Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Frio99
Mesaje: 61
Membru din: 24 Iun 2013, 21:45
Localitate: Bucuresti

Re: odor4fun

23 Noi 2014, 21:32

Ai nevoie de ulei 75w90 , personal merg pe Mobil 1 SHC , ceva mai scump dar merita cand il schimbi la 3 -4 ani sau 100.000 km.
Service Auto Bucuresti
www.facebook.com/kmcservice
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

26 Noi 2014, 18:35

Dar pentru motor, ce ulei folosesti ?
Liqui Moly are referinte bune, ei spun sa incerc si Diesel Hi Tec 5w40.
Motorul merge bine, sa revin la Aral ?
 
Avatar utilizator
Frio99
Mesaje: 61
Membru din: 24 Iun 2013, 21:45
Localitate: Bucuresti

Re: odor4fun

27 Noi 2014, 21:13

ulei de motor recomand 5w40 , ca firma si liqui moly e oke , eu merg pe mobil 1 , am mai multa incredere in ei . dar cel mai important e sa respecte norma vw 502.00
Service Auto Bucuresti
www.facebook.com/kmcservice
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

13 Dec 2014, 10:51

Multumesc pentru sfaturile tale, dar sa aruncam o privire la caracteristicile uleiurilor de motor in discutie:

Mobil 1 ESP Formula M 5W-40
SAE Grade 5W-40
Viscosity (ASTM D445)
cSt @ 40ºC 81
cSt @ 100ºC 13.4
Viscosity Index 167
Sulphated Ash, wt% (ASTM D874) 0.6
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC (ASTM D4683) 3.8
Pour Point, ºC (ASTM D97) -39
Flash Point, ºC (ASTM D92) 236
Density @15.6º C g/ml ASTM D4052) 0.85

Liqui Moly Top Tec 4100 SAE 5W-40
Viscosity class : 5W-40
Viscosity at +40 °C : 85.0 mm²/s DIN 51562
Viscosity at +100 °C : 14.0 mm²/s DIN 51562
Viscosity index : 170 DIN ISO 2909
Flash point : 236 °C DIN ISO 2592
Pour point : -39 °C DIN ISO 3016
Ash, sulphate : 0.8 g/100 g DIN 51575
Base number : 7.4 mg KOH/g DIN ISO 3771
High temperature/
High shear viscosity : 3.5 m.Pa.s CEC CL-23

Aral High Tronic 5W-40
SAE-grade DIN 51511 5W-40
Density at 15 °C g/ml DIN 51757 0,855
Viscosity
100 °C mm²/s DIN 51562 13,9
40 °C mm²/s DIN 51562 79
Viscosity Index DIN ISO 2909 190
Flashpoint °C DIN ISO 2592 > 210
Pourpoint °C DIN ISO 3016 - 36
Sulphate ash w% DIN 51575 0,79
TBN mg/KOH/g ASTM D 664 0,72


La indicele de vascozitate castiga ARAL -190
(vascozitatea la rece mai mica=> pornire mai usoara, vascozitatea la cald mare => ungere buna)

Low ASH -- e mai bun Mobil1
HTHS -- (important in special la motoarele PD) e mai bun Mobil1
Aral din pacate nu specifica HTHS-ul.

Cred ca toate sunt ok, insa pentru indicele de vascozitate mai bun, voi alege Aral High Tronic 5W-40
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

24 Ian 2015, 11:35

Imagine

Imagine

Imagine

Postez cateva fotografii suplimentare cu modificarea suportului de bicicleta, poate e util pentru careva dintre voi.
Prin utilizarea a inca unui suport de bicicleta (modificat), adaptam portbagajul pentru a transporta cu usurinta diverse lucruri mai grele.
Am folosit tabla groasa de otel zincat, debitat si indoit la un atelier specializat. Eu am furnizat doar cotele :P
Am inlocuit suruburile originale cu suruburi mult mai groase si rezistente, totul e usor de asamblat. Rezultatul e PROFI !!
Suportii de bicicleta folositi, HAKR Speed Alu Profi (Aflat in promotie, in jur de 250 ron/buc.)
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

07 Feb 2015, 17:30

Salut,
As reorganiza topicul asta, intr-un jurnal de bord, la prezentari nu ma prea pricep, nu am cu ce si nici nu vreau sa impresionez in vre-un fel, folosesc toledutul asta preponderent ca masina de serviciu, trebuie sa exceleze printr-o tinuta de drum buna (e vorba de siguranta mea), consum mic (conduc mult), mentenanta ieftina (bani in + la pusculita). In rest ... pragmatism.

Sunt interesat mai mult de zona tehnica a forumului.
A venit vremea schimbului de ulei (de ceva timp), am ajuns la 13000km parcursi de la ultimul schimb si s-a aprins in bord, becul nivel de ulei. Mai am 1/2L ulei ramas de la schimbul anterior, dar nu am completat.
Dupa ce m-am perindat pe la vreo 4 service-uri, am ajuns la un service auto pe care-l evitam, fiindca detest reclamele agresiv-populiste. Nu am prea mult timp liber (sunt de profesie inginer automatist), iar toledutul meu (catârul de toate zilele), avea stringenta nevoie de o transfuzie de ulei. Trebuie sa recunosc ca uneori mai gresesc, dotarea si modul de lucru al baietilor de aici, m-au impresionat. Capacitate mare de preluare, promptitudine, profesionalism, exact ce cautam eu. Mecanicul care s-a ocupat de masina, dupa ce a pus cheia in contact, mi-a marturisit ca asculta si el Pink Floyd (rula o caseta cu THE WALL). I-am spus ca avem gusturi comune si in timp ce lucra, mi-am aprins o tigara. A lasat suficient timp sa se scurga uleiul uzat, a verificat "starea de agregare" a lu' toledica, adica discuri, placute, bucse, si ce mai era pe dedesupt iar dupa ce a lasat masina jos, a verificat antigelul si lichidul de frana cu un tester electronic. Antigelul -33gr, lichidul de frana indica verde (eu intentionam sa-l inlocuiesc insa nu era nevoie). Mi-a zis ca totul e ok, urmeaza se ne revedem undeva prin toamna, la urmatoarea revizie. M-au castigat de client.
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

07 Feb 2015, 17:41

La schimbul actual am folosit ulei ARAL HiTronic 5W40 iar motorul merge mai silentios decat cu Liqui Moly :D

 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

07 Feb 2015, 18:58

Doua accesorii interesante, ionizator de aer respectiv voltmetru-termometru-ceas auto
http://www.tehnoelectric.ro/produse/ap_ ... e_aer_auto
http://www.tehnoelectric.ro/produse/ap_ ... e_bricheta
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

07 Feb 2015, 22:16

Stie cineva daca uleiul din cutia de viteze, W75-90 GL4+ (GL4/GL5) are un oarecare efect coroziv asupra pieselor de bronz din cutia manuala cu 5 trepte ??
(se recomanda doar ulei cu specificatia GL4)

Mai am o nedumerire tot legata de cutia de viteze, fortand sa intre o cantitate mai mare de ulei, poate avea un efect daunator ?

Faptul ca intra mai greu in viteza treapta 1 si 2, la temperaturi scazute, e legat de vascozitatea uleiului din cutie? (dupa ce se incalzeste, intra usor)
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

08 Feb 2015, 15:12

odor4fun scrie:
Stie cineva daca uleiul din cutia de viteze, W75-90 GL4+ (GL4/GL5) are un oarecare efect coroziv asupra pieselor de bronz din cutia manuala cu 5 trepte ??
(se recomanda doar ulei cu specificatia GL4)

Mai am o nedumerire tot legata de cutia de viteze, fortand sa intre o cantitate mai mare de ulei, poate avea un efect daunator ?

Faptul ca intra mai greu in viteza treapta 1 si 2, la temperaturi scazute, e legat de vascozitatea uleiului din cutie? (dupa ce se incalzeste, intra usor)


Am constatat ca intra mai greu in viteza .... pana ce parcurg cateva sute de metri, dupa care intra normal.
Am gasit raspunsuri ... pe alte forumuri.
 
Avatar utilizator
Adriannn
Mesaje: 443
Membru din: 07 Aug 2014, 10:33
Localitate: Craiova

Re: odor4fun

08 Feb 2015, 16:40

Si care sunt raspunsurile ?
Ex: Seat Leon 1.6 16V BCB 2004 Magma - Competition
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

08 Feb 2015, 20:05

Am gasit niste posturi mai vechi ... foarte interesante, despre cutia de viteze.
Uleiul e esential, GL4 w75-90 dot4. Am aflat si altele ...
http://vwforum.ro/topic/9677-ulei-cutie ... -manuala/#
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 14:36

Am o problema nerezolvata inca la toledo-ul meu, respectiv eroarea de la modulul airbag.
Initial, (la primele scanari) a semnalat urmatoarele erori:

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 A
Component: 1G AIRBAG VW5 0004
Coding: 12615
Shop #: WSC 00046
VCID: 3561C7560FE17BB6775-4B50

2 Faults Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
32-10 - Resistance Too High - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent

Ulterior a aparut o eroare in pulus, 00532 - Supply Voltage B+ / 07-10 - Signal too Low – Intermittent

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 A
Component: 1G AIRBAG VW5 0004
Coding: 12615
Shop #: WSC 00046
VCID: 3561C7560FE17BB6775-4B36

3 Faults Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
32-10 - Resistance Too High - Intermittent
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-10 - - - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low – Intermittent


Cand pun contactul, martorul de airbag se aprinde normal, dupa care se stinge.
Deci totul pare sa fie ok.
Vreau sa inlocuiesc modulul de airbag, dar mi-am zis sa verific inainte panoul de sigurante, respectiv conexiunile la airbag-uri.
Am desfacut panoul de sigurante, totul pare sa fie ok, dar am depistat un fir (verde-negru) care iese din blocul de lumini si care e taiat/nefolosit (izolat cu banda)
Am cautat in manualul de service (in schema electrica) semnificatia firului respectiv, insa nu-mi apare nici un fir de culoarea respectiva. Mentionez ca totul e functional, (lumini de pozitie, faza scurta/lunga, lumini de ceata, stopuri, iluminare in bord, plafoniera, etc)
Rog colegii care cunosc blocul de lumini la 1M, (in special Dany sau Cosmin) sa elucideze misterul firului verde-negru.


Imagine

Imagine


Ma gandeam ca eroarea de la modulul airbag am provocat-o chiar eu, prin autoscanarea cu vagcom-ul, insa am banuiala ca vechiul proprietar ar fi putut inlocui scaunele si banchetele spate cu altele provenind de la un toledo din U.K.
Exista insa un senzor, in scaunul din stanga, al carui rol nu poate fi altul decat (presupun eu) … senzor de prezenta pasager ?? (atasez foto cu zona unde e situat senzorul)

Imagine
 
odor4fun
Subiect Autor
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 14:56

Nu m-ar deranja, arata bine, totul e functional, cotiera fata nu e atasata de nici unul din scaune iar cea spate e lata si are loc suficient de mare pentru documente.


Imagine


Imagine


Imagine


Rog un coleg care se pricepe la versiuni/ dotari interioare 1M sa-mi confirme/infirme ipoteza (... Roger ??)

PS Presupun ca diferenta consta doar in sistemul de avertizare pentru centura, care e adaugat la modelul pentru U.K. modulul airbag ar trebui sa fie compatibil (donatorul provine din U.K.)
Ultima oară modificat 14 Feb 2015, 15:01 de către odor4fun, modificat 1 dată în total.
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: odor4fun

14 Feb 2015, 15:00

Iti poti da seama foarte foarte usor daca sunt scaune de uk sau nu.
Dintre cele scaune doar unul (cel de la pasager) are spatiu de depozitare in partea din spate, acel sort, plic.
Daca sunt de uk ar trebui sa ai la scaunul din stanga, sofer, iar daca sunt LHD trebuie sa fie in dreapta.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori