Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Catalin Radu
Mesaje: 192
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: tribidatii la relantiu

23 Iul 2014, 14:13

Hai sa lamurim o problema :

TREPIDÁȚIE, trepidații, s. f. Mișcare vibratorie continuă, în general în direcție verticală, cu amplitudine mică și cu frecvență mare, a unui sistem tehnic (mașină, vehicul etc.) în cursul funcționării lui. ♦ Fig. Agitație, neastâmpăr. – Din fr. trepidation.
Sursa: DEX '09 (2009)

Cuvantul " tribidare", cu formele " tribidari", "tribidatii", " a tribida" NU exista in limba romana.
:shock: :shock: :shock: :shock:
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Valek1806
Mesaje: 10
Membru din: 13 Noi 2013, 10:38
Contact:

Re: tribidatii la relantiu

18 Noi 2014, 15:03

Salut
Nu stiu daca e cel mai adecvat topic ...dar pare destul de apropiat de problema aparuta la modelul de ibiza pe care il detin ( modelul 6L benzina 1.2 47kW/64CP )

Simptomele initiale erau : trepidatii la relanti destul de puternice ale motorului, murit motor, mers in 2 pistoane din3(asta am aflat ulterior cand am schimbat bobina de pe cilindrul 2), eroare senzor MAP(presiune absoluta), missfire pe unu sau mai multe pistoane, amestec bogat in combustibiil, valori foarte foarte ridicate inregistrate de sondele lambda(care initial au fost si ele suspectate a fi defecte),
Probleme remediate :
* schimbat filtre si ulei
* schimbat bujii
* schimbat bobina cilindru 2
* curatat senzor vechi dupa care inlocuit senzor Manifold Absolute Pressure
* curatat clapeta de acceleratie
* achizitionat VCDS

Probleme ramase sau noi dupa efectuarea celor mentionate anterior :
* fluctuatii mici ale turatiei la relanti
* usoare trepidatii
* cel mai rau : NU se tureaza peste 3000 rpm... abia in viteza 5 ajung abia la 65kmh (mai devreme cand am plecat de pe loc parea sa aiba ceva mai multa "forta" in vitezele inferioare, dupa cativa km a devenit iar f "puturoara" )
* cand iau piciorul de pr acceleratie scade turatia pana la aproape de 600rpm revenind la 720-730
* la accelerari oarecum bruste de la 700 la 1500 ( nu calcata tare pana la 3000, o apasare scurta care sa o urca la 1500-1700 se aude un zgomot undeva in partea din fata a motorului - pe langa sonda lambda din fata presupun , am fost singur si nu imi dau seama sigur- daca e un detaliu irelevant scuze pentru inutilitati :P )
* in panta trage foarte prost
* aseara dupa un drum mers cu a 4a a 5a cativa km...am testat cu VCDS , am sters eoaarea astaz iam zis sa reincerc si a aparut aceeasi eroare :
"VCDS-Lite Version: Release 1.0
Tuesday, 18 November 2014, 14:26:53:0


Chassis Type: 6L - Seat Ibiza/Cordoba
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,25,37,44,46,55,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 03E 906 033 D
Component: 1,2l/4V SIMOS3 00HS4342
Coding: 00031
Shop #: WSC 06402
VSSZZZ6LZ3R002265 SEZ7Z0B1617511
2 Faults Found:
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-00 - -
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-00 - -
Readiness: 1010 0101"


Daca a mai patit cineva ceva asematator sau daca stie cam ce ar trebui sa verific astept sfaturi.
Va multumesc anticipat .
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: tribidatii la relantiu

18 Noi 2014, 15:22

17811/P1403/005123 - EGR System: Regulation Deviation
Possible Causes

Exhaust Gas Recirculation (EGR) faulty
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) faulty

Possible Solutions

Check Exhaust Gas Recirculation (EGR)
Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Perform Output Test
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Valek1806
Mesaje: 10
Membru din: 13 Noi 2013, 10:38
Contact:

Re: tribidatii la relantiu

18 Noi 2014, 15:34

multumesc mult de sfat . intrebarea ramane : sa fie doar EGR de vina ? adica daca e defect are ca si simptome turatia de maxim 2900-3000 la o masina pe benzina ? sau sa ma astept si la altceva pe langa eroarea arata de VCDS care indica EGR'ul ca fiind defect?
Si desi imi dau seama cat de penibil vor suna urmatoarele 2 intrebari ... ma vad nevoit sa le pun:
- unde se afla EGR la seat ibiza cu motor AZQ ? ( imi cer scuze daca a mai fost explicat pe undeva ... eu chiar am dat search si nu am gasit)
- ce solutie sa folosesc pentru curatare ?
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: tribidatii la relantiu

18 Noi 2014, 16:58

EGR VALVE 03D131503B / 03D 131 503 B ca echipament OEM, iar pe Pierburg 7.22785.16.0
Si mai scrie undeva sa verificati software revision of the engine controller sa fie MINIM cea scrisa in poza de mai jos.

Imagine

Ai si poza sa verifici unde e pozitionat pe motor.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Valek1806
Mesaje: 10
Membru din: 13 Noi 2013, 10:38
Contact:

Re: tribidatii la relantiu

18 Noi 2014, 19:56

M-am tot uitat la ea ...dar in acea poza apare doar EGR vazut din un anumit unghi. Nu observ deloc unde se poate gasi pe motor adica macar in mare ( ex. langa clapeta de acc., langa sonda lambda din fata/spate, langa joja etc.)

Si ca ultima intrebare celor care poate au facut asa ceva sau s-au documentat mai mult. citeam si in alte parti parca s-a discutat si aici dar nu mai stiu daca era vb de diesel sau benzina. se poate face un bypass pt acest EGR ? si daca da, este daunator ?
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: tribidatii la relantiu

18 Noi 2014, 20:13

A mai intrebat cineva si am pus o poza pe care n-o mai am. Daca pui o poza cu motorul tau fara capac, ti-o pot arata. EGR-ul e pentru controlul noxelor, consum, etc si nu recomand anularea ei. Daca nu trebuia, nu era pusa pe masini.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
Valek1806
Mesaje: 10
Membru din: 13 Noi 2013, 10:38
Contact:

Re: tribidatii la relantiu

19 Noi 2014, 16:35

Mersi mult de indicatii...am facut si poza

e cumva acesta ?
Imagine

Imagine
 
Valek1806
Mesaje: 10
Membru din: 13 Noi 2013, 10:38
Contact:

Re: trepidatii la relanti *

19 Noi 2014, 17:42

Si daca da ...este acela...mai bine zis dupa identificarea acestuia ... pentru diagnosticare corecta ajung tot sa ma lovesc de problema bypassului... sa vad cum merge obturat / dezactivat din vcds . Ca sa vad dupa ce il curat daca problema persista mersul fara el daca ar imbunatati sau nu mersul motorului.
Partea fizica cu obturarea am vazut cateva idei care nici sa nu il deterioreze. Are idee cineva din vcds daca se poate face pe la engine/adaptation cumva ? Ca am vazut la log in era cu 12233 sau 11463 ( cred) dar mai departe nu am gasit ceba clar
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: trepidatii la relanti *

19 Noi 2014, 19:00

Ce bay-pass sa faci la EGR? Doar daca pui o flansa oarba la unul din capete si atat. Dar iti va da alta eroare, de tipul "insufficient flow". Dupa ce o cureti bine, se face adaptarea ei in grupul 74 in "basic settings".
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Valek1806
Mesaje: 10
Membru din: 13 Noi 2013, 10:38
Contact:

Re: trepidatii la relanti *

19 Noi 2014, 19:56

Da ... asta ar fi prima metoda. cum ai zis si tu cu flansa(adica blocare fizica) . eu speram ca exista si o varianta 2 din vcds, asa ca am zis sa intreb. ca am vazut unele video pe YT cu modificarea parametrilor EGR de la 01-Engine / "Adaptation - 10"....dar nu am gasit pt masina mea.
Cu adaptarea am vazut ca si la schimb baterie se face (sau si in alte cazuri ) din grupul 074 pt egr si grupul 060 pt clapeta de acceleratie (eu asta am incercat si prima oara, ca am vazut ca eroarea continea cuvantul "deviation", si m-am gandit ca ar putea fi nevoie de o calibrare ... dar se pare ca la mine clapeta a ramas pe pozitia deschis sau ceva ca altfel nu imi explic de ce pierderi de putere atat de mari si faza cu opritul la 3000 rpm... decat ca acum cand la turatii mari EGR ar trebui sa inceteze sa bage gaze inerte al meu nu se opreste si motorul nu depaseste acest prag )

Presupun ca daca nu m-ai corectat acela din poza este EGR .

Multumesc si revin cu feedback dupa curatare in caz ca mai intampina si alte persoane astfel de problema.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6737
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: trepidatii la relanti *

19 Noi 2014, 21:29

Presupunerea a fost corecta. :hi
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
vali_s
Mesaje: 2
Membru din: 13 Sep 2013, 12:50

Re: tribidatii la relantiu

20 Noi 2014, 08:48

Valek1806 scrie:
* cel mai rau : NU se tureaza peste 3000 rpm.

Salut! Verifica sa nu fie distributia sarita de la punct. Asta este unul din simptome.
 
Valek1806
Mesaje: 10
Membru din: 13 Noi 2013, 10:38
Contact:

Re: trepidatii la relanti *

20 Noi 2014, 18:53

Ms vali_s de sfat.
Am citit putin acum pe vwforum despre verificarea pt aceste motoare AZQ pe lant. una din metode era cu VAG daca era stocate erorile 16725 sau 17748. cand am pus ieri tester pe el avea doar acea eroare de EGR.
Am vazut ca tot cu varianta VAG la Engine / grupul 12 ... sa am valori intre 85-91 la campul 3 si intre 25-31 la campul 4. Asta o sa verific maine.
Nu cred ca dupa cele doua verificari de mai sus sa o fac si pe cea fizica cu verificarea axelor din partea dreapta a motorului ( mai e nevoie sa verific si asta daca pe vcds nu-mi apare ? )
 
Valek1806
Mesaje: 10
Membru din: 13 Noi 2013, 10:38
Contact:

Re: trepidatii la relanti *

21 Noi 2014, 16:54

Mic update : acum am verificat la o temp de cel putin 80 gr.la Engine, measuring blocks/ la grupul 012 : in campul 3 valoarea 90, iar in campul 4 valoarea 28 , valori incadrate in limita normala. Auto scan dupa, inca nici o eroare ( aia cu "17811 - EGR System: Regulation Deviation" imi apare dupa ce merg ceva mai mult , ca i-am dat un del acum cateva zile). Ramane EGR de curatat maine, sper sa fie gata dupa.
Oricum multumesc de sfat,macar stiu pe viitor ce sa am in vedere daca mai am simptome asemanatoare.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori