Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
lorinlxn
Subiect Autor
Mesaje: 40
Membru din: 03 Aug 2014, 09:36

Salut !!! Leon 1.6 16v 2003

03 Aug 2014, 09:51

Lorin este numele meu .
Si o sa prezint si eu Negrul meu:
Leon din 2003 (in talon 2002)
Mobor bcb 1.6 16 valve 104caluti lesinati de tot. (a fatat motorul acum o luna )

Imagine

Si acum incep problemele :))
Micul motor de 1.6 uploadat de la 1.4 , pe autostrada a facut o mare gafa : a inceput sa mearga in 3 , apoi in 2 pistoane (am ajuns sa ii dau treapta 2 pe autostrada:))) ) si apoi s`a oprit.
Dupa ce am ajuns la destinatie (tras de un atv si apoi de un passat) am inceput sa identific problema .
Diagnoza spune ca e clapeta de acceleratie stricata (nu se mai calibreaza si nu mai deschite)
Apoi am defacut bujiile , 3 dintre ele erau topite :)) , 1 buna .
Acum am mai intrebat si eu mecanici si au spus ca e cam imposibil sa nu am minim 1 piston , 3 pistoane topite , judecand dupa bujii.
Am inceput sa demontez motorul , mai am un pic si il voi da jos.
Acum daca tot fac pasul asta si o sa vad ce e acolo , ma gandeam sa portez si chiulasa si sa imi repar zgomotul ala din marsarier (probleme des intalnite la motorul asta )

Ce sfaturi imi dati in timp ce demontez la balaurul asta de 104 caluti BCB ??????
Multumesc si astept sfaturi bune sau rele :D
Ne plac femeile , dar iubim motoarele !!!
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Salut !!!

03 Aug 2014, 11:01

Salut si bine ai venit! Si eu tot bcb am, dar nu am intampinat probleme de genul. Cati km ai?
P.s: bcb-ul are 105 cai parca, exista di alte variante? La mine trage bine pentru 105 cai, sunt foarte multumit
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Salut !!!

03 Aug 2014, 13:21

Salut si bun venit. Fa mai intai o constatare, vezi la ce preturi se ridica reparatia, poate iesi mai bine cu un motor sh

Cred ca a zis 104 cp in spirit de gluma, ca a zis ca fatat motorul un manz :))) deci 105-1 = 104 cai lesinati. Cam asa sunt apiratele colegu, mai lesinate si gurmande. Daca aveai 1.4 75 cp pe caroseria asta ce mai ziceai?:))
 
lorinlxn
Subiect Autor
Mesaje: 40
Membru din: 03 Aug 2014, 09:36

Re: Salut !!!

03 Aug 2014, 13:33

Multumesc frumos !
Pai motorul in sine este derivat dintr`un motor de 1.4 ...
Legat despre el am numai cuvinte de lauda :D dupa parerea mea BCB`ul asta e racheta , numai ca acum nu mai este.
Diagnoza spunea ceva de mising fire pe pistonul 3 , unghiul de la clapeta nu stiu ce are , si lambda.
Legat de mising fire ala nu are cum sa fie , are scanteie , are benzina , deci e problema mecanica.
Clapeta cred ca are motorul in scurt (bazaie , nu a facut asa pana atunci )
Lambda stiam de ea :D
Intradevar am sa scap mult mai ieftin cu un motor sh (350 E ) , dar intai vreau sa vad in ce stare e asta. Daca reparatia se ridica la maxim 1000 lei fara uleiuri si freon e ok , lasand la o parte ca nu pui piesele originale si nu ai baza asa mare pe ele , ocazia de a vedea ce anume are motorul si sa stii ca e facut de tine , si sa stii ca este nou , chiar daca nu sunt originale , e ok .... stiind ca motorul este facut tipla exact cum trebuie sa fie te incanta .
Acum daca am ghinionul sa am camasile la cilindru sau cilindrii cu anomalii , atunci intra in calcul un alt motor .Pana atunci mai am cam 2 luni de lucru la el daca nu imi iau concediu :))
Urmeaza si concediul si atunci o sa vad cu exactitate ce se ascunde in bloc :d
Cat despre portarea chiuloasei .... este valabila
Sfaturi cei ce au mai facut asta .
Multam fain
Ne plac femeile , dar iubim motoarele !!!
 
lorinlxn
Subiect Autor
Mesaje: 40
Membru din: 03 Aug 2014, 09:36

Re: Salut !!!

03 Aug 2014, 13:34

bgd_b92 scrie:
Salut si bun venit. Fa mai intai o constatare, vezi la ce preturi se ridica reparatia, poate iesi mai bine cu un motor sh

Cred ca a zis 104 cp in spirit de gluma, ca a zis ca fatat motorul un manz :))) deci 105-1 = 104 cai lesinati. Cam asa sunt apiratele colegu, mai lesinate si gurmande. Daca aveai 1.4 75 cp pe caroseria asta ce mai ziceai?:))


Pai imi arata in bord nici 100000 KM
Acum nu stiu daca sunt reali, dar judecand dupa suruburile si prezoane , etc ...tind sa cred ca sunt originali .
Ne plac femeile , dar iubim motoarele !!!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Salut !!!

03 Aug 2014, 14:54

Explica ce inseamna portarea chiulasei si ce legatura are ea cu ce zgomot in marsarier zici ca ai, ca nu inteleg. Sau sunt chestii separate? Si, daca bujiile erau topite, nu e obligatoriu sa aiba si pistoanele ceva. Ai demontat chiulasa si ai vazut ce-i acolo?
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
lorinlxn
Subiect Autor
Mesaje: 40
Membru din: 03 Aug 2014, 09:36

Re: Salut !!!

03 Aug 2014, 16:31

In timp ce va intrebati ce legatura are portarea chiuloasei cu zgomotul din marsariei (nici una) eu mi`am facut de lucru pe langa Negru meu si am desfacut chiuloasa , dupa mult de demontat pe langa :((
Bun ... am desfacut chiuloasa si surptizaaaaaa :))
Pe pistonul 1,2,3 cate o supapa de la evacuare rupte pe jumatate :( .
Am scapat usor , avand in vedere ca sunt doar supapele , si motorul a scapat neatins (cilindrii,supapele)
Vezi un video pe youtube cum se face un porting la chiuloasa , apoi iti dai seama.
Cat despre zgomotul din marsariei nu stiu acum daca mai fac ceva cu el sau il las asa.. ma mai gandesc.
Ne plac femeile , dar iubim motoarele !!!

 
lorinlxn
Subiect Autor
Mesaje: 40
Membru din: 03 Aug 2014, 09:36

Re: Salut !!!

03 Aug 2014, 17:02

lorinlxn scrie:
In timp ce va intrebati ce legatura are portarea chiuloasei cu zgomotul din marsariei (nici una) eu mi`am facut de lucru pe langa Negru meu si am desfacut chiuloasa , dupa mult de demontat pe langa :((
Bun ... am desfacut chiuloasa si surptizaaaaaa :))
Pe pistonul 1,2,3 cate o supapa de la evacuare rupte pe jumatate :( .
Am scapat usor , avand in vedere ca sunt doar supapele , si motorul a scapat neatins (cilindrii,pistoanele)
Vezi un video pe youtube cum se face un porting la chiuloasa , apoi iti dai seama.
Cat despre zgomotul din marsariei nu stiu acum daca mai fac ceva cu el sau il las asa.. ma mai gandesc.
Ne plac femeile , dar iubim motoarele !!!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Salut !!!

03 Aug 2014, 19:25

Poate nu toti suntem engleziti si am fi folosit un termen romanesc ca lustruire, curatare, debavurare, rectificare. Pe de alta parte nu putem decat sa ne bucuram pentru tine ca ai scapat relativ ieftin. Multa bafta la refacere !

PS: probabil fraza ta m-a derutat :"sa imi repar zgomotul ala din marsarier (probleme des intalnite la motorul asta )"...de parca motorul era responsabil cu marsarierul...BTW, cutia asta de viteze (ERT) e folosita si la AZD, AUS, ATN, nu doar la BCB, nu n-am prea auzit pe nimeni plangandu-se ca face zgomot la mersul inapoi. Poate ai joc la diferential, care chiar e caz des intalnit la cutiile astea. Are niste nituri de cupru in loc de metal sau chiar suruburi. Acele nituri se uzeaza in timp, din cauza liniutelor sau demaraje in tromba, si ajung sa se rupa, cu consecinte fatale pentru cutie.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
lorinlxn
Subiect Autor
Mesaje: 40
Membru din: 03 Aug 2014, 09:36

Re: Salut !!!

04 Aug 2014, 16:53

dany ..da toate cuvintele ca : debavurare , curatare , lustruire = portare (porting sa o dam in englezisme:))) )
Da ... motorul nu are legatura cu zgomotul din cutie ...am scris in graba si s`a inteles aiurea.
Din nefericire eu sunt unul din aia nemultumiti de cutia respectiva.Zgomotul nu pare a fii din nituri sau suruburi cum spui tu , cel putin la mine
Simptome : daca accelerez un pic mai tare si nu il tin din ambreiaj sare din marsarier de parca ar sarii doar sincronul , nu si din timonerie
zgomotul este asemanator cu 2 pinioane dintre care unul are cativa din rupti .
Acum am mai intrebat si eu de ce tocmai mie . Cineva spune ca din cauza pozitiei , si faptul ca pinionul respectiv este pozitionat mai sus decat nivelul normal de ulei din cutie , nu ajunge sa se unga ... drept urmare se sparg cativa dinti si mai departe fericire :))
Acum dupa cum stiu eu ca functioneaza o cutie(nu pot explica ) am impresia ca sincronul ce face legatura intre pinionul de sens invers si restul pinionelor,este crapat, spart , sariti dintii din el . Acum nu stiu ce sa zic . pana nu vezi ce e acolo degeaba. Doar vreun individ care a schimbat problema de acolo poate sa ma/ne lamureasca .
Multumesc in continuare

P.S. ... Aveti idee cat costa setul de supape pe evacuare ?
Ne plac femeile , dar iubim motoarele !!!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Salut !!!

04 Aug 2014, 19:32

Portarea se recomanda la motoarele comprimate si cu turbo de obicei ca sa poti vedea ceva efecte dupa atata chin. La astea de putere mica, ca ale noastre, e mai mult munca degeaba...sau de satisfacere a unei curiozitati.
Nu am desfacut cutia asa de mult ca sa-ti pot spune ce-i cu pinionul ala. Chiar daca-i mai sus decat nivelul de ulei, roata dintata ce se imbuca cu el e in ulei, si la cata solicitare are, ii ajunge mai mult decat suficient. Doar nu mergi kilometri cu spatele si cu viteza ca sa se poata intampla ceva cu el. Asa si pinionul de-a 5-a e mai sus decat uleiul, e in partea din spate a cutiei. Dar perechea lui se balaceste in ulei si, din cate vezi, nu se uzeaza. Mai degraba s-a gresit candva la bagarea in marsarier, adica nu s-a debreiat pana la capat, iar cuplarea s-a facut fortat. Atunci e posibil un dinte sa fie cel putin muscat. Dar zgomotul ar trebui sa fie intermitent, asa cum ajunge sa cupleze.
Chestia asta cu bagatul fortat am facut-o si eu, dupa ce-am condus o Honda automata vreo 3 luni. Cand am ajuns acasa am procedat la fel, adica am calcat frana si am dat de schimbator :lol: Masina a facut un mic salt in spate si s-a oprit motorul. Apoi am schimbat "softul" din creier si am trecut pe cutie manuala. Ei, cand am plecat normal cu spatele aveam si eu un clantanit si tare l-am avut pe cap o vreme. Dar, in timp, s-a estompat total, asta insemnand vreo 2 ani sa zic. De atunci nu l-am mai auzit deloc. Deci, faci cum crezi: poti da si cutia jos (ca tot sta masina acum) si faci verificarea/reparatia acum sau o lasi asa inca o vreme si o faci mai incolo. Daca la mersul inainte nu face zgomot...inca-i bine.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
lorinlxn
Subiect Autor
Mesaje: 40
Membru din: 03 Aug 2014, 09:36

Re: Salut !!!

04 Aug 2014, 20:53

Momentan nu stiu nimic . In alta viteza nu face nimic .. doar marsarierul face asa, si nu cred ca eu am facut asta , asa am cumparat leonul .Lamine nu dispare , se accentueaza pe masura ce folosesc marsarierul . Ramane sa vad ce fac .
Inca o dilema, si anume legata de suruburile de chiuloasa , ele trebuiesc schimbate sau nu o data cu garnitura ??
Un mare nene imi spune ca "domle alea suporta doar o singura data torsiunea de desfacere"
Ce spuneti ?
Ne plac femeile , dar iubim motoarele !!!
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7198
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Salut !!!

04 Aug 2014, 20:55

bineinteles ca DA, trebuiesc schimbate. suruburile stranse la cuplu + unghi se alungesc, nu mai pot fi folosite a doua oara. ca pe la noi la servisurile de cartier se refolosesc e alta treaba, dar producatorul spune clar ca se folosesc unele noi la fiecare strangere.
 
lorinlxn
Subiect Autor
Mesaje: 40
Membru din: 03 Aug 2014, 09:36

Re: Salut !!!

05 Aug 2014, 19:22

gamer555 scrie:
bineinteles ca DA, trebuiesc schimbate. suruburile stranse la cuplu + unghi se alungesc, nu mai pot fi folosite a doua oara. ca pe la noi la servisurile de cartier se refolosesc e alta treaba, dar producatorul spune clar ca se folosesc unele noi la fiecare strangere.

Mulltumesc , inca ceva .... la cati Nm strangi chiulasa ?
Multam fain.
Ne plac femeile , dar iubim motoarele !!!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Salut !!!

05 Aug 2014, 20:57

Stadiul 1 - 30Nm
Stadiul 2 - +90 de grade
Stadiul 3 - +90 de grade
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori