschizi mai multe subiecte pe aceeasi tema nu o sa primesti un raspuns mai rapid. Doar ingreunezi munca ehipei tehnice care administreaza forumul asta in mod voluntar.

In al doilea rand, daca tot ai deschis un subiect nou, ar fi trebuit sa pui un titlu sugestiv, eventual esenta problemei pe care vrei sa o dezbati. ( Nu te mai obosi, am editat eu titlul).

Am vazut ca mi-ai trimis si mail, insa nu am avut timp sa raspund. O fac aici, poate mai e si altcineva interesat de discutie.

Pe scurt, volanul de 5F (nu 5P cum eronat ai scris tu) NU poate fi adaptat 100% pe generatia 1P. Poti sa faci o parte din butoane functionale, insa nu o sa mai mearga claxonul si / sau iluminarea lor. Insa acest lucru depinde si de versiunea a catorva module electronice de pe masina ta.

Ca sa faci butoanele functionale, ai nevoie de cablajul original de airbag 5F si cablajul original de airbag de 1P, ambele in varianta pentru volan cu comenzi. Daca ai piesele astea, te pot ajuta. Insa butoanele NU se vor aprinde.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
xtcr1st1
Mesaje: 50
Membru din: 17 Oct 2014, 18:04
Localitate: Brasov

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

16 Dec 2015, 14:06

Salut,

cum ziceam si in topic meu din aria "Leon-ul tau 1P", am reusit sa fac sa mearga afisarea pe display-ul RNS315 a senzoriilor de parcare spate.
Tin sa mentionez ca masina(Leon 1P FL 2011) a venit cu PDC si RNS315 din fabrica.
Modalitatea am gasit-o pe seatcupra.net dupa indelungi cautari si m-am gandit ca poate este folositoare si altor colegi(am gasit destul de multe intrebari legate de acest lucru)
Probabil am fost mai norocos si am avut calculator de senzori care sa permita acest lucru.
* Module 10 Park/Steer Assist
- Function 16 Security Access
- Move the cursor over the "Enter security access key" field and it will display a key number, type it in and press "Do it!"
- Function 07 Coding
- Press "Long coding helper"
- Select Byte 0 and mark Bit 4 "Optical Ilustration active", then exit that window
- Press "Do it!" to save the new code.
* Module 37 Navigation
- Function 07 Coding
- Press "Long Coding Helper"
- Go to Byte 6 and select "00 Optical Park System & Interior Graphics: Standard (via CAN)" from the drop list, then close that window.
- Press "Do it!" to save the new code.


Si cateva modele de calculatoare de senzori cu ce functii permit(luate de pe un forum concurent) - pe modelul meu am vazut ca s-au pus cele cu terminatia B si C(informatie luata de pe partsbase.org; o sa verific diseara ce model am):
    8K0 919 475 AA - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    8K0 919 475 A - 8 sensors, graphical support
    8K0 919 475 B - 4 sensors, no graphical support
    8K0 919 475 C - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    8K0 919 475 D - 4 sensors, no graphical support
    8K0 919 475 E - 8 sensors, graphical support, rear view camera support
    8K0 919 475 H - 4 sensors, graphical support, rear view camera support
    8K0 919 475 R - 8 sensors, graphical support, rear view camera support

Cam atat!
Drumuri bune! :drive
 
Avatar utilizator
xtcr1st1
Mesaje: 50
Membru din: 17 Oct 2014, 18:04
Localitate: Brasov

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

16 Dec 2015, 19:38

Revin cu o completare pentru postul anterior pentru ca nu se mai poate edita:
Centralele enumerate acolo sunt pentru o alta masina din grupul VAG.

Centralele pentru Seat au seriile de de genul: 5P0919475(A/B/C)

Eu am 5P0919475B si se pare ca a mers.
Doar 5P0919475A si 5P0919475C sunt pentru 8 sensori.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5877
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades / adaptari VCDS pt.Leon 1P / Altea 5P

16 Dec 2015, 20:22

Da, cele cu 8K sunt de Audi si NU sunt compatibile cu platforma PQ35.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
lucix
Mesaje: 11
Membru din: 18 Iul 2010, 16:23
Localitate: Constanta/Bucuresti
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

29 Dec 2015, 13:24

Cosmin scrie:
Cateva chestii privind schimbarea instrument cluster-ului (cesurilor de bord) la Leon 1P Facelift (valabil si pt. Altea 5P facelift)

Imobilizatorul la modelele Seat de pe platforma PQ35 nu a urmat "trendul" celor de la modelele VW / Skoda de pe aceeasi platforma. Daca la VW incepand cu anul de fabricatie 2006 fisierul .bin din imobilizator nu mai putea fi citit cu diverse softuri non-oem, la Seat lucrul asta era posibil pana la modelul 2009. Lucru testat de mine personal.

La VW / Skoda dupa 2006, codul PIN al immo era unul "saritor", adica se schimba la fiecare incercare de interogare. De asta adaptarea imobilizatorului (la schimbarea ceasurilor sau ECU) era (si este) posibila doar la dealer, prin adaptare online.

La modelele Seat 2011 (testat azi de mine), situatia e identica. Nu mai poate fi citit pin-ul de la immo prin conectorul OBD.
In cazul de care vorbesc, partea proasta e ca codarea diverselor module (ABS / ESP MK60 EC1) nu mai poate fi facuta manual, decat via SVM (Software Version Management).

In concluzie, pt. cine e interesat de operatiunea de schimbare a ceasurilor la modell facelift, procedura se poate face cu succes doar la dealer, online, prin conectare la serverele VW AG. La fel si codarea modulelor si refacerea BS ce au legatura cu operatiunea de schimbare a ceasurilor / adaptare a imobilizatorului.


O mica completare la cele mentionate.

Adaptarea ceasurilor de bord se poate realiza fara probleme la reprezentanta.

Am facut operatiunea la Skoda, dar cum ceasurile cu maxidot proveneau de pe Leon 1.6 tdi(posesor de Leon 1.4 tsi) am observat trei probleme, martorul de EPC nu se aprinde, turatia motorului era limitata la 4000 rpm, iar ceasurile afisau nr. de km. de la masina donor, motiv pentru care voi cauta ceasuri pentru benzina, iar pe cele diesel le voi pune la vanzare.

Cosmin, daca ma poti ajuta cu mai multe detalii pentru conversia la bixenon pentru facelift.

Am citit despre piesele necesare, doar ca la un moment dat mentionai ca pentru facelift este putin diferit. In ce sens?

Multumesc si Sarbatori fericite!
Seat Leon 1.4 TSI 2011
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator