Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Hofy_
Mesaje: 11
Membru din: 18 Oct 2012, 10:50

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

19 Oct 2012, 23:55

Umblam pe un teritoriu care il cunoastem prea putin momentan. In principiu daca informatiile sunt trimise pe doar 2 fire e normal sa le diferentiezi intre ele prin tensiuni diferite sa le diferentieze acel modul. Din tutorialele care le-am vazut pentru noi e de "lucru" cu mai multe fire... astfel e posibil ca fiecare informatie sa se faca simtita sec cu 12V... ca doar vin pe cai diferite. La cate module are masina asta si de cate poate fi capabil un modul, ar fi stupid sa mai fie nevoie de prelucrare al inputului si din manete...
 
Avatar utilizator
dzaraider
ClubSEAT Team
Mesaje: 606
Membru din: 05 Ian 2011, 12:48
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

20 Oct 2012, 02:15

Salut Cosmin,

Vin si eu cu o rugaminte la tine...trebuie sa schimb radiatorul auxiliar de incalzire de la masina mea (cel de pe adresa 7D)... am ajuns la el, stiu cum sa il demontez, dar nu am idee cum sa dau jos bucata de bord care vine imediat dupa ce se termina masca de plastic de la coloana de directie (nu cea in care se monteaza foot-well light-urile). Fara sa scot bucata aia de bord nu am cum sa il trag afara.
Ai cum sa ma ajuti cu vre-o poza sau orice fel de sfat? nu prea vreau sa trag si sa vad ce se intampla...

Mersi anticipat.
Seat Leon FR 1.4TSI MY2016 >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=206&t=22753
EX 2:Seat Leon S copa 1.2TSI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=15871
EX 1:Seat Leon Referance 1.9 TDI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=9162
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

21 Oct 2012, 12:45

Referitor la butoanele din maneta de cruise control..

Sincer sa fiu nu m-a interesat niciodata sa stiu exact ce si cum functioneaza. Asta pt. ca eu sunt de parere ca orice modificare adusa masinii ar trebui sa fie 100% identica cu ceea ce se monteaza direct din fabrica. Nu am facut eforturi sa descopar "subtilitatile" functionarii tocmai pt. motivul descris mai sus. Am preferat intodeauna sa cumpar piesa originala decat sa o fabric (sau sa o improvizez singur).

E drept, probabil se poate face acasa tot sistemul, insa din pacate eu nu stiu sa spun ce fel de butoane sunt necesare si ce comenzi transmit fiecare dintre ele.

Dupa parerea mea, dezavantajul principal al confectionarii acasa a manetei e cel de ordin estetic. Am vazut si pe altye forumuri discutii similare, iar rezultatele confectionarii sistemului sunt dezastruoase (ca sa nu spun monstruoase). Da, functioneaza (ins atrebuiesc legate conform diagramei originale - deci tot trebuiesc demontate unele componente), insa eu prefer sa nu am deloc cruise control decat sa carpesc eu butoanele pe maneta. Insa asta e doar parerea mea.

Pot doar sa va ajut cu diagrama exacta a sistemului cruise control, daca cumva nu ati gasit-o in alta parte. In rest, doar bafta si succes la modificat!

Silviu, nu e nevoie sa scoti bucata aia, nici nu iese decat cu toata plansa de bord.
Scoate plasticul in care ai montat luminile, desfa capacul lateral de pe radiatorul de incalzire si ar trebui sa iasa.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
florinangeru
Mesaje: 14
Membru din: 24 Aug 2011, 11:31

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

21 Oct 2012, 17:19

Stateam acum si imi storceam creierii si.... daca imi raspunzi la cateva intrebari Cosmin stim exact daca are rost sa continuam cercetarile cu DIY tempomat sau nu.
1. Se spune ca maneta este plug&play este?
2. Daca este plig&play inseamna ca la conectare o recunoaste si o afiseaza ca fiind conectata, asa este?

Daca este plug&play si o recunoaste automat la conectare este clar ca are microcontroler si oricat de mult te-ai chinui sa faci un firmware pentru acel microcontroler nu vei ajunge niciodata sa egalezi firmware-ul original doar daca divulga un inginer vw secretul :).
 
Hofy_
Mesaje: 11
Membru din: 18 Oct 2012, 10:50

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

22 Oct 2012, 05:24

Cosmin scrie:
Am vazut si pe altye forumuri discutii similare, iar rezultatele confectionarii sistemului sunt dezastruoase (ca sa nu spun monstruoase).

Am mentionat si eu ca acest aspect este foarte important. Cu atentie si rabdare, se pot face lucruri bune. Mai am o masina in varsta de 25 de ani care am "optimizat"-o din inima motorului, pana la ultimele chichite si nu se vede. :D Pare standard chiar si pentru ochii ageri ai ITP-istilor. Masina circula zilnic, "deci" si calitativ e ok. :D

Cosmin scrie:
Pot doar sa va ajut cu diagrama exacta a sistemului cruise control, daca cumva nu ati gasit-o in alta parte...

Te rog frumos. Am gasit una/alta pe net dar prea sunt cu caracter informativ. Nu ma tine sa ma bag pe pinii modulelor pe baza lor. Poate ai tu ceva mai complet.

florinangeru, instalatia nu este recunoscuta automat. Trebuie facuta activarea din soft.

Cosmin, dupa detaliile care ti le-am dat intr-un mesaj anterior... crezi ca modulul meu suporta CC sau nu? :roll:
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

22 Oct 2012, 08:25

Florin, maneta nu e recunoscuta automat. Asta pt. ca e nevoie si de un cablaj in plus (cu conexiuni la centrala electrica si la ECU). Daca acest cablaj e refacut, da, maneta e recunoscuta (se pot vedea parametri in MB), chiar daca sistemul cruise nu e activat in ECU.

Hofy, cruise control la Ibiza / Cordoba (cat si alte modele de pe aceeasi platforma - Fabia, Polo etc) e suportat doar de centralele electrice care sunt de forma 6Q1 xxx xxx sau 6Q0 xxx xxx. Se poate vedea part numberul exact prin interogare cu VCDS pe adresa 09. Modulele din generatia 6Q2 xxx xxx NU suporta cruise si trebuiesc inlocuite.

Diagrama pt. Ibiza (cu incepere de la MY 2001) arata asa:


Imagine

Se vede foarte clar in imaginea de mai sus cum trebuie facut cablajul. Succint, conexinulile sunt urmatoarele (am renuntat la terminologia din diagrame, ca sa fie lucrurile mai putin tehnice. Nu toata lumea stie care e conectorul T6y)

La manete, exista un conector cu 41 de pini. Aici trebuiesc facute urmatoarele conexiuni:

Pinul 31 – dioda – pin 5 conector maro
Pinul 30 – pin 6 conector maro
Pinul 27 - pin 2 conector maro
Pinul 26 – pin 3 conector maro
Pinul 29 – pin 3 conector maro (ambele fire de la 26 si 29 merg la pinul 3)
Pinul 28 – panou de sigurante, poz 18, sig de 10 A.

Din conectorul maro, de la pinul 3 se merge cu inca un fir la conectorul cu 11 pini alb, pinul 10, din panoul de sub plasticul de la stergatoare (trebuiesc demontate inainte). Acolo se verifici si continuitatea cu un multimetru de la pinul 10 (din cealalta jumatate a conectorului alb) pana la ECU, la pinul 14 (din mufa cu 121 de pini). Sau verifica daca exista un fir alb care intra in pinul 14 in ECU. Daca nu exista, trebuie adaugat.

Piese necesare:

- Maneta: codurile difera in functie de model (computer de bord sau nu). Insa daca vreti sa modificati voi pe cea existenta, nu va intereseaza codul.
- Conectorul T6y : 6Q0 937 702 A = 1buc. Asta e "conectorul maro" la care fac referire mai sus. Nu stiu cum se poate realiza conexiunea cu centrala electrica fara asta, deci in opinia mea e absolut indispensabil.
- O dioda, ce se insereaza pe cablaj. Eu am folosit 1n4001

Pt realizarea cablajului, aveti nevoie de fire si de pini care sa intre in conector. La fel, nu vad alta metoda de a cabla conectorul decat folosirea pinilor originali. Fie cumparati repairwires de la delaer dupa codurile de mai jos, fie cumparati un cablaj (sau bucati din cablaj) original de la dezembrari si scoateti de acolo firele. E nevoie de un instrument special cu care se scot pinii dupa deblocarea sigurantei conectorului.

Asadar, pentru:

- Conectorul T6y: 000 979 131 = 2buc. (sunt cate doi pini pe un fir; de aici rezulta 4 pini pentru pozitiile 2, 3, 5, 6 ale conectorului T6y).
- Conectorul T41 (care se afla pe maneta):000 979 009 = 3buc. (sunt cate doi pini pe un fir; de aici rezulta 6 pini pentru pozitiile 26, 27, 28, 29, 30, 31 ale conectorului T41).
- Conectorul T11 : 000 979 132 care vine in pozitia 10 a conectorului T11.

Daca se merge pe varianta achizitionarii firelor cu pini de la dealer, mai e nevoie de cabluri de diferite culori cu sectiunea transversala de 0,35 mm².

Operatiunea nu e foarte complicata. Pe o scara de la 1 la 5, as clasifica-o la nivel 2. Insa mai bine mergeti la cineva care se pricepe, decat sa stricati ceva pe la masina.

Succes!
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
dzaraider
ClubSEAT Team
Mesaje: 606
Membru din: 05 Ian 2011, 12:48
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

22 Oct 2012, 11:30

Am inteles Cosmin, mersi de raspuns.
Seat Leon FR 1.4TSI MY2016 >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=206&t=22753
EX 2:Seat Leon S copa 1.2TSI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=15871
EX 1:Seat Leon Referance 1.9 TDI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=9162

 
Hofy_
Mesaje: 11
Membru din: 18 Oct 2012, 10:50

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

23 Oct 2012, 07:23

Salut, detin in format PDF atat schema oferita de tine cat si a conectorului cu 41 de pini insa nu reuseam sa fac o legatura logica intre ele. Ce inseamna experienta... :? Cu explicatiile tale incepe sa mi se aprinda beculetzu'. Multumesc pentru efortul si timpul acordat.
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

23 Oct 2012, 07:49

Stai relax, nici eu nu m-am nascut invatat. Mult succes la operatiune si sa ne tii la curent!
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
popescu alexandru
Mesaje: 6
Membru din: 19 Oct 2012, 14:52

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

23 Oct 2012, 08:27

salutare vreau sa pun si eu pilot automat pe un seat cordoba 1.9 sdi an 2004 ce implica asta si cine imi poate face aceasta lucrare,multumesc
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

23 Oct 2012, 08:47

Pai ai informatiile mai sus..
Ai nevoie de manete cu comenzi pt. cruise, cablaj - apoi montaj si activare.
Pot sa te ajut eu (atat cu piese, cat si cu montajul si activarea), insa trebuie sa vii la Sibiu. Lasa-mi un mesaj privat cu numarul tau de telefon daca vrei mai multe detalii.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

24 Oct 2012, 09:32

Hofy, ma vad nevoit sa te descurajez nitel cu tempomatul. ECU-ul de motor AUB nu suporta tempomat. Am masina cu acelasi tip de motor si m-am interesat de mult timp deja. Daca tu ai reusit sa pui pe asa tip motor...ai dat in cap celor care au facut AUTODATA si alte programe similare.

@florinangeru : nu modulul comfort e cel cu tempomatul, el se ocupa de inchiderea centralizata si in unele cazuri si de geamuri. De tempomat se ocupa Central Electronics -09 (la unele masini mai noi, unele avand si elctronica volanului) sau direct ECU -modul 01 - calculatorul motorului (la masinile mai vechi).
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
florinangeru
Mesaje: 14
Membru din: 24 Aug 2011, 11:31

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

24 Oct 2012, 12:14

dany acum stiu ca am citit posturile de mai su ale lui Cosmin si m-am elucidat :), multumesc oricum de corectura in felul asta stie toata lumea despre ce este vorba.
 
Hofy_
Mesaje: 11
Membru din: 18 Oct 2012, 10:50

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

25 Oct 2012, 05:22

Salut. Dany, interesanta informatie. Am incercat sa intru in detalii si am dat de urmatorul mesaj al unui nene neamtz:

Ich hatte das Problem, daß ich nach Einbau des Nachrüstsatzes für den Tempomaten beim AUB Motor (74 kW Benziner) die GRA Funktion zwar per VAG-COM freischalten konnte, der Tempomat jedoch nicht reagierte.
So hier nun die Lösung:
Heute habe ich vom technischen Kundendienst unseres Importeurs die Antwort erhalten, daß die GRA Nachrüstung in Fahrzeugen mit den Motorsteuergeräten 036 906 034 T und 036 906 034 R am AUB Motor definitv nicht möglich ist.
Bei diesen Motoren ist die GRA Funktion nur in den Steuergeräten 036 906 034 AE, 036 906 034 BL, 036 906 034 BK implementiert.


Nu sunt artist al limbii germane insa ce am inteles eu: Nenea respectivu' si-a montat tempomat pe AUB de 74kW, a reusit sa il activeze prin VAG-COM insa tempomatul nu reactiona in niciun fel.
A luat legarura cu "serviciul clienti" de la importator si a fost informat cum ca pe motorul AUB cu ECU 036 906 034 T si 036 906 034 R tempomatul nu poate fi instalat.
Pe aceste motoare, functia CC se poate implementa doar daca au ECU 036 906 034 AE, 036 906 034 BL sau 036 906 034 BK.

Daca acest nenea stie ce vorbeste, AUB poate suporta tempomat sau nu, in functie de ECU. Deocamdata nu am resursele necesare sa verific informatia. :roll:

Cosmin, la descrierea schemei, vorbesti despre conectorul T6y, care nu apare in schema oferita de tine. Am un document PDF cu Stromlaufplan POLO ab november 2001 (DIN(de la) noiembrie 2001) care e cu T6y in loc de T6w de la tine insa schema difera destul de substantial. Intrebarea e de unde provine diferenta?
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Retrofits & upgrades pt. Seat, recodari si adaptari VCDS

25 Oct 2012, 07:50

Corect, a fost o scapare de a mea.. T6y si T6w e acelasi conector, cu acelasi cod (part number). Insa T6y e denumirea in diagramele pt. Polo si Fabia.
La Ibiza e denumit T6w, cum corect ai observat. am facut referire la T6y pt. ca inainte sa postez chiar am montat sistemul cruise control pe un polo - mi-a ramas probabil in minte. Scuze de confuzie.

Diagrama pusa de mine e cea corecta pt. ibiza.

Ai mai jos o imagine comparativa a diagramelor. Nu sunt foarte diferite, difera doar desenul (aranjarea). Daca te uiti atent, o sa vezi ca in mare parte conexiunile sunt identice.


Imagine
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori