Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 10:25

As vrea sa mentionez de la inceput ca masina NU e a mea. E a tatalui meu, care a vrut sa faca saltul la diesel si tractiune integrala.


Am inceput sa caut o masina de prin primavara anului trecut. Pt. cei dintre voi care ati trecut prin experienta asta, stiti povestea pe site-urile din Romania: samsari, ce aveau la vanzare masini aduse din Germania, cu proprietari batrani ce o tineau in garaj si o scoateau sambata la supermarket. Evident, descrierea era insotita de celebrele expresii: “ masina e tzipla, nu bate, nu trocane, km absolut reali, accept orice test, merita vazuta etc etc “ :)

Am verificat o gramada de VIN-uri si toate erau peste 300.000 km, desi in anunt nici una nu avea peste 160.000. Unii samsari sunt atat de tupeisti incat iti dau un VIN de la o masina identica (ca brand) cu ce au ei la vanzare care are istoric ok. Insa sunt atat de dobitoci crezand ca nu verific seria data cu seria de pe brief (unii nici macar nu vor sa iti dea copii dupa brief). In momentul in care ii confruntam si le spuneam ca mi-au dat doua serii diferite, sustineau ca e o greseala, ca aia la dealer au verificat un VIN gresit )
Unul din Bucuresti mi-a zis: ” Domne, nu verifica la reprezentanta, ca aia au boala pe mine ca nu am platit o constatare si iti dau date gresite, zic ca masina are 400.000 de km ..” :) Ca sa vezi..

Initial pornisem cautarile de la Audi A4 B7, dupa mi-a zis ca ar vrea totusi ceva cu garda la sol mai mare si am trecut la cautari de Tiguan. Am dat autoscout.de si mobile.de peste cap, insa nimic la dotarile, nr. de km si pretul pe care il vroiam eu. Am incercat si sa vad daca gasesc ceva la licitatii de flote in Olanda, Belgia si Germania, insa nimic. (Din Belgia nu prea vroiam, ca aia nu au grija de ele, nu prea le serviseaza si majoritatea sunt zgariate destul de rau)

Apoi mi-am rugat prietenii din “business” sa imi dea un pont, ceva, pt. ca am ajuns la concluzia ca cel mai bun deal e sa iau o masina cumparata de noua din Romania, cu istoric service la reprezentanta. Am gasit cateva la Weltauto, insa garantia de 6 luni suna in felul urmator: “ Da, ai garantie 6 luni, da’ in astea 6 luni daca se strica ceva platesti 50% din pretul pieselor si 50% din manopera”. No shit… Gasisem un Tiguan ok la Weltauto Nurvil, insa partea cu garantia nu mi-a convenit.

Apoi i-am zis seniorului sa o lasa balta cu VW si sa ia un Freetrack. Aceeasi platforma, insa un model greu vandabil, cu depreciere mare, atat nou cat si second, ceea ce inseamna un pret mai mic. Am gasit vreo 4 pe Autovit cumparate de noi de la PoRo si pana la urma am intrat in detalii cu doua, ambele la Constanta. Una la Dona Weltauto si alta la un privat.

Cea de la Dona desi avea km mai putini, era si cu un an mai tanara, nu mai avea jantele originale si avea doar roti de iarna de tabla cu capace. Dotarile erau ok, nu avea maxidot si bluetooth, in rest avea cam de toate. La un calcul sumar as fi dat peste 1500 de euro pe jantele originale (daca le-as fi gasit) plus cauciucuri de vara. Am zis pas si am trecut la urmatoarea.

Masina a fost luata noua de la Dona Constanta, motor BMN 2.0 TDI 170 AWD, are istoric service complet, atat in perioada in care a fost in garantie cat si dupa, toate reviziile si interventiile service fiind facute la Dona. Am vorbit la telefon cu proprietarul, mi-a zis ca a luat-o in leasing pe firma lui, anul trecut a terminat leasingul si a inmatriculat-o pe numele lui. Mi s-a parut un tip de incredere de cand a deschis gura, mi-a spus fara sa il intreb ce probleme are masina, mi-a dat seria de sasiu, copie dupa CI si talon, copie dupa OP cu care s-a platit taxa. Mi-a mai trimis niste poze suplimentare pe mail si a ramas ca eu sa verific istoricul si sa ii dau un raspuns.

L-am sunat pe Stefan prin iunie anul trecut, care s-a dus cu baietii din Constanta membri Club Seat sa vada masina. S-au uitat la ea, au sucit-o, i-au facut poze, s-au dat cu ea. Proprietarul a venit cu facturile de la Dona care justifica schimbarea tuturor injectoarelor. Seara m-a sunat Stefan si mi-a zis: “ Masina e ok, cu exceptia catorva mici detalii estetice”. L-am sunat pe proprietar in acceasi seara si i-am zis ca vin sa iau masina (primisem in dimineata istoricul service si confirma spusele proprietarului). Si asta a fost tot. Am negociat pretul final prin telefon, i-am dat omului un avans, i-am lasat datele tatalui meau ca sa pregateasca contractul, fisa de inmatriculare si certificatul fiscal si am luat masina fara sa o vad live si fara sa merg cu ea.

Dar ca sa nu mai lungesc povestea..

Masina e un Seat Altea Freetrack 2.0 TDI 170 CP AWD, culoare Delhi Red. Are destul de multe optionale: bixenon AFS, RSE, scaune incalzite, cruise, BC etc.
Nu are maxidot si bluetooth, insa pt. tata nu e o tragedie. Nici nu cred ca stie ce sunt alea :) A venit cu inca un set de jante aliaj BBS 17" cu cauciucuri de iarna. Caucucurile, desi inca au profil, sunt vechi. Sunt si runflat, au zgomot de rulaj mare. Vor trebui inlocuite.
Are toate injectoarele schimbate, revizii la zi facute la Dona Constanta. A fost lovita in partea stanga fata, s-a inlocuit aripa si farul. Doar pt. un ochi antrenat e vizilbila reparatia.
Asa arata..

ImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImaginexImagine


In plus masina mai avea cateva zgarieturi si mici defecte estetice (zgarieturi pe bara, cateva pe usi, cateva pe jante). Volanul e cam uzat si nuca schimbatorului (probabil fostul proprietar tinea mana pe schimbator in timp ce conducea) si tipsurile sunt murdare, trebuie reconditionate. O aparatoare de la stergator era iesita, insa am rezolvat-o rapid in parcare la Kaufland Constanta.


Si baietii din Club SEAT din Constanta (carora le multumesc frumos pentru ajutor) :hi

ImaginexImagine


Din iulie anul trecut de cand am luat-o totul merge ok. Sau ma rog, relativ ok. Am o pierdere de lichid de racire. De anul trecut din iulie pana in martie anul asta am completat aproximativ 750 ml de licgid G12. Am verificat chiuloasa si nu e revizia cu probleme. Pe admisie nu intra (ar trebui sa scoata fum alb la pornire), in baia de ulei nu intra (nu creste nivelul de ulei si nu se formeaza mazga). Luna viitoare o sa o aduc la mine sa ii fac si revizia completa (pana acum am schimbat doar placutele spate, care erau destul de uzate). O sa verific atunci care e problema cu pierderea lichidului.



PS: Daca aveti de gand sa ma intrebati de ce nu tin eu Freetrackul si de ce nu ii dau tatalui meu Altea mea, raspunsul e: Freetrackul e diesel. Stiu, sunt nebun, insa chiar daca are 170 BHP nu pot sa trec peste faptul ca e diesel. Nu pot. Il mai conduc din cand in cand, insa cam atat. Nu imi place motorul diesel (posesorii de diesel sunt rugati sa nu citeasca randul de mai sus. Oh, ati citit deja? Scuze atunci :) )

De fapt nici el nu avea nevoie de diesel. Am incercat sa-i explic ca la km pe care ii face el anual nu are nevoie de TDI. Eram pe punctul sa il conving la un Freetrack 2.0 TFSI, insa s-a razgandit in ultima clipa. CU 2.0 TFSI as fi facut schimb :)
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 10:52

Prima operatiune facuta a fost sa ii fixez protectia de la stergator. Parbrizul a fost inlocuit si baietii de la Dona Constanta nu au fixat corect protectia. Am rezolvat-o in 3 minute in parcare la Kaufland Constanta.

Imagine

Apoi am branduit-o cu logo-ul Club SEAT :)

ImaginexImaginexImagine

Pe drumul de intoarcere i-am dat o forja sanatoasa pe autostrada, intre Constanta si Bucuresti. Apoi am intrat pe o autostrada din Germania fara limita de viteza :glasses si am tinut-o vreo 15 minute pe la 200 kmh (pe ceasurile de bord, nu pe GPS). Si a intrat in limp mode, s-a aprins si martorul de la bujia incandescenta :roll: M-am gandit, fuck, asta a fost, s-a dus dreaq. Tata era la vreo 50 de km in urma mea cu Altea mea, l-am sunat sa se opreasca la o benzinarie (evident ca s-a oprit la alta fata de cea la care i-am zis eu). Am intrat cu masina in parcare, am lasat motorul pornit (sunau toate tablele pe ea de la socul termic :) ), am pus VCDS-ul pe ea si avea DTC-ul de mai jos

000665 - Boost Pressure Regulation / P0299 - 006 - Control Range Not Reached - Intermittent

Am verificat (cat mi-au ajuns mainile) sa nu fie vreun furtun scos, am sters eroarea si am luat-o iar la forja. De data asta facnd si un log in mers. Totul a fost in parametri si de atunci nu a mai aparut eroarea respectiva.

Intre timp am mai schimbat placutele de frana spate (dupa cum am zis) si urmeaza luna viitoare revizie completa (ulei si filtre).
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Andrei
Admin / PR
Mesaje: 4927
Membru din: 05 Oct 2008, 09:27
Localitate: Londra

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 11:15

Bravo Cosminu, sa o foloseasca cu placere. Arata foarte bine masina!!
SEAT Ibiza 6J SC Limited Edition
 
Avatar utilizator
floryn_99
Mesaje: 1109
Membru din: 02 Noi 2012, 17:46
Localitate: Constanta
Contact:

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 11:29

Felicitări pentru achiziția tatălui tău.
Cu siguranță va fi sub supravegherea ta, tot timpul!
Mulți km fara probleme, si de ce nu... spor tatălui tău la modificări!!!

Trimis de pe al meu GT-I9100 folosind Tapatalk
Seat Toledo Stella 2003 1.6 16v 105 HP (BCB)
EX: Vw Bora 1.9 TDI 90HP (ALH)
 
Avatar utilizator
mususk266
Mesaje: 4241
Membru din: 27 Ian 2009, 02:17
Localitate: Constanta
Contact:

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 12:14

Aproape se face anul de când ai luat-o , hmm... ce trece timpul. Ai prezentat-o nu glumă.
Pentru mine e mașina perfectă de familie. Are tot ce îi trebuie.
Să vă bucurați în continuare de ea.
Altea Freetrack - viewtopic.php?f=79&t=12288"

Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în jur! (Mahatma Gandhi)
 
Avatar utilizator
ionutblv
BLV SCENTS
Mesaje: 4329
Membru din: 02 Iun 2009, 11:54
Localitate: iasi
Contact:

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 14:56

felicitări si spor la treabă: )

LG patruics
 
Avatar utilizator
samson
Mesaje: 1632
Membru din: 29 Ian 2009, 21:30
Localitate: Onesti

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 15:17

Buna descriere si felicitari pt achizitie. Un model cu multe spatii de depozitare, potenta si ochioasa.
Are cumva si monitor pe consola de pe plafon, ca nu se vede in nici o poza.
Altea Stylance 5P..... 2.0TDI .... 180hp/400Nm ___ viewtopic.php?f=79&t=10026
Ssssssseat Ibiza 6L ..... 1.4TDI ..... 75hp+ ___ viewtopic.php?f=33&t=3910
Manual Altea http://www.mediafire.com/?27wgzlzn4ihedlc
DIY-uri.... http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=84&t=12486

 
Avatar utilizator
mihai p
Mesaje: 84
Membru din: 15 Apr 2012, 06:41
Localitate: Slobozia

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 16:12

Sa o stapaneasca sanatos si la cat mai multi kilometrii fara probleme si evenimente.
Sa stii ca are o sora geamana care culmea tot de la Dona a fost achizitionata de noua si tot in Constanta si-a trait tineretea.
Sa inteleg ca nu i-ai facut nici o modificare, cat de mica ?
- SEAT ALTEA FREETRACK 2008 2.0 TDI
 
Avatar utilizator
mususk266
Mesaje: 4241
Membru din: 27 Ian 2009, 02:17
Localitate: Constanta
Contact:

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 16:24

Are monitor din câte îmi amintesc eu.

Cosmin, e mulțumit de mașină? Sau stă cu gândul la Tiguan sau altele echivalente?
Altea Freetrack - viewtopic.php?f=79&t=12288"

Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în jur! (Mahatma Gandhi)
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 17:40

Sa o stapaniti sanatosi in continuare ! Frumos jipul :D
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 18:54

Frumoasa culoarea, imi place mult.
Mult timp m-am uitat si eu la acest model. La intalnirea aniversara vwforum m-am urcat la bordul unui freetrack si mi-a placut mult.
Sa o stapaneasca sanatos cat mai multi km si fara vreun incident.

Ai fostprin apropiere si nu ai dat un semn?! :(
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

13 Apr 2014, 22:05

frumoasa masina ! cat despre faptul ca e diesel, eu zic sari peste partea cu trepidatiile si sunetul si sa te concentrezi pe faptul ca poate face cercuri in jurul masinii tale cu un consum mai mic :)
cu un stage 1 isi ia zborul de-a dreptul, tin minte cat de bine a alergat freetrackul lui mihai din galati cand am fost in germania in 2012 ;)
 
Avatar utilizator
dzaraider
ClubSEAT Team
Mesaje: 606
Membru din: 05 Ian 2011, 12:48
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

14 Apr 2014, 07:28

Frumoasa masina si frumoasa prezentare :).
Sa o stapaneasca sanatos si fara incidente.

P.S.: sunt de acord cu gamer555 (e adevarat ca e mai silentioasa si rafinata benzina dar tot diesel am avut si eu innainte si nu am avut motive sa ma plang)...poti macar sa incerci si sa vezi cum te impaci cu ea pe o perioada un pic mai lunga.
Seat Leon FR 1.4TSI MY2016 >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=206&t=22753
EX 2:Seat Leon S copa 1.2TSI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=15871
EX 1:Seat Leon Referance 1.9 TDI >> http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=9162
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Subiect Autor
Mesaje: 5875
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

14 Apr 2014, 08:45

Multumesc frumos de urari! :hi O sa incerc sa va raspund cat de cat la intrebari.

Despre modificari nu poate fi vorba. Ma gandeam sa pun maxidot si bluetooth, insa am renuntat la idee. N-ar fi facut nici o diferenta. In schimb trebuiesc inlocuite sau reconditionate urmatoarele chestii (din punctul meu de vedere, pt. ca altfel pot sta foarte bine si asa):
- nuca de la schimbatorul de viteze. Are cateva urme de uzura.
- blocul de comenzi volan stanga. Exista o portiune de aprox. 2 mm patrati unde s-a jupuit vopseaua aia neagra.
- bara fata are cateva zgarieturi superficiale. Probabil o sa o vopsesc cu totul. Cand voi avea chef si timp.

Pe de alta parte, unele chestii de pe masina asta le-am pus pe a mea. CUm ar fi protectia de cauciuc din spatiul de depozitare din cotiera si din fata schimbatorului de viteze :) Alte chestii pe care le-as fi vrut nu se potrivesc.

Spre exemplu masutele de pe spatarul scaunelor. Cu toate ca seamana, scaunele Sport-up de pe Altea NU sunt identice cu cele de pe Leon (eu am pe masina scaune Sport Up de Leon). Asa ca masutele nu se potrivesc de pe Altea pe scaunele sport de Leon. In plus, nici nu exissta intaritura si perforatia cu filet unde se prind.

Scaunele sport de pe Altea sunt oribile, cele de Leon au "aripioarele" acelea laterale (nu suportul lateral). Uite mai jos o imagine

Imagine

In parte de sus sunt scaunele de Altea, jos sunt cele de Leon. Se vad clar diferentele si e evident ca cele de Leon arata mai bine :)

Initial ma gandisem sa iau tot interiorul de pe Freetrack si sa il pun pe Altea mea, insa ar fi trebuit sa il retapisez. Nu ca ar fi fost uzat, insa e de culoare maro cacat cu negru, in combinatie cu o piele artificiala mega oribila. Nu inteleg de ce au ales combinatia aia de culori. Iar pielea aia artificiala e ca si piele de geamantan din ala comunist (daca ati avut asa ceva).

Referitor la motor, sunt constient ca aveti dreptate. Masina rupe asfaltul cu 170 de cai, are piutere aproape dubla fata de conserva mea. Nu mai zic cu un stage 1 cum ar fi.
Insa eu sunt bolnav cu capu', asa ca aveti mila de mine. NU pot sa conduc diesel. Am avut-o vreo 2 saptamani la mine, cand o calcam oleaca pe coada, pe la 4.000 de ture aveam impresia ca ii sar arcurile de la culbutori. Plus ca am mereu feelingul ala ca s-ar putea strica ceva, sunt mereu atent la zgomotul motorului care mi-e total nefamiliar. Probabil ca in timp m-as putea obisnui, insa nu vreau. As vrea sa ma obisnuiesc cu zgmotul unui 2.0 turbo, insa ala ce arde benzina :)

Masina are intr-adevar spatiile de depozitare pe plafon cat si RSE (Rear Seat Entertainment). Ai mei nu au ce face cu RSE (nici cu masutele de pe spatare scaunelor), pentru ca nu sta nimeni pe locurile din spate. Asa ca probabil monitorul o sa ajunga pe masina mea :) Insa pentru asta trebuie schimbat tot plafonul, spatiile de depozitare nu se pot fixa pe plafonul standard pentru ca lipseste un element de prindere. Vom vedea.
Deocamdata nu am dezmembrat nimic de pe Freetrack, dar urmeaza :) O sa iau chestiile pe care ei nu le folosesc / nu ii intereseaza.

Despre masina, numai cuvinte de lauda. Bine, tata nici nu prea se pricepe. El a vrut inital Audi, pentru ca a mai avut Audi si stia el ca Audi sunt cele mai tari. Insa a vrut A4 B7 sedan, iar gasisem vreo 2 variant. Chiar la pret bun si dotari super (trapa, navi, bixenon). Insa nu a vrut sa auda. A ramas cu sechelele Daciei break caruia ii proptea hayonul cu o coada de matura.
Ulterior nu stiu cine i-a bagat in cap ca are nevoie de ceva cu garda la sol mai mare. I-am explicat ca nu are nevoie de asa ceva, dar n-am avut cu cine. A vazut un Tiguan la nu-stiu-cine si mi-a zis: " d-aia vreau si io". Mai ceva ca un copil. Tiguanul pe care-l gasisem la Nurvil era super tare, cu trapa panoramica, park assist, RNS, piele etc. Insa era mai scump cu vreo 6.000 de euro anul trecut cand am luat Freetrackul. Si avea si 170.000 de km. Freetrackul a fost luat in considerare doar dupa ce i-am explicat ca in afara de caroserie si interior, Tiguanul e identic cu Freetrack.

Masina am cumparat-o anul trecut in iulie, nu acum. Am fost destul de obositor drumul SIbiu - Constanta - Sibiu in aceeasi zi. De asta nu m-am oprit pe traseu. De fapt m-am oprit in Bucuresti, in parcare la Hornbach si am vazut ca imi lipseste un capac de la spalatorul de far de la masina mea (la Bucuresti m-am despartit de tata, el a luat Freetrackul la alergat si i-am zis ca eu nu ma tin dupa el, merg la consum :D )
Am incercat sa trag un pui de somn, insa nimic. Am plecat si dupa vreo 30 de km m-a luat o mega oboseala. Am oprit, am mancat ceva si am baut o bere (pe bune, am baut o bere fara alcool :cheers ), am lins si-un redbull si-o cola si am fost ca nou. Pe la 11.30 am ajuns acasa, la Sibiu.

Masina e ok, a mai facut de anul trecut din iulie vreo 7.000 de km. In afara de mica pierdere de lichid de racire, nu are nimic. Merge ca unsa.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7199
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: 2008 Seat Altea Freetrack Delhi Red

14 Apr 2014, 10:22

7000 km intr-un an, e ceva :) in fine, eu cred ca de fapt vroia cuplu pentru depasiri tatal tau, nu neaparat sa bata recorduri de km pe an. cu interiorul eu zic sa te linistesti, e prea mult de munca si nu arata asa rau precum zici tu. din poze pare foarte apropiat de interiorul sport-up leon.

cat despre pierderea de antigel, urmareste orice pierdere externa, urme pe la furtune, cuple, etc. daca s-ar pierde mult s-ar vedea cheaguri din acelea roz sau chiar antigel scurs pe scut. in acelasi timp, la pierderile in chiuloasa, treburile au evoluat foarte greu la mine pana sa ajung sa scada foarte mult sau sa fie vizibil fumul alb pe evacuare (doar la pornire cateva secunde).

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator