Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 15:09

E la scaunul din dreapta, deci nu au fost inlocuite. Multumesc Roger.
Atunci care sa fie semnificatia senzorului din scaun ??
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8348
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 15:20

Incalzirea?!!
Poate la aia s-a renuntat si a pus suport de pahare in locul butoanelor, iar firele le-a taiat.
Cate mufe ai sub scaun si ce culori?
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 16:33

Nu sunt decat mufele galbene pentru airbaguri (trei fire). Dar s-a intervenit in trecut la scaune, suruburile din fata, care prind ornamentele, au forme diferite. Poate candva le demontez si atunci inspectez mai amanuntit. A murit "senzorul" ... traiasca soferul. Multumesc Roger !
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 17:20

[quote="odor4fun"]Am o problema nerezolvata inca la toledo-ul meu, respectiv eroarea de la modulul airbag.
Initial, (la primele scanari) a semnalat urmatoarele erori:

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 A
Component: 1G AIRBAG VW5 0004
Coding: 12615
Shop #: WSC 00046
VCID: 3561C7560FE17BB6775-4B50

2 Faults Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
32-10 - Resistance Too High - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent

Ulterior a aparut o eroare in pulus, 00532 - Supply Voltage B+ / 07-10 - Signal too Low – Intermittent

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 A
Component: 1G AIRBAG VW5 0004
Coding: 12615
Shop #: WSC 00046
VCID: 3561C7560FE17BB6775-4B36

3 Faults Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
32-10 - Resistance Too High - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low – Intermittent


Cand pun contactul, martorul de airbag se aprinde normal, dupa care se stinge.
Deci totul pare sa fie ok.
Vreau sa inlocuiesc modulul de airbag, dar mi-am zis sa verific inainte panoul de sigurante, respectiv conexiunile la airbag-uri.
Am desfacut panoul de sigurante, totul pare sa fie ok, dar am depistat un fir (verde-negru) care iese din blocul de lumini si care e taiat/nefolosit (izolat cu banda)
Am cautat in manualul de service (in schema electrica) semnificatia firului respectiv, insa nu-mi apare nici un fir de culoarea respectiva. Mentionez ca totul e functional, (lumini de pozitie, faza scurta/lunga, lumini de ceata, stopuri, iluminare in bord, plafoniera, etc)
Rog colegii care cunosc blocul de lumini la 1M, (in special Dany sau Cosmin) sa elucideze misterul firului verde-negru.


Imagine

Imagine
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 17:43

Revin cu o rugaminte, cum desfac mufa ce la airbag ? Vreau sa simulez pe rand, intreruperea conexiunii la airbag-uri (cele din scaune). E dificil accesul si ... am inghetat.

(mai exact, cum se desface mufa galbena, situata sub scaun?)
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 18:10

Piesa voilet se trage inafara, apoi poti apasa clema de fixare.
Daca ai eroarea cu "memory error", nu ai cum scapa de ea decat cu inlocuirea modulului. Revin cu acel fir.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 18:17

Se trage pur si simplu ? Nu e vre-o clema de blocare ? Am tras incet, din ambele directii, dar n-a iesit.

 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 18:46

Stiu Dany, voi inlocui modulul. O eroare de citire compromite intregul modul.
Stii cumva daca ele mai functioneaza de fapt, daca mai indica probleme de airbag ? (de conexiune)
La mine dupa ce pun contactul se aprinde martorul cateva secunde apoi se stinge, aparent pare normal.

Multumesc Dany !
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 18:55

Aparent enormal, dar chiar nu cred ca a avut cineva curiozitatea sa vada daca mai functioneaza in caz de necesitate :lol:
Uite 2 poze de la o mufa de airbag, partea de pe masina care intra in cea de pe scaun:
Imagine
Imagine

Se vede clema ce trebuie apasata ca sa iasa mufa afara.

Referitor la acel fir - nu am asa ceva pe masina (tocmai m-am uitat) si nici pe schema ce-o am nu apare. La tine iese din mufa comutatorului de lumini sau vine spre el? Daca doar vine, poate fi o ramasita de la vreo alta instalatie ce a fost candva montata pe masina. Daca iese doar din comutator, da-mi numarul pinului respectiv, scrie in interiorul mufei comutatorului.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 19:51

Iese din mufa comutatorului de lumini. Dar nu apare in schema electrica. Voi masura potentialul firului cu comutatorul de lumini in diferite pozitii ...

Multumesc Dany !
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

22 Feb 2015, 12:27

Salut,
Am inlocuit zilele trecute uleiul din cutie cu ulei originial vw (febi). Nu am inca un feedback concludent, intre timp s-a incalzit vremea, insa intra mai usor in viteze si consumul mediu a scazut. (...??)

Am desfacut blocul de lumini si am identificat pozitia firelor verde-negru. (sunt 2 fire, poz. 3 si poz. 6 pe mufa, ambele nefolosite). Difera conexiunile fata de cele care apar in man. de service sau in schema electrica data de programul AUTODATA 3.40, insa am masurat potentialul si apare 12v cu contactul pus si doar in pozitia 0 (oprit) a comutatorului de lumini.
Avand senzor de lumini, singura utilitate a contactelor respective ar fi aceea de a ma avertiza sau de a porni automat luminile pe timp de noapte, cand masina este in miscare. Nu stiu insa daca toledo mk2 are aceasta facilitate. (Dany ??)
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8348
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: odor4fun

22 Feb 2015, 15:15

Din fabrica nu s-au pus pe 1m lumini cu functia auto sau senzori de zi/ noapte :hi
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

22 Feb 2015, 15:42

Ma intrebam daca exista un semnal de + sau - cand masina se deplaseaza (as putea folosi semnalul de la senzorul de viteza sau... sa montez un modul gps).
Atunci as putea activa avertizarea cand uit sa aprind luminile noaptea (ma induce in eroare bordul iluminat automat). Multumesc Roger.
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

24 Mai 2015, 10:09

Am parcurs aproape 20.000 km si am intampinat urmatoarele probleme:

-am sesizat cu ceva timp in urma un sunet metalic, cu manifestare intermitenta, scazut ca intensitate, ca un sunet de clopotel. Nu am reusit sa localizez sursa/cauza zgomotului (am fost si la un service auto). Intr-una din zilele trecute, am mers pe un drum mai accidentat (cu gropi in carosabil) si a devenit evident ca provine de la roata fata stanga (sau din zona respectiva). Am oprit la primul atelier auto si au gasit o bucata din arcul fata stanga (cca 18cm lungime, cam 40% dintr-o spira) rupta de mai multa vreme. Mecanicul a zis ca nu e o problema deocamdata iar ca rezolvare putem inlocui ambele arcuri cu arcuri noi sau mai bine doar cel din stanga dar cu unul folosit. Care din variante o recomandati ?

-tot cu aceasta ocazie am constatat o uzura inegala a placutelor de frana din fata, cele de pe partea stanga au o uzura mai mare (dubla) decat cele de pe partea dreapta . Placutele de frana au fost verificate cu un an inainte si erau la fel, aproape noi. Sa fie o problema de etrier ?

-cand urc un deal abrupt, daca trebuie sa opresc si sa acord prioritate altora, la pornirea de pe loc se aude un sunet la ambreaj (de alunecat, scartait, nu stiu cum sa-l descriu mai exact), sa fie un semn ca ar putea sa cedeze ?
(mentionez ca in restul situatiilor se comporta bine, nu patineaza si nu suna deloc)


Alte probleme nu au fost, un bec ars la faza scurta dreapta si ... oglinga din partea dreapta (din vina șoferului), noroc ca e articulata si se sparge doar sticla, am inlocuit-o si functioneaza in sfarsit si incalzirea (la vechea oglinda era arsa rezistenta)

ps. Recomandare: am citit undeva pe forum, discutii despre alegerea covoraselor auto, va recomand marca negro fabricate in polonia, calitate f. buna. Am cerut si cleme de fixare si le-au montat ei.
(toledutu meu a venit cu covorase noi dar de cârpă, se aduna sub pedale pe partea soferului, folosesc covorasele negro de un an)
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

24 Mai 2015, 11:37

Si inca ceva ... daca rulezi in urma unui camion la viteze mari (de evitat), risti sa-ti sara o pietricica pe parpriz, iar daca se ciobeste trebuie reparat (costa cca 50 ron). Am invatat lectia in trecut, am avut de 2 ori parprizul fisurat (la 2 masini diferite).

La probleme, trec si o piatra incasata de toledo, drept in frunte.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori