Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
puputavi
Mesaje: 1382
Membru din: 11 Iul 2010, 16:47
Localitate: Cluj

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

12 Iun 2014, 10:51

Daca vrei musai sa te convingi ca nu softul e cauza problemelor tale ar trebui facut un log in mers.
Poate problema ta nu este nici turbina, nici softul ci pur si simplu o dereglare a actuatorului ce duce la o presiune prea mare in sistem.
Toate aceste simptome se pot observa la un log in mers.

Deci ai doua variante, fie ai o terta problema care iti provoaca presiune prea mare pe traseu ce duce la degradarea turbinei, problema care oricum ar trebui depistata de service, daca nu o fac atunci e treaba lor sa-ti schimbe cate turbine vrei tu. Fie turbina reconditionata e de o calitate indoielnica. Daca situatia nu se remediaza pentru ca sunt incompetenti ar trebui sa-ti dea banii inapoi si sa mergi altundeva.

Intercoolerul este intradevar dupa turbina, nu are ce sa afecteze, poate la 1.8T e altfel, desi ma indoiesc.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

12 Iun 2014, 11:15

LA cum arata rotorul nu are nici o treaba softul, nu poti da vina pe soft pentru halul in care arata palele si la starea respectiva greu de crezut ca a putut fi centrata. Piesa respectiva trebuia sa ajunga la gunoi nu pe masina lui.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

12 Iun 2014, 19:14

Nu stiu de ce, dar parca e o situatie "alba-neagra".
Vezi Turbina? E ok? uite-o, ti-o pun acum...tu zici da, si cand clipesti, pac o schimba !
Stiu ca suna aiurea, dar cand crezi ca le stii pe toate, mai se "incordeaza" un roman, si-ti dovedeste ca esti fraier.
Paletii au deteriorari fizice. Fie bucatele mici s-au desprins !! din paleti, fie un soricel TURBO a ros la ele.
Gluma , gluma, dar este pe banii tai.
Ce am am inteles eu pana acum:
Ai curatat la ei tot traseul +montajul = turbina stricata!
Ai revenit, au recuratat, au remontat alta turbina = turbina stricata!?
Fluieratul/suieratul este la pachet!?

Interesant ce spun ei despre. Daca masina ar fi a celui care ofera aceste servicii, el ce ar face?
Ar comanda o turbina noua, crede-ma! Iar fraierii primesc parti si chituri din china.
Pare sa fie si o greseala de material slab.
Daca cumperi o turbina second hand, 200Euro cred, Tot asa v-a ajunge? Never!
Problema ramane mereu la client , care plateste la final mai multa manopera decat piese :(
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

13 Iun 2014, 07:25

@gamer555

Teoretic admisia ar fi trbuit sa fie curata pentru ca au curatat-o ei si practic s-ar fi sabotat singuri.
Si tot in aceeasi directie, ei n-au comentat deloc cand au vazut asta, sau ma rog asa spun ei c-au vazut atunci dupa ce am venit la verificare... si au schimbat-o cu alta.
Ghinionul a facut ca si asta a doua montata sa aiba probleme, insa acum cand m-am dus cu ea sa vad ce naiba mai are de fluiera i-am rugat sa ma lase si pe mine sa vad paletii din ambele capete si intr-adevar erau ok, in sensul ca la verificare vizuala cel putin nu pareau sa aiba probleme.
Astazi ar trebui sa vina verdictul de la expertiza, de la Bucuresti, si teoretic aflu care e problema.

Postez aici tot ce se intampla pana la rezolvarea finala a problemei !
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

13 Iun 2014, 07:30

@puputavi

Eu nu stiu pe nimeni care ar putea sa-mi faca acest log in mers si consider c-ar fi trebuit ei sa faca acest lucru ca-si lamureasca neclaritatile.
Mai mult decat atat e deja a doua turbina pe care o schimba (e adevarat prima s-a schimbat din alt motiv), si ar fi trebuit cred eu sa depisteze eventuale astfel de probleme, nu??
Dar orice ar fi eu nu renunt!
Am dat niste bani, deci am platit niste piese si niste servicii si vreau sa beneficiez de ele intocmai.
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

13 Iun 2014, 07:48

@BALTAZAR2003

Trebuie sa fac o precizare!
Cred ca ai omis primele postari legat de problema mea!
Turbina cu paletii mancati, la care am atasat poza, este prima pusa pe masina dupa ce a crapat cea originala. Iar acum legat de subiectul "posibila problema de la soft" fac referire privind cea de-a doua turbina montata pe masina care imediat a inceput sa scoata un fluierat.

Deci posibila supozitie c-ar fi de vina soft-ul se refera la cea de-a doua turbina montata (care imediat a inceput sa fluiere la 1500-200 RPM), si nu la cea cu paletii mancati, din poza atasata.

E posibil, in cazul in care s-ar dovedi ca e de vina soft-ul, ca si prima sa fi facut la fel insa n-a apucat ea avand problema cu paletii.
Dar in acest moment astea sunt pure speculatii pentru ca nu exista inca nicio dovada c-ar fi asa.
Tocmai din acest motiv am cerut ajutorul aici pe forum ca poate ii dam de cap! ;)
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

13 Iun 2014, 07:57

@nmihai67

Da, ai inteles corect!
"Ai curatat la ei tot traseul +montajul = turbina stricata!
Ai revenit, au recuratat, au remontat alta turbina = turbina stricata!?
Fluieratul/suieratul este la pachet!?
"

Referitor la o turbina SH, cred ca e de inteles ca am o teama, si mai ales pentru faptul ca nimeni nu-mi va oferi garantie per toata lucrarea de montare a ei, si deci as face totul pe riscul meu, pe banii mei.
Eu am gandit ca macar asa, punand una reconditionata, am garantie la toata povestea si daca e sa se imtample ceva nu mai platesc nimic in plus si re rezolva pe garantie.

Crezi ca gresesc mult in felul asta?
Ce parere ai?

 
exo_luci
Mesaje: 472
Membru din: 08 Aug 2012, 13:28
Localitate: Brasov

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

13 Iun 2014, 12:34

Nasol prin ce treci, desi stiu foarte bine cum e , am trecut si eu prin aceasta problema la fosta masina ....am schimbat chiar 3 turbine si ultima reconditionata de 2 ori..deci un total de 5..

La seatul actual dupa ce am schimbat turbina ( hybrid), am si eu un suierat dar foarte mic in accelerare pana la 2200rpm dar cred ca il accentueaza si ca am evacuarea goala cap coada...


Legat de problema ta : eu am patit la fel , doar ca la mine pica dupa 6 luni cand iesea din garantie. In final problema venea de la 2 furtunase care mergeau la blow off valve si erau foarte putin crapate care au costat 50 ron ...turbinele in schimb stricate au costat aproape 10000 ron...

Problema la tine nu cred ca e de la turbo si mai degraba de la alti factori care influenteaza turbina..verifica presiunea , ungerea si toate furtunasele sau mai bine schimba-le cu unele noi sa nu patesti ca mine.
Bmw e92 335D

Ex :Ibiza 1,9 tdi cupra 2??cp
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

13 Iun 2014, 13:37

Salut!

S-a verifcat absolut tot cap-coada, de vreo 3 ori, am fost si eu de fata ultima oara, tocmai din acest motiv suspectez un pic soft-ul.
De moment ce furtune/tevi sparte nu sunt, ungerea e ok, ce era de inlocuit s-a inlocuit, inclsuiv garnituri turbina, si n-a mai ramas nimic.., dupa mintea mea au ramas doua posibile cauze:
- soft-ul ceva nu face bine p-acolo
- turbina de calitate proasta

Si eu tind sa cred ca e mai mult calitatea proasta a turbinei dar macar am garantie la ea!
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

13 Iun 2014, 13:41

Sa va spun ce am mai facut astazi:

Am sunat din nou la firma unde se reconditioneaza aceste turbine si unde am garantie si la cea pusa de service pe masina mea.
Am intrebat ce diagnostic au pentru problema mea cu fluieratul intre 1500-2000 ?

Raspunsul a fost urmatorul:
Turbina, cica a fost pusa pe tester si s-a observat pe grafic cum intre 25.000 si 60.000 de turatii vibratiile depasesc linia care indica limita admisa de vibratii, cu 60%.
Dupa 60.000 rpm acele vibratii revin la normal si din ce am inteles exact asta e motivul acelui fluierat doar in plaja motorului de 1500-2000 rpm.
La intrebarea daca aceste vibratii insotite de fluierat afecteaza turbina, si eventual o face ca la un moment dat sa cedeze, ei au spus categoric DA!

Am intrebat mai departe ce a provocat aceasta "dezechilibrare" si mi-au raspuns ca cel mai probabil turbina a fost lovita la transport, sau a fost scapata jos si astfel axul ar fi suferit un soc relativ minor din cauza greutatii modulelor cu pale din capetele axului care sunt mult mai grele, insa indeajuns ca sa provoace aceste perturbatii la anumite turatii, prin suierat/fluierat.
Am intrebat cum de unele rezista foarte mult timp asa cu acest sunet si au spus ca turbina functioneaza la acea turatie in care genereaza acele perturbatii doar partial la accelerare in plaja 1500-2000 rpm, in rest merge la turatii mult mai mari si foarte rar mai mici iar acolo se pare ca nu da perturbatii deci n-are usura sau probleme.
La intrebarea cum s-a remediat problema au spus ca s-a inlocuit axul, s-au schimbat bucsele si piulitete si s-a echilibrat din nou turbina astfel incat sa fie in graficul admis.
Am intrebat de asemenea de garantie si mi-au spus ca nu este nicio problema cu garantia, turbina beneficiaza de 12 luni de garantia din acest moment.
Au spus apoi ca au trimis-o inapoi catre service pentru a fi montata inapoi pe masina si acum astept telefonul de la service dupa ce imi monteaza turbina, ca sa ma duc sa imi ridic masina.

Am sa testez la fata locului cum functioneaza masina cu turbina nou montata, iar pe viitor daca mai sunt iar probleme, beneficiez de garantie din partea "productorului" turbinei conform actelor care mi s-au inmanat dupa montare.

Sper ca v-am fost cat de cat de ajutor si va tin la curent cu ce reusesc sa rezolv mai departe! ;)
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

13 Iun 2014, 19:08

Salutare!

Asa cum am promis revin cu noutati.
Am fost si am luat masina din service! :)

Mi-au aratat turbina nou-reconditionata montata pe masina, am testat-o, merge bine acum.
Nu scoate niciun sunet suspect iar masina trage foarte bine.
Am fost si i-am dat si pic talpa si totul este ok.
Verdictul final a fost ca turbina a fost lovita la transport si din acel motiv cumva a prins ceva jos la ax.
Chiar daca n-ar fi asa cum zic ei, oricum mi-au dat garantie 1 an de zile.

Acum, ca sa fie totul clar am fost si am dat jos soft-ul de chip-tuning ca sa vad cum se comporta masina si turbina in mod "stock".
Dupa vreo luna in care am sa testez masina si in oras si afara, inclusiv talpa, daca e totul in regula o sa pun inapoi soft-ul de chip cu stagiul 1 si apoi vedem daca mai cedeaza vreoceva.
Mentionez ca atat cei de la firma de reconditionari , cat si cei de la care am facut tuning-ul, precum si cei de la service-ul unde am facut reparatia spun la unison ca n-ar avea nicio legatura cedarea turbinei sau sunetul de fluierat aparut dupa montare, cu aceasta resoftare stagiul 1.
Mai mentionez si ca la intrebarea mea catre cei de la firma de reconditionari "de ce merg unele turbine asa mult cu acel fluierat... la turantii mici" au spus ca de fapt turbina vibreaza si este solicitata suplimentar exact atunci cand scoate acel sunet, dar cum turbina la drum lung sau chiar si oras nu sta turata exact in zona aceea critica (25.000 - 60.000 rpm) in care scoate acel fluierat si in care este solicitata suplimentar, practic ea se deterioreaza in etape. Acesta ar fi motiv pentru care rezista mult timp cu atotdiscutatul "fluierat" la turati mici.

In cazul in care o sa aud iar sunete si semne ciudate de la turbina, ea este in garantie asa ca se rezolva rapid dar in felul asta voi afla si daca o turbina reconditionata care merge ok pe soft-ul de stoc va incepe sa cedeze pe soft-ul de chip cu stagiul 1.
In cazul fericit in care nu se intampla nimic, o sa las stagiul 1 pe masina si aia e!! ;)

Daca vreti sa ma intrebati cum se simte de la chip inapoi la stock va pot spune ca se simte foarte clar.
Senzatia cu chip pe masina era ca si cum motorul abia asteapta sa fie accelerat, se tura mult mai rapid cand atingeam acceleratia si simteam cuplul foarte bine incepand de pe la 1800 RPM.
Acum cu soft-ul stock simt lag la accelerare, nu reactioneaza la fel de promt, iar senzatia fata de cum era este ca parca nu-i ajunge combustibilul in cantitate suficienta, parca ar cere mai mult.
Masina e clar mult mai lenta si mai lenesa acum insa e suportabila! Nu pot sa zic ca nu merge cu ea sau ceva de genul asta...

Eu pentru moment ma bucur ca am masina inapoi, acum pare sa mearga bine si ma pot folosi fericit de ea.

Concluzia mea:
Acel "fluierat" la o turbina, intre 1500-2000 RPM este clar un defect, o problema, nu trebuie sa faca asa daca este buna, si are inceput de sfarsit!!!
Urmeaza sa vedem daca si chip-tuning-ul are vreun rol la acest inceput de sfarsit pentru turbinele noastre.

Cam asta e pana acum.
Sa aveti un weekend superb! :)
 
exo_luci
Mesaje: 472
Membru din: 08 Aug 2012, 13:28
Localitate: Brasov

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

14 Iun 2014, 12:30

E bine ca ai rezolvat.

E posibil ca turbina sa fie refacuta cu piese slab calitative si pe masini stock sa nu faca probleme , dar "ajutata" de soft sa pice foarte repede..dar asta o sa vezi tu cand pui softul la loc .
Bmw e92 335D

Ex :Ibiza 1,9 tdi cupra 2??cp
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

15 Iun 2014, 03:55

Corect!
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

15 Iun 2014, 05:18

Raspunsul la intrebarea ta, este inclus in tot acest "roman" descris de tine.
Intrebarea ramane daca a meritat pentru tine tot acest deranj, timp pierdut, etc.
La turbinele reconditionate, ramane mereu aceeasi intrebare: cat de bine a fost oare reconditionata si echilibrata?
Sa stii ca nu toate firmele inlocuiesc toate piesele interne. Cateva doar paletii.
Axul tau, era problema. Exact ca la o roata care vibreaza intre 80-100km/h apoi dispare si reapare la o alta viteza mai mare. Deci pana la urma ramane finetea echilibrarii?
Si totusi mai imi pun o intrebare: cum e sa mergi asa cu ea, si poate oare o sa cedeze din nou si apoi iar si o iei de la inceput? Nu toata lumea are nervii tai!
Prima s-a stricat din ce cauza? A 2-a la fel, din ce cauza? A 3-a urma sa se strice, nu?
Se pare ca un "Dorel" a lovit fulgerator in acea firma, sau curierul? :cheers :drive
Ps. Una noua , nereconditionata, din fabrica costa ca.650 Euro
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

16 Iun 2014, 09:44

Salut!

Daca a meritat? Pai am avut de ales?? A cedat turbina, trebuia sa repar masina nu??
M-am interesat si eu cum e cu reconditionatul asta... si se pare ca metoda de echilibrare e aceeasi ca si la turbinele noi.
Se foloseste acelasi aparat de echilibrat.
Diferenta este ca una e sa echilibrezi un "metal" nou executat, produs, si nealterat termic absolut deloc si alta e sa folosesti un "metal" deja supus unor transformari termince sau deja expus unor tensiuni mecanice.
Acel metal este calit probabil, gandit sa reziste la ce se intampla acolo cu el in timpul functionarii, dar in mod sigur dupa cativa ani si solicitari fizice, termice, torsionari, etc... eu zic ca inevitabil se decalibreaza un pic, si un X% procent acolo, poate pana in 10% deja e afectat negativ.
Cand incerci sa-l recalibrezi este evident ca nu va iesi 100% perfect cum e un "metal" nou executat pentru asa ceva!
Eu cred ca zic bine cat de cat ce zic..
Mai mult decat atat, asa este, firmele inlocuiesc ce nu este deteriorat in sensul ca nu este iesit din acele tolerante care fac ca produsul sa functioneze minim Y ani.
Da, din toate analizele si discutiile pe care le-am avut acel ax e problema pentru ca e facut "la limita" si se pare ca la un chip-tuning de exemplu devine subdimensionat.
Efectele?
Primul este acel sunet de sirena care ne-a disperat pe foarte multi dintre noi si pe care multi producatori nu vor sa-l recunoasca ca fiind o problema, ei stiind ca aceasta problema va face ca produsul sa reziste ceva mai mult timp, insa pana la un moment dat.

Inca odata spun ce am aflat inclusiv de la producator:
o turbina fara probleme nu trebuie sa scoata absolut niciu sunet!!!

Si e si logic lucrul asta, exact cum o masina iese din fabrica si nu are niciun sunet ciudat de acest fel, pentru ca simplu: nu este defecta inca acea turbina.
Comparatia cu roata nu e chiar corecta pentru ca o roata care vibreaza daca nu e echilibrata nu va ceda asa repede. De ce? Pai pentru ca ea a fost gandita pentru altceva si intamplator este supradimensionata fata de acest efect si rezista. ;)
O turbina nu poti s-o echilibrezi mai bine decat se echilibreaza pe o masina speciala de echilibrat. Insa o poti pune un pic mai mare decat la limita, astfel incat sa obtii o toleranta care acopera si astfel de situatii neplacute cum am patit eu.
Dar nu are nimeni interesaul asta pentru ca trebuie sa se faca bani. Nu?? ;)

Acum, de cand am pus una nou reconditionata si am scos chip-tuning-ul mie mi se par ca masina merge mult mai echilibrat mai liniar.
Am senzatia ca nu "se mai forteaza" deloc. Da, poate e efect placebo, dar o sa se confirme sau infirme in timp acest lucru.
Nu putem sti din pacate daca e efect "Dorel" sau efect "curier incompetent", dar eu stiu un lucru sigur toate cele trei turbine (cea originala, cea schimbata prima si care a fost gasita cu paletii mancati dupa o zi de mers, cat si cea de-a 3-a), au avut acelasi simptom: fluierat intre 1500-2000 RPM.
Prima mea concluzie: la acest tip de masina cel putin, acea resoftare face ceva rau si solicita prea tare componentele cu care are legatura directa.

Din pacate nu avem o masina "cobai" ca sa testam aceasta problema pe toate partile!

Una noua este evident ca e mai buna insa si costurile sunt aproape duble, incluzand si manopera de curatare a tot traseului admisie/evacuare, care este imperios de facut!!!

O sa mai scriu aici in curand, probabil ultima oara ca rezumat despre toata povestea asta, evident si cu concluziile mele drept pentru care exista acest forum. :)

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori