Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Benzina

petrom 95
34 (23%)
petrom 99+
20 (14%)
omv carrera 95
28 (19%)
omv 100
11 (8%)
mol 95
13 (9%)
mol evo 100
5 (3%)
rompetrol efix 95
25 (17%)
rompetrol 98
1 (1%)
luckoil
8 (5%)
alta benzina
1 (1%)
 
Voturi totale: 146
 
Avatar utilizator
corsi
Subiect Autor
Mesaje: 289
Membru din: 13 Oct 2008, 22:59
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

19 Dec 2008, 22:55

Profu',ai castigat!
Dau eu un cico sau un vischi la anu' cand o sa ne vedem prima data.
momentan skoda o3 184cp 4x4
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

20 Dec 2008, 08:47

corsi scrie:
Profu',ai castigat!
Dau eu un cico sau un vischi la anu' cand o sa ne vedem prima data.

Deja , asta e record absolut, negativ bineinteles, doar 39 de utilizatori baga benzina , inseamna ca , suntem grav afectati de criza........ cat despre cico :lol: , vb. , mi-ar fi placut sa-l dau eu...........
 
Avatar utilizator
cev13
Mesaje: 478
Membru din: 05 Dec 2008, 12:58
Localitate: Brasov

Re: Ce benzina folosim?

22 Dec 2008, 09:36

Am votat carrera 95. In Brasov mi se pare cea mai OK benzina. Cand aveti ca destinatie Brasovul sau doar il tranzitati puteti alimenta de la OMV-ul de langa gara pt. ca este cea mai "credibila" benzinarie.
LEON 1.4 2008
 
Avatar utilizator
crysu
the yellow one
Mesaje: 878
Membru din: 27 Aug 2008, 12:37
Localitate: Bucuresti (ex Craiova)

Re: Ce benzina folosim?

22 Dec 2008, 10:30

Am bagat de curand Carrera 100 si sincer nu am observat mari diferente fata de Carrera 95 (folosita pana acum).
Diferentele ar fi:

- a disparut trepidatul masinii atunci cand stau pe loc cu motorul pornit
- raspunde parca (nu sunt sigur) un pic mai bine la acceleratie

si un dezavantaj (inca neconfirmat) - am impresia ca se duce mai repede din rezervor
Imagine
Actual: Seat Leon 1P 1.6
Poate vreodata: Altea 4 Freetrack
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

22 Dec 2008, 10:42

crysu scrie:
Am bagat de curand Carrera 100 si sincer nu am observat mari diferente fata de Carrera 95 (folosita pana acum).
Diferentele ar fi:

- a disparut trepidatul masinii atunci cand stau pe loc cu motorul pornit
- raspunde parca (nu sunt sigur) un pic mai bine la acceleratie

si un dezavantaj (inca neconfirmat) - am impresia ca se duce mai repede din rezervor

Astea sunt simptomele corecte la Carera 100, am folosit si eu o vreme , acum doar Mol Evo5
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

22 Dec 2008, 10:42

Eu alimentez numai euroluk 98, fata de alti distribuitori rusii tin cu mana de fier statiile lor si administratorii lor nu risca, (de ce oare? :twisted: ) sa magareasca benzina.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

22 Dec 2008, 10:44

Si eu patesc asa si am patit asa si in trecut.
Cu cat motorul mergea mai bine motorul, consumul de benzina / motorina mi-a crescut.
http://www.car-setup.com Car Setup Romania

 
Avatar utilizator
grecutzu2005
Mesaje: 4872
Membru din: 16 Dec 2008, 13:15
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

23 Dec 2008, 15:39

eu alimentez benzina 95 de la petrom. Parerea mea este ca ori 100 ori 95 tot aceiasi
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
SEAT CUPRA 2.0 TFSI 240 HP
www.JustClassics.ro
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

24 Dec 2008, 16:51

a venit si craciunul , Cristi , am de primit un "cico" , am avut o licarire de speranta dar nu a fost sa fie , degeaba am vb. noi pe aici , suntem prea putini care dezbatem si ne amaram , eu cred ca o sa fiu un pic mai drastic si o sa ma cam retrag din viata activa , o sa ma rezum la a citi , deja consider ca sfaturile date pe aici sunt prea putin luate in sema, sunt foarte dezamagit de tot forumul , o sa ma orientez catre un forum de "gay" ,salutari la toti
 
eddy_wtx
LowRider
Mesaje: 4334
Membru din: 14 Mai 2008, 10:00
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

24 Dec 2008, 18:01

The teacher scrie:
a venit si craciunul , Cristi , am de primit un "cico" , am avut o licarire de speranta dar nu a fost sa fie , degeaba am vb. noi pe aici , suntem prea putini care dezbatem si ne amaram , eu cred ca o sa fiu un pic mai drastic si o sa ma cam retrag din viata activa , o sa ma rezum la a citi , deja consider ca sfaturile date pe aici sunt prea putin luate in sema, sunt foarte dezamagit de tot forumul , o sa ma orientez catre un forum de "gay" ,salutari la toti

:shock: dom profesor, ma uimiti!
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

24 Dec 2008, 21:05

grecutzu2005 scrie:
eu alimentez benzina 95 de la petrom. Parerea mea este ca ori 100 ori 95 tot aceiasi


Parerea mea este ca motorul pe care il detii merita mai mult. Sa nu te miri daca la un moment dat o sa ti se aprinda martorul de gaze.
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

24 Dec 2008, 21:07

The teacher scrie:
a venit si craciunul , Cristi , am de primit un "cico" , am avut o licarire de speranta dar nu a fost sa fie , degeaba am vb. noi pe aici , suntem prea putini care dezbatem si ne amaram , eu cred ca o sa fiu un pic mai drastic si o sa ma cam retrag din viata activa , o sa ma rezum la a citi , deja consider ca sfaturile date pe aici sunt prea putin luate in sema, sunt foarte dezamagit de tot forumul , o sa ma orientez catre un forum de "gay" ,salutari la toti


Sa sti Profesore ca exista lume care iti respecta sfaturile si experienta si cred ca asta conteaza cel mai mult si compenseaza lipsa de interes a altora. Cat despre forumul de care pomeneai mai sus, cand il gasesti, let me know, I just wait to join one. :wink:
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

24 Dec 2008, 21:23

Testosul scrie:
The teacher scrie:
a venit si craciunul , Cristi , am de primit un "cico" , am avut o licarire de speranta dar nu a fost sa fie , degeaba am vb. noi pe aici , suntem prea putini care dezbatem si ne amaram , eu cred ca o sa fiu un pic mai drastic si o sa ma cam retrag din viata activa , o sa ma rezum la a citi , deja consider ca sfaturile date pe aici sunt prea putin luate in sema, sunt foarte dezamagit de tot forumul , o sa ma orientez catre un forum de "gay" ,salutari la toti


Sa sti Profesore ca exista lume care iti respecta sfaturile si experienta si cred ca asta conteaza cel mai mult si compenseaza lipsa de interes a altora. Cat despre forumul de care pomeneai mai sus, cand il gasesti, let me know, I just wait to join one. :wink:

If I d'not find one , I'll make one............. :wink:
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

24 Dec 2008, 23:11

eddy_wtx scrie:
The teacher scrie:
a venit si craciunul , Cristi , am de primit un "cico" , am avut o licarire de speranta dar nu a fost sa fie , degeaba am vb. noi pe aici , suntem prea putini care dezbatem si ne amaram , eu cred ca o sa fiu un pic mai drastic si o sa ma cam retrag din viata activa , o sa ma rezum la a citi , deja consider ca sfaturile date pe aici sunt prea putin luate in sema, sunt foarte dezamagit de tot forumul , o sa ma orientez catre un forum de "gay" ,salutari la toti

:shock: dom profesor, ma uimiti!

nu trebuie sa fii uimit , cum restul de ilustrii utilizatori stau in expectativa eu de ce nu as sta...................
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ce benzina folosim?

24 Dec 2008, 23:31

M-am gandit ca paragraful de mai jos poate sa explice putin cam despre ce este vorba cu cifra octanica.....rabdare si tutun...

Cifra Octanica:

Marime conventionala care caracterizeaza rezistenta la detonatie a unui combustibil pentru motoare cu aprindere prin scanteie. Randamentul acestui tip de motor creste cu cresterea raportului de comprimare. In prezent aproape ca nu mai exista motoare cu un raport de compresie mai mic de 10/1. Concomitent cu cresterea acestui raport de compresie apar si fenomene de detonatie, preaprindere, preoxidare.

Detonatia se produce prin autoaprinderea urmata de arderea cu viteza exploziva a amestecului benzina-aer din fata frontului de flacara pornit de la scanteia data de bujie. In aceste conditii, cresterea presiunii datorata degajarii bruste de caldura este atat de rapida, incat ea actioneaza in contratimp asupra pistonului inainte ca acesta sa ajunga la capatul cursei sale, sau se pierde contra inertiei pistonului. Detonatia se datoreaza oxidarii hidrocarburilor cu formare de peroxizi, iar tendinta la detonatie depinde de natura, de marimea si de forma moleculelor hidrocarburilor constituente ale benzinei. Hidrocarburile aromatice si parafinele (de asemenea si olefinele) foarte ramificate sunt cele mai rezistente la detonatie iar parafinele normale (liniare) sunt cele mai detonante. Naftenele si parafinele putin ramificate prezinta o rezistenta intermediara. Cresterea lantului (catenei) parafinelor mareste tendinta la detonatie. Rezistenta la detonatie este favorizata de gradul de ramificatie si grupele metilice in pozitie centrala, respective de compactizarea moleculei. Olefinele, poseda in general o rezistenta mai mare la detonatie decat parafinele corespunzatoare (octena e mai rezistenta decat octanul). Tendinta la detonatie a olefinelor este micsorata de aceiasi factori ca in cazul parafinelor, precum si prin deplasarea dublei legaturi catre centrul catenei principale. Hidrocarburile aromatice (cele cu nuclee benzenice) sunt mult mai rezistente la detonatie decat naftenele (hidrocarburi ciclice saturate) corespunzatoare . Lungirea catenei laterale mareste tendinta la detonatie, iar ramificarea o micsoreaza.

Determinarea cifrei octanice se face intr-un motor monocilindric special cu ajutorul unei scale conventionale. Aceasta scala reprezinta procentul de volum de izooctan (2,2,4-trimetilpentan) dintr-un amestec cu normal heptan, care are aceeasi rezistenta la detonare ca benzina studiata. Prin conventie izooctanul are CO 100 iar normal heptanul are CO 0 (zero)

Adica, o benzina cu CO 90 are aceeasi comportare in motorul special de testare (CFR – Cooperative Fuel Research) ca un amestec format din 10% normal heptan + 90% izooctan ( in procente de volum). Metoda aceasta determina CO/R (R-research), motorul lucreaza la 600 rpm, avansul este de 13o maneton si raportul de compresie este variabil in timpul functionarii motorului. Aceasta valoare a CO descrie comportarea benzinei in trafic de oras.

CO/M (M –motor) se determina pe un motor la 900 rpm cu avans variabil si descrie comportarea benzinei in regim de croaziera. In general CO/R e mai mare decat CO/M cu o valoare care depinde de compozitia chimica a hidrocarburilor din benzina. Aceasta diferenta poarta numele de sensibilitate si caracterizeaza gradul in care rezistenta la detonatie variaza cu turatia motorului si temperatura din admisie.

Parafinele (normale si ramificate) au o sensibilitate mica iar aromatele si mai ales olefinele au o sensibilitate mai mare. De exemplu, pentru benzinele rezultate la distilarea atmosferica a titeiului este cam 2; pentru benzinele de cracare termica valoarea creste la 6; benzinele de cracare catalitica au sensibilitate 12 iar cea de reformare catalitica undeva in jur de 10.

Amestecurile binare (de 2 componenti) de hidrocarburi pure arata ca parafinele in parafine, parafinele in naftene si naftenele in naftene dau valori aditive pentru CO. Amestecurile de parafine cu olefine dau insa CO mai mari decat valorile calculate teoretic, la fel olefinele in naftene. Hidrocarburile aromate au valori mai mari ale CO in amestec cu hidrocarburile din alte clase. Componentul in cauza are asadar o CO de amestec mai mare fata de benzina de baza in raport cu valoarea care ar rezulta teoretic prin calcule.

Diferitele clase de hidrocarburi se comporta variat in ceea ce priveste valoarea CO stabilita pentru diverse regimuri de functionare a motoarelor. De exemplu crestera temperaturii apei de racire conduce la o scadere a rezistentei la detonatie a unor hidrocarburi; marirea turatiei determina crestera rezistentei la detonatie a parafinelor cu CO mica in schimb influenta combinata temperatura + turatie are efecte variabile care este dependenta de natura chimica a hidrocarburilor componente. Oricum, aceste cifre octanice determinate pe motoarele amintite anterior nu pot reflecta integral comportarea benzinei respective in motoarele masinilor pe sosele, s-a ajuns la concluzia ca o medie aritmetica intre cele doua valori ar fi apropiata de comportarea reala adica CO “de drum” CO/D=(CO/R+CO/M)/2. Impreuna cu valoarea sensibilitatii S=(CO/R-CO/M) precum si ÄR 100oC care este diferenta intre CO/R a benzinei totale si CO/R a fractiei din acea benzina care distila pana la 100 grade, benzina este suficient de bine definita in ceea ce priveste comportarea in motor. De exemplu CO/R-CO/M si ÄR 100oC trebuie sa aiba valori minimale pentru ca functionarea motorului sa fie buna si la turatii mici si la turatii mari.



Ca si concluzie:

Benzinele sunt foarte diferite ca si compozitie, functie de titeiurile de origine si metoda de obtinere.
Amestecul benzinelor de CO diferite genereaza o benzina cu CO impredictibila dar in nici un caz mai mica decat CO benzina inferioara.
Utilizati in masinile voastre cel putin benzina cu CO minima indicata de fabricant.


Legenda:

Parafine – hidrocarburi saturate, liniare sau ramificate (alcani)

Olefine – hidrocarburi nesaturate, liniare sau ramificate (alchene)

Naftene – hidrocarburi saturate ciclice cu sau fara catena laterala – liniara sau ramificata (cicloalcani)

Aromate – hidrocarburi nesaturate ciclice cu nuclee benzenice cu sau fara catena laterala – liniara sau ramificate (arene)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator