Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
eugen chis
Subiect Autor
Mesaje: 4
Membru din: 26 Oct 2008, 17:40
Localitate: baia mare

gaze leon

26 Oct 2008, 20:51

va salut, am un seat leon din 12/2000 benzina 1.4, la diagnoza efectuata datorita nivelului de gaze depasit la RAR reiese sonda lamda 2 defecta . am rugamintea sa-mi spuneti unde este localizata aceasta lamda2, daca are fire la iesire si care ar fi pretul aproximativ al ei. va multumesc mult
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

26 Oct 2008, 21:49

Salut.
De obicei a doua sonda lambda se afla dupa catalizator, iniletata in teava de iesire.
Sondele au mufa, deci se deconecteaza usor.
Atentie la manipulare si instalare.
Se distrug daca in circuitul de evacuare sunt reziduuri de ulei, antigel, ori silicon, care prin ardere distrug sonda, deci de evitat meclemurile cu silicon.
Pentru pret poti sa suni sa seat ori la alt distribuitor de piese auto. Stiu ca cele universale sunt undeva la 250-300ron (nu la seat :D ).
Poti sa incerci si la un parc de dezmembrari, de unde poti gasi o sonda buna cu 30-40roni (de la masini din gama vw).
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
eugen chis
Subiect Autor
Mesaje: 4
Membru din: 26 Oct 2008, 17:40
Localitate: baia mare

lamda2

27 Oct 2008, 08:17

multumesc mult pentru raspuns .
 
kamykaze
Mesaje: 2
Membru din: 28 Noi 2008, 12:34
Localitate: zalau

mare dilema(sonda lambda/catalizator)

28 Noi 2008, 19:18

salut.in urma cu o luna am reusit si eu sa achizitionez prima masina(din banii mei),un leon 1.4 16v (benzina+gpl) model 2002.stiam ca problemele o sa apara dar nu asa de curand.la 2 sapt dupa ce am cumparat-o s-a aprins becu de la gazele de esapament.proprietarul mi-a spus sa nu imi fac probleme pentru ca e din cauza gpl-ului, dar ca sa fiu linistit am dus-o la doctor.la service baietii mi-au spus ca sonda lambda 1(aia din fata de la motor) este slabita(in loc de 5V este numai 3V,ceva in genu).au sters codul de eroare si am zis ca la urmatoarea faza de acest gen o sa o schimb.intre timp am mai vb cu fostul proprietar si mi-a spus ca firele de la sonda lambda au fost taiate de unu dintre ventilatoare si ca le-a bandajat el cum a putut.dupa inca 2 sapt becul s-a aprins din nou.m-am dus iar la service-ul respectiv hotarat sa schimb sonda.baietii au facut testul si mi-au spus ca problema e mai grava deoarece tre sa schimb si catalizatoru.in timpul testarii au tinut masina ambalata timp de 40-50 sec si catalizatorul s-a rosit de ieseau scantei din el(mentionez ca fumul iesea normal pe toba deci catalizatorul nu este infundat si ca ventilatoarele de la motor nu functionau in timp ce ei o ambalau).am inceput sa ma interesez pe la diferite service-uri cam cat m-ar costa o sonda si un catalizator.am fost si la un service specializat in esapamente si acolo am aflat ca este posibil sa am probleme la injectie.am zis pana aici.m-am dus la reprezentanta la seat si mi-am facut o programare pe sapt viitoare.intrebarea mea este:pot ei sa imi spuna exact care este problema sau trebuie sa ma apuc sa schimb piesa cu piesa?cam cat ar fi un catalizator si o sonda(are 6 fire)?daca stie careva un service acceptabil in cluj.........?
multumesc pentru rabdare.astept raspunsuri si preturi.
 
Avatar utilizator
SRP
Mesaje: 144
Membru din: 17 Oct 2008, 10:58
Localitate: Cluj Napoca

Re: mare dilema(sper sa nu va plictiseasca romanul meu)

02 Dec 2008, 03:50

salut

nasol ca ai probleme de la inceput. eu zic sa o duci la seat sau undeva pe ceva tester sa-ti zica exact ce are... apoi in functie de cum si unde gasesti piese mai ieftine te orientezi.
Oricum, piese noi numai de la Autonik sa nu iei pt sunt chinezesti. La sediul de pe varianta Zorilor Manastur au la subsol si dezmembrari... gasesti 90% piese de golf4/seat la orice ora. dar sa mergi la fata locului pt ca sunt destul de multe motoare dezmembrate si nu au ei rabdare sa stea la telefon pana verifica altu daca au piesa :)

Eventual incearca chiar la dealerii vw si seat pt ca s-au ieftinit ff mult piesele la dealeri in ultimul tp ... Imi zicea un prieten care a gasit la dealerul Audi o piesa pt un A3 mai ieftina decat la oricare magazin din Cj.

... sau la Autodias.

eu de cand am leonul nu l-am dus in service numai cand l-am luat pt schimb de ulei si filtre. Oricum, din ce stiu eu unde se lucreaza bine si ieftin in Cj... :

1) in Zorilor, aproape de Observator, chiar langa Liceul de Informatica; nu stiu ce preturi practica, dar iti zic 100% ca se lucreaza ffff bine.

2) in Marasti, ajungi la sensu guratoriu la OMV, o iei pe Fabricii, cand ajungi inainte de Biserica faci prima la dreapta...o iei printre blocuri inca 100-150 de m maxim si o sa vezi pe partea stanga o cladire roz... Nu te lua dupa aspectul de afara :) mie mi-au fost recomandati baietii de un prieten si mi s-au parut meseriasi ok cand am fost pt schimbul de ulei si filtre.
am un nr de tel 0742 131 079

3) in Someseni inainte de Ambient ,pe aceeasi parte ... mai este un service ok. A apartiunut de lantul de magazine MIPA mai demult...

bafta
Seat Leon 1.9 TDI , 110 CP - 2002
 
Sylver
Mesaje: 740
Membru din: 12 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti

Re: mare dilema(sper sa nu va plictiseasca romanul meu)

02 Dec 2008, 09:49

kamykaze, daca mai ai probleme in afara de astea, iti sugerez sa vinzi masina si sa iei alt leon eventual. Dar mai multa grija la cumparare, e clar ca aici vanzatorul te-a tepuit, vad ca era constient de unele probleme.
Black Leon benzinar
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: mare dilema(sper sa nu va plictiseasca romanul meu)

03 Dec 2008, 10:19

Salut,
Nasoale probleme, dar se pot rezolva.
In mod sigur daca cei de la service stiu sa foloseasca testerul pot sa gaseasca defectiunea.
O sonda lambda se defecteaza foarte usor daca in gazele arse se afla vapori de ulei, de antigel ori oxid de siliciu de la silicon ars, asta daca a etansat cineva evacuarea cu silicon.
In felul asta aria de cautare se restrange oarecum.
Injectia se poate testa foarte precis, atentie la combustibilul folosit si la filtre, sa fie curate, nu baga aditiv in combustibil intrucat nu stii cum reactioneaza cu cel existent deja in combustibil.
Daca injectia si compresia pe cilindri sunt ok pot trece la evacuare, daca nici la evacuare nu se gasesc urme de silicon ori alte produse similare te poti gandi la antigel.
Lichidul de racire poate patrunde in instalatia de evacuare doar daca este o fisura in chiulasa, blocul motor ori ai garnitura de chiulasa strapunsa din vari motive.
Nefunctionarea catalizatorului se poate constata comparand indicatiile celor doua sonde lambda, asta in cazul in care nu este infundat. La un motor bun se poate renunta la catalizator fara erori in computer, la cele uzate nu mai merge.
Cam astea ar fi punctele unde as fi atent, daca as fi in locul tau.
Nu crede imediat cand ti se spune sa schimbi o componenta, cere sa vezi in manualul de service care este marja de toleranta in care se considera functionala si la ce valoare, ori cota, trebuie inlocuita si daca valoarea respectiva se regaseste in buletinul de diagnostic scos de tester.
Bafta acolo si sa ne tii la curent cu mersul testelor.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

 
kamykaze
Mesaje: 2
Membru din: 28 Noi 2008, 12:34
Localitate: zalau

Re: mare dilema(sper sa nu va plictiseasca romanul meu)

06 Dec 2008, 23:26

salut.
am fost in cele din urma la seat dar ghinion.nu au putut face nimik pentru ca baietii de la service-ul la care am fost inainte au sters eroarea si intre timp becul nu s-a mai aprins.in schimb am platit 57 lei pentru test(trebuia 130 ron).inca astept sa se aprinda si sa vad care ii problema.baiatul de la seat a zis ca se poate sa fie din cauza gazului pt ca au mai avut aceeasi problema cu o skoda.o sa va tin la curent cu mersul lucrurilor si sper ca sa fac prezentarea masinii+poze cat de curand
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: mare dilema(sper sa nu va plictiseasca romanul meu)

07 Dec 2008, 00:16

Poti sa ceri de la celalalt service, fisa de diagnoza, normal trebuia sa o primesti tiparita, doar ai platit pentru ea, si sa le dai celor de la seat sa vada codul de eroare.
Este posibil sa fie si de la gaz.
Bafta acolo in rezolvarea problemei.
Si asteptam pozele. :D
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
vLLLad
Mesaje: 17
Membru din: 02 Oct 2008, 11:35
Contact:

Re: mare dilema(sper sa nu va plictiseasca romanul meu)

12 Dec 2008, 18:29

Daca iti rezolvi problema..iti dau un sfat...renunta la instalatia GPL...am avut si eu pe o masina si numai belele mi-a adus:fise, sonde lambda etc
Seat Leon 1M, 2002, 1.9 TDI, 110 HP
 
r4g0dus
Mesaje: 1
Membru din: 15 Iul 2009, 09:03

Sonda Lambda

15 Iul 2009, 09:10

Salut!

Am si eu o problema... am 100.000 km cu masinuta mea ( leon 1,4 din 2002 ) si i-am schimbat distribuita, cand m-am dus sa scot masina din service am observat ca e becul "check engine" este aprins, cand am bagat calculatorul mi-au spus ca s-a defectat sonda lambda, acum intrebarea mea este : se poate ca cei de la service sa fi avut vro legatura cu aceasta sonda lambda cand au schimbat distributia? se fie ei de vina oare?
Pe langa asta mi-au mai spus ca defapt sunt vro 2 sonde lambda si amandoua trebui schimbate... offf..greu..multi bani.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori