Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
alxmylove
Mesaje: 45
Membru din: 15 Dec 2011, 09:03
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

04 Dec 2012, 15:55

Buna intrebare :yh , vreau sa fac tot ce pot face pe masina mea. Am reusit sa o fac sa se incuie cand plec de pe loc, de descuiat nu se descuie cand scot cheia, dar cred ca din cauza ca am o problema cu contactul, nici inchiderea din cheie nu functioneaza plus ca imi si da un cod de eroare acolo. Spre exemplu nu am avertizare de centura, si ma intrebam daca se poate activa(umbland eu pe acolo, era undeva avertizarea la frana de mana,la centura si la lichidul pentru spalat geamurile, am schimbat din valoarea 02 in 04, care din explicatiile de acolo insemna centura, cand am pus contactul mi s-a aprins in bord un martor de centura care nu se aprinde de obicei, dar a disparut cel de abs si airbag parca. Am plecat cu masina asa insa nici un tiuit, astfel incat am pus valoarea initiala 02). Sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea, si daca mai pot face ceva la masinuta mea va rog sa`mi spuneti.
 
Avatar utilizator
dzaraider
ClubSEAT Team
Mesaje: 606
Membru din: 05 Ian 2011, 12:48
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

04 Dec 2012, 16:26

Salut Cosmin,

Ai cumva idee la ce pin din ceasurile de bord (leon fara FL) se leaga firul pentru senzorul de lichid de spalat parbrizul?
Am cotrobait prin tot internetul si nu am reusit sa gasesc informatia asta decat pt Golf V/IV si Audi A4.

Mersi anticipat.
Seat Leon FR 1.4TSI MY2016 >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=206&t=22753
EX 2:Seat Leon S copa 1.2TSI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=15871
EX 1:Seat Leon Referance 1.9 TDI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=9162
 
silviu_li
Mesaje: 10
Membru din: 07 Noi 2012, 18:23
Localitate: Galati
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

04 Dec 2012, 19:30

Cosmin iti atasez poza cu Vag Scan si cu modelul de modul montat pe masina:
1K0-953-549-AQ Column steering wheel( acesta l-am montat)



Imagine






Imagine
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

05 Dec 2012, 09:45

Referitor la recodari pt. 1M..,poti sa activezi martorul pt.centura, insa avertizarea nu te ajuta cu nimic. Tie iti lipseste switchul si cablajul.
Nu are cum sa nu se mai aprinda martorii de abs si airbag doar dintr-o recodare pe alta adresa. Probabil nu ai observat.
Eu zic sa lasi masina asa cum e, pana mai dobandesti ceva info..

Referitor la senzorul de lichid de parbriz, nu am in fata acum diagramele, insa ar trebui sa mearga ca la golf 5.

Electronica AQ e compatibila doar cu slip ring rev. C sau D.
Daca pe masina ai alta versiune de slipring, trebuie sa il schimbi. Altfel, nu va functiona.
Ce electronica de coloana de directie ai avut inainte pe masina?
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
dzaraider
ClubSEAT Team
Mesaje: 606
Membru din: 05 Ian 2011, 12:48
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

05 Dec 2012, 12:27

Astept pana cand gasesti diagrama ca nu sunt sigur nici de ce am gasit la golf 5 pentru ca au fost si acolo 2 tipuri de ceasuri cica (cu diferente asemanatoare cu cele dintre ceasurile de leon Pre FL si FL).

Mersi
Seat Leon FR 1.4TSI MY2016 >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=206&t=22753
EX 2:Seat Leon S copa 1.2TSI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=15871
EX 1:Seat Leon Referance 1.9 TDI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=9162
 
silviu_li
Mesaje: 10
Membru din: 07 Noi 2012, 18:23
Localitate: Galati
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

05 Dec 2012, 17:06

Cosmin scrie:
Referitor la recodari pt. 1M..,poti sa activezi martorul pt.centura, insa avertizarea nu te ajuta cu nimic. Tie iti lipseste switchul si cablajul.
Nu are cum sa nu se mai aprinda martorii de abs si airbag doar dintr-o recodare pe alta adresa. Probabil nu ai observat.
Eu zic sa lasi masina asa cum e, pana mai dobandesti ceva info..

Referitor la senzorul de lichid de parbriz, nu am in fata acum diagramele, insa ar trebui sa mearga ca la golf 5.

Electronica AQ e compatibila doar cu slip ring rev. C sau D.
Daca pe masina ai alta versiune de slipring, trebuie sa il schimbi. Altfel, nu va functiona.
Ce electronica de coloana de directie ai avut inainte pe masina?



Ca electronica de coloana am avut:


Imagine


Cum aflu ce versiune de slip-ring am?
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

06 Dec 2012, 09:11

Ai slip ring tip 2 (rev C sau D). AQ e compatibil cu slipringul de pe masina.
Ori e o problema de codare, ori modulul AQ e defect. Verifica in MB valorile.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

 
silviu_li
Mesaje: 10
Membru din: 07 Noi 2012, 18:23
Localitate: Galati
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

06 Dec 2012, 14:46

Multumesc Cosmin,verific si va tin la curent.
 
Avatar utilizator
adisoruc
Mesaje: 75
Membru din: 07 Feb 2008, 22:50
Localitate: Baia Mare
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

07 Dec 2012, 09:02

Salut Cosmin si scuze ca ti-am scris pe privat.

Uite intrebarile mele pentru un Altea 2007 1.6 16V motor BSE, cred!!!

1. pot activa ca si la restul functia de coming home leaving home? (citeam in ceva post de al tau ca se poate doar ca va functiona permanent, neavand senzori de lumini)
2. pot activa functia de day light on? mai exact sa functioneaze farurile permanent cand pornesc masina indiferent de pozitia comutatoruluid e faruri?
3. pot din ceva dunctie sa activez cand pun cheia in contact sau cand deschid masina sa se porneasca lumina la bord singura, sau doar acele indicatoare?


Multumesc frumos!
"Columbia, please repeat, sounded like you said 'OOPS'..."
-Houston Control-
 
Avatar utilizator
adisoruc
Mesaje: 75
Membru din: 07 Feb 2008, 22:50
Localitate: Baia Mare
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

08 Dec 2012, 10:27

si as mai avea o intrebare. se poate face ca la armarea masinii claxonul sa faca un beep scurt? (la varianta de US face :) )
"Columbia, please repeat, sounded like you said 'OOPS'..."

-Houston Control-
 
razvan daniel
Mesaje: 81
Membru din: 18 Mar 2012, 16:12

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

23 Dec 2012, 20:30

se poate monta clima pe un seat leon ce are aer conditionat din fabrica :?:
 
silviu_li
Mesaje: 10
Membru din: 07 Noi 2012, 18:23
Localitate: Galati
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

23 Dec 2012, 21:19

Salutare la toti membrii
In sfarsit am rezolvat problemele comenziilor de la volan,multumim Cosmin.
O zii buna.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

27 Dec 2012, 14:30

Adisoruc, ti-am raspuns la mesajul privat, insa mai scriu odata si aici..

1. Da, se poate.
2. Da, se poate si DRL.
3. Nu, asta nu se poate.

Horn la inchidere / deschodere merge doar daca ai alarma din fabrica.

Razvan, da se poate face conversia de la climatic la climatronic. Cauta pe topicul asta, am mai detaliat de vreo cateva ori.

Silviu, bine ca ai rezolvat si ca totul functioneaza!
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
ElderBunny
Mesaje: 3
Membru din: 28 Ian 2010, 12:59
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

27 Dec 2012, 19:11

Am o Ibiza 6L, la care vreau sa schimb farurile. Momentan am modelul de faruri cu becuri H7+H3, dar as vrea sa trec pe H4+H1. Farurul pare asemanator la format, dar stie cineva daca se potriveste exact si la sistemul de prindere si conectica electrica ?

Multumesc.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

27 Dec 2012, 21:09

Cateva detalii despre retrofit bixenon AFS, sistem de spalare faruri si avertizare uzura placute.

Bixenon OEM cu AFS

Piese necesare:

- faruri complete (carcasa, bec d1s, igniter, AFS control module, motoras de reglaj etc.)

Codurile componentelor le-am mai scris de cateva ori, asa ca nu insist.
De data asta am ales sa renunt la adaptoare 10 – 14 si am instalat cablajele originale si complete 14 pini de la far pana la centrala electrica. Am folosit cablajele originale de faruri bixenon de Skoda Octavia 1Z, care sunt 99% identice cu cele de Seat (Skoda are un fir de masa in plus, la care eu am renuntat).
Am scos din centrala electrica pinii aferenti farurilor halogen si le-am conectat pe cele de la cablajele nou instalate. Cablajul original halogen a ramas pe masina, nu e conectat la nimic. insa probabil o sa il scot. Ma mai gandesc daca sa vand masina cu bixenon sau halogen (daca o sa o vand vreodata)

ImaginexImaginexImagine


- senzori autolevelling fata / spate, cu cablaj.

Se fixeaza pe puntea stanga fata si stanga spate. Se conecteaza la modulul de comanda bixenon si furnizeaza informatii despre nivelul de incarcare pe punti, in acest mod farurile ajustand automat inclinatia.
Cablarea senzorilor se poate face in doua metode: metoda usoara, cu 3 fire de la fiecare senzor pana la unitate sau metoda mai putin usoara, cu cablaj OEM.
Eu am ales cablaj OEM, insa aici treaba a fost mai tricky. Cablajul OEM pt. autolevelling vine din fabrica doar impreuna cu cablajul pt. senzorul de rotatie fixat pe fuzeta, intr-o protectie termica si impotriva umezelii. Asa ca am schimbat si cablajul senzorilor de rotatie, recupland la modulul ABS senorii de rotatie de pe partea stanga (fata / spate).
Si daca tot am luat alte cablaje OEM pt. autolevelling, am ales pt. roata fata versiunea cu conector pt. uzura placutelor. CU ocazia asta am facut doua treburi dintr-un foc.
Un fir de la conectorul pt. martorul de uzura se leaga la masa, altul la ceasurile de bord.

ImaginexImaginexImaginexImaginexImagine


-unitate de control bixenon

In diagramele ELSA, la Altea unitatea e pozitionata pe undeva pe langa modulul can gateway, sub consola centrala, spre deosebire de Leon, unde e pozitionat ca la Golf 1K, Octavia 1Z, in partea dreapta a plansei de bord, cu acces din lateral.
Masina mea nu avea sistemul de prindere, nici cel din ELSA, nici cel din lateral, am verificat de un milion de ori. Asa ca am ales sa il pozotionez in partea stanga, legat o traversa de sustinere a plansei de bord, mai ales ca toate cablajele le-am tras pe partea stanga. Am pus un burete pt. a absorbi socurile si l-am fixat cu niste colier de plastic. Sau “soricel”, in termen popular :)
Principala mea grija referitor la unitatea de control era codarea ei.
In ETKA, pt. anul meu de fabricatie, controlerul era 1T0 907 357. Problema e ca asta nu suporta AFS iar eu aveam faruri AFS.. Aveam nevoie de 5M0 907 357 A. Insa nu l-am gasit la pret ok, asa ca am luat rev. C. Cu data de fabricatie 2010, cu HW 04. Desi aveam ceva dubii cu privire la compatibilitate, l-am gasit nou, la un pret de nerefuzat (acum vreo 2 ani :) )
Nu am gasit pe nicaieri info oficial referitor la codarea unitatilor de control rev. C , insa pana la urma am gasit un autoscan pe net de la o masina cu controllerul respectiv.
Din fericire pt. mine, modulul era deja codat, asa ca m-am agitat degeaba.
Totul a mers perfect, am facut setarile de baza, urmeaza sa merg la service sa reglez farurile pe aparatul special (la zid e cam greu de reglat).

Address 55: Xenon Range Labels: 5M0-907-357-A.lbl
Part No SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
Component: AFS-Steuergeraet 0142
Revision: 00H04000 Serial number:
Coding: 2555909
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 346318E3A47

Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329 A
Component: AFS-Lst.-Modul l 0002
Coding: 00000039

Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 329 A
Component: AFS-Lst.-Modul r 0002
Coding: 00000039

No fault code found.

ImaginexImaginexImagine


- Cablaj
Cablajul pt. bixenon OEM e putin mai complicat, in sensul ca fiecare far e cablat pe o siguranta separata, la fel si unitatea de control bixenon. Deci trebuie adaugat 3 noi circuite in panoul de sigurante. E nevoie de repair wires si putina indemanare. Nu detaliez operatiunea, pt. ca panoul de sigurante e diferit la altea fata de leon 1p sau golf 1k (alta dispunere, alta forma, alt sistem de fixare, alta siguranta pt. pini etc)

Rezultatul

ImaginexImaginexImaginexImaginexImagine

Halogen

Imagine

Bixenon

Imagine



Sistemul de spalare pt. faruri

Piese necesare:

-Pompa
PN: 3B7 955 681 , fixata pe rezervorul de lichid de parbriz, insotita de garnitura aferenta ( 431 955 465 A).
Pompa se poate fixa si pe rezervorul de 3 litri, facand o gaura (locul e pre-marcat). Totusi, eu am schimbat rezervorul cu totul, cu unul de 5.5 l, care avea gaura deja facuta.
Singurul inconvenient daca se pastreaza rezervorul de 3 l e ca trebuie umplut mai des.

-Stropitoarele in sine. Sunt formate din doua parti, una fixa, prinsa pe bara, si un mobila, ce iese in exterior sub presiunea lichidului. Nu exista alte motoare suplimentare, totul functioneaza doar pe baza presiunii cu care pompa impinge lichidul.

Imagine

Pt. Altea, codurile sunt :

Jet carrier with jet left 5P0 955 103
Jet carrier with jet right 5P0 955 104
Pressure cylinder left 5P0 955 099 A
Pressure cylinder right 5P0 955 100 A

Pt. Leon 1P, codurile incep cu.. 1P (exact, ati ghicit)
Nu se potrivesc cele de leon pe altea si invers, desi arata identic. Prinderea e la fel, insa suprafata de contact e diferita si la un alt unghi.

- Capacele exterioare. Sunt destul de scumpe la dealer, in jur de 90 de lei bucata, cu primer. Plus vopsitul, scot ceva bani de la saltea.

- Senzorul de lichid pt. parbriz.
PN: 7M0 919 376, plus garnitura aferenta 7M0 919 382
E un element optional, sistemul functioneaza si fara. Insa e destul de ieftin, vreo 40 – 50 de lei la dealer (sau mai ieftin la dezmembrari). Arata
asa. Nu mai detaliez cum functioneaza, pt. ca presupun ca stiti.
In actiune arata asa:

ImaginexImagine

- Furtune, diverse T-uri, coturi si alte plastice

Hose in coils of 5 m 1J0 955 964 F
Junction 7L6 955 873
Connecting part 1J0 955 665 E
Adapter 1T0 955 665
Angled piece 191 955 976
Clip 447 971 848

Sunt destul de ieftine, insa cel mai bine e sa le luati la pachet, de la dezmembrari. Ajuta faptul ca furtunul e deja taiat la dimensiunile potrivite si are fixate toate clemele si imbinarile.

- Releu
PN: 8K0 951 253 (sau alte coduri similare),

- Cablaj
Cablajul trebuie facut de la zero, iar conectorii sunt:
7M0 973 202 – pt. senzorul de lichid
1J0 973 722 A – pt. pompa
Carcasa in care se fixeaza releul nu stiu ce cod are, eu am luat tot ansamblul cu totul de pe un audi a6
Legaturile electrice ce trebuie facute sunt:
- pt. pompa, conector cu 2 pini, unul la masa, unul la releu
- pt. senzorul de nivel al lichidului, conectoru cu 2 pini, ambele fire la ceasurile de bord.
- de la releul fixat pe placa de deasupra centralei electrice mai trebuie refacut cablajul la centrala electrica si adaugat un nou circuit in panoul de sigurante

Cam asta e in mare. Daca cineva e interesat de operatiunile respective, ii stau la dispozitie cu sfaturi. O sa mai caut imagini, parca aveam mai multe fata de cele care le-am pus aici.

Probabil multi o sa intrebati cat a costat totul. Sincer, nu stiu. Putin, oricum. Piesele le-am luat in marea majoritate de la firmele de dezmembrari cu care colaborez sau de pe ebay si doar daca le-am gasit la pret ok. In plus, achizitiile au fost facute in decursul mai multor ani iar pt. unele repere au fost alte intelegeri la mijloc in afara banilor, asa ca mi-e greu sa contorizez.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator