Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
pintea1202
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 17 Apr 2014, 15:09

motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 14:35

Am cumparat (luat o teapa) recent un Seat Toledo (mai exact asta: viewtopic.php?f=40&t=18239 )

Nu stiu daca ajuta la mare lucru dar inainte sa va descriu problemele mele, as vrea sa precizez ca am schimbat kit-ul de distributie la 188 000 km cu toate filtrele si am facut schimbul de ulei. Inainte sa fac toate astea, masina era tot asa: puturoasa! Faptul ca am facut aceste schimburi nu a schimbat deloc situatia dar le-am schimbat pentru ca eram in Romania si eu utilizez masina in Franta, unde m-ar fi costat mai mult aceste schimburi.

Am 3 probleme majore cu aceasta masina, o sa le descriu in ordinea importentei lor, dupa parerea mea:



PROBLEMA NR 1
============

Masina nu trage mai deloc, parca as avea o Dacia 1310 dar cred ca si aia merge mai bine decat merge Seatu meu actualmente. Un mecanic mi-a schimbat geometria variabila de la tubro (pe care am cumparat-o dintr-un parc de dezmembrari)... Dupa acest schimb am simtit o ameliorare la masina si parca turbo lucra corect... Am avut de facut un drum pana in Franta (2000 km) cu o pauza in Italia (1500 km)... Pana in Italia masina a functionat corect as putea spune, mergea 140/150 km/h (n-am incercat mai mult ca n-am fost curios) iar dupa ce am ajuns in Italia am oprit-o si n-am mai pornit-o pana a doua zi... A doua zi am avut de mers pana undeva si cand am avut de urcat o panta de aproximativ 6% am simtit ca masina nu mai trage deloc, eram in viteza a 4-a si a inceput sa scada puterea desi acceleratia era la podea... Am dat viteza a 3-a si la fel, eram deja la 60km/h si puterea tot scadea in continuare... Pana la urma am urcat cu a 2-a undeva pe la 40km/h
De atunci, masina mea n-a mai vazut viteza peste 110 km/h (pe drum drept)...
De la 0 la 100 am nevoie de vreo 20 de secunde poate mai bine...
Am constatat de asemenea ca motorul se tureaza foarte greu peste 3000 rpm (in rulare) desi rulez pe drum drept... Nici vorba sa intru in vreo depasire, ar insemna sa ma condamn la moarte.
Am pus si VAGCOM si mi-a dat ceva erori la debimetrul de aer (pe care din pacate nu le-am salvat ca sa le scriu aici pe forum)... Am sters erorile, am rulat din nou dar nici o ameliorare, masina este la fel: extrem de puturoasa.
Un vecin (mecanic cica), mi-a desfacut EGR si a curatat dar mi-a zis ca nu era infundata dar a curatat-o totusi... Dupa aceasta interventie, la fel, nici o schimbare...
La debimetru nu am facut nimic si nici nu am incercat sa pun altul...
Sunt cam demoralizat ca nu stiu de unde poate veni problema mea si nu-mi tare convine sa ma duc la Seat, aici in Franta unde locuiesc eu este injur de 70 de euro doar un diagnostic.



PROBLEMA NR 2
============

Se aude un zgomot ca de tractoras gen cositoare... Acest sunet nu se aude mereu... Cateodata se aude dimineata cand pornesc motorul, cateodata nu se aude... Dar din ce am remarcat, cel mai des acest sunet apare dupa ce pornesc motorul si rulez unpic accelerand mai tare decat ar trebui... De ex pornesc din parcare de la mine, fac vreo 2 - 3 km cu schimbul vitezelor pe la 3000 - 3200 rpm si cand ajung la un semafor aud acel zgomot care vine de sub capota. Cand rulez la peste 20 de km/h sunetul nu as putea sa va spun daca dispare sau daca nu il mai aud eu pentru ca nu e tocmai silentioasa masina.
Intr-o zi am deschis eu capota (eu + mecanica = 2, deci nu am nici o cunostinta despre masini, eu ma urc la volan si trebe sa mearga...) ca sa incerc sa-mi dau seama de unde vine acel zgomot... Daca puneam urechea pe EGR (acel capac rotund de metal) parca acel zgomot venea din interiorul lui... Dar nu am putut sa-mi dau seama foarte bine pentru ca in acelasi timp merge motorul si nu sunt sigur de unde vine exact zgomotul dar un lucru este sigur ca undeva prin zona EGR sau pe sub borcanele alea unde se pune lichidul de parbriz sau antigelul.
Nu stiu daca a mai avut careva aceasta problema, sper sa-mi puteti da macar un sfat.



PROBLEMA NR 3
============

Caldura... Nu merge! Sau merge foarte putin.
In traseul pe care l-am facut (Romania - Italia 1500 km) am observat un lucru: climatronicul era pe HIGH iar daca masina era pe pilot automat, baga caldura constant dar aerul nu era foarte cald... Am avut alte masini la care dupa ce se incalzea apa la 90 de grade, abia puteai tine mana pe gura de aerisire pe unde baga caldura, ori la Seatul meu nu poate fi vorba de asa ceva, baga caldura cum baga centrala de cartier caldura in apartamente pe vremea lui Ceausescu :)))
In schimb, clima merge bine, ce-i drept nici aceasta nu este foarte foarte rece dar este suficient zic eu. Un lucru care l-am remarcat de asemena, cand apas pe butonul de la climatronic, ala care activeaza aerul rece (FULGUL DE NEA), masina incepe sa se scuture mai tare... pentru cateva secunde sau constant, ca nu pot sa-mi dau seama, dar imi dau seama de acel scuturat in momentul in care apas pe butonul respectiv si activez CLIMA...
Cand mergeam pe autostrada si masina nu mai era pe pilot automat si acceleram eu, inloc sa bage aer cald baga aer rece (nu de clima) dar parca era aer de afara...
Un mecanic mi-a verificat ceva pe la motor si mi-a zis ca din punct de vedere mecanic totul este in regula, furtunele sunt calde bine, apa se incalzeste... A mai verificat ceva clapete care se inchid si deschid.. mi-a zis ca si acelea functioneaza corect...
Poate aveti vreo parere si despre aceasta problema.



In asteptarea parerilor si sfaturilor voastre...................
Merci
 
Radu Tamas
Mesaje: 258
Membru din: 31 Oct 2013, 23:30
Localitate: Simleu Silvaniei

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 15:27

Daca te gandesti ca e debitmetru,sa-r putea sa fie,sa iei jos mufa de pe debitmetru si fa o tura cu ea,daca simti ca merge mai bine at e debitmetru 100%,daca nu simtomele tind spre turbo!
Toledo 1M;Black Magic;105 CP;Normaly aspirated;LOVE IT!!
 
pintea1202
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 17 Apr 2014, 15:09

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 15:41

Radu Tamas scrie:
Daca te gandesti ca e debitmetru,sa-r putea sa fie,sa iei jos mufa de pe debitmetru si fa o tura cu ea,daca simti ca merge mai bine at e debitmetru 100%,daca nu simtomele tind spre turbo!
Am mai citit pe undeva dar nu eram sigur daca poate afecta cu ceva faptul ca deconectez debimetrul sau nu... O sa incerc sa vad. Dar cu debimetrul deconectat ar trebui sa functioneze normal, ca inainte? Ca pe toate forumurile am gasit acelasi raspuns: '' - Deconecteaza mufa de la debimetru si vezi daca merge MAI bine''
 
Radu Tamas
Mesaje: 258
Membru din: 31 Oct 2013, 23:30
Localitate: Simleu Silvaniei

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 16:00

cu debitmetru deconectat nu o sa ai putere maxima,pentru ca calculatorul citeste mai multe informatii si pe baza acesteia regleaza injectia,deci nu e 100%,dar daca ai o putere mai mare decat cu debitmetru stricat,sau ma rog care nu masoara bine at ii clar.O sa-ti apra check-ul pe bord dar e normal,stai linistit.
Toledo 1M;Black Magic;105 CP;Normaly aspirated;LOVE IT!!
 
Radu Tamas
Mesaje: 258
Membru din: 31 Oct 2013, 23:30
Localitate: Simleu Silvaniei

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 16:03

Faptul ca se scutura masina cand pornesti clima es oarecum normal,daca nu e chiar forte mare,pentru ca at se actioneaza abreajul de pe compresorul de clima si porneste fulia!
Toledo 1M;Black Magic;105 CP;Normaly aspirated;LOVE IT!!
 
pintea1202
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 17 Apr 2014, 15:09

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 16:31

Radu Tamas scrie:
Faptul ca se scutura masina cand pornesti clima es oarecum normal,daca nu e chiar forte mare,pentru ca at se actioneaza abreajul de pe compresorul de clima si porneste fulia!
Ok multumesc pentru raspuns. Crezi ca acea fulie sau compresor ar putea avea vreo legatura cu problema mea nr 2 ??? Cineva mi-a spus ca de acolo ar veni zgomotul... Nu stiu ce sa cred....
 
Avatar utilizator
Undertacher
Mesaje: 1375
Membru din: 21 Iul 2012, 20:04
Localitate: Brasov

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 17:28

Imi pare rau sa aud ca o masina cu un interior asa frumos are asemenea probleme insa nu fi dezamagit nu e nimic din ce nu se poate repara.
Problema 1:
Incearca treaba cu mufa de la debitmetru eu zic ca el ar trebui sa fie de vina.Daca nu atunci ar trebui sa fie turbo.
Ai facut rau ca ai sters log-ul cu erorile rezultate in urma diagnozei.Oricum nu stergand erorile rezolvi problema,te sfatuiesc sa mai faci odata diagnoza si daca erorile sunt din nou acolo atunci ai si problema gasita.
Problema 2:
Ma ingrijoreaza zgomotul acela gen cositoare pentru ca intuiesc ca tu auzi bine zona numai ca nu chiar de la EGR ci de sub el adica Turbo.Iar zgomotul descris de tine ma duce cu gandul la faptul ca paletele de la turbina au joc si lovesc in corp.
Problema 3:
Daca apa iti ajunge la 90 grade si nu primesti caldura ar trebui sa fie de la caloriferul mic(radiator) infundat.
Ti se ridica apa peste 90?
Cat despre batait ,este normal, dar nu chiar asa evident insa cum motorul tau duce lipsa de putere normal ca fenomenul este mai pronuntat la tine.


Acum astea sunt doar parerile mele insa cu siguranta nu e obligatoriu sa am dreptate si cu siguranta o alta diagnoza iti va fi de mare ajutor.Posteaza rezultatele aici avem multi colegi care le pot interpreta.
Seat Leon 2005, 1.9 TDI ,74 KW,AXR
viewtopic.php?f=134&t=13781&start=0

 
exo_luci
Mesaje: 472
Membru din: 08 Aug 2012, 13:28
Localitate: Brasov

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 17:44

Mufa la debitmetru o scoti degeaba din cate stiu la diesel nu are nici o treaba...doar la benzinar scoti mufa sa vezi daca e de acolo...

Schimba intai debitmetru si vezi daca apare din nou problema...dar eu tind sa cred ca turbina e problema.

Pe viitor cand pleci cu masina si motorul e rece nu o tura mai mult de 2500rpm pana nu ajunge apa la 90grade si accelereaza progresiv nu cu pedala in fund......altfel o sa schimbi turbina la fiecare schimb de ulei.
Bmw e92 335D

Ex :Ibiza 1,9 tdi cupra 2??cp
 
pintea1202
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 17 Apr 2014, 15:09

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 17:56

Undertacher scrie:
Imi pare rau sa aud ca o masina cu un interior asa frumos are asemenea probleme insa nu fi dezamagit nu e nimic din ce nu se poate repara.
Problema 1:
Incearca treaba cu mufa de la debitmetru eu zic ca el ar trebui sa fie de vina.Daca nu atunci ar trebui sa fie turbo.
Ai facut rau ca ai sters log-ul cu erorile rezultate in urma diagnozei.Oricum nu stergand erorile rezolvi problema,te sfatuiesc sa mai faci odata diagnoza si daca erorile sunt din nou acolo atunci ai si problema gasita.
Problema 2:
Ma ingrijoreaza zgomotul acela gen cositoare pentru ca intuiesc ca tu auzi bine zona numai ca nu chiar de la EGR ci de sub el adica Turbo.Iar zgomotul descris de tine ma duce cu gandul la faptul ca paletele de la turbina au joc si lovesc in corp.
Problema 3:
Daca apa iti ajunge la 90 grade si nu primesti caldura ar trebui sa fie de la caloriferul mic(radiator) infundat.
Ti se ridica apa peste 90?
Cat despre batait ,este normal, dar nu chiar asa evident insa cum motorul tau duce lipsa de putere normal ca fenomenul este mai pronuntat la tine.


Acum astea sunt doar parerile mele insa cu siguranta nu e obligatoriu sa am dreptate si cu siguranta o alta diagnoza iti va fi de mare ajutor.Posteaza rezultatele aici avem multi colegi care le pot interpreta.
Multumesc pentru sfaturile care ma incurajeaza :) Ca sa-ti raspund la problema nr 3: DA, temperatura la apa urca mereu foarte putin peste 90, as zice 91, 92...
Am gasit aici in Franta un Seat cu acelasi motor ca si al meu de pe care as putea recupera multe piese ca el este rulant doar ca fierbe apa dupa vreo 20, 30 de km de rulare... si ma gandesc ca as putea recupera multe elemente din interior (plastice ce as vrea sa schimb) + radiatorul de care mi-ai zis tu ca s-ar putea sa fie infundat + turbo + debimetru, etc... La 400 euro imi vinde masina.
 
Avatar utilizator
Undertacher
Mesaje: 1375
Membru din: 21 Iul 2012, 20:04
Localitate: Brasov

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 18:30

Daca ai siguranta ca poti recupera cel putin turbina in stare buna si este buna pentru transplant la 400 euro sigur ca se merita.
Seat Leon 2005, 1.9 TDI ,74 KW,AXR
viewtopic.php?f=134&t=13781&start=0
 
Radu Tamas
Mesaje: 258
Membru din: 31 Oct 2013, 23:30
Localitate: Simleu Silvaniei

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 20:18

exo debitmetru are aceasi rol si la benzinar si la diesel,numai ca la diesel este in fata turbinei si masoara cat aer intra,si asa isi calculeaza cantitatea de motorina care trebe injectat!
Toledo 1M;Black Magic;105 CP;Normaly aspirated;LOVE IT!!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6741
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 21:21

Nu ma bag la 1 si 2, ci la 3. Calorifer infundat...nu prea cred. Tevile sunt destul de mari ca sa reusesti sa le infunzi si ar fi trebuit sa ai cu ce sa le infunzi, chiar si elementele dintre bacurile principale se infunda mai greu. Pune mana pe cele 2 furtune care merge spre calorifer si vezi daca-s fierbinti. Daca ai avut vreodata mizerie multa in circuitul de racire ar mai fi o explicatie de nu ai caldura. Dar daca borcanul e curat, antigelul e roz, nu vad cu ce. Mai degraba ai suspecta o neaerisire a circuitului, adica dop de aer in calorifer. Daca temperatura motorului ajunge la 90, la altceva nu ma pot gandi. Dar poti verifica daca e infundat caloriferul bagand aer prin el si vazand ce iese dincolo. Adica desfaci furtunele care intra in el, sugrumandu-le cu 2 cleme pentru asa ceva, apoi desfaci clemele si le scoti afara. Aer poti baga si cu gura, cu alt furtun potrivit cumva. Daca ai cum baga cu un compresor, mai bine. Dar bagi progresiv, nu la maxim din prima. Si nu proba in masina cu ventilatorul pe HIGH, ca nu are timp sa aerul ce intra sa se incalzesca/raceasca cum trebuie. Pe HIGH se da doar la inceput, apoi se scade progresiv ca sa ai eficienta maxima.
La 1: poate scapi usor doar cu inlocuirea debitmetrului. Daca nu , ai de verificat ceea ce este in jurul turbo, inclusiv pe el: geometria variabila, EGR-ul, furtune de vacuum, electrovalve, chiar si instalatia electrica a electrovalvelor. Fara o diagnoza nu prea putem decat estima/ghici/da cu presupusul, sau vorbim discutii pur teoretice, iar baba Vanga si cu Omida au alt domeniu de activitate...ca sa mai si glumim :lol:
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
pintea1202
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 17 Apr 2014, 15:09

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

26 Mai 2014, 23:44

In seara aceasta am testat cu mufa de la debimetru scoasa.... nu se simte nici o schimbare. Tot asa merge, nu se tureaza mai mult de 3000 rpm si nu pot merge mai tare de 120 km/h.
 
Radu Tamas
Mesaje: 258
Membru din: 31 Oct 2013, 23:30
Localitate: Simleu Silvaniei

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

27 Mai 2014, 06:56

Imi pare rau ca ti-a iesit trucul,at tind spre turbo,incearca inca ceva,sa iei furtunasul de vacum de pe turbo,si verifica daca are vacum,incearca cu degetele,sau cel mai sigura metoda punel capatul furtunasului pe limba pentru ca e cea mai sensibila,si daca simti ca trage at si vacum,pune pe cineva sa tureze masina dar nu exagerat pentru ca nu e nevoie,tot asa pe la 3000.
Toledo 1M;Black Magic;105 CP;Normaly aspirated;LOVE IT!!
 
pintea1202
Subiect Autor
Mesaje: 17
Membru din: 17 Apr 2014, 15:09

Re: motorul nu trage deloc si nu pot depasi 120 km/h

27 Mai 2014, 09:06

Radu Tamas scrie:
Imi pare rau ca ti-a iesit trucul,at tind spre turbo,incearca inca ceva,sa iei furtunasul de vacum de pe turbo,si verifica daca are vacum,incearca cu degetele,sau cel mai sigura metoda punel capatul furtunasului pe limba pentru ca e cea mai sensibila,si daca simti ca trage at si vacum,pune pe cineva sa tureze masina dar nu exagerat pentru ca nu e nevoie,tot asa pe la 3000.
Ok merci, am sa incerc dar care este acel furtunas de vacum? Poate ai o poza explicativa te rog...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori