Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

01 Mai 2014, 23:08

Mi-am cumparat cablu trebuie sa il primesc mersi oricum.
 
Soso-CKX
Mesaje: 264
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

20 Mai 2014, 01:04

Cica: curatarea clapetei de acceleratie se face cand motorul e rece pentru a evita fisurarea vreunui surub la desfacere daca motorul e fierbinte.

Inainte de a scoate mufa clapetei se deconecteaza bornele bateriei(atentie la codul radioului care aveti);
Apoi se face toata treaba cu datul clapetei jos, curatat si pus la loc;
Se conecteaza la loc bornele bateriei dupa ce a fost conectata mufa clapetei.

Teoretic acum s-ar face magiile alea cu contactul pus 15 ani, dar la mine n-a functionat niciodata.

INSA, dupa 50-100 de km de mers clapeta o sa-si invete singura pozitia. Bineinteles, in acest timp ralanti-ul va fi 700-1500Rpm, va fi foarte zburdalnic. :)

Partea nasoala la mersul asa e ca va puteti trezi ca masina n-o sa mai accelereze deloc cateodata, necesitand tras pe dreapta si lasata sa-si faca singura pedale de la 700Rpm pana la cat da ea acolo.

Have fun!
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

20 Mai 2014, 06:29

Buna chestia aia cu "cica" de la inceput !!! Am desfacut clapeta si imediat dupa ce-am oprit motorul si normal ca n-au fost probleme...doar daca te gandesti la posibilitatea sa te frigi la degete si atat. :lol:
Si nici treaba cu deconectarea bateriei nu e reala, ca doar nu demontezi clapeta cu contactul pus sau motorul mergand... :tongue Odata ce-ai oprit motorul, ECU nu mai e alimentat, deci nici clapeta.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Soso-CKX
Mesaje: 264
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

25 Mai 2014, 00:51

Da, cred ca ideea cu deconectarea bateriei e ceva de genul unuia care lesina(Ecu), caruia-i faci ce vrei in timpul asta si cand se trezeste crede ca nu s-a intamplat nimic :))
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!
 
Avatar utilizator
shaulove
Mesaje: 123
Membru din: 16 Dec 2012, 23:41
Localitate: medgidia
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

09 Iun 2014, 15:30

eu am curatat clapeta de acceleratie la 2 masinii pana acum si nu a fost nevoie de nici un tester , am scos borna de la baterie,motorul fiind rece le-am curatat,le-am pus la loc am cuplat bornele dupa care am pus contactur am asteptat sa se stinga martorii si am pornit fara nici o problema relantiu sta undeva la 600
toledo/1M 1,6 16V(AUS)105CP 2001
 
Avatar utilizator
Raule
Mesaje: 241
Membru din: 23 Aug 2013, 07:50
Localitate: Arad
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

10 Iun 2014, 14:23

Unde gasesc si eu un tutorrial de curatare?
Leon 1.6 16v 2004 BCB
 
N1ch0las
Mesaje: 4
Membru din: 10 Dec 2013, 15:21
Localitate: Bucuresti

Re: Adaptare clapeta acceleratie

20 Iun 2014, 18:58

Salutare tuturor,

Sunt nou aici si va rog sa aveti rabdare cu mine pana ma obisnuiesc :) De curand am achizitionat un Seat Leon din 2004 1.6 16v cod motor BCB si am fost azi la mecanic pentru a curata clapeta de acceleratie (care era destul de murdara) . Pana sa ajung la mecanic aveam martorul "check engine" aprins si din cand in cand mi se mai aprindea si EPC-ul dar se stingea la urmatoarea pornire. Aveam usoare fluctuatii la ralanti dar nu erau deranjante si nu erau permanente. Dupa curatare, masina merge mult mai prost...nu se mai accelereaza, turomerul sta la 1100 de ture pentru o perioada scurta si apoi oscileaza destul de grav. Mecanicul a incercat sa o recalibreze cu VAG COM-ul dar nu a reusit si m-a sfatuit sa cumpar o piesa noua (care este undeva la 1000 ron) sau sa iau una SH ( am gasit la dezmembrari cu pretul intre 250 si 400ron)

Cum ma sfatuiti sa procedez?
SEAT Leon 1.6 16v 105 hp

 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

20 Iun 2014, 20:47

Se va calibra singura dupa vreo 50 km parcursi insa vei avea parte de neplaceri in timpul condusului.
 
Avatar utilizator
Mylux
Mesaje: 4620
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

20 Iun 2014, 20:48

Sau schimba mecanicul.... :yh
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
N1ch0las
Mesaje: 4
Membru din: 10 Dec 2013, 15:21
Localitate: Bucuresti

Re: Adaptare clapeta acceleratie

21 Iun 2014, 06:33

Astazi voi incerca sa o recalibrez din nou... revin cu detalii
SEAT Leon 1.6 16v 105 hp
 
dj.gaby94
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Adaptare clapeta acceleratie

21 Iun 2014, 11:03

Ba ce sa zic, si eu tot bafta ta am avut la mecanici "priceputi". De cand sunt membru pe forum, masina merge mai bine, si eu sunt mecanic daca e necesar, ghidat de experimentatii de pe forum.

Am avut si eu probleme cu clapeta, inca mai am. La mine tiuie continuu, nimic altceva. Totusi am curatat tot ce se putea, si calibrarea nu a fost necesara. Daca ai folosit ce trebuie, si anume Throttle body&carburator cleaner..parca asa se chema, acum ar fi doar necesara o calibrare...Deci schimba mecanicul :hi
Seat Leon S 1.4 16v 2002
 
N1ch0las
Mesaje: 4
Membru din: 10 Dec 2013, 15:21
Localitate: Bucuresti

Re: Adaptare clapeta acceleratie

23 Iun 2014, 12:28

Am recalibrat clapeta, pe tester e ok dar dupa ce o pornesc turometul sta la 1100 de rpm si din cand in cand oscileaza pana la 2000 de rpm. Am mers cu masina asa vreo 40 km dar nu da semne ca ar putea sa-si revina. Din cate am inteles ar putea fi o problema la motorasul de la clapeta care ar putea fi desincronizat si trebuie cineva foarte priceput sa-l desfaca si sa il repare. Mai am vreo sansa sa se rezolve sau trebuie sa "caut" la dezmembrari alta?
SEAT Leon 1.6 16v 105 hp
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

24 Iun 2014, 21:28

Asa pateam si eu insa după cateva zile de circulat cu masina si-a revenit. Mai mergi cu ea inainte de a lua alte decizii.
 
dj.gaby94
Mesaje: 305
Membru din: 03 Ian 2014, 17:45
Localitate: Worthing, UK

Re: Adaptare clapeta acceleratie

12 Iul 2014, 23:15

Eu inca am clapeta noua in cutie...daca-i trebuie cuiva ...
Seat Leon S 1.4 16v 2002
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Adaptare clapeta acceleratie

13 Iul 2014, 10:38

N1ch0las scrie:
Am recalibrat clapeta, pe tester e ok dar dupa ce o pornesc turometul sta la 1100 de rpm si din cand in cand oscileaza pana la 2000 de rpm. Am mers cu masina asa vreo 40 km dar nu da semne ca ar putea sa-si revina. Din cate am inteles ar putea fi o problema la motorasul de la clapeta care ar putea fi desincronizat si trebuie cineva foarte priceput sa-l desfaca si sa il repare. Mai am vreo sansa sa se rezolve sau trebuie sa "caut" la dezmembrari alta?


Nu exista chestia asta - desincronizarea motorasului de la clapeta. Este pur si simplu un motoras cu 2 perii colectoare, ce misca clapeta de acceleratie prin intermediul unui mecanism cu roti dintate. Mai are si un potentiometru atasat pe clapeta, ca sa stie ECU in ce pozitie e clapeta. Nu exista decat uzura rotilor dintate din plastic, caz destul de rar. Mai exista si uzura colectorului motorasului, dar nu prea mai ai ce face in cazul asta. Mecanicii care nu stiu sa caute dau astfel de verdicte alambicate ca sa nu priceapa nimeni ce si cum...si asa apare folclorul auto.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator