Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Distantiere - probleme si solutii

20 Apr 2014, 18:05

Am revenit cu vechea problema. Pe spate am distantiere de 20mm. In cativa zeci de km cu ele puse, mi se desface acel surubel mic din butuc, butucul prinde joc si apare un zdranganit la roti. Am dat distantierele jos si acele surubele nu s-au mai desfacut. Pe fata am distantiere de 10mm si nu apare aceasta problema. Ce imi recomandati sa fac pentru remedierea problemei de pe spate?
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

20 Apr 2014, 18:27

Sa le dai jos pe toate, cand nu e roata dintr-o bucata e normal sa apara joc, nu le poti strange atat de tare.
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

20 Apr 2014, 19:50

Nu mi se pare logic ce spui. Inseamna ca toti cei cu distantiere au joc in butuc asa-i?
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: SEAT Leon 1.6 `04

20 Apr 2014, 19:57

nu toti. asa cum iti spuneam si la telefon, e cam inexplicabila problema ta. suntem destui pe forum cu distantiere de diverse marimi, si nu am auzit sa fie probleme de genul acesta.
ai incercat sa le pui pe cele de 10 pe spate??
Teko:tie de ce nu iti apare joc intre roata si butuc?? ca doar nu e sudata, e doar in prezoane si buza butucului. nu se aplica ce spui tu, flansa vine pe buza butucului, iar roata vine pe buza flansei, prezoanele trec prin toate 3 si se strang.
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

20 Apr 2014, 21:35

Pt ca jante vine direct pe butuc, fara alte metale si distantieri intre ele.
Cei care folosesc distantiere in domeniul race, daca chiar ne legam de asta, le schimba dupa fiecare sezon. Asa cum discutile, anvelopele , jantele si restul metalelor se incalzesc in mers, isi pierd din eficienta, asa cum se intampla si cu distantierii.
Plus ca producatorul a gandit distantele dintre roti pentru a evita subvirajele sau supravirajele...
Daca vrei cu adevarat distante bune, iei o janta lata pe spate si atunci si aspectul va fi pe masura.
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: SEAT Leon 1.6 `04

20 Apr 2014, 21:59

nu cred ca Marius circula in regim race ca sa se incalzeasca ceva de la masina si sa necesite schimbare regulata.
flansele au fost un upgrade pur estetic, nu pt stabilitate sau pt a evita ceva legat de virare.
iar ceea ce pateste el la rotile spate, e inexplicabil, atata timp cat pe fata nu se intampla nimic, iar pe spate, la altii, la fel nu se intampla nimic...
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

20 Apr 2014, 22:04

Le schimba dupa fiecare sezon pentru ca suprasolicita masinile, lucreaza la temperaturi ff inalte si este normal. Distantierele mele sunt noi nu ar trebui sa existe probleme!

Nu am jante late ci am distantiere si vreau sa ma folosesc de ele asa cum fac toti ceilalti, nu imi place sa vorbim mult si degeaba.

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

20 Apr 2014, 22:54

My 5 cents: acel surubel este doar pentru fixarea initiala a distantierelor pe butuci, iar strangerea lor definitiva e facuta cu prezoanele rotii. Deci, daca iti apare un zdranganit cand ti se slabeste acel surubel, atunci eu as zice ca mai degraba ai ceva cu distantierele sau prezoanele chiar, roata ar trebui sa fie stransa bine si deci distantierul strans - deci nu are de ce juca cand acel surubel e slabit. Eu ma gandesc totusi la prezoane mai intai: ori sunt prea lungi, ori conul e altfel decat cel original, ori ceva cu diametrul capului...nu le am in mana ca sa-ti spun exact. Doar sa mai verifici tu prin comparatie cu cele originale sau cu cele de pe fata (banuiesc ca si ele sunt mai lungi decat originalele).
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
tekolinooo
Mesaje: 946
Membru din: 15 Mai 2013, 18:42
Localitate: Craiova
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

20 Apr 2014, 23:05

Bun, fenomenul tau este pur fizic, este metal pe metal, apare frecare.
In primul rand, cum toti stim, orice surub mai lung, fie el de 1 mm sau prezon de masina, este mai putin rezistent atata timp cat lungimea lui este mai mare. Ei, si cum stim toti in momentul in cate virezi forta de opunere exercitata de frecarea cu asfaltul se opreste in butuc, respectiv prezoane. Odata ce tu lungesti semnificativ prezoanele, ele sunt folosite mai intens, practic sunt fortate de aceste forte. Nu le poti evita, oricare dintre noi merge in afara orasului pe curbe cu minim 60-70 km/h , viteza la care prezoanele deja inghit forte destul de mari.

Eu nu sunt de acord cu aceste distantiere pentru ca in timp iti largesc butucul, acel joc pe care il ai tu iti va afecta in timp butucul.


O remediere pentru joc sunt gelurile izolatoare pentru suruburi,dar iti va fi greu sa le dai jos mai tarziu. Pe fata nu sunt asa solicitate (10 mm fac diferenta semnificativ) , si de aici nici jocul nu apare.

Nu ma intelege gresit :d, eu punctez pentru siguranta, nu vreau sa para ca fac pe desteptul :)) am un prieten care a pierdut o roata din cauza unui distantier pe spate, distantier bun, sparco (firma cu renume,zic eu) pt ca a rupt prezonul in doua ( prezoane noi, lungi, speciale pt distantiere )
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

21 Apr 2014, 00:31

dany19940 scrie:
My 5 cents: acel surubel este doar pentru fixarea initiala a distantierelor pe butuci, iar strangerea lor definitiva e facuta cu prezoanele rotii. Deci, daca iti apare un zdranganit cand ti se slabeste acel surubel, atunci eu as zice ca mai degraba ai ceva cu distantierele sau prezoanele chiar, roata ar trebui sa fie stransa bine si deci distantierul strans - deci nu are de ce juca cand acel surubel e slabit. Eu ma gandesc totusi la prezoane mai intai: ori sunt prea lungi, ori conul e altfel decat cel original, ori ceva cu diametrul capului...nu le am in mana ca sa-ti spun exact. Doar sa mai verifici tu prin comparatie cu cele originale sau cu cele de pe fata (banuiesc ca si ele sunt mai lungi decat originalele).


Daca scoti acel surubel butucul se poate invarti iar gaurile pentru prezoane stau pe loc. Cand se slabeste acel surubel, roata ramane la fel de stransa in prezoane, distantierul de asemenea! Ridic masina pe cric si cu frana de mana trasa eu pot misca roata 3-4 mm in stanga si in dreapta, insa dupa ce strang surubelul dispare total acest joc. Repet, prezoane stranse fara niciun joc acolo, doar in butuc. Prezoanele prind 11 spire cand le infiletez, atat pe fata cat si pe spate, au capul conic eu zic ca sunt ok.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

21 Apr 2014, 07:42

Ceea ce spui tu acolo e un non-sens, deci clar ca ai ceva probleme cu una din componente. Nu este logic ca tot ansamblul sa se bazeze pe acel surubel, clar asta. Ansamblul roata-distantier-butuc trebuie sa fie teapan pe pozitie cu prezoanele stranse. Deci ceva ai tu acolo gresit, doar ca nu poti puncta ce anume. Odata ce ai distantiere (cred ca se cheama tip B - n-am stat sa studiez prea mult asta - prezoane care trec prin distantier si strang ansamblul), roata se ghideaza central pe distantier, iar distantierul are gat de centrare pe butuc. Sper ca e clar ce vreau sa zic. Acel surubel e doar ca sa fixeze initial distantierul pe butuc, si nu sa intepeneasca tot ansamblul. In primul rand e prea subtire ca sa reziste la fortele ce apar. Sunt distantiere tip A, la care fixarea de butuc se face cu alte suruburi decat prezoanele de fixare a rotii, adica ar fi 10 gauri in distantier - 5 de fixare a distantierului si 5 de fixare a rotii in distantier. Repet, nu stiu exect care distantiere sunt A sau B, acum le-am scris ca exemplu pentru explicarea ideii mele. Esentiel e ca ceva nu e bine acolo, si asta nu e acel surubel. El devine in plus cand ai bagat prezoanele si le-ai strans, ca si cum nu ar fi acolo.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
HUNTER
HUNTER
Mesaje: 5775
Membru din: 30 Noi 2011, 20:27
Localitate: Fagaras

Re: SEAT Leon 1.6 `04

21 Apr 2014, 08:23

Dany: colegul nostru are distantiere de tip B, cele care se strang cu prezoane lungi.
exact ce are el, am si eu. distantiere de 20mm cu gat de fixare pe butuc, prezoane lungi conice, facute dupa modelul original( cand am dat comanda pt prezoane, m-a intrebat expres tipa de la firma ce fel de prezoane am, ca stie cum sa le faca pe cele lungi) iar fenomenul ciudat care apare la el, la mine nu apare.
sunt curios care ar fi cauza acestei probleme.
 
Avatar utilizator
CristianACS
Mesaje: 1181
Membru din: 17 Apr 2012, 11:09
Localitate: Alba-Iulia
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

21 Apr 2014, 09:14

Sunt mai usor de facut distantierele cu 5 gauri decat cu 10 nu ? 5 ingropate, 5 filetate cu 10 prezoane pe la o roata. Oare eu de ce le am din dur-aluminiu si nu din fier ? 20mm fata, 30mm spate si nu am avut nici o data probleme cu destrangerea lor.


Poze doar fata ca le am date jos momentan. :hi

Imagine Imagine
Seat Leon 1M Top Sport , ARL - 133kw
Ex: Seat Leon 1M Sport, ASV - 81kw
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

21 Apr 2014, 12:50

Pai eu ce spun, Marius? E ilogic sa joace ansamblul din cauza acelui surubel cand tot ansamblul e strans cu prezoanele. Ceva este gresit executat ca piesa - distantierul sau prezoanele, ca altceva nu are ce. Piesele facute bine n-ar trebui sa faca probleme, dovada cele de 30 mm a lui Cristian !!! Eu inclin spre prezoane - ori prea lungi, ori conicitatea gresita. Trebuie verificari in amanunt acolo, devine periculos de circulat asa.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
bluestyle
Subiect Autor
Mesaje: 498
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: SEAT Leon 1.6 `04

21 Apr 2014, 13:16

Prezoanele nu se desfac! Rămân la fel de stranse cand apare jocul in butuc.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator