Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

10 Iun 2014, 11:50

Salutare!
Va povestesc pe scurt ce am patit si apoi daca cineva imi poate da ceva sfaturi... as fi recunoscator.
Acum o saptamana mi-a crapat turbina cand am facut o depasire.
Am fost la un service care face inlocuiri cu turbine reconditionate si da si garantie la lucrare.
Bineinteles s-a facut curatararea admisiei, evacuarii, schimbat filtre aer/ulei, schimbat ulei, tot!
Dupa inlocuirea turbinei, la o zi diferenta, a inceput sa se auda un fluierat intre 1600-2000 de turatii la accelerare usoara, exact ca si sunetul unei salvari.
Despre problema asta am citit pe zeci de forumuri dar nimeni nu are o explicatie clara de la ce apare, si sunt o gramada de idei si pareri.
Oricum, a doua zi m-am dus la service si cei de acolo zic repede ei asa... ca da dom'le e un furtun.. o imbinare etc... la care eu le-am spus ca modul cum acel fluierat pare a fi de la turbina.
Bineinteles dupa ce au verificat ei toate furtunele tot fluiera si atunci am insistat sa verifice si turbina, cand surpriza, paletii pe admisie erau rosi/mancati de ceve care a fost absorbit acolo. Atasat am pus o poza ca sa vedeti si voi.
S-au convins si ei ca era de la turbina, mi-au pus alta noua(reconditionata) si iar surpriza, la doua zile a inceput si asta sa fluiere exact la fel. Lucrul asta ma face sa cred ca poate n-ar fi de la paletii mancati fluieratul si ca fost o coincidenta si ca s-ar putea sa fie de la axul turbinei.
O sa ma duc din nou la service sa verifice din nou, cu toate ca teoretic nu are ce impuritati sa mai traga, insa va rog daca stiti sigur si nu din banuieli sau din auzite, ce naiba da acel sunet ca un fluierat??
Am garantie si daca descopar exact problema asta ii pot forta sa mi-o rezolve pe garantie.

Acum as vrea sa stiu, si sigur e de ajutor pentru foarte multi cu aceeasi problema:
De ce la inceput, imediat dupa montarea turbinei, nu se aude absolut deloc??
Se intampla vreo ceva la echilibrul turbinei??
Se poate dezechilibra asa repede o turbina??
Care e cauza de ma dispera sunetul ala si pe langa asta mi-e frica sa nu ma lase iar in drum pe undeva...??
Repet am citit zeci de pareri si opinii pe forumuri si pare ca nimeni nu stie clar cauza acestui fenomen, si toti doar banuiesc ce-ar fi, si aud inclusiv varianta ca asa tre sa fluiere, lucru care mi se pare absud pentru ca daca era asa atunci de ce nu a facut de noua masina asa?? De ce a aparut dupa 180.000 de kilometri??
De ce a aparut doar dupa ce am schimbat turbina??

Va multumesc anticipat daca ma puteti ajuta sa dezleg misterul asta!

Promit sa revin cu informatii daca rezolv acest mister si sa dau explicatii si detalii clare ca sa ajut si pe ceilalti cu acesta problema tampita.
Imagine
Imagine
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

10 Iun 2014, 12:08

in primul rand, o turbina noua nu trebuie sa fluiere. punct. acel fluierat inseamna uzura, mai mult sau mai putin pronuntata.
in al doilea rand, daca ei ti-au montat o turbina noua si apoi in cateva zile paletii ajung sa arate in halul ala, e o problema. cei care au lucrat acolo ar trebui sa vada sursa problemei, ca doar sunt specialisti, nu ? sau esti sigur ca nu arata asa de cand ti-au montat-o ?

nu pleca de acolo pana nu functioneaza cum trebuie motorul, tu ai platit pt o reparatie nu pt probleme, nu ?
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

10 Iun 2014, 12:16

Da, corect! Cam asa este.
Si asa am sa fac, numai ca nu ma pricep prea bine la turbinele astea, iar ei ca sa scape usor imi spun tot felul de chestii pe care nu stiu cum sa le abordez decat dupa o logica simpla si din acest motiv am cerut sfaturi si aici ca sa stiu ce sa fac si sa nu ma prosteasca cu vreoceva!
Multumesc mult de raspuns!

Daca a mai patit cineva acelasi lucru si stie cum s-a rezolvat si care au fost cauzele astept un reply in acest topic, ca sa stiu cum sa argumentez mai bine la cei de la service.
Multumesc frumos!
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 07:48

salutare din nou!
inainte sa va povestesc ce-am facut/patit la service, spuneti-mi va rog in cazul in care stiti, daca un chip-tuning stagiul 1 (ceea am pe masina de 3 ani) poate sa deterioreze doua turbine nou-reconditionate, dupa o zi de mers normal de la montajul acesteia pe masina??
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 08:10

Atasez aici link-ul cu filmarea in care se aude sunetul pe care il face turbina nou-reonditionata si montata pe masina, dupa o zi de mers absolut normal, in niciun caz agresiv sau altfel...
Ca sa evit pareri si opinii care spun ca asa trebuie sa faca sau ca e normal, am sunat personal la firma producatoare si mi-au confirmat ca NU trebuie sa faca acest sunt si ca ceva nu este in regula!

filmarea aici: https://www.youtube.com/watch?v=vWnZ3d_ ... e=youtu.be
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 08:25

Eu unu zic ca piesele din turbina reconditionata sunt din china, si prin urmare atata fac. Totusi parca prea repede s-au stricat/uzat. Bineinteles ca adio echilibrare la acea poza.
ce nu inteleg:
care este firma aia?
cat a costat?
cum s-a curatat paguba anterioara?
.....
sfat: mai bine odata una la schimb la dealer: doare rau la buzunar, dar vine pe caile originare de produs.
Acel suierat se aude, dar parca nici motorul nu suna bine in acea inregistrare.
Dute la acel service, impreuna cu o masina identica, si lasa-i sa asculte..... :hi
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 08:48

Nu stiu ce sa zic de piese, dar firma productoare ofera garantie 6 luni cu chip-tuning pe masina si 12 luni fara, totul in conditiile in care montajul s-a facut conform unor reguli, cum ar fi: la service autorizat, curatarea admisie si evacuarii, EGR-ului, schimbarea filtrelor de aer/ulei si curatarea intercooler-ului.
Toate acestea sunt confirmate de catre service-ul auto la care am facut toata operatiunea si care se numeste Service Booster, si este in Galati.

Costurile pentru: turbina reconditionata, schimbat filtre aer/ulei, schimbat ulei, curatare admisie/evacuare, au fost pana acum de 2100 RON.

Paguba anterioara, daca te referi la prima turbina (cea din poza atasata) cu paletii mancati, s-a rezolvat schimband-o cu alta turbina nou-reconditionata, dar era logic sa fie asa deoarece am garantie la ea iar greseala a fost din service ca n-au curatat bine admisia.
Motorul eu zic ca in realitate suna ok, si poate in inregistrare se aude un pic aiurea, si de 4 ani incoace n-am avut absolut nicio problema la masina pana la povestea asta cu turbina.

Le-am propus si chestia asta cu alta masina identica dar au zis ca nu e nevoie.
Ei cel mai probabil simt o vina dar fiind incapabili sa rezolve buba incearca sa scape pe orice cale, insa n-au nicio sansa cu mine!
Nu renunt pana nu rezolv problema!

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 10:05

nu renunta, ala este sunet de turbina uzata (120.000+ km, nu de una noua / reconditionata (ca noua). nici bani putini nu ai dat, deci nu ai de ce sa lasi lucrurile asa.

nu, softul tau nu poate strica turbina atat de repede, indiferent de cum ai fi mers cu ea. la mers normal nici nu se pune problema
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 10:20

Multumesc de sustinere!
Da, n-o sa renunt, mai ales ca am sunat si la TCM Turbo unde am facut chip-tuning-ul acum 3 ani si mi-au confirmat ca nu are cum sa pice asa repede o turbina chiar si nou-reconditionata, decat daca mai sunt si alte cauze gen nu are ungere corecta la ax, lucru pe care l-au verificat cei din service si au spus ca exista acesta problema.
Deci teoretic, pana in acest moment, ar fi calitatea proasta a produsul.
Va tin la curent cu evolutia problemei.

Multumesc!
 
Avatar utilizator
andrei.toledo
Mesaje: 1229
Membru din: 27 Apr 2008, 16:31
Localitate: Galati
Contact:

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 10:56

Salut si imi pare rau sa aud de ceea ce ai patit.Partea proasta este ca nu trebuia sa apelezi sub nicio forma la acel service.Era bine sa fi cerut niste sfaturi inainte :)
Cel mai bine ar fi fost sa apelezi la Cipos.Am patit acum 2 ani aceeasi chestie la o Octavia 2 BKD si dupa niste discutii avute cu Cipos am descoperit ca problema era de la intercooler.Se rup bucati mici de aluminiu care sunt aspirate de turbina si mai apoi din cauza temperaturii se "dezintegreaza".Chiar Cipos mi-a spus ca el recomanda schimbarea intercoolerului odata cu reconditionarea/schimbarea turbinei.La tine fiind vorba si de o presiune mai mare , toate aceste manifestari sunt mai "rapide".
2008 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI BWJ
ex 2001 Seat Leon Sport 1.8 20vT AUQ Alor Blue Metallic
ex 1993 Volkswagen Corrado 53i ex 2.0 16v 9A / 1.8 20vT AEB
ex Seat Toledo 1.6 16v 2002 AZD
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 11:08

enorm de mult ai dat!
Acum 3saptamani am schimbat turbina cu una reconditionata + soft. Total 1900lei
O revizie mai mult de 550lei nu te costa daca nu faci la dealer.
Turbina nou pusa nu miauna, nu fluiera.Soto te-au tras in piept

Fugi de Cipos, stiu cazuri ale unor prieteni care au fost nemultumiti :!:
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
ClotzA
Mesaje: 317
Membru din: 28 Ian 2013, 13:41
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 11:09

info: un post citit pe un alt forum:
simptome turbine stricate..
  • Mult fum albastrui = garnituri de ulei stricate. (Prea mult boost, verificati scurgeri, verificati conductele de retur ulei de blocaje)
  • Sunet de sirena = Joc ax sau arbore rupt. (Probleme la alimentare cu ulei, verificare ulei la intrare si iesire)
  • Nici un zgomot + no boost = turbo blocat. Cauza FOD (Foreign Object Damage)
  • Zgomot puternic + dezintegrat turbo = turbo stricat. Cauza FOD.

Daca ignorati zgomotul de sirena, mai devreme sau mai tarziu arborele se va uza, lamele vor atinge ceva si se va strica turbina.

Unele turbine nu sunt la fel de bine echilibrate ca si altele si fluiera mai ales la incarcare completa. Nu trebuie sa va faceti griji, atata timp cat fluieratul este constant si nu se aude mai tare.
De mentionat ca evacuarea, scutul termic si toba pot face sunetul sa se auda mai pronuntat.
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 12:07

@andrei.toledo
Crede-ma ca am intrebat 3 persoane, una care are firma de dezmembrari, una care lucreaza la un alt service dar la care nu se face operatiunea completa de comanda turbina+curatare admsie/evacuare, si o alta care a facut acolo si n-a avut probleme.
Deci eu nepricepandu-ma la masini am considerat ca 3 surse indeajuns ca sa pot continua la acel service.
Repet ca mi s-a spus de toti cei 3 c-ar singurii care fac opertaiunea cap-coada si dau garantie la lucrare, dar asta teorectic sau asa aveam eu informatii atunci caci acuma cand baietii vad ca nu pot de cap problemei au inceput sa dea inapoi si sa spuna ca nu prea ar da garantie decat la turbina, unde de fapt si ei au mai departe garantie de la productor.
Cu alte cuvinte cauta o metoda sa se spele pe maini.
Imi pare rau ca nu te-am sunat si pe tine inainte dar asa a fost sa fie, am crezut ca rezolv rapid si fara probleme asa mi s-a promis.

@ClotzA
Multumesc de indicatii! Acelasi lucru mi-a spus si directorul de vanzari de la firma producatoare pe care am reusit sa-l sun personal si sa-i cer explicatii de ce se strica turbinele de la ei, si mi-a spus ca acel sunet apare cel mai probabil de la ungerea necorepunzatoare a axului turbinei.

@TIBI
Te cred, insa cum nu ma pricep la masini si am putine persoane ca si prieteni care se pricep... am mers pe celor care s-au sesizat sa ma ajute.
Recunosc, pe andrei.toledo nu l-am sunat si trebuia s-o fac! El, din ce stiu, e mai pasionat si imi putea da un sfat bun.
 
Avatar utilizator
fanyo
Subiect Autor
Mesaje: 61
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

11 Iun 2014, 12:13

Andrei,
intreb ca nu ma pricep si poate spun o prostie... intercooler-ul nu este dupa turbina?
Adica turbina nu trage direct din filtru de aer si apoi raceste in intercooler?
Ca ma gandesc ca daca e asa, cum stiu eu, nu are cum sa traga de acolo daca turbina de fapt impinge in intercooler...
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: probleme turbina, inlocuita cu una reconditionata

12 Iun 2014, 10:15

nu spui gresit, turbina trage aer dinspre airbox (nu ai nimic acolo pe traseu decat filtrul de aer, maf si un pic de tubulatura. mai este si furtunul care intoarce gazele de carter in admisie, dar pe acolo vin doar vapori de ulei) si nu ar avea de unde sa vina corpuri straine sa iti distruga paletii in asa hal, poate doar daca ai un cot spart / reductia de cauciuc de la tubulatura spre turbo taiata si trage pe acolo cine stie ce, desi e foarte putin probabil. mai departe turbina impinge aerul venit pe acest traseu spre intercooler de unde va ajunge in galeria de admisie.
probabil curatarea / schimbarea intercoolerului este recomandata pentru a nu avea surprize in galeria de admisie si sa intre diverse prin supape.

daca aveai admisia curata eu zic ca singura varianta e ca turbina sa fi fost montata asa :? :?:

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator