Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
AlexandruM
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 02 Aug 2014, 00:06

Problema "relantii"

02 Aug 2014, 00:11

Salut, am un seat leon 2004, 1.6 benzina si am o problema care sper sa nu fie costisitoare :) dupa ce masina ajunge la 90 de grade, acul de la turometru scade 2-3 liniute si se accelereaza singura pana la nivelul unde ar trebuii sa stea normal. Nu am observat daca face mereu sau la un momendat se opreste, o sa filmez\verific maine, dar poate cineva a mai intampinat problema si stie :) multumesc
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema "relantii"

02 Aug 2014, 03:01

Clapeta de acceleratie, o verificare bujii nu strica, filtru aer sa fie curat!!!!
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
AlexandruM
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 02 Aug 2014, 00:06

Re: Problema "relantii"

02 Aug 2014, 11:12

Am cumparato marti si e prima masina pe benzina care o am, am tot citit eu pe aici pe forum de acceleratie, dar cum se curata? ( filtru, bujiile o sa i le schimb ) am inteles ceva si de debitmetru ?
 
dj.gaby94
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema "relantii"

02 Aug 2014, 11:38

Se da flitrul de aer jos, cu tot cu carcasa, apoi ai acces la clapeta de acceleratie. O scoti si pe aia, are 4 prinderi si o mufa, apoi o curati bine cu solutie pentru spalat carburatoare. Pui totul la loc, si apoi calibrezi clapeta. Fie utilizand VAG com-ul, fie pornind masina si mergand cu ea 5-10 km, iar apoi ar trebui sa se calibreze singura. :cheers
Seat Leon S 1.4 16v 2002
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema "relantii"

02 Aug 2014, 14:31

Iar ma declar impotriva metodei astea de asa-zisa calibrare a clapetei. Nu se calibreaza singura, pentru ca nu-i "spune" nimeni calculatorului de motor sa intre in modul de calibrare si sa caute valorile de minim si maxim a potentiometrelor de pe clapeta. El vede ca ceva e modificat, dar ce face nu e chiar calibrare si invatare valori noi. Calibrarea se face doar cu testerul.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
AlexandruM
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 02 Aug 2014, 00:06

Re: Problema "relantii"

02 Aug 2014, 20:38

Maine de dimineata o sa postez video sa vedeti despre ce este vorba!
 
dj.gaby94
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema "relantii"

03 Aug 2014, 18:20

Dany, la mine a functionat, surprinzator am si consum mai mic dupa ce am curatat clapeta. Iar relantiul e cam la 650-700rmp. Clar e mai bine sa folosesti testerul, dar nu toti detinem soft si cablu. :hi
Seat Leon S 1.4 16v 2002

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema "relantii"

03 Aug 2014, 18:38

Pai ala e relantiul la masinile cu motoarele astea. Cred ca la mine sta la 630, fara variatii. Am mai citit ca la unele masini "merge" asa, dar la majoritatea nu. Si mai e un caz: daca aveti de curatat EGR-ul, cum il calibrati fara tester?
Repet, ECU tine minte valorile invatate, chiar daca dai jos bornele cat faci operatia. ECU vede la repornire ca valorile functionarii motorului (turatie, noxe) au fost schimbate si cauta sa faca niste adaptari in timp, ca si cum ar invata. Dar de fapt face operatia asta de fiecare data cand porniti motorul, ceea ce e timp pierdut. Daca ii spune cineva (adica tester) sa intre in mod "invatare", atunci asta face: plimba clapeta de cateva ori cautand minimul si maximul ei, si retine respectivele valori, pe care le aplica la fiecare pornire. Nu mai face trecrea prin valorile vechi. La mine niciodata n-a mers metoda aplicata de voi, la niciuna dintre masini. In schimb la Toledo pot face adaptarea cu motorul rece, pe cand la Arosa vrea doar la cald. Daca o fac la rece, am ceva variatii la fiecare pornire pana se stabilizeaza.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
dj.gaby94
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema "relantii"

03 Aug 2014, 19:13

Tot zic ca imi cumpar si eu cablu si o interfata vag com, dar nu stiu daca merge si la alte masini: audi/bmw. In viitorul apropriat vreau sa achizitionez un A4, sau 520d si as vrea sa stiu daca il pot folosi si pe seat si pe una dintre acestea.
Seat Leon S 1.4 16v 2002
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6740
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema "relantii"

03 Aug 2014, 20:18

Audi sigur ca da, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche...Nu stiu Scania, Man si Ducatti daca au trecut pe standardul lor deja. Feel free to buy one of these :hi
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
dj.gaby94
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Problema "relantii"

03 Aug 2014, 23:03

ok, ma poti ajuta cu un link cu ce ar trebui sa cumpar ? Nu de alta, dar am vazut ca sunt multe versiuni.
Seat Leon S 1.4 16v 2002

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator